تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816712498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نامه خزاعي خطاب به دبيركل سازمان ملل مطرح شد: اعتراض شديد ايران به تصميم انگلستان درباره منافقين


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: در نامه خزاعي خطاب به دبيركل سازمان ملل مطرح شد: اعتراض شديد ايران به تصميم انگلستان درباره منافقين
اقدام دولت انگلستان در صدور حكم مورد اشاره بسيار سئوال برانگيز، غير قابل قبول و خلاف اصول حقوق و عدالت است و از منظر حقوق بين الملل تصميم انگلستان بر خلاف تعهدات بين‌المللي اين كشور در مبارزه عليه تروريسم است.
آفتاب: سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل طي نامه‌اي به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت شديدا نسبت به اقدام چندي قبل دولت انگلستان در خارج نمودن نام گروهك تروريستي منافقين از ليست سازمانهاي تروريستي اين كشور اعتراض كرد.

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، محمد خزاعي در نامه خود تاكيد نموده است كه اين فرقه تروريست و جنايتكار بر اساس استراتژي خود مبني بر توسل به تروريسم و مبارزه مسلحانه و نيز بر اساس ايدئولوژي منحرفش، در طي ساليان گذشته عمليات تروريستي گسترده‌اي را عليه اتباع و مقامات ايراني و نيز شهروندان كشورهاي ديگر انجام داده است و بر اثر اقدامات تروريستي مزبور هزاران تن از اتباع ايراني از جمله شخصيت‌هاي سياسي و نمايندگان مجلس به شهادت رسيده و هزاران تن ديگر مجروح شده و يا متحمل خسارات مادي و معنوي شده‌اند .

در بخش ديگري از اين نامه كه به‌عنوان سند شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل منتشر شد، آمده است: «حتي در حال حاضر نيز باقيمانده اين فرقه تروريستي با حفظ ظرفيت‌هاي نظامي، ماهيت، ساختار، اهداف و نيز مباني شكل گيري خود خصوصا استراتژي مبارزه مسلحانه و استفاده از زور و تروريسم درگير انواع اقدامات تروريستي و نيز اقدامات خشونت آميز، پولشوئي، تحريك و تشويق تروريسم در دنيا مي‌باشد و به همين علت نيز نزد افكار عمومي مردم ايران منفورترين گروه محسوب مي‌شود».

در قسمتي ديگر از نامه نماينده دائم كشورمان به دبيركل سازمان ملل آمده است: «علي‌رغم ماهيت تروريستي كاملا آشكار اين گروهك منفور و نيز تلاش آن براي بازسازي ظرفيت‌هاي تروريستي‌اش، كميسيون استيناف گروه‌هاي تروريستي انگلستان و نيز دادگاه استيناف و به‌عبارتي دولت انگلستان اين شواهد غير قابل انكار را ناديده گرفته‌اند در حاليكه ماهيت تروريستي اين فرقه منفور آشكارا توسط برخي دولت‌هاي ديگر و سازمان‌هاي منطقه‌اي نيز مورد شناسائي قرار گرفته است و شواهد بي‌شماري وجود دارد كه اين فرقه تروريستي حتي بعد از سال 2003 نيز درگير در فعاليت‌هاي تروريستي بوده و گزارشات متعدد از جمله گزارشاتي كه توسط سازمانهاي بين‌المللي حقوق بشري تهيه شده ماهيت تروريستي و انزجار آور اين فرقه را نشان مي‌‌دهد. در اين نامه همچنين آمده است اين حقايق آشكار مبني بر ادامه فعاليتهاي تروريستي گروهك مزبور اخيرا نيز مورد تاييد مقامات عالي قانون‌گذاري و اجرائي در انگلستان قرار گرفته است».

نماينده دائم كشورمان در بخش ديگري از نامه خود خطاب به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت آورده است: «علي‌رغم آنكه كميسيون استيناف مزبور و دادگاه استنياف انگلستان به تمامي اسناد روشن مبني بر ادامه فعاليت‌هاي تروريستي اين فرقه دسترسي داشته‌اند اما اين حقايق را ناديده گرفته و علاوه بر آن به اين موضوع نيز هيچ توجهي ننمودند كه هيچ دليل قانع كننده‌اي براي نشان دادن اين‌كه گروهك مزبور دست از اقدامات تروريستي برداشته باشد وجود ندارد».

نماينده دائم كشورمان در بخشي ديگر از نامه مزبور تاكيد كرده است: «اقدام دولت انگلستان در صدور حكم مورد اشاره بسيار سئوال برانگيز، غير قابل قبول و خلاف اصول حقوق و عدالت است و از منظر حقوق بين الملل تصميم انگلستان بر خلاف تعهدات بين‌المللي اين كشور در مبارزه عليه تروريسم و نيز در نقض آشكار قطعنامه‌هاي شوراي امنيت ازجمله قطعنامه‌هاي 1373 و 1624 بوده و مغاير با تعهدات منطقه‌اي انگلستان مي‌باشد و دولت انگلستان با اين اقدام خود به تروريسم و اقدامات تروريستي اين گروهك مشروعيت بخشيده است».

در بخشي از اين نامه نيز آمده است: «جمهوري اسلامي ايران شديداً به اين اقدام دولت انگلستان اعتراض نموده و دولت مزبور را مسئول عواقب گسترش فعاليت‌هاي اين فرقه تروريستي در سرزمين انگلستان و نيز در منطقه و فراتر از منطقه مي‌داند. همچنين دولت جمهوري اسلامي ايران حق اتخاذ اقدامات حقوقي در خصوص خساراتي كه ممكن است از ناحيه كوتاهي دولت انگلستان در اجراي تعهدات بين المللي اش متوجه اتباع ايراني و امنيت كشور ما شود را براي خود محفوظ مي‌دارد».
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن