تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817192371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عنايت:عدم انتخاب مرادي سياسي نبود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عنايت:عدم انتخاب مرادي سياسي نبود
رئيس كميته داوران كشورمان گفت: كميته داوران فيفا قبل از اعلام اسامي داوران براي قضاوت در جام جهاني دو كلاس درماه‌‏هاي فوريه در جزاير قناري و يك كلاس در ماه سپتامبر در زوريخ با حضور 54 داور برگزار كرد.

مسعود عنايت در گفت وگو با ايلنا افزود: در اين كلاس‌‏ها چهار تست روانشناسي، تست آمادگي جسماني، تسلط به زبان انگليسي و دانش داوري از داوران گرفته مي‌‏شود. از آسيا نيز هشت داور در اين كلاس‌‏ها شركت داشتند. به هر حال داوري كشورمان نيز آنقدر شايستگي داشت كه يك نماينده از ايران در كلاس ها شركت كند.

وي ادامه داد:‌ كميته داوران پس از انجام اين تست‌‏ها داوران مورد نظر را در مسابقاتي مانند المپيك و مقدماتي جام جهاني مورد ارزيابي قرار دارد. البته مرادي در بازي‌‏هاي المپيك و قضاوت‌‏هاي آسيايي خود عملكرد خوبي داشت اما شايد در انجام تست‌‏ها با وجود آمادگي نمره كمتري نسبت به رقباي خود كسب كرده است و همين مساله باعث خط خوردن او شده باشد.

عنايت اضافه كرد: در انتخاب داوران جام جهاني نظرات شخصي هم دخالت دارد. به طور مثال اگر هم اكنون سرمربي تيم ملي نام 23 بازيكن را اعلام كند شايد باز هم چند بازيكن شايسته بيرون بمانند. در مورد انتخاب داوران جام جهاني نيز اين احتمال وجود دارد چند نفر با وجود شايستگي‌‏هاي خود باز هم شانس قضاوت در جام جهاني را از دست بدهند اما در نهايت هيچگونه حرف و حديث ديگري دراين ارتباط وجود ندارد.

رئيس كميته داوران گفت: با انتخاب نشدن مسعود مرادي هيچ اتفاق خاصي در داوري كشور رخ نمي‌‏دهد مگر ما تاكنون چند داور داشتيم كه در مسابقات جام جهاني قضاوت كرده اند فقط آقاي جعفر نامدار در جام جهاني 74 و 7 قضاوت كرده اند و در سال 94 محمد فنايي به عنوان كمك داور حضور داشت. از آن سال به بعد تاكنون هيچ داور ايراني در جام جهاني قضاوت نكرده است.

وي افزود: سوبخيدين از مالزي و روشن ايرماتف از ازبكستان كه براي مسابقات جام جهاني انتخاب شده اند شايد از تك چهره هاي كشورشان محسوب شوند اما در حال حاضر در كشور ما 50 داور وجود دارند كه ما مي‌‏توانند به راحتي در مسابقات آسيايي قضاوت كنند.

وي ادامه داد: بن همام، رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا خود يك قطري است اما شما نامي از داوران قطري براي قضاوت در جام جهاني نمي‌‏بينند يا به طور مثال رئيس كميته داوران آسيا از امارات است با اين حال از داوران اماراتي نامزدي براي قضاوت در جام جهاني ديده نشد. اين نشان مي‌‏دهد انتخابات داوران به هيچ وجه سياسي نبود.

رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: البته مسعود مرادي به عنوان نفر دوم رنكينگ ما معرفي شده بود اما كميته داوران فيفا بنا به سابقه و اعتبار مسعود مرادي او را براي قضاوت در جام جهاني انتخاب كرد. با اين حال عدم قضاوت در مسابقات جام جهاني به هيچ وجه از شايستگي هاي مسعود مرادي كمك نمي كند.

عنايت در خصوص تلاش كميته داوران براي حضور داوران در مسابقات جام جهاني دوره آينده عنوان داشت:‌ تا چهار سال آينده مشخص نيست چه اتفاقاتي رخ خواهد داد تا در مورد اين موضوع تصميم گيري شود. ضمن اينكه اين مساله اصلاً دست ما نيست. بايد تمامي شرايط مهيا شود.

وي ادامه داد:‌ به طور مثال كشور قطر سه نفر را از ساير كشورها دعوت كرده تا كميته داوران فوتبالش را اداره كنند. ماهانه 30 هزار دلار به آنها مي‌‏دهد اما در كشور ما داوري به صورت آماتور پيگيري مي‌‏شود و در حالي كه در ماه 200 هزار تومان مي‌‏گيرند همواره مورد اتهام و فحاشي هستند. بايد شرايط حرفه‌‏اي براي حضور افراد تحصيل كرده و با استعداد مهيا شود.
عنايت اضافه كرد: بايد شرايطي دركشور فراهم شود اهالي فوتبال و هواداران در همه حال به داور احترام بگذارند.

رئيس كميته داوري گفت: قضاوت مسعود مرادي در مسابقه پرسپوليس و مس كرمان و جنجال‌‏هاي اين بازي به هيچ وجه در عدم انتخاب مسعود مرادي تاثير نداشت و مسوولان كميته داوران اين بازي را نديده بودند. در كل معتقدم برخي جنجال ها در حضور داوري بايد در كشور كم شود. چرا كه به هيچ وجه قابل پذيرش نيست كه به خاطر يك اشتباه، جنجال‌‏هايي اينچنيني در ورزش به وجود بيايد.
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن