تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817411312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چند خبر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي
ملت تاجيك با شعر و ادب زنده است، تدريس زبان فارسي در دانشگاه خزر آذربايجان و انتشار كتاب "امام خميني (ره)" در آذربايجان و پزشكان فرانسوي به ايران مي آيند، عناوين خبرهاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي است.


ملت تاجيك با شعر و ادب زنده است
_____________________
"قهرمان سليماني" رايزن فرهنگي ايران در محفل "پند حافظ" كه در محل تالار اداره فرهنگ استان ختلان در تاجيكستان برگزار شد، گفت: ملت تاجيك، ملتي است كه با شعر و ادب زنده است.
وي افزود: امروز اين نواها و سروده‌هايي كه در اين مجلس شاهد آن هستيم، صداي فرزندان همان پير سمرقندي است كه حافظ شيرين‌سخن را به اين مجلس دعوت مي‌كنند.
وي اظهار داشت:‌ سروده‌ها و ابيات قرائت شده در اين تالار، خاطره‌هاي تاريخي و بخشي از هويت ما فارسي‌زبانان است و ترنم همين ابيات روحاني است كه توانسته ملت تاجيك را در اين سو و آن سوي جيحون در گذر پر نشيب و فراز تاريخ زنده نگاه دارد.
رايزن فرهنگي كشورمان، ادامه داد: اگر تاجيكان برغم همه فشارها بويژه در يكصد سال گذشته توانسته‌ اند هويت خود را زنده نگاه دارند، در واقع، مرهون همين غنا و ميراث تاريخي هستند، ميراثي كه بودن و هستي را توجيه مي‌كند.
سليماني، تصريح كرد: برگزاري اين محفل، سندي ديگر دال بر زنده بودن اين فرهنگ و گواه آن است كه هنوز صداي آسماني مولانا، حافظ، سعدي، جامي و ديگران پس از گذشت قرنها دلها را صيد مي‌كند.
"قربان‌بي نيازاوا"، معاون حكومت ناحيه "واسع" نيز در اين محفل گفت: امروز ما به فرهنگ و ميراث فرهنگي خود افتخار مي‌كنيم. اشعار آسماني حافظ بخشي از ميراث ارزشمند فرهنگي ما فارسي‌زبانان است.
***
تدريس زبان فارسي در دانشگاه خزر آذربايجان
__________________________
به همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، زبان و ادبيات فارسي به عنوان يكي از زبانهاي خارجي دانشگاه بين المللي خزر، به صورت اختياري به دانشجويان ارايه مي شود.
با توجه به اقدامات بعمل آمده و تجهيز و پويايي اتاق فرهنگي ايران در آن دانشگاه و اطلاع رساني مناسب، در حال حاضر بيش از 200 دانشجو، زبان فارسي را به عنوان درس اختياري خود انتخاب كرده و در قالب كلاس هاي متعدد در حال فراگيري زبان فارسي هستند.
از سال تحصيلي جديد نيز بر اساس پيشنهاد رايزني فرهنگي ايران و موافقت اين دانشگاه، دو دوره كلاس فراگيري فن محاوره نيز براي آموزش به دانشجوياني كه زبان فارسي را انتخاب كرده اند، داير شده و به عنوان يكي از دروس در جدول آموزشي آن دانشگاه قرار گرفته است.
رايزني فرهنگي ايران متعهد شده است تا استادان مورد نياز اين كلاسهاي را تامين كند.
***
پزشكان فرانسوي به ايران مي آيند
___________________
69 پزشك فرانسوي به منظور سفري علمي و فرهنگي براي مدت 10 روز به ايران سفر مي كنند.
اين پزشكان پاتولوژيست و متخصص سرطان، از بيمارستان هاي پاريس و چند شهر ديگر فرانسه هستند كه به مناسبت برگزاري دهمين كنگره سالانه پاتولوژي ايران و چهارمين كنگره سالانه انجمن ايراني سرطان به كشورمان عزيمت مي كنند.
اين سفر بيشتر جنبه فرهنگي و ايرانگردي داشته و تنها پنج تن از پزشكان فرانسوي در كنفرانس هاي مذكور سخنراني خواهند كرد.
رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در پاريس به منظور آماده سازي براي اين سفر بزرگ، برنامه ويژه اي در محل خانه فرهنگ ايران براي اين پزشكان ترتيب داد.
در اين برنامه، "سيد محمد طباطبايي" رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در پاريس مطالبي درباره ويژگي هاي فرهنگ كشورمان ارايه داد.
اين پزشكان در طول سفر، علاوه بر تهران، از شهرهاي اصفهان، يزد و شيراز نيز بازديد مي كنند.
***
انتشار كتاب "امام خميني (ره)" در آذربايجان
_________________________
رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در باكو، در راستاي معرفي ، گسترش و توسعه افكار و انديشه ناب بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) در عرصه هاي بين المللي با همكاري "حسن آقاجان" محقق آذري كه مسلط به سه زبان اصلي انگليسي، روسي و فرانسوي است، دستاوردهاي تحقيقاتي خود پيرامون حيات گوهر بار حضرت امام (ره) و انديشه ها و نگرش هاي سياسي ايشان را در دو جلد آماده چاپ كرده است.
اولين جلد اين كتاب با حمايت هاي فكري و همه جانبه اين رايزني، تقديم جامعه فرهنگي و دوستاران تفكر حضرت امام در كشور جمهوري آذربايجان مي شود .
جلد اول اين كتاب پيرامون زندگي حضرت امام (ره) و فعاليت هاي ايشان به پيش از انقلاب اسلامي اختصاص يافته است و جلد دوم آن نيز مربوط به حيات گوهربار و فعاليت هاي سياسي ايشان به پس از انقلاب اسلامي است.
تاليف جلد دوم اين كتاب نيز به پايان رسيده است كه از برجستگي هاي آن مي توان به تحليل كارشناسي دوران جنگ تحميلي هشت ساله عراق بر ايران اشاره كرد كه بر اساس اسناد معتبر نيات پليد و شيطاني كشورهاي غرب و شوروي سابق را با مهارت و ادبيات خاص فاش مي كند .
جلد اول كتاب "امام" با مجوز رسمي كميته امور ديني دولت كشور جمهوري آذربايجان در مهر ماه سال جاري در شمارگان دو هزار نسخه توسط انتشارات دلتا گروپ اين كشور چاپ شده است.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن