تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816921248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی تخصصی نوكیا 5230


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بررسی نوكیا 5230 :

این روزها گوشی های صفحه لمسی بخش های رده پایین بازار موبایل را نشانه گرفته اند و این بخش از بازار آخرین قلمرویی است كه برای آنها باقی مانده است . نوكیا 5230 یك تلفن هوشمند صفحه لمسی است كه در میان این گوشی ها قرار می گیرد و كاربران خاص خود را پیدا می كند . كمپانی نوكیا گوشی 5230 را با یك قیمت مناسب در بازار ارائه می دهد اگرچه در این محدوده قیمت امكان فراهم نمودن تمامی ویژگی ها وجود ندارد .
مزایا :

• صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچ TFT با وضوح 360 × 640 پیكسل و 16 میلیون رنگ و نسبت صفحه 16:9
• پنجمین نسخه سری 60 سیمبین
• پردازشگر ARM 11 434 MHZ و حافظه 128MB RAM
• پشتیبانی از چهار باند GSM و نسل سوم با HSDPA 3.6 Mbps
• گیرنده داخلی GPS با پشتیبانی A-GPS و OVi Maps
• دوربین 2 مگاپیكسل با كانون ثابت و فیلمبرداری در وضوح VGA در 30fps
• محل كارت حافظه microSD
• رادیو FM با RDS
• بلوتوث با A2DP و USB 2.0
• سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• حسگر شتاب سنج برای چرخش اتوماتیك منو ، بازی های حركتی و قطع صدای زنگ با برگرداندن گوشی
• پشتیبانی از OVi ( آپلود مستقیم عكس و ویدئو OVi Contacts )
• صفحه كلید مجازی افقی QWERTY روی صفحه نمایش
• كیفیت صوتی عالی
• قاب رنگی قابل تعویض باتری ( دو قاب اضافی در جعبه )
• مضراب dongle در جعبه گوشی وجود دارد
معایب :

• Wi-Fi ندارد
• خوانایی ضعیف صفحه نمایش زیر نورخشید
• اندازه پیش فرض فونت بدلیل ابعاد كوچك و وضوح بالای صفحه نمایش ، مناسب نیست
• نرم افزار های كمی برای این گوشی وجود دارد
• دوربین امكانات محدودی دارد.
• از طريق پورت microUSB شارژ نمی شود
• شماره گیری هوشمند ندارد
• خارج از باكس از ویدئوی XViD /DivX پشتیبانی نمی كند
• خروجی تلویزیون ندارد
• در جعبه گوشی كابل داده و محل كارت حافظه وجود ندارد
• مرورگر مستندات Office ندارد
• كیفیت صدای بلندگو رضایت بخش نیست
طراحی :

یكی از ویژگی های خوبی كه گوشی های نوكیا مانند 5230 به همراه دارند این است كه با یك جعبه كامل عرضه می شوند . در جعبه گوشی 5230 نوكیا دو قاب اضافی برای درب باتری وجود دارد كه امكان شخصی كردن آن را فراهم می كند . متاسفانه در جعبه این گوشی ، كابل داده و كارت حافظه مشاهده نمی شود . یك شارژر و همچنین یك مضراب وجود دارد كه از آن می توان بعنوان قلم استفاده كرد . نوكیا 5230 در واقع محفظه قلم نیز ندارد . علاوه بر اینها در جعبه گوشی یك هدست یك تكه ای بدون كنترل های ولوم نیز وجود دارد . هدست طراحی مناسبی دارد .






نوكیا 5230 یك گوشی متوسط است كه ابعاد آن 111×517×15.5 میلی متر می باشد . این گوشی بزرگتر از 5530Xpressmusic نوكیا است اگرچه دارای صفحه نمایش بزرگتری نیز می باشد . وزن گوشی 115 گرم است و با اینكه محفظه قلم و Wi-Fi ندارد اندازه آن چندان كوچك نیست . ترتیب قرار گرفتن كنترل ها درست مانند 5800 است . نبود قلم بیرون آوردن سیم كارت را كمی مشكل می كند . زیرا محل سیم كارت در كنار گوشی 5230 است .






خروجی صدای گوشی ، كلید لمسی Media و یك جفت حسگر در بالای صفحه نمایش وجود دارند . كلید Media كه مارك تجاری نوكیا است یك منوی كشویی از میانبرها به Media و وب را باز می كند . اگرچه حساسیت آن كمتر از صفحه نمایش است و برای كاركردن با آن نیاز نیست از نیروی زیادی استفاده كنید . دو حسگر موجود نیز حسگر های Proximity و نور محیط می باشند . از حسگر Proximity برای خاموش كردن صفحه نمایش در طول مكالمه استفاده می شود تا كلیدی بطور تصادفی فشار داده نشود . سه كلید زیر صفحه نمایش وجود دارد كه معمولا در گوشی های صفحه لمسی نوكیا مشاهده می شود . این كلید ها شامل دكمه های Call و End و دكمه منو است . با فشار دادن و نگه داشتن كلید منو ، Task Manager نیز اجرا می شود . كاركردن با كلیدها راحت است و بخوبی واكنش می دهند .






كلید Power ، پورت microUSB ، سوكت شارژر و سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری در بالای گوشی قرار دارند . پورت microUSB دارای پوشش محافظ است كه مانع ورود گرد و غبار به آن می شود . سوكت صوتی فاقد پوشش است . نوكیا 5230 از طريق پورت microUSB شارژ نمی شود و این قابلیت استفاده از گوشی را زمانی كه شارژر در دست نیست محدود می كند .




كلید ولوم ، سوئیچ قفل صفحه نمایش و كلید دوربین در طرف راست گوشی وجود دارند . قفل صفحه نمایش كاربرد بسیاری دارد ، كلید آن دارای اندازه مناسبی است و بخوبی واكنش می دهد . این كلید با واكنش ویبره نیز همراه است . كلید دوربین نیز بخوبی كار می كند . كلید ولوم مانند گوشی 5800 كاملا تخت است و كاركردن با آن تقریبا مشكل می باشد . ورودی صدای گوشی در پایین 5230 قرار دارد .








محل كارت حافظه microSD و محفظه سیم كارت در طرف چپ گوشی زیر دو پوشش پلاستیكی بزرگ وجود دارند . قراردادن كارت حافظه و بیرون آوردن آن بدون مشكل انجام می شود اگرچه در مورد سیم كارت اینطور نیست . امكان جابجایی سیم كارت در زمان روشن بودن گوشی وجود ندارد زیرا اگر بدون بیرون آوردن باتری نیز بتوانید آن را جابجا كنید گوشی بدون restart شدن سیم كارت جدید را شناسایی نمی كند . محل بند گوشی در طرف چپ 5230 است كه یك بلندگو نیز در این قسمت وجود دارد . در این گوشی صدای استریو فراهم نشده است .




لنز دوربین 2 مگاپیكسل در قاب پشت گوشی قرار دارد كه فاقد فلش است و وضوح تصویر آن نیز پایین می باشد .




باتری گوشی از نوع Li-Ion BL-5J با توان 1320mAh است كه با برداشتن درب باتری مشخص می شود . باتری در حالت Stand by حداكثر 432 ساعت دوام می آورد . در مكالمه مداوم تا 7 ساعت و در زمان پخش موسیقی در حالت Offline تا 33 ساعت می توان با آن كار كرد .




كیفیت ساختار گوشی در كل رضایت بخش است . این گوشی تماما از مواد پلاستیكی ساخته شده است. نوكیا 5230 تجربه خوبی را برای كاربر فراهم می كند و با یك دست نیز به راحتی می توان با آن كار كرد .





صفحه نمايش :
در قاب جلوی گوشی یك صفحه نمایش 3.2 اینچ وجود دارد كه اندازه آن در دنیای گوشی های صفحه لمسی در حد متوسط است اگرچه از بسیاری از گوشی ها كه در این محدوده قیمت قرار دارند بهتر می باشد . صفحه نمایش دارای وضوح 640 x 360)nHD پيكسل) است . صفحه نمایش از تكنولوژی مقاومتی استفاده می كند كه به موجب آن می توانید با قلم ، مضراب یا انگشت با دستكش كار كنید .


این صفحه نمایش لمسی دارای واكنش ویبره است كه شدت ویبره را می توان از طریق منوی پروفایل ها تنظیم كرد و تجربه خوبی را برای كاربر فراهم می كند . خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید مانند 5530 است و ضعیف تر از سایر گوشی های جدید نوكیا عمل می كند .
ساختار منو :

نوكیا 5230 از نظر سخت افزاری به 5800Xpressmusic نوكیا و از نظر نرم افزاری به 5530Xpressmusic شباهت دارد . ساختار منوی این گوشی بسیار بهتر از 5800 است و تجربه بهتری را برای كاربر فراهم می كند. مانند سایر گوشی های لمسی سری 60، منوی اصلی 5230 نوكیا فریاد می زند كه یك گوشی سیمبین است . آیكن ها بصورت یك ماتریس 3×4 یا لیست مشاهده می شوند كه به راحتی می توان آنها را دوباره مرتب كرد . به موجب شتاب سنج داخلی جهت صفحه نمایش بطور اتوماتیك تغییر می كند . چرخش اتوماتیك در صفحه اصلی كار نمی كند . صفحه اصلی یكی از قسمت هایی است كه در سازگاری با قابلیت لمسی آسیب دیده است . اكنون در نوار میانبر در عوض شش آیتم فقط چهار آیتم قرار می گیرد كه با استفاده از انگشت به راحتی می توان با آنها كار كرد .




WLAN Wizard Plug-in و امكان اضافه كردن نوار مخاطبین وجود ندارد . آیكن های وضعیت در 5230 نوكیا در بالای صفحه اصلی بهمراه تقویم و ساعت قرار می گیرند . با یك فشار روی ساعت ، نرم افزار آن اجرا می شود در حالی كه با ضربه زدن روی تاریخ یك منوی كشویی باز می شود و در آن می توان نرم افزار تقویم را اجرا كرد یا پروفایل فعال فعلی را تغییر داد . نوار مخاطبین زیر آیكن های وضعیت مشاهده می شود . هر مخاطب با عكس مربوطه و اسم كوچك آنها نشان داده می شود و این امكان وجود دارد كه سه مخاطب در یك زمان نشان داده شوند اگرچه این لیست به سمت چپ و راست قابل مرور است .
انتخاب یك مخاطب از نوار مخاطبین موجب باز شدن صفحه ای از اطلاعات مخاطب می شود كه دارای عكس مخاطب ، نام و شماره تلفن است . در پایین آن بخشی وجود دارد كه تاریخچه ارتباطات مخاطب را شامل تماس و پیام نشان می دهد . در انتها نیز دو خط فوقانی از RSS Feed مخاطب قابل مشاهده است . با اضافه كردن یك مخاطب كه در واقع مشخص نیست می توان به feed های دلخواه روی صفحه اصلی دسترسی سریع پیدا كرد .




صفحه Stand by فعال استاندارد زیر لیست مخاطبین قرار دارد كه دارای موارد كمتری است . علاوه بر هشدارهای ایمیل كه تعداد پیام های خوانده نشده را بهمراه فرستنده و موضوع جدیدترین پیام نشان می دهد آیتم دیگری وجود ندارد . ناحیه خالی زیر آن برای نرم افزارهای پخش موسیقی و رادیو بكار می رود كه در صورت اجرا در زمینه نشان داده می شو ند . نوار میانبر ها در پایین صفحه اصلی وجود دارد . نوار میانبر ها و مخاطبین را می توان در صورت تمایل پنهان كرد . كلید Media بالای صفحه در طرف راست قرار دارد كه یك میانبر به پخش موسیقی ، گالری ، OVi Share ، ویدئو ها و مرورگر وب است . این یك كنترل عالی است كه دسترسی به ویژگی های چند رسانه ای گوشی را فراهم می كند و دارای قابلیت ویبره نیز می باشد . اگرچه میزان حساسیت آن كمی پایین تر از صفحه لمسی است و باید آن را كمی بیشتر فشار دهید . منوی سری 60 مزایا و معایب خاص خود را دارد .




مرور kinetic از ویژگی های خوب آن محسوب می شود كه در 5800 وجود نداشت . این ویژگی در 5230 در كل منو ها از مرورگر فایل تا گالری و مخاطبین وجود دارد و دراكثر قسمت های منو بخوبی كار می كند . مرورگر وب و گالری دو محلی هستند كه مرور kinetic در آنها چندان رضایت بخش نیست. انیمیشن نیز همواره بخوبی اجرا نمی شود . مرور با انگشت مانند گوشی 5530 نوكیا است . انگشت خود را در یك جهت روی لیست قرار می دهید و آن در جهت خلاف حركت انگشت مرور می كند . در منو هایی كه دارای آیكن است باید از نوار مرور در كنار صفحه استفاده كنید یا انگشت خود را به آیكن ها بجسبانید و آیتم مارك دار را در جهت دلخواه كه مایلید كل بلوك حركت كند فشار دهید اگرچه حركت در خلاف جهت صورت می گیرد كه سردرگم كننده است و این بدلیل عدم سازگاری با مرور در لیست ها می باشد .






نوار مخاطبین روی صفحه اصلی اكنون ارتقاء یافته است و از قابلیت مرور در كنار صفحه برخوردار است كه می توانید میانبرهای بسیاری را از دفترچه تلفن در خود جا دهد . در حالت ورودی متن با چرخاندن گوشی به صورت افقی بطور اتوماتیك یك صفحه كلید كامل QWERTY روی صفحه نمایش ایجاد می شود . پنجمین نسخه سری 60 در واقع یك ترجمه مستقیم از ویژگی كلید حركتی و Softkey به قابلیت لمسی است اگرچه مرور و دسترسی به آیتم ها مانند سایر پلتفورم های لمسی نیست . از طرفی دیگر Softkey بخوبی كار می كنند و قابلیت استفاده را در مقایسه با سایر گوشی های لمسی ارتقاء می دهند .




اگر با منوی سری 60 آشنایی داشته باشید با 5230 نوكیا مشكل نخواهید داشت . باز كردن یك آیتم در هریك از زیر منوهای لیست شده نیازمند دو كلیك است ، یكی برای انتخاب و دیگری برای تایید انتخاب. پس از كمی كار گوشی به این ویژگی عادت می كنید ، اگرچه این وضعیت در كار با آیكن ها متفاوت است و در اینحالت فقط یك كليك كافی می باشد . نوكیا 5230 دارای Task manager است كه با فشاردادن و نگه داشتن كلید منو اجرا می شود . Task manager مانند گوشی های 3.2 سری 60 سیمبین است و مانند نسخه های قبلی منو در بالای هر منوی PoP-UP ظاهر می شود . كلید C برای بستن نرم افزار های در حال اجرا وجود ندارد و برای نشان دادن دو دكمه مجازی Open و Exit باید روی آیكن نرم افزار ضربه بزنید .





تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن نوكیا 5230 از ظرفیت و كارایی نامحدودی برخوردار است . مرور kinetic در لیست مخاطبین گوشی وجود دارد . مخاطبین به آسانی براساس اسم كوچك و اسم فامیل مرتب می شوند و جستجو با تایب كردن تدریجی هر یك از اسامی صورت می گیرد . كاربر می تواند گوشی را تنظیم كند تا مخاطبین ذخیره شده در سیم كارت ، حافظه گوشی و یا شماره های سرویس را نشان دهد . در زمان جستجوی یك مخاطب می توانید از صفحه كلید dynamic هوشمند استفاده كنید كه فقط حرورف مربوط به مخاطبین را در اختیار شما قرار می دهد .








پس از تایپ نخستین حرف ، تعداد آنها كاهش می يابد و فقط حروفی را نشان می دهد كه اسامس مخاطبین را تشكیل می دهند . این روش بسیار سودمند است . برای ویرایش یك مخاطب زمینه های بسیاری بصورت از پیش تنظیم شده وجود دارد كه هر یك از آنها را می توان به تعداد دفعات مورد نیاز تكرار كرد . امكان ایجاد زمینه های جدید نیز فراهم شده است. برای هر مخاطب می توان زنگ و ویدئوی شخصی تنظیم كرد . در صورت تمایل می توانید مخاطبین را گروهبندی كنید و برای هر گروه یك زنگ خاص قرار دهید .








Log تماس ارتباطات اخیر را ثبت می كند . با فشار دادن كلید call در صفحه نمایش Stand by یا از منوی اصلی می توانید به این نرم افزار دسترسی پیدا كنید . در صورت استفاده از روش نخست ، 20 تماس در هر یك از نوار های ارسال ، دریافتی و ناموفق نشان داده می شود . اگر از منوی اصلی به نرم افزار Log بروید لیست كاملی از تمامی ارتباطات شبكه طی 30 روز گذشته قابل مشاهده است كه شامل تماس ، پیام و انتقال داده می باشد . كیفیت صوتی گوشی در طول مكالمه رضایت بخش است . نوكیا 5230 شماره گیری هوشمند ندارد ، گوشی های ویندوز موبایل دارای یك سیستم شماره گیری هوشمند بسیار پیچیده هستند كه برای شماره هایی كه در لیست مخاطبین قرار ندارند در Log تماس نیز جستجو می كنند .






این گوشی مانند اكثر گوشی های دیگر گزینه ای برای شماره گیری صوتی دارد . حالت شماره گیری صوتی با فشار دادن و نگه داشتن كلید call فعال می شود . این ویژگی كاملا مستقل از بلندگو است و نیازمند از پیش ضبط كردن اسامی مخاطبین نمی باشد . در صورت تعیین چند شماره برای یك مخاطب فقط نخستین شماره و یا شماره پیش فرض نشان داده می شود . با استفاده از شتاب سنج داخلی می توان با برگرداندن گوشی صدای زنگ تماس یا آلارم را قطع كرد . حسگر proximity در طول تماس ها با نزدیك كردن گوشی به گوش بطور اتوماتیك صفحه نمایش را خاموش می كند . با استفاده از سوئیچ سخت افزاری قفل صفحه نمایش علاوه بر باز كردن قفل گوشی می توانید آن را در حالت بی صدا قرار دهید .








پیام :

نوكیا 5230 از انواع پیام های SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می كند كه تمامی آنها دارای یك ویرایشگر مشترك می باشند و این ویرایشگر برای اكثر كاربران كاملا آشناست . گزارش های تحویل پیام را می توان فعال كرد كه آنها پس از رسیدن پیام به گیرنده آن بصورت pop-up روی صفحه ظاهر می شوند و سپس در پوشه جداگانه ای در زیر منوی پیام ذخیره می شوند . اگر بدون ارسال پیام از ویرایشگر خارج شوید از شما می خواهد كه آن را در Drafts ذخیره كنید یا آن را حذف نمایید .






email client بخوبی كار می كند و نیازهای كاربر را در این رابطه برطرف می نماید . ایمیل تنظیمات آسانی دارد و در صورت استفاده از یك سرویس عمومی ایمیل كافی است تا رمز و نام كاربری خود را وارد كنید تا گوشی در كوتاهترین زمان تمامی تنظیمات مورد نیاز را دانلود كند . این گوشی از پروتكل های pop و IMAP پشتیبانی می كند و كاربر می تواند یكی از آنها را انتخاب كند . از چند حساب ایمیل و پروتكل های ایمنی مختلف نيز پشتیبانی می شود بنابراین در نوكیا 5230 می توانید با هر سرویس پستی كار كنید . client می تواند فقط تیتر ها یا كل پیام ها را دانلود كند و ایمیل ها را در وقفه های زمانی مشخص چك نماید . یك ویژگی جالب امكان زمانبندی ارسال ایمیل را پس از برقراری ارتباط اینترنتی فراهم می كند . به این ترتیب می توانید در هزینه های انتقال داده صرفه جویی كنید و در عوض از ارتباط WLAN موجود استفاده نمایید .




نوكیا 5230 دارای یك صفحه كلید كاراكتری استانداری روی صفحه نمایش است كه با چرخاندن گوشی به موجب شتاب سنج بطور اتوماتیك به یك صفحه كلید كامل QWERTY تبدیل می شود . این گوشی به ویژگی تشخیص دستخط مجهز است كه بخوبی كار می كند و حروف را تشخیص می دهد با استفاده از آموزش دستخط می توان كارایی آن را ارتقاء داد كه بدین ترتیب نحوه نوشتن حروف مختلف را به گوشی نشان می دهید .









موسیقی و رادیو :

نرم افزار پخش موسیقی در 5230 نوكیا بخوبی كار می كند اگرچه می توانست طراحی بهتری داشته باشد . فهرست موسیقی بطور اتوماتیك براساس خواننده ، آلبوم ، نوع و آهنگساز تفكیك می شود . جستجوی تراك ها با تایپ كردن تدریجی نیز امكانپذیر است . كاربر می تواند در كوتاهترین زمان Playlist شخصی ایجاد كند . با انتخاب گزینه refresh می توان تراك های جدید را به فهرست اضافه كرد . در صورت آپلود موسیقی از طریق نرم افزار اختصاصی PC Suite نیازی به این كار نیست . نرم افزار پخش موسیقی از فرمت های بسیاری پشتیبانی می كند .








از جلد هنری آلبوم نیز پشتیبانی می شود و اگر صدای پیش فرض گوشی را دوست ندارید می توانید با استفاده از یكی از پنج گزینه پیش تنظیمات اكولایزر آن را ارتقاء دهید و یا طی چند ثانیه موارد جدیدی را ایجاد كنید . نرم افزار پخش موسیقی بصورت minimize در زمینه اجرا می شود كه در اینصورت یك tab روی صفحه نمایش Stand by ظاهر می شود و تراك فعلی در حال اجرا را نشان می دهد . كاربر می تواند تراك فعلی را متوقف كند یا به تراك قبلی / بعدی برود . با استفاده از كلید اختصاصی Media در بالای صفحه نمایش می توانید به نرم افزار كامل پخش موسیقی برگردید .






اندازه بزرگ صفحه نمایش در نوكیا 5230 آن را به یك وسیله مناسب برای مشاهده ویدئو تبدیل می كند ، اگرچه این گوشی از رمز گزار های Divx /Xvid پشتیبانی نمی كند . در هر حال می توان از نرم افزار داخلی PC Suite نوكیا استفاده كرد كه بطور اتوماتیك انواع فایل های ویدئویی را به فرمت و وضوح تحت پشتیبانی گوشی تبدیل می كند . اگر چه بنظر می رسد كه مبدل اتوماتیك ، ویدئو ها را حتی در بالاترین تنظیمات كیفیت فشرده می كند و آنها چندان مطلوب بنظر نمی رسند . با اینحال این ساده ترین راه برای داشتن ویدئوی سازگار با گوشی است .
نرم افزار پخش ویدئو فقط در حالت تمام صفحه افقی كار می كند . در حالت تمام صفحه با یك ضربه روی صفحه نمایش ، كنترل هایی كه بطور نرمال پنهان هستند نشان داده می شوند . با استفاده از Real Player یا Video center می توان علاوه بر مشاهده ویدئو های ذخیره شده در حافظه گوشی یا كارت حافظه ، محتوای ویدئوی اینترنتی را نیز پخش كرد . اگرچه كاربران می توانند مستقیما به YouTube.com بروند .




رادیو FM در نوكیا 5230 دارای یك منوی ساده و مناسب است و بطور اتوماتیك ایستگاه های موجود در محدوده كاربر را اسكن و ذخیره می كند . رادیو دارای پشتیبانی RDS و اسكن اتوماتیك برای فركانس های دیگر است . یعنی نوكیا 5230 در حال حركت می تواند بطور اتوماتیك به فركانس های استگاه رادیویی انتخابی سوئیچ كند . نام ایستگاه رادیویی با جلوه های ویژه در كل صفحه نمایش نشان داده می شود در حالی كه سایر اطلاعات RDS با یك خط خوانا در یك ردیف در پایین صفحه قابل مشاهده است .







دوربین :

نوكیا 5230 دارای یك دوربین 2 مگاپیكسل است كه ماكسیمم وضوح آن 1600×1200 پیكسل می باشد . دوربین كانون اتوماتیك یا فلش LED ندارد . منوی دوربین ساختار مناسبی ندارد و تمامی تنظیمات در یك ستون قرار گرفته اند اگرچه محدوده تنظیمات دوربین در این گوشی بسیار گسترده است و شامل تنظیم دستی رنگ سفید ، ISO ، میزان نوردهی ، روشنایی و كنتراست می شود . جلوه های ویژه مختلف ، سایه رنگ ها و geotagging نیز وجود دارند . نمایاب كل صفحه نمایش را در بر نمی گیرد و كنترل های لمسی در یك نوار در طرف راست مشاهده می شوند . به این ترتیب می توانید كل فریم را در عوض بخشی از تصویر بریده شده مشاهده كنید و دلیل آن تفاوت نسبت صفحه نمایش و حسگر است .




دكمه تنظیمات یك منوی نیمه شفاف از تمامی گزینه های موجود عكاسی و كلید دیافراگم روی صفحه نمایش را باز می كند . از آنجایی كه كانون اتوماتیك وجود ندارد از كلید دیافراگم بعنوان یك كلید معمولی استفاده می شود . دوربین در وضوح VGA در 30fps فیلمبرداری می كند كه برای یك دوربین 2 مگاپیكسل ، وضوح خوبی محسوب می شود اگرچه كیفیت ویدئوها چندان رضایت بخش نیست و فشردگی زیادی دارند . ویدئو ها در فرمت MPEG-4 ذخیره می شوند و رنگ سفید را می توان در آنها بصورت اتوماتیك یا دستی تنظیم كرد . سایر گزینه های موجود شامل حالت شب ، میزان نوردهی و جلوه های ویژه رنگ است .
سایر امكانات :

گالری در نوكیا 5230 دارای قابلیت لمسی است و برای مرور در عكس ها كه در حالت تمام صفحه نشان داده می شوند و می توانید از كشیدن انگشت روی صفحه استفاده كنید . كاربر می تواند تصاویر را براساس تاریخ ، عنوان یا اندازه تفكیك كند و آنها را كپی و حذف كند یا جابجا نماید . ار سال آنها از طریق بلوتوث ، ایمیل ، MMS یا به اشتراك گذاشتن آنها بصورت آن-لاین مستقیما از گالری امكانپذیر است . حالت مشاهده پیش فرض به صورت عمودی است اگرچه با استفاده از شتاب سنج داخلی بطور اتوماتیك به حالت افقی می روید . حالت مشاهده اسلاید نیز فراهم شده است اگرچه مانند تعدادی از گوشی های سری N تنظیمات بسیاری ندارد .









برای مشاهده جزئیات بیشتر می توانید در عكس ها زوم كنید . زوم از طریق كلید ولوم یا نوار كشویی لمسی روی صفحه نمایش كنترل می شود . در سایر موارد ، تصاویر بصورت تمام صفحه نشان داده می شوند . مهمترین مشكل گالری ، سرعت آن است . بارگذاری یك تصویر 2 مگاپیكسل در آن حدود چند ثانیه زمان می برد . اگر عكس های زیادی روی كارت داده داشته باشید زمان زیادی طول میكشد تا نمونه های كوچك ظاهر شوند . از طرفی دیگر زوم و مرور سرعت كافی دارند اگرچه مرور Kinetic در گالری آنطور كه باید ، شتاب ندارد.




نوكیا 5230 از نظر ویژگی های ارتباطی بخوبی عمل می كند و تنها موردی كه مشاهده نمی شود Wi-Fi است. این گوشی از GPRS ، EDGE و نسل سوم با 3.6Mbps HSDPA پشتیبانی می كند. USB 2.0 و بلوتوث نیز وجود دارد. نوكیا 5230 دارای محل كارت حافظه است كه معمولا سریعترین راه برای انتقال داده می باشد. امكان شارژ USB از طریق پورت USB فراهم نشده است اگرچه یك كابل USB در جعبه گوشی قرار دارد.
مرورگر وب سری 60 از كارایی لازم برخوردار است ، بخصوص در این گوشی كه با مرور Kinetic همراه می باشد. مرورگر نوكیا 5230 از الگوریتم خوبی برای پردازش استفاده می كند و دارای ویژگی هایی مانند اندازه های متفاوت فونت (5 گزینه) ، پر شدن اتوماتیك فرم های وب و مدیر رمز است. RSS خوان داخلی با feeds كار می كند در حالی كه مدیر دانلود امكان دانلود هر نوع فایل را در زمان مرور در وب فراهم می نماید. یك blocker بصورت pop-up نیز وجود دارد اگرچه برای باز كردن یك پنجره جدید باید روی لینك pop-up كلیك كنید. یك نقشه كوچك نیز وجود دارد كه به مرور در سایت های بزرگ كمك می كند. ویژگی Find on Page به كاربر امكان می دهد تا كلمات كلیدی را جستجو كند. تاریخچه مشاهده صفحات وب نیز فراهم شده است كه با استفاده از آن می توانید صفحه ای را كه مشاهده كرده اید به راحتی پیدا كنید .




مرورگر وب از Flash نیز پشتیبانی می كند یعنی مستقیما در مرورگر می توانید ویدئو های Flash را مشاهده كنید . مرور kinetic در مرورگر وب از شتاب كافی برخوردار نیست و حتی برای صفحات متوسط نیز باید چندین بار انگشت خود را روی صفحه بكشید . در مرورگر وب اگر در حالت عمودی گزینه تناسب با زوم در پهنای باند صفحه را انتخاب كنید متن بطور اتوماتیك در مركز صفحه قرار نمی گیرد و در عوض باید آن را بطور دستی تنظیم نمایید . با دوبار ضربه زدن روی متن ، زوم انجام می شود اگرچه متن در قسمت زوم كاملا جا نمی گیرد و باید در كناره های آن مرور كنید . مرورگر لمسی سری 60 بخوبی كار می كند اگرچه به پای استانداردهای iphone یا آندروید نمی رسد و كارایی آن می تواند ارتقاء یابد . وضوح صفحه نمایش نیز بسیار بهتر از صفحه نمایش های غیر لمسی QVGA است اگرچه با وضوح WVGA قابل مقایسه نیست .


Organizer پنجمین نسخه سری 60 با نرم افزارهایی همراه است كه تمامی آنها برای یك صفحه لمسی نیازمند ارتقاء می باشند . بسیاری از نرم افزارها بیش از 3 سال است كه همین منو را دارند. تقویم دارای چهار حالت مشاهده براساس ماه ، هفته ، روز و to-do است كه امكان چك كردن تمامی ورودی های To-Do را علیرغم تاریخ آنها فراهم می كند . چهار نوع رویداد را می توان در تقویم تنظیم كرد كه شامل قرار ملاقات ، یادداشت ، سالروز و To-Do است . هر رویداد دارای زمینه های خاص خود است كه برای بعضی از آنها می توان یك آلارم قرار داد تا در زمان از پیش تنظیم شده بعنوان یادآوری كار كند .




در نوكیا 5230 نرم افزار Quicko Office بصورت از پیش نصب شده وجود ندارد . ماشین حساب دارای ویژگی های معمولی و یك منوی ساده است كه پیچیده ترین ویژگی آن ریشه دوم می باشد . بسته Organizer دارای مبدل واحد ، ضبط صوت و نرم افزار یادداشت است .








نرم افزار آلارم امكان تنظیم تعداد زیادی آلارم را فراهم می كند كه هر یك دارای نام ، روز فعالیت و برنامه تكرار خاص خود است . علاوه بر این تنظیم سریع آلارم نیز وجود دارد كه در آن فقط باید زمان را تنظیم كنید . به موجب شتاب سنج داخلی با برگرداندن گوشی می توانید صدای آلارم را قطع كنید .








نوكیا 5230 به گیرنده داخلی GPS مجهز است كه مانند مدل 5800 از حساسیت بالایی برخوردار می باشد . اندازه بزرگ صفحه نمایش و وضوح بالای آن امكان استفاده از گوشی را به عنوان یك دستگاه مسیریابی فراهم می كند . در این گوشی OVi Maps 3.0 بصورت از پیش نصب شده وجود دارد كه پوشش گسترده نقشه را به صورت رایگان فراهم می كند اگرچه ویژگی های دیگر مانند اطلاعات ترافیك یا راهنمای شهر مستلزم پرداخت هزینه است . برخلاف اكثر گوشی های دیگر نوكیا كه به GPS مجهز هستند ، مجوز مسیریابی با راهنمای صوتی وجود ندارد اگرچه با توجه به قیمت گوشی چندان عجیب بنظر نمی رسد .




نرم افزار لمسی OVi Maps نیز ویژگی های خوبی به همراه دارد و دارای چهار حالت مشاهده متفاوت است كه شامل نقشه های مختلط و ماهواره نیز می شود . اگرچه این حالت ها نیازمند برقراری ارتباط اینترنتی است زیرا با استفاده از نرم افزار Map Loader نمی توان انها را از طریق كامپیوتر آپلود كرد . حالت مشاهده دو بعدی و سه بعدی نیز وجود دارد. از OVi Maps برای راهنمایی در پیاده روی نیز استفاده می شود . همچنین می توان گیرنده GPS را غیر فعال كرد و از گوشی بعنوان یك نقشه الكترونیك استفاده نمود .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن