تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816003937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل دخانيات؛كارم شده مبارزه با مافيا


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مديرعامل دخانيات؛كارم شده مبارزه با مافيا
گروه اقتصادي؛وقتي پرسيدم بسياري از مديران عامل دخانيات پس از سال ها فعاليت در اين شركت روانه زندان شده اند، با اين وضع چه آخر و عاقبتي براي خود متصوريد، فقط گفت؛ اميدوارم عاقبت به خير شوم. سيدمحمود ابطحي عضو كميسيون صنايع و معادن در مجلس هفتم پس از آنكه به مجلس هشتم راه نيافت به سمت مديرعاملي دخانيات ايران منصوب شد تا به گفته خودش وارد مجموعه پيچيده يي شود كه مديريت آن حتي از مديريت چند معدن زغال سنگ و بانك ها در اوايل انقلاب هم سخت تر است. او در گفت وگو با اعتماد آدرس هايي از مافياي سيگار مي دهد.

---

-چه شد يكباره مهندس ابطحي كه در مجلس به عنوان چهره يي منتقد شناخته شده بود تبديل به مدير دولتي شد تا در بخش صنعت كار كند؟

اگر بيوگرافي كاري مرا بررسي كنيد متوجه خواهيد شد پس از انقلاب همواره در پست هايي مشغول به كار شده ام كه به طور مستقيم يا غيرمستقيم با صنعت و دولت در ارتباط بوده است، بنابراين هيچ گاه قرار نبوده خارج از دولت و كار صنعتي مشغول فعاليت باشم. براي كار در دولت از دو وزارتخانه نفت و صنايع و معادن پيشنهاد داشتم...

عليرضا بهداد

وقتي پرسيدم بسياري از مديران عامل دخانيات پس از سال ها فعاليت در اين شركت روانه زندان شده اند، با اين وضع چه آخر و عاقبتي براي خود متصوريد، فقط گفت؛ اميدوارم عاقبت به خير شوم. سيدمحمود ابطحي عضو كميسيون صنايع و معادن در مجلس هفتم پس از آنكه به مجلس هشتم راه نيافت به سمت مديرعاملي دخانيات ايران منصوب شد تا به گفته خودش وارد مجموعه پيچيده يي شود كه مديريت آن حتي از مديريت چند معدن زغال سنگ و بانك ها در اوايل انقلاب هم سخت تر است. او در گفت وگو با اعتماد آدرس هايي از مافياي سيگار مي دهد.

---

-چه شد يكباره مهندس ابطحي كه در مجلس به عنوان چهره يي منتقد شناخته شده بود تبديل به مدير دولتي شد تا در بخش صنعت كار كند؟

اگر بيوگرافي كاري مرا بررسي كنيد متوجه خواهيد شد پس از انقلاب همواره در پست هايي مشغول به كار شده ام كه به طور مستقيم يا غيرمستقيم با صنعت و دولت در ارتباط بوده است، بنابراين هيچ گاه قرار نبوده خارج از دولت و كار صنعتي مشغول فعاليت باشم. براي كار در دولت از دو وزارتخانه نفت و صنايع و معادن پيشنهاد داشتم اما وزارت صنايع و معادن زودتر به من پيشنهاد داد. به آقاي محرابيان گفتم دوست ندارم در معاونت هاي ستادي مشغول كار شوم بلكه بيشتر علاقه مندم امور اجرايي را در اين وزارتخانه به دست گيرم. يك روز وزير صنايع و معادن بنده را احضار كردند و گفتند؛ برويد در دخانيات مشغول كار شويد، چرا كه به اين جمع بندي رسيده ايم شما بهترين فرد براي هدايت اين مجموعه هستيد. البته ايشان نظر منفي درباره آقاي طاهري، مديرعامل سابق دخانيات، نداشتند اما گفتند نظام مي خواهد در مديريت اين شركت تغييراتي ايجاد كند. پرسيدم چرا دخانيات، گفتند در آنجا مشكل داريم، مي خواهيم كسي را بياوريم كه حركتي انجام دهد و كار را پيش ببرد.

-كار كردن با آقاي محرابيان را مي پسنديد؟

من با وزراي مختلفي كار كرده ام، اما در بخش صنعت كسي را مثل آقاي محرابيان با هوش ايشان نديده ام. سريع مطالب را مي گيرند و متوجه مي شوند و خوب هم تصميم گيري مي كنند. هيچ موقع نديده ام ناراحت شوند. مديريت بازي دارند. همين مساله سيمان را ببينيد. آن همه در مجلس هفتم مطرح كرديم ولي كسي توجه نكرد اما در مدت كوتاهي كه از مديريت ايشان گذشت بالاخره سيمان از سبد حمايتي دولت خارج شد و بازار سامان پيدا كرد. كارهايي كه آقاي محرابيان در اين مدت انجام داده هم سخت بوده و هم ارزشمند. بارها گفته ام و اكنون نيز به جرات مي گويم اي كاش آقاي محرابيان دو سال زودتر به اين وزارتخانه مي آمد.

-يعني آقاي طهماسبي اصلاً به اين وزارتخانه نمي آمدند؟

(خنده دو طرف.)

-اشاره كرديد آقاي محرابيان گفته است در دخانيات مشكل داريم، آن مشكلات چيست؟

فكر نمي كنم منظور آقاي محرابيان از وجود مشكل در دخانيات شخص آقاي طاهري مدير عامل سابق دخانيات بوده بلكه مشكلاتي است كه نظام به آن پي برده و خواسته حركت جدي كه از ابتداي دولت نهم و به خصوص در مديريت آقاي طاهري شروع شد، در صنعت دخانيات كند نشود.هر اتفاق خاصي كه در دخانيات بيفتد مطمئن باشيد مساله يي پشت سرش هست. چالش زيادي را در پيش داريم. افرادي هستند كه خودشان را سهيم مي دانند. با اينكه دولت نهم تكليف ما را روشن كرده و گفته چه سيگارهايي را مي توانيد وارد كنيد و چه توليدي بايد داشته باشيد ولي باز هم عده يي هجوم آورده اند. در بيرون فضاسازي مي كنند كه توسط افرادي ديگر داد بزنند. اين عده گروهي هستند كه منافع شان را به دخانيات وابسته كرده اند. هر كاري را بخواهيم انجام دهيم مانع تراشي مي كنند كه مبادا به منافع شان خدشه يي وارد شود.

-منظورتان از اين عده همان مافيا است؟

اجازه بدهيد مساله را بازتر كنم. مصرف سالانه سيگار در دنيا پنج هزار و 500 ميليارد نخ است كه از اين ميزان يك درصد(55 ميليارد نخ) در ايران به مصرف مي رسد. توليدكنندگان بزرگ سيگار در دنيا به فكر حفظ و توسعه بازارشان در ايران هستند. آنها از طريق برخي عوامل داخلي چنين اقداماتي را انجام مي دهند و در تلاشند مصرف سيگارهاي خودشان را در كشورمان بالا ببرند. البته ايران

7/1 نخ مصرف سرانه سيگار را به خود اختصاص داده اين در حالي است كه در ديگر كشورهاي توسعه يافته اين رقم 12 نخ است. ما در بازاري رقابت مي كنيم كه در آن از انسانيت خبري نيست. اين بازار بسيار كثيف است. مثلاً همين سيگارهاي لايت را ببينيد. ظاهراً به خاطر اين است كه مصرف كم ضررتر شود، در صورتي كه آنهايي كه چنين سيگاري را توليد كردند به دنبال افزايش مصرف هستند.

-شركت دخانيات براي مقابله با مافيا چه سياستي دارد؟

توليدكنندگان بزرگ سيگار وقتي مي بينند براي ورود به بازار ايران بايد از سخت ترين گذرگاه ها براي دريافت مجوز واردات عبور كنند، ترجيح مي دهند با شبكه هاي داخلي آشنا شوند تا اين شبكه ها بازار مناسب را برايشان فراهم كند. شركت دخانيات در اين ميان بايد بازار سيگار قاچاق را مورد مطالعه و بررسي قرار دهد تا سهمش را در اين بازار حفظ كرده و ميان واردات رسمي و جلوگيري از قاچاق تعادل به وجود آورده و مانع از ايجاد ذائقه جديد براي مردم شود. براي اين كار اجازه تبليغ سيگار داخلي را نداريم اما بايد تمام تلاش مان را به كار ببنديم تا نياز داخل را هر چه مي توانيم با توليد سالم خودمان برطرف كنيم. از طرفي كميته ضدمصرف را در محل شركت تاسيس كرده ايم تا سعي كنيم مصرف سيگار را با كمك وزارت بهداشت و NGOهاي مبارز با دخان پايين بياوريم. بنده بسيار ناراحت هستم محصولي را به توليد مي رسانيم كه بيماري افراد را در پي دارد اما اگر بنده توليد نكنم چه اتفاقي خواهد افتاد. آيا اگر جلوي توليد داخلي را بگيريم، باعث نمي شود بازار سيگار را در اختيار خارجي ها بگذاريم.از طرفي مي گويند دولت بايد جلوي واردات را بگيرد، آيا با محدود كردن واردات زمينه توسعه قاچاق را براي مافياي سيگار ايجاد نخواهيم كرد. عده يي ديگر مي گويند دخانيات چرا توليد سيگار را در كشور توسعه مي دهد، اين سياست ما است كه به اندازه مصرف سيگار توليد كنيم تا توليد سيگار در كشور افزايش يابد و محصولي به دست مشتري برسد كه از هر لحاظ(استانداردها و سلامتي) قابل اطمينان باشد. آيا بهتر نيست؟در دخانيات دنبال آن هستيم تا به يكسري از سيگارها اجازه ورود به كشور ندهيم چرا كه برخي از اين سيگارها به نوعي مواد معتادكننده آلوده شده اند و اعتياد مصرف كننده را با خود دارد. امروز به دنبال سيگارهايي هستيم تا كمترين ضرر را به مصرف كننده برساند. براي نخستين بار در دنيا سيگاري را در گيلان توليد كرده ايم كه به فيلتري ضدسرطان مجهز است. قصد داريم اين سيگار را تا عيد وارد بازار كنيم. هيچ شركت سيگارسازي در دنيا به اندازه ما دنبال چنين كارهايي نيست. اگرچه آن شركت ها كمك هاي كلاني به بخش بهداشت و درمان كشورهايشان مي كنند اما همزمان ميلياردها دلار خرج مي كنند تا مصرف سيگار را در دنيا بالا ببرند.

-توليد سيگار در ايران چه وضعيتي دارد؟

تا پايان سال گذشته، 6/15 ميليارد نخ سيگار از برندهاي ملي و 7/11 ميليارد نخ به صورت مشاركتي (برندهاي خارجي) در مجموع 3/27 ميليارد نخ سيگار در كشور توليد شده است كه اين ميزان توليد 46 درصد نياز بازار را تامين مي كند. 54 درصد باقي مانده توسط واردات و قاچاق تامين مي شد كه براساس آمار سال 86، ميزان قاچاق در اين سال 5/8 ميليارد نخ بوده كه در سال جاري كاهش محسوسي خواهد يافت.برنامه ما امسال اين است تا توليد برندهاي ملي را به 21 و برندهاي مشاركتي را به 24 ميليارد نخ برسانيم. به همين منظور بايد ماشين آلات موجود را نوسازي كنيم.

-ماشين آلات به كار گرفته شده چقدر عمر دارند؟

در صنعت دخانيات ماشين آلات با عمري بالاي 10 سال را نبايد قبول داشت. از طرفي شركت هاي بزرگ توليدكننده سيگار در پي آن هستند سرعت ماشين آلات شان را هر روز بالاتر ببرند و از نيروي انساني شان بكاهند اما در دخانيات ما دنبال چنين موضوعي نيستيم چرا كه حفظ اشتغال در اين صنعت برايمان خيلي مهم است. بنابراين دنبال ماشين آلاتي مي رويم كه سرعت توليدشان متوسط باشد تا اشتغال حفظ شود.

-تكنولوژي اين ماشين آلات مربوط به كدام كشور است؟

كشورهاي غربي عموماً چنين تكنولوژي را در اختيار خود دارند، اما اخيراً چين هم به ساخت اين ماشين آلات روي آورده كه قصد داريم با آنها وارد مذاكره شويم.

-چه راهكارهاي ديگري براي مقابله با مافيا در نظر گرفته ايد؟

سيگار صنعتي است كه همه بخش هايش داراي ارزش است اما اين ارزش در بخش فروش و بازار تجلي پيدا مي كند. مافيا در بازار فروش دخالت مي كند، البته ما هم دخالت هايي كرده ايم، به طوري كه با توليدهاي مشاركتي كه در حال انجام است صنعت بين المللي را وارد كشور كرده ايم تا جايي كه امروز برخي از واردكنندگان به توليدكننده سيگار در ايران تبديل شده اند.

-مافيا با شركاي تجاري شما پيماني ندارند؟

ما دنبال كمپاني هاي بزرگ امريكايي نرفته ايم چون آنها دنبال فروش هستند و كنار فروش كارهاي ديگري هم انجام مي دهند. اگر قرار باشد امريكايي ها وارد صنعت سيگار ايران شوند، بايد با تدابيري خاص اين كار صورت گيرد اما هنوز بازار دخانيات ايران را براي حضور توليدكنندگان امريكايي مساعد نديده ايم و علاقه يي هم نداريم در حالي كه امريكا رابطه يي مسالمت آميز با ما ندارد و در ابعاد مختلف كشورمان را آزار مي دهد بازار سيگار كشور را در اختيار آنها قرار دهيم. امريكايي ها دنبال فروش محصول نيستند، آنها دنبال هزار آلودگي ديگر هستند كه باز كردن آن در حوصله اين نشست نيست.

-مبادي ورودي قاچاق سيگار به ايران بيشتر در كجا قرار دارد؟

استان هاي مستعد قاچاق سيگار را به سه بخش تقسيم كرده ايم، عموماً استان هاي مرزي بيشترين مشكل قاچاق را دارند. علاوه بر اين در غرب كشور به ويژه كردستان قاچاق سيگار شديد است، چون كمپاني هايي هستند كه در بعضي از كشورهاي حاشيه خليج فارس تحت ليسانس هيچ شركتي نيستند ولي به توليد انواع سيگار مشغولند و سيگار توليدي شان را از طريق مرز وارد كشورمان مي كنند. از مرز سيستان و بلوچستان هم ميزان قابل توجهي سيگارت به كشور وارد مي شود.

-آيا صادرات هم داريد؟

خير، با وجود اينكه در صنعت دخانيات 71 سال سابقه داريم هنوز در بخش صادرات فعال نشده ايم. آرزو دارم مصرف سيگار در كشورمان آنقدر پايين بيايد كه بتوانيم محصول مان را به جاي مصرف در داخل صادر كنيم چرا كه برندهاي ما امروز در دنيا شناخته شده هستند تا جايي كه يكي از كشورها سيگار تير و بهمن را به نام خودش ثبت كرده است.

-يعني برند ما را دزديده اند؟

بله، اين كار توسط اشخاصي در ارمنستان انجام شده و يكسري از كمپاني ها برخي ديگر از برندهاي ما را به نام خود ثبت كرده اند. آنها حتي آرم دخانيات ايران را نيز به نام خودشان به ثبت رسانده اند.

-چرا؟

چون ما در ثبت برندهايمان تعلل به خرج داده ايم. به ويژه در دهه هاي اول و دوم انقلاب كه بايد اين كار صورت مي گرفت، غفلت شده است. البته اين موضوع قابل پيگيري است و در تلاشيم برندهايمان را در تك تك كشورها به ثبت برسانيم تا ديگر چنين اتفاقي پيش نيايد، همچنين در حال مطالعه راهكارهاي پيوستن به موسسه بين المللي ثبت برندها هستيم تا بتوانيم عليه كساني كه برند ما را به نام خودشان ثبت كرده اند اقامه دعوي كنيم. اميدوارم دادگاه هاي بين المللي به نفع ما راي صادر كنند.

-به غير از ارمنستان كدام كشورها برند ما را دزديده اند؟

بعضي از شركت ها در افغانستان، پاكستان، تركيه و بلغارستان ديگر كشورهايي هستند كه برخي از برندهاي ما را به نام خودشان ثبت كرده اند كه دعواهاي مفصلي با آنها داريم تا برندمان را پس بگيريم.

-چند برند را تا الان به ثبت رسانده ايم؟

بسياري از برندهايمان را ثبت كرده ايم اما نه در قالب يك موسسه جهاني بلكه كشور به كشور به ثبت اين برندها پرداخته ايم. به هر حال آن زماني كه بايد برندها را ثبت مي كرديم حواس مان جمع نبود، با اينكه مي دانيم در كجاي دنيا سيگار را به اسم هاي بهمن، تير و... توليد مي كنند و حتي مي رويم معترض مي شويم، مي گويند شما محق نيستيد، بايد برويد دادگاه حقوق تان را بگيريد.

-برگرديم به بحث مافيا چون اين بحث پرسش اساسي مردم است به ويژه پس از آنكه رئيس جمهوري آن را عمومي اعلام كرد. مي خواهم بدانم آيا مافيا را شناخته ايد، آدرسي از آنها داريد؟

اگر قرار باشد اين افراد را من و شما بشناسيم آن وقت كه ديگر نمي شود مافيا. مافيا جرياني نيست كه بتوان به راحتي تمامي ابعاد فعاليت آن را شناخت. حجم بزرگي از دلار در اين صنعت گردش مي كند كه خود اين موضوع باعث شده بسياري از افراد سودجو و مساله دار وسوسه شوند. از طرفي مافياي ايراني سعي مي كند اغلب سيگارهاي امريكايي را بدون محدوديت به بازار ايران قاچاق كند و اين نكته را نبايد فراموش كرد كه امريكايي ها روي واردات كوچك ترين محموله سيگار به كشور ما حساسيت زيادي دارند و انواع و اقسام تحريم ها را در اقلام مورد نياز كمتر اعمال كرده اند اما درباره قاچاق سيگار به ايران هيچ محدوديتي را نگذاشته اند. آنها براي اينكه سيگارشان در كشورمان به فروش برسد مستقيم وارد عمل نمي شوند بلكه يك عده قاچاقچي را به استخدام خود درآورده و اين كار را انجام مي دهند و يك جريان قوي از حضور آنها در كشور حمايت مي كند.دخانيات حاشيه سود بالايي دارد. قوانين ما هم در اين باره زياد سختگيرانه نيست. بارها شده كه قاچاقچياني دستگير و جريمه شده اند اما باز آنها كار خودشان را پيگيري كرده و مجدداً انجام مي دهند. آنها عوارض نمي دهند و سيگارهاي قاچاق را به كشورمان وارد مي كنند و با سود خوب مي فروشند.

-شما مي گوييد شبكه قاچاق. اين شبكه چطور توانسته در ايران موفق باشد؟

قطعاً موفقيت اين شبكه بدون داشتن عوامل داخلي ممكن نيست. مافياي سيگار متاسفانه ابزار پولي قوي دارد، در خيلي جاها نفوذ دارند و چون خوب پول خرج مي كنند كارهايشان را راحت به انجام مي رسانند.

-پاي مافيا به داخل خود شركت باز شده است؟

اگر اين موضوع را از پرونده هاي قضايي پيگيري كنيد آن موقع متوجه مي شويد مديريت چنين شركتي چقدر سخت است. چون اين كار حاشيه هاي زيادي دارد، مدير هم بايد مواظب سيستم باشد و هم بازار را زير نظر بگيرد تا نفوذ مافياي سيگار در آن كم شود.

-مافيا اگر بخواهد در بازار ايران موفق باشد طبعاً به اطلاعات شركت دخانيات نياز دارد. اين اطلاعات را چگونه به دست مي آورد؟

ما نسبت به ورود و خروج افراد به داخل شركت خيلي حساسيم و كاملاً كنترل شده عمل مي كنيم. همه چيزمان در اينجا اطلاعاتي است چون مافيا دنبال اين هستند كه بدانند چه مي كنيم. لذا مجبوريم به شدت مواظب باشيم تا هم در توليد و هم در ارزش اطلاعات شركت لو نرود. نبايد در اين شركت موضوعي پيش بيايد كه ذهن مردم را مغشوش كند.

-اعلام عمومي رئيس جمهوري روي فعاليت مافيا تاثيري داشت؟

مطلبي كه جناب آقاي رئيس جمهوري درباره مافياي سيگار فرمودند هشداري بود هم براي شركت دخانيات كه بايد دقت كرده و ضمن توجه به اين مسائل در برخورد با آن چابك عمل كنيم و هم اينكه مافيا بداند سيستم هاي نظارتي و امنيتي روي نقش و تحرك آنها مطالعه مي كند و فعال است. حتي مي خواهم اين را بگويم كه سهم قاچاق پايين آمده كه ناشي از همين فعاليت ها است. قبل از اين 35 درصد بازار كشور ما در اختيار همين مجموعه (قاچاق) بود ولي امروز به شدت كاهش يافته است.

-رئيس جمهوري تهديد كرده اند مافياي سيگار را معرفي مي كنند، آيا نام و نشاني پيدا كرده ايد؟

من نبايد بگويم. اين يك كار امنيتي است و شما نبايد انتظار داشته باشيد از زبان بنده نام و نشان مافيا را بشنويد. اما بهتر است بدانيد ماموران امنيتي ما كار مي كنند و ما هم به آنها كمك مي كنيم. آنها به ما هشدارهايي مي دهند كه بسيار كارساز است. اين هشدارها مديريت مجموعه را هوشيارتر و چابك تر مي كند.

-مافيا از وقتي فهميده «ابطحي» وارد مجموعه دخانيات شده در برابر شما مقاومت به خرج نداده است؟

آنها در بازار شيطنت مي كنند، ما بايد هوشيار باشيم و نگذاريم در بازار سهم خواهي كنند. براي اينكه بتوانيم از سهم مافيا در بازار بكاهيم فعاليت هايمان را با شركاي تجاري افزايش خواهيم داد. در همين راستا پيشنهاداتي ارائه شده كه در حال بررسي آن هستيم. كمپاني هاي خارجي امروز به اين نتيجه رسيده اند كه توليد مشاركتي سيگار در ايران به مراتب نفع بيشتري برايشان دارد.

-چند واحد توليد سيگار در ايران داريم؟

تقريباً در بيشتر نقاط كشور حضور داريم. بزرگ ترين مجتمع هاي توليدي سيگار اكنون در استان هاي گيلان، تهران، اروميه، مازندران، كردستان، اصفهان، فارس و شهرستان خوي قرار گرفته اند. البته بخش بازرگاني ما هم اكنون در تمام استان ها فعال است. در اين شركت ها حدود 30 برند ملي و 14 برند مشترك توليد مي شود.

-به عنوان مديرعامل دخانيات شعار «ايراني، سيگار ايراني مصرف كن» را پيشنهاد مي دهيد؟

من پيشنهاد مي دهم ايراني سيگار نكش تا توليدات مان را صادر كنيم،

-سيگار مي كشيد؟

هيچ موقع سيگار نكشيده ام حتي در زمان دانشجويي. من نه تنها خودم لب به دخانيات نمي زنم بلكه اگر در خانواده و فاميل متوجه شوم كسي سيگار مي كشد به شدت برخورد خواهم كرد.

-مديرعاملي دخانيات بهتر است يا نمايندگي مجلس؟

اصلاً قابل مقايسه نيست. يك نماينده مجلس منشي، راننده، تايپيست و خدم و حشم ندارد و بايد خودش تمام كارها را انجام دهد. توقع است كه همه كارهاي يك شهر توسط او انجام شود. مردم نماينده مجلس را محرم و امين خودشان مي دانند. نماينده هيچ وقت از مردم جدا نيست. من در مجلس لحظات زيادي به خاطر دردهاي مردم گريستم و با شادي آنها شاد شدم. چيزهايي بود كه در محل و حوزه نمايندگي مي ديدم و با آن عجين بودم. براي يك نماينده خواب و استراحت مفهومي ندارد. من امروز 15 ساعت در دخانيات كار مي كنم اما قصد دارم با مديريت بهينه تري اين ساعات را كاهش دهم و به نصف برسانم چون اگر اين كار را نكنم بايد به مديريت من شك كنيد.

-هنوز هم به مجلس مي رويد؟

گاهي اوقات به كميسيون صنايع و معادن مي روم. بچه ها خيلي با من صميمي هستند. يادش به خير آن روزها كه در كميسيون بوديم ارتباطات عاطفي نزديكي با هم داشتيم. فضا خطي نبود و همه با هم به دنبال يك هدف كه همان رشد بهتر و بيشتر توليد بود، حركت مي كرديم. تفاوت بين اين دو كار خيلي است. در آنجا نوكر مردم بودم و در اينجا مدير تمام سيگاركش هاي ايران،

-به عنوان مديرعامل دخانيات فكر مي كنيد چقدر زمان نياز داشته باشيد تا پاي مافيا از اين صنعت بريده شود؟

بريدن پاي مافيا از دخانيات كار ما نيست. آنچه از دست ما برمي آيد اين است كه به همراه همكارانم به شدت در برابر جريان هاي زياده خواه و فسادانگيز بايستم. همه تلاشم اين است كه با توليد بيشتر و با كيفيت بهتر و توزيع مطلوب تر با مافيا مبارزه كنم ولي اگر قرار باشد ريشه آنها كنده شود بايد كشور را بسيج كرد. اما بهترين كار براي مقابله با مافيا اين است كه مردم سيگار نكشند تا خود به خود از بين برود.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن