تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820451159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا : اوباما با ديپلماسي جديد مقابل ايران مي نشيند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا : اوباما با ديپلماسي جديد مقابل ايران مي نشيند
باراك اوباما در صورت پيروزي در انتخابات آينده رياست جمهوري آمريكا، با ديپلماسي جديدي به مذاكره با ايران مي پردازد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا ، چارلز كپچن كه عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا و مدير امور اروپاي اين شورا در زمان رياست جمهور يبيل كلينتون بوده است، ديشب در خانه آمريكا در برلين گفت : اوباما با ديپلماسي جدي و شايد هم تهاجمي در مذاكره با ايران ، كره شمالي و كوبا حاضر شود.

اين استاد بين الملل دانشگاه جرج تاون واشتگتن و كارشناس مسائل امنيت ملي آمريكا ، ناتو و اتحاديه اروپا افزود : نامزد دمكرات ها در صورت حضور در كاخ سفيد، به اقدامات و راه هاي غيرنظامي بيشتر توجه خواهد كرد و ديپلماسي فعال تري در اين زمينه به كار مي گيرد.

وي كه كتاب هايي با عناوين خليج فارس ;غرب وچالش امنيتي و سياست خارجي آمريكا و ژئوپلتيك قرن بيست و يكم تاليف كرده است ، اظهار داشت : منظور اوباما از مذاكرات بدون پيش شرط ، مذاكره به شرط اجراي خواسته اي و يا اقدامي و عملي از سوي كشور مقابل نخواهد بود.

كپچن افزود: البته معناي اين مسئله آن هم نيست كه وي بلافاصله بعد از انتخاب شدن به تهران ، پيونگ يانگ و يا هاوانا سفر كند و با رهبران اين كشورها به مذاكره بپردازد.

وي گفت :شايد رئيس جمهور بعدي آمريكا مجبور شود با ايراني كه احتمالا نزديك به 5 هزار سانتريفيوژ نيز دارد ، مواجه شود.

عضو سابق امنيت ملي آمريكا با اشاره به اينكه واشنگتن اگر با رقباي خودش صحبت نكند، اتفاقي نمي افتد، افزود: اين كشور زماني طولاني است كه مذاكره با هاوانا را ممنوع كرده و در اين مدت نيز چيزي به دست نياورده است .

كپچن منظور خود از ديپلماسي تهاجمي را مذاكره جدي و استفاده از روش هاي ديپلماسي تند عنوان كرد و گفت: آمريكا در گذشته با كره شمالي و چين نيز مذاكره كرده و به نتايجي هم دست يافته است.

اين استاد بين الملل دانشگاه جرج تاون واشنگتن ، پيروزي اوباما را با توجه به نتايج نظرسنيجي ها و فاصله وي بامك كين تقريبا قطعي دانست وگفت :نوع عملكرد آمريكا در عراق يك فاجعه است و به همين دليل رئيس جمهور بعدي يكي از سخت ترين دوران خود را به دليل اين بحران ومشكلات ديگري مانند بحران مالي ، افغانستان و عراق پيش رو خواهد داشت .

وي با بيان اينكه چهره آمريكا به دليل تغييرات ساختار آن در حال دگرگون شدن است ، گفت :جمعيت اقليت كنوني اين كشور در رده سني زير 20 سال ، صاحب اكثريت هستند و اين به معني تغيير ساختار جمعيتي و نژادي اين كشور در آينده است.

عضو سابق امنيت ملي آمريكا پيش بيني كردكه جامعه آمريكا در آينده به دليل نوع نگاه كاملا متفاوت و متناقض بين دمكرات ها و جمهوري خواهان به مسايل جهاني ،كاملا دو قطبي شود.

كپچن افزود:اوباما مي خواهدمخالفان آمريكا از جمله ايران ،كره شمالي و كوبا را از طريق ديپلماسي فعال متوقف كند.

وي به عميق شدن فاصله ايدئولوژيكي در بين مردم آمريكا اشاره كرد و گفت : اين شكاف در طول قرن جاري سابقه نداشته است .

اين عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا ، مسئوليت رئيس جمهوري اين كشور براي ترميم دوباره وجهه ورشكسته آمريكا در سياست خارجي را بسيار دشوار خواند و گفت : آمريكا با تهديدات همزمان در سياست خارجي و داخلي مواجه است .
 جمعه 3 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن