تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816515916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقبال كشورهاي مسلمان از جشنواره بين‌المللي امام ‌رضا(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: استقبال كشورهاي مسلمان از جشنواره بين‌المللي امام ‌رضا(ع)


مشهد - خبرنگار اطلاعات: جشنواره امام‌ رضا(ع) امسال براي اولين بار به صورت بين‌المللي برگزار مي‌شود.‌

سيد جواد جعفري دبير جشنواره فرهنگي، هنري امام رضا(ع) در نشستي با چندتن از مسئولان اجرايي و اساتيد حوزه و دانشگاه با بيان اين مطلب گفت: كشورهاي آلمان، تايلند، آذربايجان، ازبكستان، پاكستان، تركمنستان، تركيه و هندوستان از جمله كشورهاي برگزاركننده اين جشنواره هستند.

وي افزود: جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) (دهم آبان) در قم افتتاح مي‌شود و مراسم پاياني آن در سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) (بيستم آبان) برگزار خواهد شد.

سيد جواد جعفري تاكيد كرد: با وجود تماس‌هاي گسترده‌اي كه از كشورهاي مختلف براي برگزاري برنامه‌هايي از جشنواره در بين علاقمندان در نقاط ديگر دنيا صورت گرفته است، مقرر شد نمايشگاه فرهنگ رضوي در 6 كشور خارجي برگزار شود.

دكتر محمود واعظي معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز در اين نشست اظهار داشت: زماني كه اسلام با زبان معقول و مقبول در جهان براي مردم طرح و بيان مي‌شده است، شاهد گرايش فوج فوج مردم به كلام خدا و بخصوص اهل بيت(ع) بوده‌ايم و امروز نيز شاهديم كه در دورترين نقاط دنيا افراد بسياري حضور دارند كه با شنيدن نام امامان معصوم(ع) اشك در چشمانشان جمع مي‌شود. امروز مخاطبان كلام ائمه(ع) در همه دنيا بويژه در اندونزي، فيليپين، نيجريه، زامبيا و آمريكا گسترده شده‌اند.

وي با بيان اينكه اين موج علاقه مسئوليت ما را بيش از پيش كرده است، گفت: بايد اذعان كنيم كه ما از طيف گسترده مخاطبان در دنيا غافل شده‌ايم و انبوه شيفتگان ائمه(ع) را نديده‌ايم.

وي گفت: مناظره‌هاي علمي امام رضا(ع) با انديشمندان غيرمسلمان، بايد الگويي براي حركت بين‌المللي در خصوص آن حضرت باشد، زيرا براي هر فردي در دنيا جذاب است.‌

وي با تاكيد بر اين نكته كه مكتب اهل بيت(ع) امروز در دست است و همه از ما توقع دارند براي ترويج آن تلاش كنيم، گفت: خوشبختانه امكانات زيادي در كشور وجود دارد، كارهاي زيادي هم براي مخاطب فارسي زبان صورت گرفته است اما بايد اين علوم و معرفت را براي مخاطبان ديگر زبان‌ها نيز آماده كنيم.

معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به تاثيرگذاري كارهاي صورت گرفته اشاره كرد و گفت: در سال 69 شماري از جوانان آفريقايي تحصيل كرده در دانشگاه علوم اسلامي رضوي، در كشور زامبيا كتابخانه‌اي را با نام امام رضا(ع) راه‌اندازي كردند و اكنون شاهديم بواسطه همين حركت، جمعيت زيادي از مردم اين كشور از دوستداران اهل‌بيت(ع) هستند.

وي به علاقمندي مردم اين كشور براي برگزاري جشنواره فرهنگي، هنري امام رضا(ع) اشاره كرد و گفت: بايد قدر اين عشق مردمي را به حضرت رضا(ع) بدانيم.

دكتر واعظي با بيان اينكه مطالب نفيس و زيبا درباره حضرت رضا(ع) به زبان فارسي زياد است، تاكيد كرد: بايد براي ترجمه آن به زبان‌هاي بين‌المللي، تدبيري انديشيد.

وي به حركت‌هاي صورت گرفته در بعد بين‌المللي جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) اشاره كرد و گفت: اميدواريم حركت جشنواره كه امسال با 8 كشور آغاز شد و در كمتر از چند ماه به 14 كشور افزايش يافت، بتواند خلايي كه در خصوص ترويج فرهنگ و معارف رضوي در دنيا وجود دارد را جبران كند.‌

دكتر واعظي از عطش شيعيان جهان به اينگونه برنامه‌ها خبر داد و گفت: در ايران حركت‌هاي مردمي جشن‌هاي رضوي را پر رنگ مي‌كند اما در خارج از كشور به دليل محدوديت‌هاي فراوان، بايد برنامه‌ريزي دقيقي صورت گيرد.

وي با اشاره به برخي محدوديت‌ها براي فعاليت‌هاي شيعيان گفت: در قطر يكي از شيعيان در شهر دوحه يكي از دو اتاق منزلش را به نام حسينيه امام رضا(ع) نامگذاري كرده است و در همان جا به ترويج فرهنگ و معارف رضوي مي‌پردازد. مسلما اينگونه افراد علاقمند در نقاط مختلف دنيا را بايد پشتيباني كرد.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با اشاره به بسته‌هاي فرهنگي تهيه و ارسال شده از سوي دبيرخانه جشنواره فرهنگي، هنري امام رضا(ع) براي رايزني‌هاي ايران در 14 كشور دنيا گفت: براي اولين بار 30 سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، اولين محموله فرهنگي به نام امام رضا(ع) امسال به خارج از كشور ارسال شده است كه نويد انگيزه جدي مسئولان جشنواره براي نشر فرهنگ رضوي دارد.

وي پيشنهاد كرد كه در اين راستا كميته بين‌‌المللي جشنواره با حضور نمايندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، آستان قدس رضوي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و برخي نهادهاي ديگر تشكيل شود و براي افزايش ارتباط با خارج از كشور برنامه‌ريزي كند.

در اين جلسه حجت‌الاسلام علي نهاوندي مدرس حوزه و عضو هيات علمي جشنواره فرهنگي، هنري امام رضا(ع) نيز گفت: در عرصه بين‌المللي در بحث ترويج فرهنگ رضوي دو مشكل اساسي وجود دارد. مشكل اول اينكه در خارج از كشور اسلام كمتر از دريچه تشيع و مكتب اهل بيت‌(ع) تشريح شده و كمتر از معارف ائمه براي ترويج اسلام استفاده شده است كه در صورت برنامه‌ريزي براي ترويج انديشه‌هاي غني امام رضا(ع) مي‌تواند در اين راستا بسيار موثر باشد.

وي ادامه داد: امام رضا(ع) به دليل مناظرات علمي كه با انديشمندان مسلمان و غيرمسلمان داشتند، داراي شخصيت علمي هستند كه بايد از اين بعد شخصيتي حضرت، در ترويج فرهنگ و معارف ديني استفاده شود.

نهاوندي در عين حال اذعان داشت: متاسفانه در ميان مردم، امام رضا(ع) بيش از آنكه به شخصيت علمي شناخته شود به رافت مشهور است و داستان‌هايي همچون ضامن آهو و يا شفاي بيماران از ايشان براي مردم مطرح مي‌شود و اين باعث شده تا به جاي ارتباط علمي، مردم ارتباط عاطفي با حضرت برقرار كنند.

وي تصريح كرد: در اين راستا بايد ورودي كارشناسانه به اين مباحث به‌ويژه در بعد بين‌المللي داشته باشيم تا سطح ارتباطي را در لايه‌هاي عاطفي تقليل دهيم.

اين مدرس حوزه و دانشگاه در تقسيم‌بندي مخاطبان بخش بين‌المللي جشنواره، ايرانيان مقيم خارج را مخاطبان اصلي خواند و گفت: بايد تلاش كنيم تا ارتباط و پيوند بين دانش‌آموزان و دانشجويان ايراني مقيم خارج با امام رضا(ع) برقرار شود.

وي استفاده از زبان هنر را در اين راستا بسيار موثر خواند و بر ترجمه سريال ولايت عشق براي مخاطبان بخش بين‌المللي تاكيد كرد.

در ادامه اين جلسه دكتر محمد صادق علمي استاد دانشگاه الهيات دانشگاه فردوسي مشهد و دبير هيات علمي جشنواره فرهنگي، هنري امام رضا(ع) گفت: همه ما به دنبال تعميق مباني علمي معارف رضوي در جهان هستيم و اين از مباني اوليه شكل‌گيري جشنواره است و در اين راستا بايد تلاش كنيم.

وي با برخي القاب و وقايع غير تاريخي منتسب به امام رضا(ع) اشاره كرد و گفت: متاسفانه برخي از القاب و وقايع كه در مورد امام رضا(ع) مطرح مي‌شوند مبناي تاريخي ندارند و بيشتر مبتني بر خرافات هستند كه نمونه آن همين لقب ضامن آهوست.

دكتر علمي، اعزام مبلغ به كشورهاي مختلف را يكي از پيشنهادات هيات علمي جشنواره عنوان كرد و گفت: اعزام انديشمندان و صاحب‌نظران مسلط به معارف و فرهنگ رضوي، در اين راستا مي‌تواند براي مخاطبان خارج كشور بسيار مفيد باشد.‌

همچنين در اين جلسه، حجت‌الاسلام دكتر موحدي عضو هيات علمي جشنواره فرهنگي، هنري امام رضا(ع) بر استفاده از امكانات ارتباط مجازي براي توسعه ارتباطات بين‌الملل تاكيد كرد.

اين مدرس دانشگاه علوم اسلامي رضوي اظهار داشت: با بهره‌گيري از ابزارهاي نوين ارتباطات، مي‌توان احساس حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) را براي انبوه مشتاقان حضرت فراهم كرد.

وي با اشاره به استفاده از امكانات اينترنتي در مجموعه آستان قدس رضوي گفت: ابزار ‌‌IT در اين مجموعه براي برگزاري جلسات سخنراني و تبادل كار و انديشه به زبان‌هاي مختلف مهيا شده است.‌




 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن