تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815325017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دايي به حضور ليتبارسكي راي داد مديرعامل باشگاه سايپا در نشست خبري: مي‌خواهيم به فروزاني و منافي فرصت دهيم تراكتورسازي تيم دوم سايپا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دايي به حضور ليتبارسكي راي داد مديرعامل باشگاه سايپا در نشست خبري: مي‌خواهيم به "فروزاني" و "منافي" فرصت دهيم تراكتورسازي تيم دوم سايپا مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

باشگاه سايپا كرج در طول ليگ هشتم دوران پرفراز و نشيبي را با پير ليتبارسكي پشت سر گذاشت و در نهايت حذف از ليگ قهرمانان آسيا و تداوم قعرنشيني سايپا در ليگ برتر ماحصل همكاري كوتاه مدت مرد آلماني با باشگاه فرهنگي ورزشي سايپا بود. هرچند كه از همان ابتدا نيز خاطره تلخ به جا مانده از ورنرلورانت نگراني‌هايي را نسبت به پير ليتبارسكي نيز ايجاد كرده بود. سكوت مديريتي مجموعه سايپا يكي از عواملي بود كه در دوران كاري سرمربي آلماني ابري از ابهام را در حاشيه تيم فوتبال ايجاد كرد اما، حميد سجادي روز پنج‌شنبه با نمايندگان رسانه‌هاي گروهي ديدار كرد تا با شفاف‌سازي تمام عيار تمامي زواياي پنهان ماجراي ليتبارسكي و هم‌چنين آخرين وضعيت تيم فوتبال سايپا را تشريح كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌در اين نشست كه با حضور نمايندگان خبرگزاري‌ها و چند روزنامه ورزشي برگزار شد، حميد سجادي در ابتداي نشست به تعهدش بر شيوه‌هاي مديريت صادقانه تاكيد و خاطرنشان كرد كه با شفافيت هر چه تمام‌تر درباره‌ي ماجراي ليتبارسكي صحبت مي‌كند. ماحصل اين گفت وگوي دو ساعته باخبرنگاران بدين شرح است:

** ليتبارسكي براي قطع همكاري اصرار داشت

وي افزود: يك روز پيش از بازي مقابل پاس همدان تماس‌هاي مكرر از سوي مسوولان باشگاه سايپا من را در جريان تمرينات اين مربي قرارداد حتي به من عنوان شد كه ليتبارسكي در تمرينات در حال له‌كردن بازيكنان است. من نيز در اين باره احساس خوبي نداشتم و تصور كردم شايد نوعي لجبازي در تمرينات ايجاد شده است.

وي گفت: در هر صورت آن روز بازيكنان و كادر فني را در باشگاه نگه داشتم و ابتدا با بازيكنان صحبت كردم ابراهيم صادقي كاپيتان تيم از تمرينها ناراحت نبود اما، عنوان مي‌كرد شيوه تمرينات به گونه‌اي بوده است كه گويا ليتبارسكي با تيم قهر كرده و بازيكنان را تنبيه كرده است به همين دليل به بازيكنان تيم اعلام كردم كه اين تمرين تنها يك تمرين سنگين از نوع تمرينات دو ميداني بوده است و آنها بايد با استفاده از غذاهاي مقوي بار ديگر انرژي خود را به دست آورند اما، صبح روز بازي مقابل پاس نيز بار ديگر ليتبارسكي تمريناتي در نظر گرفت كه ته مانده انرژي بازيكنان را از ميان برد و حتي در طول بازي صادقي و حسيني خودشان درخواست تعويض كردند.

مديرعامل باشگاه سايپا خاطرنشان كرد: پيش از بازي مقابل پاس به ليتبارسكي اعلام كرديم كه اگر مي‌خواهد تيم را ترك كند دلايل خود را به صورت مكتوب به هيات مديره اعلام كند و پس از آن ليتبارسكي به همراه دستيارش ياسپرت در نشست هيات مديره حاضر شدند و دلايل مكتوب خود را كه جنبه استعفاء داشت ارائه كردند با اين حال بار ديگر از ليتبارسكي خواستيم تا در آخرين بازي خود مقابل پاس تيم را به نحو احسن هدايت كند و با استفاده از تمام قدرت اجازه ندهد كه بازيكنان تيم دچار ضعف روحي شوند. حتي از بازيكنان ملي پوش سايپا نيز خواستيم تا به اردوي تيم در كردان ملحق شوند كه آنها خود را شبانه به محل اردو رساندند.

وي افزود: پيش از بازي ليتبارسكي با شهامت گفت؛ من اشتباهاتي داشتم كه آن را مي‌پذيرم از جمله آنكه تصور مي‌كردم برخي بازيكنان از خارج تيم خط مي‌گيرند و كم‌فروشي مي‌كنند در مقابل شما نيز اشتباهاتي داشتيد كه بايد آن را بپذيريد.

سجادي خاطرنشان كرد: زماني كه ليتبارسكي اين صحبت‌ها را انجام مي‌دهد احساس كردم در حال خواندن غزل خداحافظي است با اين حال همان شب اعلام كردم كه سايپا در بازي مقابل پاس شگفتي آفريني مي‌شود چراكه بايد به تيم روحيه مي‌دادم با اين حال بازيكنان ما در روز بازي باپاس ديگر تهي از انرژي شده بودند در هر صورت طي اين دوران روزهاي ملتهب و دشواري را پشت سر گذاشتيم و بي‌ترديد يكي از بدترين دوران مديريتي‌ام را تجربه كردم.

** پايان همكاري با ليتبارسكي را به فدراسيون اعلام كردم

به گزارش ايسنا، سجادي در ادامه با اشاره به اينكه صداقت را سرلوحه كار خود مي‌داند گفت: مي‌خواهم با شفافيت هر چه تمامتر درباره رفتن ليتبارسكي صحبت كنم او پس از بازي با پاس همدان صراحتا عنوان كرد كه با تيم كار نمي‌كنم، ضمن اينكه از جذب نشدن دو بازيكن برزيلي براي ليگ قهرمانان آسيا بسيار ناراحت بود و عنوان مي‌كرد از نظر فني شرايط فوتبال ايران باتصوراتش متفاوت است. ما نيز به سرمربي آلماني اعلام كرديم كه او را اخراج نمي‌كنيم و او اعلام كرد براي استعفاء دادن نياز به زمان دارد به همين دليل ليتبارسكي به صورت موقتي ابقا شد اما از آنجا كه جاي خالي مربيان ايراني را احساس مي‌كرديم اعلام كرديم كه فروزاني و منافي با اختيارات بيشتر به تيم بازمي‌گردند و بايد در بازي‌ها نيز بر روي نيمكت سايپا بنشينند، پس از آن نيز در نشستي در هتل المپيك از كادر فني و بازيكنان خواستيم حرمت يكديگر را حفظ كنند، حتي از علي دايي خواستيم با وجود مشغله در تيم ملي براي دادن روحيه به نشست تيم بيايد. روز بعد از آن كه روز جمعه بود "ياسپرت "دستيار ليتبارسكي بر سر تمرين حاضر نشد و براي بيماري برونشيت خود يك گواهي استراحت تا روز سه‌شنبه را آورد در همان زمان مطلع شديم كه ليتبارسكي بدون اطلاع مسوولان باشگاه پاسپورت خود را از مسوول تشريفات باشگاه تحويل گرفته است تا همسرش را در امارات ملاقات كند كه مسوول تشريفات باشگاه نيز براي جلوگيري از هرگونه سوء تفاهم اين كار را انجام داده است. ياسپرت به ما اعلام كرد كه ليتبارسكي روز سه‌شنبه به تمرينات مي‌آيد اما روز سه‌شنبه فرارسيد و نه خبري از ليتبارسكي شد و نه ياسپرت، تنها توماس زابو مربي سوئيسي دروازه‌بان‌ها در تمرينات حاضر شد كه ما از اين مربي نيز خواستيم به همكاري با باشگاه سايپا ادامه دهد اما، زابو اعلام كرد نمي‌تواند همكاري خوبي با مربيان ايراني تيم داشته باشد.

سجادي افزود: در نهايت با ياسپرت و زابو بر سر پرداخت بخشي از مبلغ قراردادشان توافق كرده‌ايم و در شرايط خوبي به اين همكاري پايان داديم كه اين دو مربي پنج‌شنبه ايران را ترك كردند. ضمن آنكه ليتبارسكي نيز طي تماسي با من عنوان كرد كه هيچ ناراحتي از باشگاه سايپا ندارد و شرايط دشوار كاري من را درك مي‌كند و ياسپرت را به عنوان نماينده خود معرفي كرد و ما نيز عنوان كرده‌ايم كه منتظر ارسال استعفاي او هستيم. البته ليتبارسكي خواهان دريافت 50 درصد از مبلغ قراردادش بود اما، باتوجه به نظر هيات مديره كه قطع همكاري بدون اطلاع او را عمل نادرستي مي‌دانست با پرداخت 40 درصد از مبلغ قراردادش موافقت كرديم و در نهايت مراتب خاتمه همكاري با پير ليتبارسكي را روز چهارشنبه به صورت رسمي به فدراسيون فوتبال اعلام كرديم. در هر صورت همكاري با ليتبارسكي انرژي زيادي از ما گرفت.

** مبلغ قرارداد ليتبارسكي 350 هزار يورو بود

مدير عامل باشگاه سايپا با رد برخي شايعات پيرامون قرارداد 700 هزار يورويي سرمربي آلماني اين تيم نيز گفت: در زمان آمدن ليتبارسكي بارها اين مساله مطرح شد اما، قرارداد ما با ليتبارسكي 350 هزار يورو بود كه اين مربي به دليل قطع همكاري تنها 40 درصد اين مبلغ را دريافت كرد، ضمن آنكه قرارداد ما با ياسپرت 100 هزار يورو و با زابو 70 هزار يورو بود.

** زمان به عقب بازمي‌گشت مربيان ايراني را كنار نمي‌گذاشتم

سجادي در پاسخ به اين سوال كه اگر زمان به عقب بازمي‌گشت باز هم مربيان ايراني را كنار مي‌گذاشتيد، نيز گفت: تصميم در اين‌باره توسط ليتبارسكي گرفته شد اما بي‌ترديد اگر اكنون زمان به عقب بازگردد ديگر آن تصميم را نمي‌گيرم چرا كه در اين مدت متوجه شدم بين ورزشكاران ايراني و مربي خارجي يك حلقه مفقوده وجود دارد و آن هم مربي ايراني است. متاسفانه در بسياري ازتيم‌هاي ما تنها راه انتقال ارتباط منطقي و عاطفي بين مربي خارجي و بازيكنان مترجم تيم است. ما در تيم سايپا از يك مترجم متين و بدون ضعف استفاده مي‌كرديم اما، نكته اينجاست كه او تنها مترجم بود نه يك ورزشكار و طبيعي بود كه نتواند روح ورزشي درون مطالب را آن طور كه مدنظر ليتبارسكي است منتقل كند.

** گزينه نخست دايي ليتبارسكي نبود

مدير عامل باشگاه سايپا كرج درباره اظهارات عضو هيات مديره باشگاه مبني بر مخالفت با حضور پير ليتبارسكي نيز گفت: صحبت‌هاي علي دايي دربرنامه تلويزيوني براي من نقل قول شده است در هر صورت تصور مي‌كنم به دليل فشردگي اين برنامه تلويزيوني شايد علي دايي برخي جزئيات را فراموش كرده و بيان نكرده است.در هر صورت نخستين روزي كه هيات مديره براي وضعيت تيم فوتبال جلسه تشكيل داد من به دايي گفتم؛ كه شما در ميان ساير اعضاي هيات مديره فوتبالي‌تر هستيد و به همين دليل مسووليت آناليز تيم، انتخابات نفرات و هم‌چنين جزئيات انتخاب سرمربي را به او واگذار كرديم. كه مواردي چون انتخاب مربي خارجي و همچنين آلماني بودن اين مربي براي تيم سايپا از مواردي بود كه من و دايي در آن راي مثبت و مشترك داشتيم. پس از آن طبق مصوبه اي كه اكنون در باشگاه سايپا موجود است مقرر شدظرف يك هفته علي دايي مربي تيم را انتخاب و معرفي كند و مسووليت عقد قرارداد با سرمربي جديد نيز بر عهده مديرعامل باشگاه بود و علي دايي نيز با وجود مشغله كاري اين پيشنهاد را پذيرفت.

وي افزود: در آن زمان بارها رسانه‌ها درباره انتخاب نشدن سرمربي تيم در آستانه حضور در ليگ قهرمانان آسيا و ليگ برتر هشدار مي دادند اما ما نيز تلاش مي‌كرديم تا با مطالعه مربي انتخاب كنيم. در هر صورت ابتدا يورگن كوهلر پيشنهاد شد كه بي‌نتيجه ماند، انتخاب بعدي "ولفگانگ فرانك" بود كه با 300 هزار دلار با او به توافق رسيديم اما پس از مدتي اعلام كرد همسرش اجازه آمدن او به ايران را نمي‌دهد، گزينه بعدي سيدكا بود كه دوستان ورزشي ما از جمله دارابي اعلام كردند كه علي دايي در اين باره موافق است اما در روزي كه قرار بود سيدكا با باشگاه سايپا مذاكره كند علي دايي عنوان كرد كه اگر سيدكا به سايپا نيايد بهتر است در هر صورت ما با اين مربي مذاكره كرديم كه علي دايي نيز در اين نشست حضور داشت اما سيدكا پيشنهاد مالي بالايي را مطرح كرد و جواب قطعي او نيز دو هفته به طول انجاميد كه در اين مدت نام "هورست كوپل"، "دتماردموتس"، "برند كراس" و "پير ليتبارسكي" نيز مطرح شد در اين ميان سيدكا نيز پيشنهاد مالي هيات مديره را پذيرفت اما اعلام كرد كه شب قبل از نخستين بازي سايپا به ايران مي‌آيد كه اين موضوع براي ماقابل پذيرش نبود.

سجادي افزود: شايد دايي در برنامه‌ي تلويزيوني دچاراشتباه شده است چراكه گزينه مورد نظر او "دتماردموتس" بود نه هورست كوپل!، البته در همان زمان فردي ناشناس كه البته بعدا تا اندازه‌اي شناسايي شد با كوپل تماس گرفت و خود را از باشگاه سايپا معرفي كرد و در نهايت با دادن اطلاعات نادرست او را از آمدن به ايران منصرف كرد. در هر صورت اولويت اول دايي دتماردموتس بود كه در اين باره دايي نظر روته مولر را نيز جويا شده بود كه او نيز دموتس را نسبت به ليتبارسكي تاييد كرده بود. ضمن آنكه دستمزد دموتس 250 هزار يورو و دستمزد ليتبارسكي 350 يورو بود با اين حال در نشست هيات مديره به دليل كارنامه كاري قوي‌تر ليتبارسكي در ژاپن و استراليا هيات مديره به اين مربي راي داد و رييس هيات مديره به صورت تلفني اين موضوع را به دايي اطلاع داد. البته دايي به صورت تلفني اعلام كرد كه من در اين‌باره مطالعه كردم و به غير از اين دو مربي گزينه‌هاي ديگري دارم، ضمن آنكه كارشناسان نيز دموتس را تاييد كردند با اين حال من نيز به احترام اكثريت هيات مديره ليتبارسكي را مي‌پذيرم. كه با هفت راي موافق ليتبارسكي به عنوان سرمربي سايپا انتخاب شد.

وي افزود: در هرصورت علي دايي طي اين مديت رفتار بزرگ‌منشانه‌اي داشت وحتي اعلام كرد تا زماني كه ليتبارسكي نخواهد، در امور تيم دخالت نمي‌كند و هرموقع كه سرمربي آلماني از او مشورت بخواهد اين كار را انجام خواهد داد.

** رابطه ليتبارسكي با دايي را برهم زدند

سجادي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره استفاده از مربي‌ كه بتواند ديدگاه خود را با علي دايي نزديك كرده و از تجربيات او در سايپا استفاده كند نيز گفت: تصور مي‌كرديم اين اتفاق براي ليتبارسكي مي‌افتد با اين حال اطمينان داريم كه بر روي ذهن ليتبارسكي بر عليه دايي كار كردند تا اين مربي را در مقابل دايي قراردهند هيچ‌كس رفتارهاي ليتبارسكي در روزهاي نخست همكاري‌اش با سايپا را از ياد نمي‌برد. او دايي را بكن‌باوئر فوتبال ايران خواند و تصور مي‌كرديم كه ليتبارسكي از فرصت مغتنم حضور سرمربي تيم ملي در هيات مديره باشگاه سايپا به خوبي بهره مي‌برد. با اين حال برخي اطرافيان ليبارسكي اجازه نداند تا او از حضوردايي استفاده كند.

وي افزود: حتي علي دايي در برخي بازي‌ها همچون بازي مقابل پرسپوليس و كروفچي با تركيب ليتبارسكي موافق نبود با اين حال در اين باره صحبتي با مربي آلماني انجام نداد و تنها بيش از بازي مقابل كروفچي به ليتبارسكي گفت با اين تركيب حريف در تهران پيروز مي‌شود در هر صورت دايي هيچگاه در كارهاي ليتبارسكي دخالت نكرد.

** ليتبارسكي پس از ديدار با همسرش تغيير كرد

سجادي در بخش ديگري از صحبتهايش پيرامون جدايي ليتبارسكي از سايپا درباره عدم همكاري يا كم فروشي بازيكنان اين تيم به عنوان عاملي براي جدايي ليتبارسكي نيز گفت: انجام چنين كارهايي نخ‌نما شده است من نيز مطالبي شنيده‌ام اما زماني كه سرمربي تيم بازيكنان را پيش از مسابقه 30 تا 100 متر مي‌دواند، ديگر نمي‌توان اين اشتباه را به بازيكنان منتسب كرد در هر صورت اكنون ما از 9 بازي 7 امتياز گرفته‌ايم و اين نشان مي‌دهد كه اشتباهاتي وجود داشته است. بي‌ترديد بازيكنان نيز مي‌دانند كه اگر در تركيب تيم بدرخشند به نفع خودشان است در هر صورت اين اتفاقات گذشته است و ما از آن درس گرفته‌ايم. كار با ليتبارسكي نشان داد كه نمي‌توان به همه‌چيز خوشبين بود در هر صورت ما به دنبال پشت سر گذاشتن اين دوران هستيم.

وي افزود: من براي دلايل جدايي ليتبارسكي بسيار فكر كردم، او به من گفته بود كه علاقه بسياري دارد تا با سايپا به فينال ليگ قهرمانان آسيا برود و در ژاپن فينال را برگزار كند، شايد اين يكي از انگيزه‌هاي ناكام او بود همچنين احتمال دارد عدم جذب دو بازيكن برزيلي براي ليگ قهرمانان آسيا او را ناراحت كرده باشد كه اين موضوع نيز هنوز مشخص نيست آنچه كه مي‌دانم ليتبارسكي پس از دومين سفر به امارات و ديدار با همسرش ناگهان تغيير كرد، رفتار گرم او دستخوش تغيير شد و سرانجام اين مربي آلماني تصميم به رفتن گرفت.

سجادي خاطرنشان كرد: در هر صورت هر بازيكني تفكر و اعتقاد و عمل مخصوص به خود را دارد در كنار يك تيم حلقه‌هاي مختلفي وجود دارند كه افكار بازيكنان در آن منتشر مي‌شود ما تلاش خود را انجام داديم تا با شرايط حرفه‌اي كار كنيم و روش مديريتي ما روش مديريت گلخانه‌اي نباشد، اما بايد ابتدا حرفه‌اي بودن را به بازيكنان خود ياد دهيم، بايد ديد شخصيت يك ورزشكار چگونه شكل گرفته است و او در چه محيطي پرورش يافته است تمامي اين مسائل در نوع فعاليت او در تيم تاثيرگذار است. بااين حال همچنان معتقدم كه بازيكنان خوبي داريم و بحثي چون كم‌فروشي بازيكنان مطرح نبوده است.

** جانشين ليتبارسكي ايراني است

به گزارش ايسنا، حميد سجادي درباره انتخاب جانشين پير ليتبارسكي نيز گفت: در هيات مديره باشگاه پيرامون اين موضوع بحث شده است كه مربي خارجي راي نياورد و هيات مديره از جمله من و علي دايي نيز در اين مقطع معتقد به استفاده از مربي ايراني هستيم. در هر صورت به اين نتيجه رسيديم كه فرصت خوبي است از دستياران ايراني ليتبارسكي كه با آنها قرارداد داريم به جاي بستن قراداد جديد با مربي جديد استفاده كنيم و تمامي اعضاي هيات مديره اتفاق نظر داشتند كه به فروزاني و منافي فرصت دهيم تا تيم را هدايت كند و تا زماني كه اين دو مربي در تيم نتيجه بگيرند از وجود آنها استفاده مي‌كنيم. ضمن آنكه امسال سال نتيجه‌گيري مربيان جوان ايراني نيز است و اگر مي‌خواهيد بدانيد كه كدام يك از اين دو سرمربي و كدام يك مربي است مي‌توانيم مسابقه پيام كوتاه برگزار كنيم.

سجادي خاطرنشان كرد: تاكنون در تمرينات سايپا از زمان حضور فروزاني و منافي حاضر نشده‌ام چرا كه معتقدم بايد به اين مربيان زمان داد اما با توجه به بازخوردهاي غير مستقيمي كه گرفته‌ام شرايط تيم بسيار مثبت شده است كه البته اگر اين روحيه‌ي فعلي در زمان بازي مقابل كروفچي نيز وجود داشت ما در مقابل اين تيم شكست نمي‌خورديم.

سجادي درباره اظهارات برخي مربيان هم‌چون بيژن ذوالفقارنسب درباره تماس با او براي برعهده گرفتن هدايت تيم سايپا نيز گفت: هيچ تماسي با ذوالفقارنسب نداشته‌ايم و من نيز از اين موضوع تعجب كردم ضمن آنكه در اين مدت نام مربيان ديگري هم‌چون فرهاد كاظمي مطرح شد در حالي كه من فرهاد كاظمي را آخرين بار در كيش ملاقات كردم و هيچ صحبتي وجود نداشته است با جديت مي‌گويم كه تاكنون با هيچ مربي وارد مذاكره نشده‌ايم .

** شكايت‌مان را براي حفظ آبروي سايپا و كشور پيگيري مي‌كنيم

سجادي درباره ماجراي شكايت از فردي كه با استفاده از اعتبار باشگاه سايپا مبالغي را از مربي آلماني اين تيم دريافت كرده بود نيز گفت: پرونده قضايي اين ماجرا هم‌چنان پيگيري مي‌شود و متهم اين پرونده در ادعاي دروغ از پيرليتبارسكي و دو دستيار او براي عقد قرارداد 30 هزار يورو گرفته است و عنوان كرده كه اين مبلغ را از طرف باشگاه سايپا و براي عقد قرارداد دريافت مي‌كند كه دليل شكايت باشگاه سايپا نيز دقيقا همين موضوع است چرا كه متهم عنوان كرده اين مبلغ را براي افرادي در داخل باشگاه سايپا مي‌خواهد و در واقع با اين كار چهره باشگاه و همين‌طور كشور ايران را خراب كرده است.

وي درباره شايعه متواري شدن اين فرد نيز گفت: در هر صورت من نيز چيزهايي شنيده‌ام اما علاقه دارم اين پرونده هر چه سريعتر به نتيجه برسد. ما در زمان بازي مقابل كروفچي چندان علاقه‌اي به بازكردن اين موضوع نداشتيم تا روحيه ليتبارسكي و به طبع آن روحيه تيم خراب نشود اما اكنون اين مساله را با جديت پيگيري مي‌كنيم در هر صورت در اين مدت حضوردر باشگاه سايپا من عدم صداقت و دروغ‌هاي زيادي را ديدم.

** تراكتورسازي تيم دوم سايپا مي‌شود

حميد سجادي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به فعاليت‌هاي باشگاه سايپا در رده‌هاي مختلف سني در رشته فوتبال خاطرنشان كرد: چهارشنبه شب نشستي را با بذرپاش مديرعامل باشگاه سايپا برگزار كردم كه با توجه به خريد بخشي از سهام كارخانه تراكتورسازي توسط سايپا قرار شد شرايط براي تعامل با باشگاه تراكتورسازي تبريز فراهم شود به همين دليل قرار است تا مذاكراتي را با شفق مديرعامل باشگاه تراكتورسازي انجام دهم تا بتوانيم با استفاده از توانايي‌هاي موجود در باشگاه تراكتورسازي از اين تيم به عنوان تيم دوم سايپا استفاده كنيم كه اميدواريم اين كار براي هر دو باشگاه مفيد باشد ضمن آنكه بسيار اميدواريم تا تراكتورسازي نيز مانند سپاهان نوين نتيجه بگيرد و به ليگ برتر صعود كند البته به طور قطع تراكتورسازي در آذربايجان شرقي مي‌ماند ضمن آنكه اين طرح هنوز بسيار خام است وبايد درباره آن مذاكره شود.

** خريدن بازيكنان گران به ضرر فوتبال نيست

سجادي در بخش ديگري از صحبت‌هايش درباره دغدغه‌هاي مالي اين باشگاه نيز گفت: زماني كه در ازبكستان حضور داشتيم متوجه شديم كه باشگاه كروفچي بزرگترين باشگاه ازبكستان است كه تمامي مسوولان اين كشور و مردم به دنبال به موفقيت‌ رسيدن اين تيم هستند. سهامداران اين باشگاه نيز مجموعه‌اي ثروتمند هستند كه تنها يكي از آنها مبلغ عقد قرارداد با ريوالدو بازيكن برزيلي را پرداخت كرده بود آنگونه كه ما متوجه شديم اين بازيكن به ازاي هر ماه بازي 1.5 ميليون دلار دريافت مي‌كند كه با توجه به قرارداد 10 ماهه او مبلغي بين 10 تا15 ميليارد تومان كه معادل بودجه دو سال باشگاه است دريافت مي‌كند.

وي افزود: اكنون بايد سوال شود بحث شفاف‌سازي و كسر 20 درصد قراردادها كه در ابتداي فصل مطرح شد به كجا رسيده است آيا تنها سپاهان، سايپا و مس بودند كه قراردادهاي گران بستند.

وي افزود: حتي اگر اين چنين باشد اگر سايپا بازيكناني گران قيمت خريده بود و اكنون با پشت سر گذاشتن كروفچي و آدلايد يك پاي فينال ليگ قهرمانان آسيا بود ما به يك افتخار ملي دست يافته بوديم طبيعي است اگر به بازيكني كه صد ميليون تومان ارزش دارد 500 ميليون پرداخت شود نشان دهنده مريض بودن سيستم است اما، اگر ما يك بازيكن يك ميلياردي جذب كنيم كه خير و بركتش به كل فوتبال كشور برسد در آن صورت براي فوتبال ايران افتخار آفريني كرده‌ايم و نبايد تا اين اندازه بر روي مسائل حساس بود.

سجادي خاطرنشان كرد: در هر صورت ما براي شفاف‌سازي هر چه تمامتر در سه مرحله به پرسش‌نامه‌هاي سازمان بازرسي كل كشور، فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني پاسخ داده‌ايم و رقم شفاف و دقيق بازيكنان سايپا در اين نهادها موجود است.

** ملكيان دايي را به كميته انضباطي سايپا آورد

سجادي درباره احكام كميته انضباطي باشگاه سايپا و برخي اظهارات درباره بي‌اطلاع بودن علي دايي ازانتخابش به عنوان عضو اين كميته نيز گفت: رييس كميته انضباطي باشگاه سايپا ملكيان است كه با توجه به سوابق گذشته خود فرد مناسبي براي اين سمت بوده و كمك‌هاي بسياري به او انجام مي‌دهد. او روز پنج‌شنبه گذشته با دايي صحبت كرد و اعلام كرد كه دايي با حضور در كميته انضباطي باشگاه سايپا موافقت كرده است اما، پس از اينكه من با دايي تماس تلفني گرفتم او اعلام كرد كه درگير تيم ملي است و بهتر است نيايد با اين حال بار ديگر اصغر ملكيان با من تماس گرفت و اعلام كرد كه دوباره با دايي صحبت كرده است و او را براي آمدن راضي كرده است كه من نيز به استناد صحبتهاي ملكيان اين موضوع را پذيرفتم و حكم دايي راصادر كردم كه تصور مي‌كنم دايي نيز از اين موضوع اطلاع داشته است.

** سايپا دركرج فعالتر مي‌شود

مدير عامل باشگاه سايپا در ادامه با اشاره به حمايت‌هاي مستقيم بذرپاش از فعاليت‌هاي باشگاه سايپا اظهار كرد: ما حتي مبلغ قرارداد ليتبارسكي را نيز با حمايت مدير كارخانه سايپا پرداخت كرده‌ايم. در هر صورت تغييرات نيز در ساختار باشگاه‌ها صورت گرفته است كه به خصوص در بخش فرهنگي اين تغييرات به دستور مستقيم و صريح بذرپاش بوده است.

وي افزود: در ساختار جديد باشگاه سه معاونت اداري مالي، ورزشي و فرهنگي و تبليغات تعريف شده است كه در بخش فرهنگي علاوه بر پرداختن به كارهاي تبليغاتي مجموعه و ورزش كارگران به بحث ورزش حرفه‌اي نيز خواهيم پرداخت كه اين معاونت‌ها برنامه‌هاي خود را براي سال 88 آغاز مي‌كند.

سجادي خاطرنشان كرد: در زمينه فرهنگ‌سازي همچنين قراردادي را براي همكاري بيشتر با راديو البرز كرج امضا كرده‌ايم ضمن آنكه تلاش مي‌كنيم تا با فعاليت‌هاي بيشتر در كرج از هواداران و مردم اين شهر براي حمايت از تيم سايپا استفاده كنيم.

** سايپا در سال88 فعالتر مي‌شود

مديرعامل باشگاه سايپا كرج درباره فعال شدن رشته‌هاي مختلف ورزشي در اين باشگاه گفت: در حال حاضر تنها سه رشته فوتبال ،‌واليبال و رالي در هيات مديره مصوب شده‌اند البته رشته‌هاي هندبال و دو ميداني نيز براي سال آينده مصوب شدند اما طبيعي است كه فعاليت اين رشته‌ها نياز به منابع مالي دارد به عنوان نمونه ما امسال مي‌توانستيم با حدود 200 ميليون تومان يك تيم 30 نفره را براي ليگ دو ميدان آماده كنيم، اما زمان گذشته بود و ليگ دو ميدان آغاز شده بود طبيعي است كه مبلغ 200 مليون تومان براي يك رشته ورزشي به هيچ عنوان قابل مقايسه با فوتبال نيست با اين حال بايد از نظر مالي براي اين رشته‌ها فكر كنيم در هر صورت مادر حال حاضر حتي تيم‌هاي نوجوانان كشتي و تكنواندو را در سطح شهر تهران داريم كه باحمايت مالي شركت‌هاي زيرمجموعه كارخانه سايپا تلاش كرده‌ايم تا چراغ اين رشته‌ها را در باشگاه سايپا روشن نگه داريم.

انتهاي پيام
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن