تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816163747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد و مصرف برق برابر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: توليد و مصرف برق برابر شد


سرمايه:محمدعلي وحدتي مدير عامل شركت توانير با بيان اينكه«ديگر در كشور خاموشي برق نداريم»گفت: «به دليل ايجاد نگراني در ميان مشتركان برق، برنامه زمانبندي خاموشي برق از هفته آينده در سراسر كشور اعلام نمي شود.»وحدتي اظهار داشت: «مدت هاست كه ديگر در كشور به دليل برابر شدن توليد و مصرف برق خاموشي اعمال نمي شود اما برنامه و جدول خاموشي برق باوجود نداشتن خاموشي برق اعلام مي شد. » به گفته وي، ارائه نشدن جدول خاموشي برق فقط مختص به تهران نبوده و مربوط به سراسر كشور است.

وحدتي ميزان مصرف برق در كشور را متفاوت اعلام كرد و گفت: «پيك مصرف برق در كشور بين 29 هزار مگاوات تا 30 هزار مگاوات است و توليد نيز در حال حاضر در همين حد است.»
مدير عامل توانير افزود: «حداكثر توليد برق در فصل تابستان حدود 34 هزار و 500 مگاوات بود اما به دليل كاهش دما ديگر دليلي ندارد كه به اين ميزان توليد و از تمام ظرفيت توليد استفاده شود.»چندي پيش سيدپرويز فتاح وزير نيرو اعلام كرد از اول تير تا پايان شهريور خاموشي برنامه ريزي شده اجرا مي شود كه با توجه به خشكسالي ها كمبود توليد برق تا آبان ماه نيز ادامه داشته است.
گفته مي شود در سال هاي 67، 68 و 69 به دليل مشكلات ناشي از جنگ بين ايران و عراق و انهدام نيروگاه هاي كشور توسط دشمن، وزارت نيرو اقدام به خاموشي هاي برنامه ريزي شده در آن زمان كرد. هم اكنون بعد از گذشت چند سال وزارت نيرو براي جبران كمبود برق ناشي از عدم توانايي توليد نيروگاه هاي برقابي به دليل برخي اقدامات غيركارشناسي وزارت نيرو كه در كاهش حجم آب ذخيره شده پشت سدها موثر بود اين وزارتخانه را برآن داشت در ماه هاي تير، مرداد، شهريور و مهر اقدام به اعلام جداول خاموشي هاي برنامه ريزي شده كند.
به گفته كارشناسان افزايش مصرف برق، تحريم ها، تثبيت قيمت ها، كمبود برق، سرمايه گذاري ناچيز، هدرروي برق، تاخير در به بهره برداري رسيدن پروژه هايي همچون نيروگاه هسته اي بوشهر و تكنولوژي قديمي از جمله عواملي است كه منجر به بروز مشكلات اخير در كشور شده است.

جداول خاموشي از هفته آينده منتشر نمي شود

سعيد مهذب ترابي مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تهران در اين باره مي گويد: «به دليل عدم اعمال خاموشي ها طي هفته هاي اخير، از دوم آبان ماه جاري به بعد جداول هفتگي خاموشي ديگر منتشر نخواهد شد. »
وي گفت: «با توجه به اينكه ظرف هفته هاي گذشته به رغم اعلام احتمال خاموشي ها در تهران و انتشار جداول احتمالي خاموشي، ميزان خاموشي ها به شدت كاهش و به صفر رسيده بر اين اساس جداول هفتگي خاموشي از دوم آبان ماه منتشر نخواهد شد.»
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تهران افزود: «كاهش مصرف برق ظرف چند هفته اخير وزارت نيرو را بر آن داشت تا از اين هفته جداول خاموشي ها را اعلام نكند چرا كه عملاً خاموشي در شبكه اتفاق نمي افتد.»
وي تصريح كرد: «تجربه شش ماهه ابتداي سال جاري نشان داد استفاده بهينه از مصرف برق مي تواند منبع خوبي براي جبران كمبودهاي توليد ناشي از خشكسالي باشد، اين درحالي است كه توزيع گسترده لامپ هاي كم مصرف نيز براي اولين بار در سطح كشور باعث كنترل مصرف و انجام مصرف بهينه توسط مردم شد.»
مهذب ترابي با اشاره به همكاري مطلوب مردم در صرفه جويي برق خاطرنشان كرد: «استفاده بهينه از مصرف برق سبب شد مصرف برق تنها 9/0 درصد رشد داشته باشد كه اين امر نشان از مشاركت حداكثري و جدي مردم در صرفه جويي مصرف برق دارد.»

جلوگيري از هدرروي برق با حل مشكل خاموشي ها

در عين حال برنامه ريزي براي جلوگيري از هدرروي برق در شبكه توزيع كشور كه براساس گزارش بانك جهاني بيش از 19 درصد برق توليدي كشور را تشكيل مي دهد، مي تواند تا حدود زيادي مشكلات كنوني كمبود برق را حل كند.
بانك جهاني با اعلام اينكه 19 درصد برق توليدي ايران در شبكه توزيع هدر مي رود، ايران را بزرگ ترين هدردهنده برق در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا معرفي كرد.

توان توليد 34 هزار مگاواتي در ايران

توان توليد برق در كشور در حال حاضر حدود 34 هزار مگاوات و مصرف برق نيز در زمان اوج مصرف حدود 35 هزار مگاوات است. بنابراين گزارش ميزان تلفات و هدر رفت انرژي برق در شبكه توزيع برق ايران در حال حاضر بيش از 19 درصد است. اين آمار بيانگر آن است كه ايران بزرگ ترين هدردهنده برق
در منطقه خاورميانه و شمال آفريقاست. بر اساس اين گزارش همچنان آمار تلفات انرژي برق در شبكه توزيع كاهش نيافته است.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن