تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820975661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعضاي شوراي شهر زنجان در غياب رئيس، راي عدم اعتماد به او دادند نايب رئيس شورا:اين راي مي‌تواند در كاهش تنش‌ موثر باشد يكي از اعضا:اين نامه در دستور كار نبود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اعضاي شوراي شهر زنجان در غياب رئيس، راي عدم اعتماد به او دادند نايب رئيس شورا:اين راي مي‌تواند در كاهش تنش‌ موثر باشد يكي از اعضا:اين نامه در دستور كار نبود


خبرگزاري دانشجويان ايران - زنجان
سرويس: شهرستان‌ها

5 تن از اعضاي شوراي شهر زنجان كه طي نامه‌اي در جلسه علني گذشته ، خواستار استيضاح رئيس شوراي شهر بودند ، در جلسه روز گذشته بنا به دلايلي از رأي خود منصرف شده و رأي عدم اعتماد به رئيس شوراي شهر دادند كه در اين ميان 4 نفر رأي موافق ، 3 نفر رأي مخالف و يك نفر نيز رأي ممتنع دادند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه زنجان ، نايب رئيس شوراي شهر در هشتاد و سومين جلسه علني شورا كه با غيبت رئيس شورا نيز همراه بود ، اظهار كرد: علي‌رغم ميل باطني ، بنده به عنوان مسؤول جلسه نمي‌توانم موضع‌گيري صريحي داشته باشم ، اما معتقدم كه استيضاح و يا رأي عدم اعتماد به رئيس شوراي شهر مي‌تواند در كاهش تنش‌ها و ايجاد همدلي و صداقت در ميان اعضاي شورا ، موثر باشد.

محمد عيني فرد با اشاره به اين كه مطرح كردن برخي مسائل در شورا در جهت خدمت رساني به مردم است ، افزود: متاسفانه به دليل نتيجه نگرفتن در دو جلسه قبلي كه براي استيضاح رئيس شوراي شهر تشكيل شد ، هم اكنون بايد در زمينه عدم اعتماد به رئيس شوراي شهر رأي گيري شود.

وي گفت: اميدواريم با حضور استاندار جديد ، در راستاي توسعه استان ، حمايت‌ از بخش‌ خصوصي در جهت اجراي سياست‌هاي اصل 44 ، ايجاد همدلي بين مسؤولين و استفاده از پتانسيل موجود در استان گام‌هاي موثري برداشته شود.

نايب رئيس شوراي شهر به تعامل ميان شورا و سازمان مسكن و شهرسازي در زمينه اجراي طرح تفصيلي اشاره كرد و گفت: رئيس سازمان مسكن و شهرسازي آمادگي خود را در زمينه ارسال طرح تفصيلي به شوراي شهر اعلام كرده است.

در ادامه يكي از اعضاي شوراي شهر به قرائت نامه‌اي مبني بر سوال‌هاي مطرح شده از سوي 5 تن از اعضاي شورا در زمينه رسيدگي به تخلفات رئيس شوراي شهر و استيضاح وي پرداخت و يادآور شد: پيرو جلسات غيرعلني و فوق العاده‌اي كه با حضور فرماندار زنجان ، معاون وي و اعضاي شوراي شهر برگزار شد ، طبق درخواست فرماندار مقرر شد كه مشروح سوال‌ها به رئيس شوراي شهر ارائه شود اما متاسفانه رئيس شورا در دومين جلسه نيز مجدداً از پاسخ به سوال‌ها امتناع ورزيده و براي پاسخ به سوالات فرصت خواستند.

عباس راشاد ادامه داد: در همين راستا 5 تن از اعضاي شورا كه خواستار رسيدگي به تخلفات رئيس شوراي شهر هستند ، از رأي خود منصرف شده و اعلام رأي عدم اعتماد مي‌كنند. البته تخلفات رئيس شورا بايد در جلسات آتي مورد بحث و رسيدگي قرار گيرد.

وي با اشاره به اين كه با مطرح كردن برخي مسائل تنها مي‌خواهيم مشكلات شورا و شهرداري حل شود و در اين زمينه نيز با كسي قصد تسويه حساب نداريم ، ابراز داشت: 5 تن از اعضاي شورا ادامه فعاليت رئيس شورا را بعد از اين صلاح نمي دانند ، و هم اكنون نيز از نايب رئيس شورا تقاضا داريم كه در زمينه عدم اعتماد اعضا نسبت به رئيس شوراي شهر رأي گيري كند.

راشاد با بيان اينكه رئيس شوراي شهر بايد طي دو هفته گذشته از خود دفاع مي‌كرد ، ادامه داد: متاسفانه رئيس شورا در خصوص مسائلي كه به هيچ عنوان به عنوان تخلف مطرح نشده ، صحبت كرده و تنها در اين زمينه از خود دفاع مي‌كند و هم اكنون نيز معتقديم اگر جلسات متعدد ديگري در زمينه استيضاح رئيس شوراي شهر تشكيل شود ، تنها موجب اتلاف وقت شورا شده و فضاي شهر را دگرگون خواهد كرد.

در ادامه يكي از اعضاي ديگر شوراي شهر خطاب به راشاد ، گفت: قرائت چنين نامه‌هاي در دستور كار جلسه نبوده و شما نبايد اين نامه را در جلسه علني مطرح مي‌كرديد.

صادق كريمي با اشاره به اينكه نبايد با مطرح كردن چنين مسائلي مردم شهر را آزار دهيم ، افزود: ما بايد سعي كنيم كه فضاي شورا را ، تبديل به فضايي آرام كرده و از اختلافات جلوگيري كنيم.

وي يادآور شد: از اعضاي شورا درخواست مي‌كنم كه شورا را به سمت همگرايي سوق داده و از چالش‌ها و تنش‌هاي به وجود آمده جلوگيري كنند ، زيرا ما نمي خواهيم جلسات غيرعلني را جراحي كنيم.

رئيس شوراي شهرستان زنجان با اشاره به اين كه بيشتر مسائل و مشكلات به وجود آمده در اين زمينه شخصي بوده ، اظهار كرد: بنده تنها از جايگاه شورا و شهرداري دفاع مي‌كنم و مطرح كردن برخي مسائل بدون داشتن دستور جلسه در جلسه علني شورا ، غيرقانوني است.

سپس يكي ديگر از اعضاي شورا خطاب به رئيس شوراي شهرستان گفت: با توجه به اين كه دستور جلسه‌اي وجود ندارد ، اين نامه در زمينه رأي عدم اعتماد رئيس شوراي شهر قرائت شد كه بايد به لحاظ قانوني در دستور جلسات ارائه و تدوين شود كه اين مسائل ضعف رئيس شوراي شهر را نشان مي دهد و بنده نيز هم اكنون خوشحالم كه شما بعد از 17 ماه فعاليت به تذكرات آيين نامه‌اي توجه مي‌كنيد.

جمال گيوه‌اي با بيان اين كه بنده نمي دانم چرا آقاي كريمي از رئيس شوراي شهر دفاع مي‌كنند ، افزود: اگر به نظر آقاي كريمي مطرح كردن اين مسائل در جلسه علني بدون داشتن دستور جلسه غيرقانوني است ، بايد فرمانداري اين مسائل را تشخيص دهد و بنده نيز معتقدم اگر به جاي رئيس شوراي شهر فعلي فرد ديگري به اين سمت منصوب شود و در راستاي فعاليت‌هايش مرتكب تخلفي شود ، بلافاصله از سوي اعضاي شوراي شهر بركنار خواهد شد.

سپس، كريمي گفت: آقاي گيوه‌اي مرا تهديد نكنيد و هم اكنون نيز اعلام مي كنم كه بنده صرفاً با انجام كارهاي غيرقانوني مخالف هستم.

در ادامه ، فريدون اصفهانيان ديگر عضو شورا با بيان اينكه رأي گيري در خصوص عدم اعتماد به رئيس شوراي شهر صلاح نبوده است،گفت: ما بايد آگاهانه رأي دهيم تا دين كسي بر دوشمان نباشد زيرا اعضاي شورا ، سرنوشت شورا ، شهرداري و بيش از 400 هزار نفر از مردم شهرمان را تعيين مي‌كنند.

در پايان جلسه مقرر شد كه مصوبه طرح دو فوريتي (عدم اعتماد به رئيس شوراي شهر) جهت رسيدگي به فرمانداري ارسال شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن