تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816757402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتياد، بلاى جان ستارگان


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: اعتياد، بلاى جان ستارگان
اعتياد در جوامع امروزى يك معضل بزرگ به حساب مى آيد. در اين بين دنياى ورزش نيز از خطرهاى اين معضل بزرگ مصون نمانده است. بسيارى از ستارگان دنياى ورزش و به خصوص رشته فوتبال، به خاطر اين بلاى خانمان سوز خيلى زود خاموش شدند. بسيارى از ورزش دوستان، ديه گو آرماندو مارادونا را به عنوان بارزترين نمونه اين مشكل بزرگ مى شناسند اما متأسفانه مارادونا تنها ستاره اى نيست كه با آتش اعتياد سوخته. در ادامه اين مطلب با نمونه هايى از اين قبيل بيشتر آشنا خواهيد شد.
ديه گو آرماندو مارادونا (فوتباليست - آرژانتينى)
ديه گو آرماندو مارادونا از زمان حضورش در ناپولى مصرف مواد مخدر را شروع كرد. مدت كمى از اعتياد اين ستاره آرژانتينى مى گذشت كه اولين آزمايش خون، اعتياد وى به كوكائين به بحث داغ مطبوعات جهانى تبديل شد از آن به بعد ديگر هيچ كس موفق نشد، بازى هاى زيبا و دلنواز اين نابغه فوتبال را در مستطيل سبز ببيند. پس از خداحافظى مارادونا از دنياى توپ گرد او بيشتر در باتلاق اعتياد فرو رفت. وى چندين بار به علت مصرف بيش از حد كوكائين مرگ را جلوى چشمانش ديد.
بركانت گوگتان (فوتباليست- تركيه)
بركانت گوگتان در سال ۲۰۰۶ توانست خود را به عنوان پديده جوان فوتبال تركيه معرفى كند. عملكرد خيره كننده اين ستاره جوان باعث شد تا وى خيلى زود مورد توجه باشگاه هاى آلمانى قرار بگيرد. بايرن مونيخ در رقابت با ديگر تيم هاى آلمانى توانست اين ستاره ترك تبار را به خدمت بگيرد. وى پس از حضور در بايرن با افت محسوسى مواجه شد و همين مسأله باعث شد تا بايرنى ها وى را براى يك سال به صورت قرضى به مونيخ ۱۸۶۰ بدهند. وى با حضور در مونيخ ۱۸۶۰ يك بار ديگر شكوفا شد، به طورى كه در نوامبر سال ۲۰۰۷ گوگتان عنوان بهترين بازيكن سال آلمان را از آن خود كرد. با آغاز سال ۲۰۰۸ وى آن قدر ضعيف ظاهر شد كه مسئولين مونيخ ۱۸۶۰ تصميم گرفتند از وى در تيم آماتورى خود استفاده كنند. اين تصميم از سوى مسئولين مونيخى يك جريمه نام گرفت. چندى بعد ضعف محسوسى گوگتان باعث شد تا مسئولين باشگاه ۱۸۶۰ به وى مشكوك شدند و تصميم گرفتند بدون اطلاع قبلى از وى آزمايش اعتياد گرفته شود. در آزمايشات انجام شده مشخص شد كه اين ستاره جوان نزديك به ۶ ماه است كه به كوكائين اعتياد دارد. اعتياد او به كوكائين خداحافظى زودهنگام و تلخ او از دنياى توپ گرد را به دنبال داشت.
مارتينا هاينگيز(تنيسور- سوئيس)
دنياى تنيس هرگز نام مارتينا هاينگيز را از ياد نخواهد برد. اين تنيسور زن در حالى كه در دنياى تنيس يكه تازى مى كرد، به مصرف كوكائين متهم شد تا پس از مثبت بودن آزمايشات و مسجل شدن اعتيادش به كوكائين از دنياى حرفه اى ورزش تنيس براى هميشه خداحافظى كند. نام اين تنيسور سوئيسى پس از ۱۸۰ هفته صدرنشينى از رنكينگ بهترين تنيسور هاى زن جهان ناگهان حذف شد.وى ۱۸۰ هفته در صدر جدول رنكينگ بهترين تنيسورهاى زن جهان قرار داشت و از اين حيث هنوز هم ركورددار است. اعتياد باعث شد تا از اين قهرمان تنيس فقط چند ركورد به جاى بماند.
كريستف دام (مربى فوتبال - آلمان)
در بين ستارگانى كه گرفتار اعتياد شدند، كريستف دام يك نمونه منحصر به فرد بود! وى تنها كسى بود كه خودش به مصرف كوكائين اعتراف كرد. شايد اگر دام خودش اعتراف نمى كرد تا امروز نيز اعتياد به كوكائينش مشخص نمى شد. وى در حالى به مصرف كوكائين اعتراف كرد كه قرار بود از سوى فدراسيون فوتبال آلمان به عنوان سرمربى جديد ژرمن ها معرفى شود. گفته مى شود، دام ادعا مى كند كه در طول ۲ سال اخير هرگز به سمت مواد مخدر نرفته است.
ماركو پانتانى (دوچرخه سوار- ايتاليا)
ماركو پانتانى، پس از قهرمانى در مسابقات دوچرخه سوارى «توردو فرانس» خود را به عنوان يك ستاره به دنياى ورزش معرفى كرد. پس از آن وى همواره به عنوان يك مدعى در مسابقات مختلف دوچرخه سوارى حضور داشت. سال ۲۰۰۳ او توانست يكبار ديگر عنوان قهرمانى مسابقات دوچرخه سوارى اروپا را از آن خود كند. از آن پس به بعد وى با افت محسوسى مواجه شد، به طورى كه در يكى از تورهاى اروپايى، عنوانى بهتر از بيست و نهمى را به دست نياورد! چند ماه بعد زمانى كه مسئولين هتلى در ايتاليا درب اتاق وى را باز كردند، با پيكر بى جان اين ستاره نامدار مواجه شدند. در تحقيقات بعدى مصرف بيش از حد كوكائين علت مرگ قهرمانى ۲ دوره مسابقات «توردوفرانس» اعلام شد!
مايك تايسون ( بوكسور- آمريكا)
مايك تايسون قهرمان مسابقات بوكس جهان در سال ۲۰۰۶ توسط پليس آمريكا دستگير شد. در تحقيقات اوليه مقدار قابل توجهى كوكائين در محل زندگى و اتومبيل اين چهره سرشناس كشف شد. هرچند در پايان تايسون فقط به مصرف كوكائين متهم شد اما به نظر مى رسد وى علاوه بر مصرف كوكائين يكى از پخش كننده هاى اين ماده مخدر نيز بوده است.
خاوير ساتومايور (دو وميدانى- كوبا)
بهترين پرنده پرش ارتفاع جهان نيز گرفتار مواد مخدر شده است. خاوير ساتومايور، ركورددار پرش ارتفاع به شدت به كوكائين اعتياد پيدا كرده است.اعتياد شديد ساتومايور به كوكائين باعث شده تا وى خانواده خود را از دست بدهد. وى با پرش به ارتفاع ۴۵/۲ متر ركورددار پرش ارتفاع جهان است. پس از مسجل شدن اعتياد او به مواد مخدر وى از حضور در رقابت هاى بين المللى محروم شد. المپيك ۲۰۰۰ آخرين حضور اين پرنده كوبايى در رقابت هاى بين المللى بود. در المپيك ۲۰۰۰ وى با پرش به ارتفاع ۳۲/۲ متر توانست به مدال نقره دست يابد. او هرگز تصور نمى كرد اين آخرين مدالى باشد كه به گردن مى آويزد.
رابى فاولر (فوتباليست - انگلستان)
شايد هرگز نام رابى فاولر را در ليست ورزشكاران كوكائينى نشنيده بوديد و حالا نيز با ديدن نام او در اين ليست حساس متعجب شده ايد! بايد بگويم درست حدس زده ايد. فاولر هرگز كوكائين استفاده نكرده است اما اگر از دوستداران فوتبال جزيره هستيد، حتماً حركت عجيب فاولر در فصل۲۰۰۱-۲۰۰۰ را به ياد داريد. فاولر در آن زمان يكى از مهاجمين ليورپول بود. وى پس از به ثمر رساندن گل برترى تيمش مقابل اورتون، يك حركت منحصر به فرد ودر نوع خود عجيب را به معرض نمايش گذاشت. فاولر پس از گلزنى نحوه مصرف كوكائين را به صورت پانتوميم به نمايش گذاشت! يك شادى بسيار عجيب و منحصر به فرد! حركت عجيب فاولر مقابل هواداران باعث شد تا اين مهاجم سرشناس از سوى اتحاديه فوتبال انگلستان مبلغ ۱۰۰ هزار پوند جريمه و از همراهى تيمش در ۴ بازى نيز محروم شود. حركت عجيب فاولر باعث شد تا او نيز در ليست ۹ نفره وب سايت بيلد قرار بگيرد!
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن