تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821086956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايلنا از نشست روز سازمان ملل در تهران؛تاكيد نماينده يونيدو بر استفاده از انرژي‌‏هاي جايگزين در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: گزارش ايلنا از نشست روز سازمان ملل در تهران؛تاكيد نماينده يونيدو بر استفاده از انرژي‌‏هاي جايگزين در ايران
تهران- خبرگزاري كار ايران
به مناسبت روز سازمان ملل متحد، نمايندگان كارگزاري‌‏هاي تخصصي و صندوق‌‏هاي سازمان ملل متحد در دفتر سازمان ملل در تهران گرد هم آمدند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در اين نشست نمايندگاني از دفتر هماهنگ‌‏كننده سازمان ملل متحد، برنامه توسعه ملل متحد، سازمان تربيتي، علمي و فرهنگي (يونسكو)، صندوق جمعيت سازمان ملل متحد، كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد، مركز اطلاعات سازمان ملل متحد، دفتر كنترل مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، برنامه جهاني غذا، سازمان جهاني بهداشت، دفتر ملل متحد براي هماهنگي امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد و سازمان بين‌‏المللي مهاجرت حضور داشتند و به سؤالات نمايندگان رسانه‌‏ها پاسخ دادند.
در اين نشست ويشي‌‏گنگ، نماينده يونيدو با تاكيد بر اينكه سازمان توسعه صنعتي يك سازمان تخصصي است و در امور توسعه اقتصادي كار مي‌‏كند، اظهار داشت: اين سازمان براي كاهش فقر و ايجاد شغل برنامه‌‏هاي زيادي دارد.
وي افزود: در بخش انرژي و محيط زيست برنامه‌‏ها در حال تكميل است و چند برنامه براي به روزسازي كشاورزي و مديريت تكنولوژي در اين بخش ارائه شده است.
ويشي‌‏گنگ تصريح كرد: بهره‌‏وري و حفظ انرژي از ديگر برنامه‌‏هاي مورد تاكيد سازمان ملل است و در حال انجام و پيگيري است، در بحث خط لوله‌‏ها مركز جنوب - جنوب در زمينه ايجاد مركز نانو تكنولوژي فعال شده و همكاري‌‏هاي پيمانكاري و ترويج سرمايه‌‏گذاري در بين كشورهاي عضو اكو در دستور كار است.
نماينده يونيدو افزود: بهينه‌‏سازي مصرف انرژي نيز از جمله موضوعاتي است كه در دست بررسي و اقدام است.
وي تصريح كرد: توسعه اقتصادي مي‌‏تواند متاثر از صادرات، سرمايه‌‏گذاري و فرآوري باشد، ضمن اينكه محرك توسعه اقتصادي در كشور تكنولوژي است.
ويشي‌‏گنگ با بيان اينكه بايد به فكر انرژي بديل بود، تصريح كرد: انرژي آب، باد و آفتاب از جمله انرژي‌‏هاي جايگزين است كه مي‌‏تواند مورد بهره‌‏برداري قرار گيرد، البته ايران در استفاده از انرژي خورشيدي نيز گام هاي مؤثرتري برداشته است.
همچنين آمبرو جيو ماننتي، نماينده سازمان جهاني بهداشت در خصوص آنفلوآنزاي پرندگان با توجه به فصل مهاجرت گونه‌‏هاي مختلف گفت: در حال حاضر ايران مشكلي در اين خصوص ندارد و ايران از نظر وضعيت بهداشتي و شاخص‌‏هاي بهداشتي نسبت به كشورهاي همسايه و منطقه وضعيت بهتري دارد.
محمد عبدالاحد، نماينده صندوق جمعيت سازمان ملل متحد در رابطه با وضعيت زنان در كشور ايران اظهار داشت: اگرچه زنان در اين كشور وضعيتت مطلوبي دارند، اما متاسفانه ايران هنوز به كنوانسيون منع تبعيض عليه زنان ملحق نشده است.
وي خاطر نشان كرد: در ايران تنها 16 درصد نيروهاي مديريتي، نمايندگان مجلس و افراد صاحب نفوذ در تصميم‌‏سازي را زنان تشكيل مي‌‏دهند، در اين ميان نقش زنان در دانشگاه‌‏ها قابل توجه است و قريب 64 درصد دانشجويان ايراني را زنان تشكيل مي‌‏دهند و 34 درصد نيروي كار اين كشور نيز زن هستند.
نگار گرامي، سرپرست برنامه جهاني غذا نيز در خصوص وضعيت گرسنگان در ايران گفت: بودجه‌‏اي كه صرف گرسنگان شده متعلق به پناهندگان است و دولت ايران تا به حال در خواستي براي تخصيص بودجه جهت رفع مشكل گرسنگي ايراني‌‏ها نداشته است.
در توضيح اين مطلب، كنفرت او سبتي، هماهنگ‌‏كننده مقيم سازمان ملل و نماينده مقيم برنامه عمران سازمان ملل متحد گفت: ايران كشوري با در آمد متوسط است و در مقايسه با ساير كشورها جمعيت گرسنه زيادي ندارد اما اگر شرايط اضطراري وجود داشته باشد سازمان اقدام مي‌‏كند كه تا به حال اين شرايط اظطراري تنها براي افغان‌‏ها گزارش شده است.
پاتريشيا جيوواني،نماينده يونيسف نيز در خصوص وضعيت كودكان در ايران اظهار داشت: يونيسف در خصوص ترويج حقوق كودك تلاش زيادي كرده و در اكثر برنامه‌‏ها سعي دارد تا تمام كودكان ازجمله كودكان افغان را در مورد آموزش و پروش حمايت كند.
روبرتو آربيتريو،نماينده دفتر كنترل مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در ايران ضمن تشكر از نيروهاي پليس اظهارداشت: بيش از 900 تن موتد مخدر توسط پليس ايران كشف شده كه رقم قابل ملاحظه‌‏اي است و كارآمدي ايران پليس ايران را نشان مي‌‏دهد.
وي گفت: دفتر كنترل مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد با 100 ان جي او(NGO ) براي ترك معتادان در ايران در ارتباط است.
پايان پيام

كد خبر: 453491
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن