تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805693602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه بروجرد: شيعه و سني وامدار علم و ايمان امام صادق (ع) هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امام جمعه بروجرد: شيعه و سني وامدار علم و ايمان امام صادق (ع) هستند
داخلي. سياسي. عبادي . نمازجمعه.

بروجرد امام جمعه بروجرد گفت: جامعه اسلامي اين روزها عزادار و سوگوار شخصيتي است كه عامه و خاصه، شيعه و سني وامدار علم و ايمان او هستند.

حجت‌الاسلام "حسن ترابي" در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه بروجرد افزود:
دوام اصول و فروع اسلام و قوام آن حاصل مجاهدت‌هاي علمي امام صادق (ع) و نشر معارف دين اسلام است.

وي اظهار داشت: آن امام عظيم الشان آفاق انديشه را به انوار حكمت خود منور ساخت و كتاب و سنت را با دم مسيحاييش زنده كرد.

وي اضافه كرد: انتظار از يك جامعه شيعي اين است كه در روز شهادت رييس مذهب، يكپارچه شهر تعطيل و مردم با برگزاري دستجات عزاداري و سوگواري ارادت خود را به ساحت مقدس آن حضرت ابراز كنند.

خطيب جمعه بروجرد گفت: روز شهادت امام صادق (ع) بايد عاشوراي دوم در گوشه گوشه ايران اسلامي تكرار شود، چرا كه دنيا ما را به نام شيعه جعفري مي‌شناسند و اين مملكت، مملكت اهل البيت است.

حجت‌الاسلام ترابي در بخش ديگري از خطبه‌هايش افزود: در اين روزها شاهد تداوم بحران مالي جهان و فروريختن هيمنه آمريكا به عنوان سردمدار مكتب سرمايه داري در جهان هستيم.

وي اظهار داشت: ابعاد اين بحران هم‌اكنون به صورت بروز اختلاف بين آمريكا و اروپا گسترش پيدا كرده است و كارشناسان درباره عميق تر شدن اين بحران جهاني كه منشا آن آشفتگي در سياستهاي توسعه‌طلبانه آمريكاست، هشدار مي‌دهند.

وي اضافه كرد: هم اكنون اروپايي‌ها به تلاش افتاده‌اند كه آمريكا را به تقبل تاوان بخشي از اين بحران وادار كنند ولي به نظر مي‌رسد كه اين طرح اروپايي‌ها مورد قبول آمريكا واقع نخواهد شد و آنچه از سخنان بوش به ساركوزي استنباط مي‌شود، اروپاييها نبايد اميد كمك از آمريكا را داشته باشند.

وي گفت: مجموعه تحولات اخير به خوبي بيانگر اين است كه امروز دنيا به ضعفها و نقايص نظام ليبرال دموكراسي پي‌برده و در صدد برآمده كه براي اداره اقتصاد جهاني راهكار جديدي پيدا كنند.

وي افزود: يكي از آثار و تبعات بحران اقتصادي غرب و آمريكا، كاهش شديد قيمت نفت كه به كمتر از نصف تقليل پيدا كرده است مي‌باشد كه در صورت عدم تدبير اوپك پيش بيني مي‌شود كه قيمت باز هم تنزل پيدا كند.

وي اظهار داشت: اين موضوع اقتصاد كشورهاي توليدكننده نفت را در معرض آسيب پذيري جدي قرار داده و كشور ما نيز كه بعد از ‪ ۳۰‬سال پيروزي انقلاب هنوز وابسته به نفت است نيز متاثرخواهد كرد چرا كه ما تا به حال نتوانسته ايم بودجه سالانه را بدون اتكا به نفت تنظيم كنيم.

وي اضافه كرد: اين بحران علاوه بر اين، كاهش شديد قيمت نفت بردرآمد ارزي كشورهاي توليدكننده از جمله جمهوري اسلامي ايران هم لطمات و ضرباتي وارد كرده است.

خطيب جمعه بروجرد گفت: اميدواريم كشورهاي عضو اوپك امروز در وين اتريش با جلسه اضطراري كه تشكيل مي‌دهند راهكارهايي را براي افزايش تقاضا و كاهش توليد پيدا كنند و بازار جهاني نفت را كنترل كنند.

وي افزود: مسوولان جمهوري اسلامي علاوه‌بر نقش آفريني در اوپك بايد آثار و تبعات بحران موجود را بررسي و ارزيابي كنند و راهكارهاي جدي و قوي متناسب با اين بحران شناسايي و براي مهار اين بحران در كشور تصميم‌گيري كنند تا لطمات زيادي از اين ناحيه نبينيم.

حجت‌الاسلام ترابي در بخش ديگري سخنانش اظهار داشت: در اين دو هفته اخير فشارهاي آمريكا براي امضا موافقتنامه به طور بي‌سابقه شدت پيدا كرده و در مقابل، مخالفت مردم و جريانهاي سياسي و مرجعيت شيعه در عراق شدت گرفته است و از مسوولان عراقي خواستند كه در مقابل فشارها مقاومت كنند و به ملت عراق خيانت نكنند و اين ننگ تاريخ را مرتكب نشوند.

وي اظهار داشت: مدتي است آمريكاييها تلاش مي‌كنند تا قبل از اتمام رياست جمهوري بوش اين موافقتنامه ننگين به امضا برسد تا هم از آن طرف موقعيت متزلزل جمهوري خواهان را در آمريكا بهبود ببخشند و هم به عنوان يكي از دستاوردهاي دولت بوش آن را به افكار عمومي آمريكا ارائه دهند.

وي اضافه كرد: اين روزها فشار آمريكا به مسوولان عراق زياد شده و حتي تهديد كرده‌اند كه اگر عراق اين تفاهم نامه را امضا نكند با اقدامات تنبيهي آنها مثل بلوكه كردن اموال عراق مواجه خواهند شد.

خطيب جمعه بروجرد گفت: با توجه به مخالفت سرسختانه مردم و جريانهاي سياسي و اكثريت مجلس و شوراي امنيت ملي عراق با امضا اين موافقتنامه و واكنش شديد آمريكاييها پيش بيني مي‌شود در هفته‌هاي آينده شرايط در عراق بسيار حساس شود.

حجت‌الاسلام ترابي افزود: اما آنچه آمريكاييها بايد بدانند كه مردم بيدار و هوشيار عراق با هدايت روحانيت و مرجعيت شيعه هرگز اجازه نخواهند داد كه اين موافقتنامه ننگين و ذلت بار به امضا برسد.

وي اظهار داشت: تنها راهي كه پيش پاي اشغالگران آمريكايي قرار دارد آن است كه هر چه زودتر از سرزمين اسلامي عراق بيرون رفته و مقدرات مملكت عراق را به خود مردم و نمايندگان قانوني ملت عراق بسپارند.ك/‪۲‬
 جمعه 3 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن