تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803172367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشديد رايزني موافقان ومخالفان كردان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تشديد رايزني موافقان ومخالفان كردان
: استيضاح كنندگان وزير كشور ضمن اظهار بي اطلاعي از تشكيل كميته پيگيري استيضاح علي كردان تلاش اين هيات را در راستاي مانع تراشي هاي حاميان دولت در مجلس براي منتفي شدن استيضاح وزير كشور ارزيابي مي كنند.

30 امضا كننده استيضاح كردان در حالي با يادآوري بيعت سه شنبه هفته گذشته خود بر عزم جدي و پايبنديشان جهت بركناري كردان از وزارت كشور تاييد مي كنند كه اصولگرايان شاخص مجلس طي هفته جاري و در غياب نمايندگان استيضاح كننده گرد هم آمده اند و به نيابت از اكثريت مجلس راي به تشكيل كميته اي براي نهايي كردن سرانجام استيضاح كردان به نام اصولگرايي و به كام دولت كرده اند.
در همين راستا عصريكشنبه 28 مهرماه جمعي ازچهره هاي شاخص اصولگراي بهارستان همچون محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس، محمدرضا ميرتاج الديني عضو هيات رئيسه مجلس، روح الله حسينيان، علي اصغر زارعي، سيد شهاب الدين صدر، احمد توكلي و اسد الله بادامچيان از نمايندگان تهران با حضور در دفتر علي لاريجاني رئيس مجلس گردهم آمدند تا با اتخاذ روشي اصولگرايانه بررسي وضعيت وزير كشور و طرح استيضاح وي را مشخص كنند.
اين در حالي است كه امضا كنندگان استيضاح همچون داريوش قنبري، رضا رحيمي نسب، روح الله جاني عباسپور، ستار هدايت خواه و جواد آرين منش از تشكيل چنين جلساتي ابراز بي اطلاعي مي كنند و با تاكيد بر اينكه 30 امضا كننده پايبند تصميم خود بر اي استيضاح كردان هستند به اين اقدام كدخدامنشانه اصولگرايان شاخص مجلس و
هيات رئيسه انتقاد مي كنند.
آنچه كه سبب نارضايتي استيضاح كنندگان از اين اقدام جديد حاميان دولت در مجلس شده اين است كه هيچ يك از اصولگرايان صاحب نام و پايتخت نشين حاضر در جلسه مذكور از امضا كنندگان طرح استيضاح نيستند و در زمان غيبت نمايندگان در مجلس به دليل حضور در حوزه هاي انتخابيه شان به تشكيل كميته اي مركب از باهنر، ميرتاج الديني، زارعي و صدرراي داده اند و در نهايت كميته مذكور نيز دوشنبه شب گذشته به نام كميته پيگيري استيضاح با علي كردان وزير كشور وارد مذاكره شده اند.

نماينده بويين زهرا: از رايزني ها بي اطلاعيم

اگرچه هنوز خبري از نشست مشترك كميته پيگيري استيضاح علي كردان منتشر نشده است وحاضران در جلسه با اعلام اينكه وزير كشور پس از شنيدن اظهارات نمايندگان اعلام كرده كه در روزهاي آينده در اين باره تصميم نهايي را اتخاذ مي كند قناعت كرده اند اما ورود هيات رئيسه و جمعي از اصولگرايان صاحب نام مجلس به ماجراي استيضاح سبب شده است تا امضا كنندگان استيضاح بيش از پيش در صدد مقابله با كردان بر آيند.
در همين راستا روح الله جاني نماينده بويين زهرا با تاكيد بر اينكه استيضاح كنندگان در تصميمشان مصمم هستند، گفت: «مجلس اين هفته تعطيل است و ما از رايزني هاي هيات رئيسه و برخي نمايندگان كه هيچ كدامشان از امضا كنندگان استيضاح نيستند بي اطلاعيم.» وي افزود: «ما استيضاح كنندگان به رغم اين جو سازي ها و رايزني هاي بزرگ بر استيضاح مصمم هستيم مگر اينكه وزير كشور خودش كناره گيري كند يا رئيس جمهوري اورا عزل كند.» عضو فراكسيون اصولگرايان تصريح كرد: «كميته پيگيري استيضاح بدون اطلاع استيضاح كنندگان تشكيل شده و ما اين جريان را در مخالفت با تلاش مجلس براي استيضاح كردان مي دانيم.»

نماينده خرم آباد: مصلحت سنجي برخي مانع استيضاح

نماينده خرم آباد نيز با اشاره به تشكيل كميته سه نفره اي براي بررسي ابعاد استيضاح وزير كشور گفت: «برخي نمايندگان با مصحلت سنجي هايي مي خواهند مانع از برگزاري اين استيضاح شوند.» رضا رحيمي نسب عضو كميسيون اجتماعي با اشاره به افزايش رايزني ها و لابي هاي معاونان و مشاوران وزارت كشور با نمايندگان به ويژه طراحان استيضاح علي كردان ادامه داد: «در ادامه اين لابي ها برخي نمايندگان نيز در صدد توجيه استيضاح كنندگان براي باز پس گيري امضاهايشان از طرح استيضاح كردان هستند.» به گفته وي مصلحت سنجي هاي مذكور مبني بر پايان عمر كاري دولت نهم، تازه كار بودن وزير كشور و لزوم حفظ تعامل مجلس و دولت است كه به استناد آن مي خواهند استيضاح وزير كشور برگزار نشود. نمايندگاني كه از اين مصلحت ها سخن مي گويند، معتقدند استيضاح وزير كشور در شرايط كنوني به اعتماد مردم نسبت به نظام لطمه خواهد زد.
رحيمي نسب كه پيش از اين از ارائه نامه اي از سوي نمايندگان مجلس به رئيس جمهوري براي بررسي وضعيت كردان خبر داده بود، در پاسخ به اينكه اين نامه به احمدي نژاد ارائه شده است يا نه؟ گفت: «بنا به درخواست برخي اعضاي هيات رئيسه، اين نامه به رئيس جمهوري ارائه نشد و به دليل همين مصلحت سنجي ها در حال حاضر نامه مذكور در تعليق به سر مي برد.»
از سوي ديگر عدم انتشار خبررسمي درباره محتواي جلسه كميته پيگيري استيضاح با كردان طفره رفتن حاضران در جلسه از سخن گفتن درباره مذاكرات انجام شده، سبب شده است تا به نقل از منابع آگاه در مجلس شنيده شود كه اين هيات براي تثبيت يا كم كردن هزينه ها به ديدار كردان نرفته است بلكه براي اتمام حجت با وي و راضي كردن وزير كشور براي استعفا دادن حاضر به ملاقات با كردان شده و اين موضوعي است كه پس از جلسه نمايندگان با رئيس مجلس به عنوان نظر افراد شاخص مجلس براي كم كردن هزينه هاي دولت و كاستن از هزينه هاي نظام خطاب به كردان عنوان مي شود. نكته جالب توجه در اين ميان حضور كساني چون باهنر و صدر به ويژه نايب رئيس دوم مجلس كه از حاميان كردان به شمار مي رود است كه معني و مفهوم ويژه اي در زمينه قطعيت اخبار حاكي از استعفا و كناره گيري كردان به دنبال خواهد داشت؛ يعني با چنين كاري به نظر مي رسد آخرين حلقه حاميان كردان در مجلس پس از حلقه حاميان دولت حمايت هاي خود را از وي سلب كرده و او مجبور به استعفا شود.
همچنين قابل ذكر است اگرچه روح الله حسينيان و احمد توكلي در زمان بررسي راي اعتماد كردان به دليل جعلي بودن مدرك تحصيلي اش مخالف وزارت وي بودند اما طرح استيضاح كردان را امضا نكرده اند و اعلام مي كنند هر چه درباره كردان و وزارت او لازم بوده را در جلسه راي اعتماد وي مطرح كرده اند و به نظر مجلس احترام مي گذارند.

كردان: اتهام جعلي بودن مدرك براي من سنگين است

اين در حالي است كه وزير كشور اعلام كرد: «من مشروعيتم با معرفي دولت و مجلس شوراي اسلامي است.»
به گزارش فارس علي كردان دوشنبه شب گذشته در حاشيه توديع و معارفه استاندار سابق و جديد زنجان در گفت وگو با خبرنگاران درباره تصميم مجلس درباره خود گفت: «به هر تصميمي كه مجلس شوراي اسلامي بگيرد، احترام مي گذارم.»
وزير كشور در پاسخ به سوالي درباره جعل مدرك تحصيلي اش گفت: « من نگفتم مدركم جعل شده، صحبت من اين بوده كه تخلفاتي در اين زمينه رخ داده اما اتهام جعلي بودن مدرك براي بنده سنگين است.»

مطهري: نااميدي از عزل كردان

از سوي ديگر كميته پيگيري استيضاح كردان در حالي با عنوان يافتن راه حلي براي فيصله دادن به ماجراي استيضاح كردان و پايان دادن به مناقشه جعلي بودن مدرك تحصيلي وزير كشور در صدد رايزني با وزير كشور برآمده اند كه بنا به گفته علي مطهري طراح استيضاح كردان اميدي به استعفا يا عزل كردان نيست.
فرزند شهيد مطهري پيش از اين در حاشيه جلسه علني چهارشنبه گذشته گفت: «قطعاً اگر وزير كشور استعفا بدهد بهتر از آن است كه او را استيضاح كنيم؛ اما طبق گفته برخي نمايندگان كه طي اين مدت با رئيس جمهوري جلساتي داشته اند، اميدي به استعفا يا عزل كردان وجود ندارد». وي همچنين اين تأخير در اعلام وصول استيضاح علي كردان را فرصتي براي دولت جهت عزل يا استعفاي وزير كشور دانست و گفت: «رايزني هايي به طور پراكنده طي اين مدت با دولت شده ، اما به نتيجه نرسيده است». مطهري گفت: «به طور مثال من از آقاي آقا تهراني نتيجه جلسه شان با رئيس جمهوري را جويا شدم كه ايشان عنوان كرد اميدي به استعفا يا عزل كردان وجود ندارد.»
عضو كميسيون فرهنگي با اشاره به طرح استيضاح وزير كشور كه در آخرين روز كاري مجلس پيش از تعطيلات يك هفته اي آن تقديم هيأت رئيسه مجلس شد، گفت: «هيأت رئيسه طبق آيين نامه موظف است در اولين جلسه علني بعد از تعطيلات طرح استيضاح را اعلام وصول كند بنابراين اين كار به يكشنبه بعد از تعطيلات موكول شد.»
طرح استيضاح علي كردان وزير كشور با حدود 30 امضا سه شنبه پيش به هيات رئيسه مجلس تحويل داده شد اما بر اساس نظر استيضاح كنندگان مقرر شد اين طرح يكشنبه هفته آتي اعلام وصول شود تا با تعطيلات هفته آينده مجلس تداخل پيدا نكند.
دريافت حقوق بدون داشتن مدرك تحصيلي مورد ادعا، عضويت در
هيات علمي دانشگاه بدون داشتن مدرك تحصيلي و اظهارات خلاف واقع درباره مدرك تحصيلي در روز بررسي راي اعتماد از جمله محورهاي طرح استيضاح علي كردان است. شماري از منتقدان وزارت كردان با استناد به جعلي بودن مدارك تحصيلي كردان سوال مي كنند كه چنين فردي چگونه مي تواند سلامت انتخابات يا امنيت كشور را تامين كند؟
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن