تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819283779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتشار ايران چك هاي درشت تر در دستوركار نيستايران‌چك‌هاي 200هزار توماني آماده توزيع


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: انتشار ايران چك هاي درشت تر در دستوركار نيستايران‌چك‌هاي 200هزار توماني آماده توزيع
چاپ و توليد ايران‌چك‌هاي 200هزار توماني به پايان رسيده است، اما توزيع آنها هنوز در دستور كار نيست.


مجيد صنيعي، رييس سازمان چاپ و اسكناس و مسكوكات بانك مركزي‌ در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه چاپ ايران‌چك‌هاي 200هزار توماني به پايان رسيده است، گفت: كار چاپ ايران‌چك‌هاي 200هزار توماني طبق روال گذشته به پايان رسيده، ولي به دليل نبود تقاضا در بازار هنوز توزيع نشده است.
وي ادامه داد: ايران چك‌هاي 200هزار توماني به اندازه سال 1387 توليدشده و رنگ غالبش سبز و كليه شاخصه‌هاي امنيتي آن مثل ايران چك 50 و 100هزار توماني است.
رييس سازمان چاپ و اسكناس و مسكوكات با بيان اينكه چاپ ايران چك‌هاي درشت‌تري فعلا در دستور كار نيست تصريح كرد: به دليل اينكه روند تبادل ايران چك 50 و 100هزار توماني حالت شبه پول پيدا كرده و به دليل اينكه ايران چك‌هاي جديد نيازي به پشت نويسي ندارند و به همين دليل عمر گردششان بيشتر مي‌شود، توليد ايران چك‌هاي درشت‌تر و با رقم‌هاي بيشتر در دستور كار نيست.
صنيعي اضافه كرد: دستورالعمل ورود ايران چك‌هاي جديد به بازار از طرف دولت بود و بر اين اساس قرار شد تمام ايران چك‌هاي بانك‌هاي ديگر حذف شوند و به دليل كنترل‌هاي تبادلي و پولي كه دولت مي‌خواست روي اسكناس و چاپ داشته باشد،اين دستورالعمل را از جانب خود صادر و به بانك مركزي نيز ابلاغ كرد.
به گفته وي،سياست دولت و بانك‌مركزي دو سياست جدا از هم نيست و با توجه به نياز شبكه بانكي، هر زمان كه لازم باشد بانك مركزي ايران چك‌هاي جديد را وارد سيستم شبكه بانكي مي‌كند.
رييس سازمان چاپ و اسكناس و مسكوكات در پاسخ به اين پرسش كه ضرب سكه‌هاي 5/2 و 5 بهار آزادي شروع شده است،تصريح كرد: در گذشته به تعداد محدودي سكه‌هاي 5/2 بهار را ضرب كرديم ولي ضرب سكه‌هاي 5 بهار را هنوز آغاز نكرده‌ايم.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن