تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816863669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقوي :والدين حقوق اجتماعي و مسائل سياسي را به فرزندان بياموزند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تقوي :والدين حقوق اجتماعي و مسائل سياسي را به فرزندان بياموزند
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در جمع نمازگزاران تهراني بر ضرورت آموزش حقوق اجتماعي،‌ مسائل سياسي و فنون رزمي به فرزندان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور كه در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه امروز تهران در ادامه سلسله مباحث "سيره نبوي" سخن مي گفت اظهار داشت: والدين بايد از كودكي به فكر آينده فرزندانشان باشند و با تعليم و تربيت صحيح زمينه را براي اوج پيشرفت آنان در بزرگسالي رقم بزنند.

وي افزود: انسان بايد در زندگي جمعي حقوق ديگران را رعايت كند زيرا انسانها داراي حقوق متفاوت در زندگي اجتماعي هستند و اگر اين حقوق شناسايي نشود انسان به طور خودآگاه يا ناخودآگاه پا در حريم ديگران مي گذارد و به اين ترتيب نزاعها و كدورتها ايجاد مي شود.

تقوي با تاكيد بر ضرورت ادب آموزي و آموزش حقوق اجتماعي به فرزندان ياد آور شد : پيامبر (ص) فرمودند "هيچ هديه اي براي فرزند بهتر از حسن ادب و تربيت نيكو نيست".

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه تهران بهترين ميراث براي فرزندان را تربيت نيكو و ادب دانست و تصريح كرد: حضرت علي (ع) فرمودند: تربيت نيكو فرزند را به آداب نيكو مزين مي كند و لذا كودكي بهترين دوران براي تربيت فرزند است.

وي با اشاره به سخن ديگري از حضرت علي (ع) در همين رابطه گفت: قلب كودك و نوجوان مانند يك زمين آماده براي رشد كردن است و بايد به اين نكته توجه كنيم كه در اين قلب چه مي ريزيم، قبل از اينكه بدخواهان و فاسدان بذر مسمومي را در قلب فرزندان بريزند پدران بايد پيشي گرفته و اين قلب آماده را به زيبايي و شايستگي رشد دهند.

تقوي خاطرنشان كرد: بر اساس سيره نبوي فرزند سه حق بر گردن پدر و مادر دارد، نام نيكو، تعليم و تربيت صحيح و انتخاب همسري مناسب براي او و حضرت محمد (ص) نخست فرزندان را با مسائل اجتماعي آشنا مي كرد و مي فرمودند : فرزندانتان را به نيكي ادب كنيد و آداب نيك را به آنان بياموزيد.

وي يكي از اين آداب اجتماعي را سلام كردن برشمرد و گفت: نبي اكرم(ص) هميشه پيش از كودكان به آنان سلام مي كرد و هرگز كسي نتوانست در اين زمينه از آن حضرت پيشي بگيرد.

تقوي همچنين يكي ديگر از وظايف پدر و مادر را آموزشهاي ديني به فرزندان دانست و تصريح كرد: والدين بايد قرآن را به فرزندان خود بياموزند و حضرت محمد (ص) مي فرمودند كه ياسين گل خوشبوي قرآن است و آن را به فرزندان خود بياموزيد.

وي افزود: حضرت محمد (ص) فرمودند فرزندان خود را به سه خصلت دوستي پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) و قرائت قرآن، تعليم نماز، آموزش مسائل حرام و حلال پرورش دهيد.

تقوي يكي ديگر از وظايف والدين را آموزش مسائل سياسي به فرزندان دانست و گفت: مسائل ما در جهان اسلام است و ما بايد فرزندان خود را با اين مسائل هم آشنا كنيم. امام صادق (ع) مي فرمايند كه قبل از اينكه منحرفان فرزندانتان را شكار كنند شما آنها را دريابيد و با معارف ديني و احاديث عصمت و طهارت ذهن آنان را مصونيت ببخشيد.

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در بخش ديگري از سخنانش گفت: برخي در ابتداي اسلام مدعي بودند كه دل انسان بايد پاك باشد و عمل هر چه باشد مهم نيست و امروز هم برخي همين سخن را مي گويند در حاليكه اين اعتقاد اشتباه است و ذهن وعمل با هم يكي هستند.

تقوي يكي ديگر از نكات مهم در تربيت فرزندان را آموزشهاي رزمي دانست و گفت: پيامبر (ص) بر آموزش شنا و تيراندازي فرزندان به تاكيد مي كردند و مي فرمودند فرزندان خود را با اين امور آشنا سازيد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: پدر و مادر بايد بر روي شغل فرزندان هم حساسيت داشته باشند چرا كه در سيره نبوي اين موضوع هم مورد تاكيد قرار گرفته است.
 جمعه 3 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن