تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816450747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم از گسترش خرافات در مسائل مذهبي و ديني در خراسان رضوي نگران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مردم از گسترش خرافات در مسائل مذهبي و ديني در خراسان رضوي نگران هستند
داخلي. اجتماعي. مذهبي. ترويج خرافات
شهروندان مشهدي، مسوولان و دست‌اندركاران مذهبي و فرهنگي استان خراسان رضوي از گسترش طرح مسائل خرافي در مسائل مذهبي و ديني و توسعه پيدايش فرقه‌هاي نوظهور و پايبند به خرافات در اين استان ابراز نگراني كردند.

آنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهارداشتند: مدتي است دامنه طرح مسائل خرافي در مسائل مذهبي و ديني و فرقه‌هاي نوظهور مانند شيطان پرستي و ادعاهاي دروغين ارتباط با اولياء الهي و غيره در اين استان افزايش يافته و اين امر به يكي از نگراني‌هاي مردم و از جمله خانواده‌ها تبديل شده است.

"اميد محرابي" يكي از كارمندان مشهدي در اين ارتباط مي‌گويد: برخي افراد در راستاي تحريكات و اهداف دشمن به عناوين مختلف در صدد اغفال عمومي جوانان و جذب آنان به سمت فرقه‌هاي نوظهور مانند شيطان پرستي هستند.

وي گفت: اين اشخاص براي نيل به مقاصد شوم و پليد خود و با اغفال جوانان در قالب تهيه و توزيع كارت دعوت مهماني‌هاي گوناگون مانند جشن تولد و غيره آنان را به سمت مقاصد شومشان جلب مي‌كنند.

وي بيان كرد: در اين قبيل پارتي‌ها كه برادرم در برخي از آنها شركت كرده همه گونه وسائل لهو و لعب وجود دارد و در اين مكانها علاوه بر معتاد كردن جوانان به مواد مخدر، مسائل خرافي فرقه شيطان پرستي بين آنان ترويج مي‌شود و اين امر مقدمه‌اي براي جذب جوانان به سمت اين فرقه‌ها است.

"مجيد مختارپور" كه توسط يكي از دوستانش اغفال شده و از اين طريق به پارتي‌هاي مذكور دعوت شده، هم گفت: مهمترين اهداف دشمن و عواملش از گسترش فرقه‌هاي خرافي و نوظهور مانند شيطان پرستي گسترش بي‌ديني و لاابالي گري بين جوانان و ايجاد فاصله و شكاف بين آنان و هويت اسلامي و ملي‌شان است.

وي گفت: من و دو نفر ديگر از همكلاسي هايم به تازگي توسط يك از دوستانم به يك مجلس جشن تولد دعوت شديم در اين مراسم كه در يكي از منازل مسكوني محدوده بلوار معلم مشهد بود در ابتدا مساله خاصي مشاهده نمي‌شد ولي بعد از مدت كوتاهي وسائل لهو و لعب نظير مشروبات الكلي، مواد مخدر و غيره به آنجا آوردند.

به گفته وي، به دنبال اين امر فرقه شيطان پرستي توسط يكي از صاحبان مجلس بين جوانان كه بيشتر دختر و پسر به صورت مختلط در آنجا حضور داشتند، تبليغ شد ولي من با مشاهده اين مسائل سريع آنجا را ترك كردم.

وي افزود: پيروان اين فرقه ضاله و دروغين مگس، مدفوع و حتي ادرار خود را مي‌خورند و ايجاد نااميدي بين جوانان يكي از اهداف عوامل اصلي گسترش اين فرقه در جامعه است.

"زهرا ديانتي" هم بدون توضيح بيشتر گفت: ادعاهاي دروغين ارتباط با اولياء الهي مانند امام زمان(عج) و انتقال پيغام از ائمه معصوم(ع) در خواب براي مردم از مهمترين مسائل خرافي است كه توسط تعدادي از افراد در مشهد مطرح مي‌شود.

وي گفت: من از طريق يكي از دوستانم مطلع شدم خانمي كه به اصطلاح مدعي ارتباط با اولياء الهي است بيماران را شفا مي‌دهد لذا براي معالجه فرزندم كه دچار بيماري لاعلاج بوده و پزشكان وي را جواب كرده بودند، به نزد وي مراجعه كردم، غافل از اين كه وي قصد سوء استفاده دارد و همه مسائلي كه بيان مي‌كند، دروغ است.

به گفته وي، بدنبال اين امر من مبالغ بسياري به وي پرداخت كردم و او با دريافت اين مبلغ، دست بر سر فرزند من گذاشت و گفت: نگران نباشيد، فرزند شما به زودي از طرف امام زمان(ع) مورد شفاعت قرار مي‌گيرد.

او افزود: بعد از چند روز فرزندم نه تنها از آن بيماري لاعلاج بهبودي نيافت بلكه روز به روز نيز حال وي رو به وخامت گذاشت و چند روز گذشته فوت كرد و اين زن شياد و مدعي دروغين در مدت زمان كوتاه محل سكونت و استقرار خود را تغيير داد و من هيچگونه اطلاعي از وي ندارم.

ديانتي گفت: اين زن با سوء استفاده از عقايد مذهبي و ديني مردم از تعداد زيادي كلاه برداري كرده بود و از مردم مي‌خواهم فريب اين دسته‌اشخاص طمع كار و فريب كار و مدعيان دروغين ارتباط با اولياء الهي را نخورند.

يك روانشناس نيز در تشريح نقش مسائل اجتماعي در انجام چنين اقداماتي گفت: وجود برخي مشكلات رواني و اجتماعي مانند خود كم بيني، تنگناهاي خانوادگي، سركوب عقده‌هاي حقارت و يا طرد شدن از طريق خانواده و يا فاميل از دلايل مهم ارتكاب و دامن زدن برخي افراد به اين سري مسائل خرافي مي‌شود.

"داود رحمتي" ادامه داد: اين قبيل اشخاص با انجام چنين اقداماتي در صدد ارضاء نيازهاي رواني و مطرح كردن خود بين خانواده و يا فاميل و در سطح بسيار وسيع‌تر در جامعه هستند.

او گفت: علاوه بر جنبه‌هاي عمومي طرح مسائل خرافي به عنوان يك مساله و معضل اجتماعي، افرادي كه مرتكب چنين اقداماتي مي‌شوند اشخاصي روان پريش و و يا داراي ساير فاكتورهاي بيماريهاي رواني هستند كه بايد توسط يك روانشناس و يا روانكاو مورد درمان قرار گيرند.

معاون پژوهشي بنياد پژوهشهاي آستان قدس رضوي هم گفت: بروز فرقه‌هاي نوظهور و يا عرفان‌هاي كاذب يكي از معضلات در حال گسترش در استان خراسان رضوي بوده و بايد مسوولان فرهنگي و از جمله خانواده‌ها نسبت به آنها هوشيار باشند.

دكتر "اميد سلماني رحيمي" با اشاره به برخي افراد در راستاي مطامع سوء خود كه همان اهداف و ترفند اسلام ستيزي دشمنان در صدد گسترش دين مسيحيت و يا فرقه ضاله بهائيت در سطح استان به خصوص مشهد هستند، تاكيدكرد: مهمترين اهداف دشمن در اين خصوص گسترش اين معضل و كم رنگ جلوه دادن دين مبين اسلام و فروغ منور معصومين(ع) در جامعه است.

وي گفت: طرح مباحث خرافي مانند ادعاهاي دروغين ارتباط با امام زمان(ع) فرقه‌هاي ضاله مانند شيطان پرستي و غيره در اين استان و مشهد در حال گسترش است و اين بنياد در راستاي وظايف خود و انجام كارهاي پژوهشي ريشه يابي دلايل اصلي اين معضلات را در دستور كار خود دارد.

رحيمي بدون توضيح بيشتر گفت: بيان برخي مسائل خلاف واقع و خرافي توسط برخي سخنرانان و مداحان و معرفي و تبيين نادرست دين در جامعه و كج فهمي برخي افراد موجب مي‌شود كه تعدادي اشخاص تحت تاثير اين القائات منفي قرار گيرند.

معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي استان خراسان رضوي هم نسبت به طرح ادعاهاي دروغين مذهبي و اسلامي توسط برخي مدعيان كاذب در جامعه هشدار داد.

حجت‌الاسلام "حسين حائري" افزود: برخي افراد و جريانها با سوء استفاده از اعتقادات مذهبي مردم و طرح مباحث انحرافي مانند ارتباط با اولياء خدا، ماموريت از طرف اولياء الهي و ائمه معصومين (ع)، ارتباط با اجنه و غيره در صدد اغفال عمومي جامعه هستند.

به گزارش ايرنا وي ادامه داد: اشخاصي كه اين قبيل مسائل را مطرح و يا ادعا مي‌كنند، دروغگو و كذاب و شياد هستند و به هيچ عنوان نبايد به حرفها و اقدامات آنان نمي‌شود اطمينان كرد.

وي خاطرنشان كرد: همچنين اين دسته اشخاص علاوه بر اغفال جامعه در صدد سودجويي‌هاي مالي، اخلاقي و حتي جنسي مخاطبان از جمله مخاطبان خانم هستند.

دبير ستاد ساماندهي شئونات فرهنگي استان خراسان رضوي بدون ذكر آماري خاص و يا توضيحات بيشتر اضافه كرد: بيشترين مسائل خرافي در مسائل مذهبي و ديني در اين استان و مشهد، رواج فرق ضاله و خرافي مانند شيطان پرستي و طرح ادعاهاي دروغين ارتباط با اولياء الهي است.

وي با اشاره به افزايش گسترش طرح اين قبيل مسائل گفت: اين سازمان با توجه به عمق اين معضل ستاد ساماندهي شئونات فرهنگي استان را طي يك سال گذشته راه اندازي كرده است.

او گفت: اين ستاد طي مدت ياد شده با تشكيل جلساتي با حضور مسوولان و دست اندركاران دستگاههاي امنيتي و فرهنگي ضمن بررسي عمق و ريشه يابي و آسيب شناسي دقيق اين معضلات، راهكارهاي برخورد قاطع با رواج‌دهندگان آنها و تنوير افكار عمومي جامعه را انجام مي‌دهد.

حجت‌الاسلام حائري سودجويي‌هاي سياسي را از مهمترين اهداف اين مدعيان و جريانهاي انحرافي و دروغين در سطح كشور و اين استان ذكر كرد.

وي اضافه كرد: به تازگي گروههايي مغرض و يا سود جو در قالب برنامه‌هاي انحرافي مانند ماموريت از سوي خداوند براي دعوت انسانها به سوي پروردگار در صدد منحرف كردن جامعه اسلامي ما و نيل به اهداف پليد خود هستند.

وي خاطر نشان كرد: مهمترين اهداف اين قبيل اشخاص كذاب و مدعيان دروغين مسائل مذهبي از طرح چنين مباحثي شهرت طلبي و جبران عقده‌هاي حقارت و سركوب شده در زندگي‌شان است.

اين مسوول فرهنگي گفت: همچنين بيشترين افرادي كه تحت تاثير القائات منفي مدعيان و جريانهاي دروغين قرار مي‌گيرند، اشخاصي هستند كه با مشكلات مالي،اجتماعي و خانوادگي دست به گريبانند و به اشتباه براي رفع تنگناهايشان دست به دامن اين اشخاص و جريانهاي كذاب مي‌شوند.

او افزود: وقتي اين دسته افراد با اتكاء به جريانها و مدعيان دروغين به خواسته‌هاي خود نمي‌رسند به جاي آنكه بررسي كنند كه اصل جريانها و يا افراد دروغين و كذاب هستند، اعتقادات ديني را زير سووال مي‌برند و به احكام دين مبين اسلام و مذهب بدگمان مي‌شوند.

وي گفت: حتي يك مورد كه مردم به واسطه ارتباط با اين قبيل اشخاص و يا گروهها و جريانها مشكلاتشان رفع شده باشد، وجود ندارد و اين جريانها و افراد دروغگو و منحرف‌كننده جامعه هستند و بايد نسبت به ترفندهاي آنها هوشيار بود.

وي هشدار داد: علاوه بر اين مدعيان و جريانهاي دروغين، عرفانهاي انحرافي به سبك هندوستان در سطح كشور و اين استان در حال گسترش است و بايد برابر آنها هوشياري خود را حفظ كرد.

او بدون توضيح بيشتر گفت: مهمترين اهداف ترويج چنين عرفانهاي كاذب و انحرافي، انكار عبادات و اعتقادات مذهبي براي ارتباط با خداوند است كه چنين القائات منفي در جامعه را گسترش مي‌دهند كه انجام عبادات و ذكر و ادعيه تنها راه ارتباط با خدا نيست بلكه راههاي مهم ديگري نيز وجود دارد.

او گفت: طي سه سال گذشته سازمان تبليغات اسلامي در قالب كميته مبارزه با مدعيان دروغين متشكل از مسوولين و دست‌اندركاران سازمانها و ادارات فرهنگي و اجتماعي نسبت به مقابله فرهنگي با اين جريانها و مدعيان دروغين و تنوير افكار عمومي جامعه برابر ترفندهاي آنها اقدام كرده است.

او بيان كرد: ولي هم‌اكنون اين كميته در قالب ستاد ساماندهي شئونات فرهنگي فعاليت خود را ادامه مي‌دهد.

وي ادامه داد: اصل قضيه ارتباط با اولياء الهي درست است و برخي افراد به دليل صفاي باطن و برخورداري از درجات بالاي زهد و تقوا در طول تاريخ با اولياء الهي در ارتباط بوده و يا هستند ولي اين قبيل اشخاص به هيچ عنوان اين مسائل را مطرح نمي‌كنند و همواره آن را مخفي نگه مي‌دارند.

او خاطر نشان كرد: اشخاص و جريانهايي كه مدعي چنين مسائل انحرافي هستند به طور يقين كذاب مي‌باشند.ك/‪۴‬
 پنجشنبه 2 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 389]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن