تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821051657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه تلاش كنند تا پيامدهاي سونامي اقتصادي آمريكا را به حداقل برسانند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: همه تلاش كنند تا پيامدهاي سونامي اقتصادي آمريكا را به حداقل برسانند
آيت الله هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: همه صاحب نظران، كارشناسان و مسئولان بايد همكاري كنند تا پيامدهاي سونامي اقتصادي آمريكا را براي كشورمان به حداقل ممكن برسانند.
به گزارش شبكه خبر به نقل از واحد مركزي خبر؛ امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: همه ائمه وظيفه نشر معارف اسلام را از ديدگاه اهل بيت (ع) به خوبي مطرح كردند و امام صادق (ع)‌ بيش از همه آنان در اين راه مجاهدت كرد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با تشريح ابعاد شخصيت جهاني امام صادق (ع) گفت : بيشتر شخصيت هاي برجسته جهان اسلام شاگرد امام صادق (ع) بوده و از مكتب ايشان استفاده كرده اند و امام صادق (ع) خورشيد معارف اهل بيت (ع) و محور علم و دانش در قرن دوم بودند و سهم ايشان در توسعه معارف اسلام بسيار زياد است.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت هاي ديگر اين ايام،‌ دو حادثه در انقلاب اسلامي را نشئت گرفته از شهادت امام صادق (ع) برشمرد و گفت: بعد از واكنش علما به لوايح 6 گانه به اصطلاح انقلاب سفيد، شاه به علما اهانت كرد و علما نيز در همين ايام كه سالروز شهادت امام صادق (ع) بود اعلام كردند مردم عيد نوروز را عيد ندارند و من هم در آن جلسه حضور داشتم.

امام جمعه موقت تهران گفت: رژيم هم براي گرفتن زهر چشم از علما حمله سفاكانه اي به مدرسه فيضه كرد و عده اي از علما و طلاب از جمله من را بازداشت كردند و من شاهد بودم كه چه بر سر دستگير شدگان آوردند و اينها مبارزه امام و روحانيت را يك گام جلوتر برد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني انفجار حرم امامين عسگريين در سال 1382 را از ديگر مناسبت هاي اين ايام برشمرد و افراطيون را كه در دلشان عقده فرزندان پيامبر (ص) بود به عنوان عاملان اين جنايت سخيف معرفي كرد.

امام جمعه موقت تهران با تسليت سالروز شهادت آيت الله قاضي طباطبايي تبريزي؛‌ وي را از بزرگان انقلاب اسلامي دانست كه سهم زيادي در مبارزات مردم خطه آذربايجان و پيروزي انقلاب داشت .

خطيب نماز جمعه تهران همچنين با يادآوري سالگرد شهادت حسين فهميده گفت: نحوه شهادت اين نوجوان، شعله جديدي از اين ايثار،‌ حركت و جهاد را بوجود آورد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود : حقيقتا، آن شهيد براي نشان دادن نفرت از دشمنان ابتكاري بزرگ كرد و با نارنجك زير تانك رفت، اما نام او جاودانه و براي دانش آموزان بسيجي الهام بخش است.

امام جمعه موقت تهران ياد و خاطره شهيد سيد مصطفي خميني را در سالروز شهادت آن بزرگوار گرامي داشت و گفت: وي در سال 56 در حالي كه امام تحت فشار رژيم بعث و توطئه هاي رژيم شاه بودند به شهادت رسيدند و امام را در شرايطي كه نياز مبرم به وي داشتند تنها گذاشتند، اما شهادت مظلومانه وي سبب شد حركت جديدي در انقلاب اسلامي به وجود آمد و اين حركت تا خروج رژيم پهلوي و پيروزي انقلاب اسلامي تداوم يافت.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به بحران اقتصادي غرب كه شبيه آن در سال 1930 هم به وقوع پيوست گفت: در اين باره در كشور جلساتي تشكيل شد و درباره آن كه به كجا مي انجامد و آيا تاثير آن كوتاه مدت است و نيز تاثير آن بر ايران گفتگو و تبادل نظر شده است اما كافي نيست.

خطيب نماز جمعه تهران بحران مالي غرب را سونامي اقتصادي و واقعه اي بزرگ دانست و گفت: پول زيادي براي برطرف شدن آن تزريق شده است اما هنوز جريان منفي آن ادامه دارد و هر روز بر دامنه آن افزوده مي شود.

وي چنين شرايطي را به ويژه براي طبقات ضعيف شكننده و سخت دانست و اظهار داشت: ما نبايد فكر كنيم اين حادثه به نفع ما مي شود و بسياري از صاحب نظران هم اين گونه فكر مي كنند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: اين سونامي در كشورهاي فقير و عقب افتاده مي تواند آنها را فقيرتر و گرسنه تر كند، توليد كم و محصولات به ويژه مواد غذايي گران مي شود.

خطيب نماز جمعه تهران خاطر نشان كرد: 12 سال پيش سازمان ملل متحد شمار گرسنگان را 800 ميليون نفر اعلام كرد اما همين روزها اعلام شد كه گرسنگان به يك ميليون نفر رسيدند و اين فاجعه است.

وي گران شدن دارو، غذا ، حمل و نقل و بيكاري را از ديگر پيامدهاي بحران مالي غرب دانست و گفت: اين طور نباشد كساني پيدا شوند كه بگويند اين معجزه خداست و دشمنان را در شرايط سخت قرار داده است.

خطيب نماز جمعه تهران كاهش قيمت نفت را از 147 دلار به حدود 64 دلار از جمله پيامدهاي اين سونامي اقتصادي براي كشورمان دانست و تصريح كرد: بايد با ذخاير ارزي فضاي مطمئني به وجود آوريم كه در چنين شرايطي كشور دچار مشكل نشود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني اين پديده را هشداري براي همه كشورها دانست و اظهار داشت: همه صاحب نظران، كارشناسان و مسئولان بايد همكاري كنند تا پيامدهاي آن را براي كشورمان به حداقل ممكن برسانيم .

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم ، مشكلات كنوني جهان را ناشي از سوء عملكرد قدرت هاي استكباري بيان و اضافه كرد: بر اثر قحطي كه در جنگ دوم جهاني پيش آمد ميليون ها نفر تلف شدند ارتش كشورهاي درگير در اين جنگ براي تغذيه سربازانشان مواد غذايي را جمع آوري و انبار مي كردند و وقتي مجبور به عقب نشيني مي شدند براي اينكه به دست دشمن نيافتد آن را آتش مي زدند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: وقت آن است كشورهاي بزرگ از اين ماجراجويي دست بردارند و قدرت هاي محلي هم وارد جريان شوند تا مردمي كه دچار مشكل شده اند بر مشكلاتشان افزوده نشود.

خطيب نماز جمعه تهران فشار آمريكا بر عراق را براي امضاي قرارداد امنيتي يكي ديگر از مسائل مهم روز برشمرد و گفت:‌ با توجه به اينكه مهلت حضور آمريكا رو به پايان است آمريكا براي تداوم حضور در اين كشور تلاش مي كند.

وي شرايط عراق را براي امريكا سخت دانست و گفت: آمريكا با اين همه خسارت، كشته و مجروح و ابهت پوشالي كه براي خود درست كرده، در عراق و افغانستان دچار مشكل اساسي شده و در باتلاق فرو رفته است .

امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: در چنين شرايطي آمريكا اگر بخواهد از عراق خارج شود شكست خورده و اگر بخواهد بماند خلاف نظر مردم عراق و با واكنش شديد آنان مواجه است و اين موجب شده آمريكا در عراق به بن بست برسد.

وي از دولت ها، صاحب نظران و متفكران خواست تلاش كنند تا ملت عراق از اين وضع نجات يابند و آمريكا هم بايد تلاش كند كه خود را از اين باتلاق رها كند.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به جنايات آمريكا در عراق كه بخشي از آن به تازگي افشا شده است گفت: يكي از تلويزيون هاي ايتاليا چندي پيش فيلمي را در جمع خبرنگاران پخش كرد كه در جنگ اول آمريكا ضد عراق در سال 1991 آمريكا بمب كوچك اتمي را در اطراف بصره منفجر كرد كه بر اثر آن شمار زيادي كشته و زخمي شدند و آثار زيانباري بر جاي گذاشته است كه همچنان ادامه دارد .

وي خطاب به افكار عمومي جهان گفت: چطور شد خبر به اين مهمي را حتي رسانه هاي ايتاليايي پوشش ندادند، خبري كه مثل بمب قابل انفجار بود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني شرايط آمريكا در افغانستان را مشابه عراق دانست و اضافه كرد: برغم حضور چند ساله آمريكا در افغانستان نه تنها مشكلات اين كشور كاهش نيافته بلكه همچنان ناامني در اين كشور زياد است، طالبان همچنان فعال هستند، بيكاري بيداد مي كند و توليد مواد مخدر چند برابر شده است.

خطيب نماز جمعه تهران، موضوع فلسطين را مشكل ديگر جهان امروز دانست و گفت: حركت جديدي در اراضي فلسطين پيدا شده است كه اگر درست باشد مردم مسلمان جهان بايد يكپارچه در مقابل آن بايستند.

وي افزود: بر اساس گزارش هاي منتشر شده به تازگي صهيونيست ها فلسطينيان ساكن در شهر عكا را به شدت ازار مي دهند و با اتش زدن مزارع و باغ هاي زيتون تلاش مي كنند فلسطينيان را مجبور به ترك خانه و كاشانه خود كنند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اخطار به صهيونيست درباره تحركات اخير آنان از كشورهايي كه بر رژيم صهيونيستي نفوذ دارند خواست از واكنش مسلمانان بترسند و از اقدامات ضدانساني صهيونيست ها در آسيب رساندن بيشتر به ملت فلسطين جلوگيري كنند.

خطيب نماز جمعه تهران با يادآوري حق مسلم ايرانيان در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي از دولتمردان آمريكا براي كارشكني و سند سازي ضد ايران انتقاد و اضافه كرد:‌ در اوضاعي كه اقتصاد جهاني با سونامي مواجه است و در اواخر دولت بوش اين اقدامي بسيار مذموم و لجوجانه است و آنان بايد بگذارند ملت شريف ايران راه صلح آميز خود را ادامه دهد.
 جمعه 3 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن