تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815421697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد: نگفتم هاله نور


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: احمدي نژاد: نگفتم هاله نور
احمدي نژاد مي گويد: «تو اشتباه كردي. امام زمان اگر بخواهد بيايد توي دولت تنها نمي آيد كه يك صندلي بگذارند، با يارانش مي آيد.» او سپس با خنده سري به تاسف تكان مي دهد و مي گويد؛ «چقدر اينها پياده اند.»
اعتماد- تصوير محمود احمدي نژاد بر فراز آسمان امريكا و در حالي كه بر صندلي هواپيماي غيرتشريفاتي اش تكيه زده بر صفحه تلويزيون نقش مي بندد تا رئيس دولت نهم به SMSها و جوك هايي كه از سه سال پيش درباره «هاله نور» مطرح شده پاسخ دهد؛ «گروهي مي گويند احمدي نژاد گفته هاله نور داريم. ما كي چنين حرفي زديم، هاله نورمان كجا بود؟»

اين تصاوير به همراه توضيح احمدي نژاد تحت عنوان فيلم «مستند سفر رئيس جمهور به نيويورك» شامگاه سه شنبه روي آنتن مي رود. فيلمي كه اگرچه قرار است راوي سفر پنج روزه احمدي نژاد به نيويورك باشد اما مجالي مي شود تا احمدي نژاد در آخرين سفرش به نيويورك در آخرين سال رياست جمهوري اش، درباره حرف و حديث هايي كه از نخستين سخنراني اش در امريكا مطرح بوده توضيح دهد و البته منتقدان را نيز بي پاسخ نگذارد.
مهرماه سال 84 در حالي كه هنوز چند روزي از بازگشت احمدي نژاد از اولين سفرش به امريكا نگذشته بود يكي از رسانه هاي منتسب به اصولگرايان فيلمي از ملاقات خصوصي رئيس جمهور با آيت الله جوادي آملي منتشر كرد؛ فيلمي كه در آن احمدي نژاد به نقل از يكي از حاضران در جلسه سخنراني اش در سازمان ملل خطاب به جوادي آملي گفت هنگام سخنراني در هاله يي از نور قرار گرفته است.

انتشار اين فيلم اگرچه موجي از انتقاد را به دنبال داشت اما قويا از سوي سخنگوي دولت تكذيب شد.

غلامحسين الهام در نخستين نشست خبري اش در واكنش به سوالي كه در اين خصوص مطرح شد «اصالت» فيلم را مورد ترديد قرار داد و به عنوان يكي از حاضران جلسه احمدي نژاد با جوادي آملي اظهار چنين جملاتي از سوي احمدي نژاد را از اساس تكذيب كرد.

انتشار اين فيلم با رواج SMSها و لطيفه هايي در اين خصوص همراه شد كه در فيلم مستند احمدي نژاد كه سه شنبه شب پخش شد مورد اشاره خبرنگار حاضر در هواپيما قرار گرفت.

احمدي نژاد نيز با تكذيب اين اظهارات به انتقادات ديگري از اين دست پاسخ داد؛ «عده يي خاص هستند كه از هر چيزي استفاده مي كنند براي تخريب كردن. مثل آن آقايي كه رفته بود يك حرف هايي زده بود. گفته بود اينها وقتي نماز مي خوانند يك جانماز خالي مي اندازند جلويشان. البته اين اتفاق افتاده بود در كرج. يك عده شياد پيدا شده بودند از اين كارها مي كردند. يا گفته اند وقتي در دولت مي نشينند يك صندلي خالي براي امام زمان(عج) مي گذارند يا سر سفره يك ظرف خالي مي گذارند. من ديدمش به او گفتم مرد حسابي هر چه غذا مي خوريم همه اش به واسطه امام زمان(عج) است. همه سفره ها مال امام زمان است. ما نفس مي كشيم، زندگي داريم به اذن خدا و به واسطه امام زمان است.»

احمدي نژاد سپس شانه اش را بالا مي اندازد و با لبخندي در حالي كه با دستش به سوي دوربين اشاره مي كند، مي گويد؛ «تو اشتباه كردي. امام زمان اگر بخواهد بيايد توي دولت تنها نمي آيد كه يك صندلي بگذارند، با يارانش مي آيد.»

او سپس با خنده سري به تاسف تكان مي دهد و مي گويد؛ «چقدر اينها پياده اند.»

اگرچه احمدي نژاد نامي از كسي نبرد اما انگشت اشاره او بيش از هر كس به حسن روحاني رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام بازمي گردد.

حسن روحاني چند ماه پيش در يك جلسه سخنراني با هشداري تلويحي از عده يي در كشور سخن گفته بود كه در جلسات خود براي امام زمان(عج) سجاده پهن مي كنند و در سر سفره شان يك بشقاب خالي براي ايشان مي گذارند.

اگرچه روحاني نامي از اين گروه نبرد اما دولت بلافاصله به اين انتقادات واكنش نشان داد تا جايي كه مرتضي آقاتهراني معلم اخلاق كابينه در گفت وگويي اعلام كرد صندلي خالي هيات دولت متعلق به وي است و در جلساتي كه او فرصت نمي كند كابينه را همراهي كند اين صندلي خالي مي ماند.

بحث صندلي خالي هيات دولت با انتشار يادداشتي از سوي احمدي نژاد همراه بود كه بار ديگر به حرف و حديث ها دامن زد.

احمدي نژاد واپسين روزهاي خردادماه امسال و در شرايطي كه به خاطر طرح اظهاراتي مبني بر حمايت امام زمان(عج) از كابينه اش مورد انتقاد جدي بود با نوشتن يادداشتي در وبلاگش بحث «هاله نور» را دوباره وارد عرصه رسانه يي كرد.

احمدي نژاد در اين يادداشت به عناوين مختلف از اصطلاح «هاله نور» استفاده كرد و حداقل هفت بار اين تركيب را در متن يادداشت خود گنجاند.

رئيس دولت نهم در بخش پاياني يادداشتش با انتقاد از سياستمداران به ظاهر مذهبي كه به گفته او «مسوول رسيدگي و اجراي عدالت» نيز هستند، آورده بود؛ «مشاهده نور خدا در عالم سياست و در فتوحاتي كه پياپي در لبنان و فلسطين تا عراق و ايران و حتي در نيويورك به نفع ارزش هاي انقلابي و اسلامي واقع مي شود براي آنان كه در دامان فرهنگ توحيدي امام خميني(ره) پرورش يافته اند و براي نسل انقلاب چيز عجيبي نيست بلكه نديدن اين هاله هاي نور عجيب است.»

اما با گذشت چهار ماه از انتشار اين يادداشت احمدي نژاد براي نخستين بار به صراحت به اين موضوع واكنش نشان داد. آن هم در فيلمي كه در يكي از پربيننده ترين ساعات تلويزيون روي آنتن رفت.فيلمي كه براي نخستين بار با صداي يكي از خوانندگان مهاجر به امريكا پخش شد.

ريتم تند و متن تصاوير و جملات تند و تيز خبرنگار و توصيف امريكا با عنوان «سرزمين كابوهاي جگردار و جگرخوار» پيش درآمد خوبي از فيلمي بود كه تحت نام «مستند» روي آنتن رفت.

مجري در ابتداي برنامه تاكيد مي كند احمدي نژاد با هواپيمايي غيرتشريفاتي و يك «بوئينگ 747» رهسپار امريكا شده است. در خلال اين، تصاويري از روزنامه ها و صف منتقدان احمدي نژاد در امريكا پخش مي شود. اما آنچه بيش از روزنامه ها، جرايد و حتي جلسه سخنراني احمدي نژاد مقابل دوربين قرار مي گيرد تصوير مناطق فقيرنشين، صف هاي طولاني بانك ها و جاي خالي برج دوقلو است.
دوربين از صف طولاني مردم امريكا در بانك ها تصويربرداري مي كند؛ تصويري كه با سخنان مسوولان بانك تكميل مي شود؛ «98 درصد مردمي كه در بانك ها پول گذاشته اند ديگر هيچ اطميناني به ما ندارند و بايد ساعت ها در صف بايستند تا به پول هايشان برسند.»

فيلم بلافاصله روي يكي از محله هاي فقيرنشين زوم مي كند. خانم سياهپوستي رو به دوربين ايستاده و مي گويد؛ «ما اعضاي اتحاديه بي خانمان هاييم، بچه هايم گرسنه اند، غذاي ما آشغال است، درسته كه در نيويورك زندگي مي كنيم اما بدبختيم.»

فيلم سپس صف طولاني ديگري اين بار از متقاضيان كار را نشان مي دهد و بلافاصله خبرنگار همراه احمدي نژاد با كشيدن نفس بلندي احمدي نژاد را خطاب قرار مي دهد و مي گويد؛ «ما هم فقير داريم، مشكل مسكن داريم، دغدغه داريم، تكليف چيست؟» او سپس كمبود پودر رختشويي و گراني را مورد تاكيد قرار مي دهد تا نشان دهد هيچ چيز را از قلم نينداخته است.

احمدي نژاد در پاسخ با لحني آرام از تاثيرگيري اقتصاد ايران از اقتصاد جهاني سخن مي گويد؛ «بحران اقتصادي در جهان وجود دارد. نمي شود فضا را بست، فضا عمومي است منتها در اين فضا ما در مقايسه با ديگران مشكلات مان كمتر است، نمي گويم كمش خوب است.»

وي سپس «مسائل انباشته از گذشته» را علت برخي از اين گراني ها عنوان كرده و مي گويد؛ «عوامل گوناگوني وجود دارد. از گذشته مسائلي انباشته شده كه يكي يكي بايد حل شود. در داخل هم عدم همكاري وجود دارد.»

پايان بخش گزارش با اين تصوير همراه است؛ جايي كه خبرنگار به ابرها چشم مي دوزد و مي گويد؛ «تاريخ از هر كسي به شيوه يي ياد مي كند. 50 سال بعد تاريخ درباره اين مرد (احمدي نژاد) چگونه قضاوت خواهد كرد.»

به اين ترتيب مستند سفر احمدي نژاد به نيويورك با حال و هواي فيلم هاي تبليغاتي خاتمه مي يابد. اگرچه خبرنگار و مجري فيلم در ابتداي تصاوير به صراحت اعلام مي كند مي خواهد بي طرفي و واقع بيني را در خلال سفرنامه اش حفظ كند اما روايت احساسي اش تا پايان فيلم همراه تصاوير است.

او گاهي با بغض درباره احمدي نژاد سخن مي گويد و گاهي نگاه تحسين آميزش را به رئيس جمهور مي دوزد تا روايت احساسي نزديكان احمدي نژاد از سفر رئيس جمهور به امريكا كامل شود چرا كه پس از بازگشت احمدي نژاد از امريكا از سويي خبرگزاري رسمي دولت «ايرنا» در گزارشي از حاشيه حضور احمدي نژاد در نيويورك از بهت پليس هاي امنيتي در هتل محل استقرار رئيس جمهور مي گويد و از سويي مجتبي ثمره هاشمي مشاور ارشد احمدي نژاد كه تنها يك روز همراه احمدي نژاد بود صف معترضان به سخنراني احمدي نژاد را «بچه مدرسه يي» ها توصيف مي كند.

اسماعيل كوثري نماينده حامي دولت كه يكي از همسفران رئيس دولت نهم بود شب هاي نيويورك را همان «شب هاي عمليات» توصيف كرد و در آخر رسانه ملي با پخش مستندي در اين باره پازل سفرنامه احمدي نژاد را تكميل مي كند.
 پنجشنبه 2 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن