تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816416820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در دومين سالگرد راه‌اندازي ايرانسل اعلام شدآغاز ارائه سرويس MMS


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در دومين سالگرد راه‌اندازي ايرانسل اعلام شدآغاز ارائه سرويس MMS
عكس: نگار متين‌نيابازار ديجيتال- شهريور ماه سال 85 بود كه شبكه تلفن همراه ايرانسل راه‌اندازي شد و حدود يك ماه پس از آن شاهد عرضه سيم‌كارت‌هاي دائمي ايرانسل در سه شهر تهران، مشهد و تبريز بوديم.


حدود سه ماه بعد نيز سيم‌كارت‌هاي اعتباري اين اپراتور همراه با عرضه سرويس‌هاي GPRS و MMS وارد بازار شدند.
تير ماه سال 86 نيز نخستين سالگرد قراردادي ايرانسل بود كه طي اين مدت 9/71ميليارد تومان به خزانه دولت واريز شد.
در پايان سال دوم قرارداد ايرانسل نيز 194ميليارد تومان از سوي اين اپراتور به خزانه دولت واريز شد.
البته واريز اين مبلغ به خزانه دولت و افزايش درآمد دولت تنها اتفاقي نبود كه طي اين دو سال شاهد آن بوديم.
افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه كه ورود سيم‌كارت‌هاي ارزان قيمت در ايجاد آن بي‌تاثير نبود اتفاق ديگري بود كه در يك دوره زماني دو ساله شاهد آن بوديم.
به گفته عليرضا قلمبر دزفولي در زمان اعلام مزايده اپراتور دوم در نيمه دوم سال 82، ضريب نفوذ تلفن همراه كشور سه‌درصد بود و در آبان ماه سال 84 و زمان اعطاي پروانه، ضريب نفوذ به 12درصد رسيد. اين رقم در مهر ماه سال 85 به 17درصد رسيد، اما هم‌اكنون با واگذاري سيم‌كارت‌هاي ايرانسل و توسعه ظرفيت ارتباطي كشور ضريب نفوذ تلفن همراه كشور به 52درصد رسيد كه اين موضوع فراتر از اهداف برنامه چهارم توسعه است.
سهم ايرانسل از بازار
در نشست خبري كه به مناسبت دومين سالگرد راه‌اندازي شبكه تلفن همراه ايرانسل در هتل سيمرغ تهران برگزار شد، سهم بازار ايرانسل از كل بازار تلفن همراه كشور طي يكسال گذشته و براساس مشتركان فعال شبكه 51درصد و سهم همراه اول 49درصد اعلام شد.
مديرعامل شركت ايرانسل، در اين نشست خبري گفت: اگر كل بازار تلفن همراه كشور طي سال‌هاي اخير را ميان ايرانسل، همراه اول و بقيه اپراتورها تقسيم كنيم، سهم ايرانسل از اين بازار 34درصد، سهم همراه اول 65درصد و سهم ساير اپراتورها از جمله تاليا، كيش و... يك درصد خواهد بود.
دزفولي ادامه داد: از نظر پوشش جمعيتي نيز در سال نخست مي‌بايست حدود 55درصد جمعيت كشور تحت پوشش قرار مي‌گرفت كه اين ميزان به 58درصد رسيد و در پايان سال سوم نيز بايد پوشش جمعيتي شبكه ايرانسل به 61درصد برسد كه اكنون اين هدف نيز محقق شده و بيش از 60درصد پوشش جمعيتي كشور تكميل شده است.
وي، مجموع سرويس‌ها و محصولات عرضه شده از سوي ايرانسل را 37 سرويس عنوان كرد كه از اين ميزان 22 سرويس يعني 60درصد سرويس‌ها براي نخستين بار از سوي ايرانسل در كشور عرضه شده است.
دزفولي، شبكه رسمي توزيع و فروش و خدمات پس از فروش ايرانسل را 11 مركز در حال فعاليت عنوان كرد كه آنها نيز 6100 توزيع‌كننده رسمي در سطح كشور دارند.
عرضه سرويس‌هاي باند پهن ايرانسل
ايرانسل در نظر دارد از طريق وايمكس سرويس‌هاي ويژه‌اي به كاربرانش ارائه كند. به گفته مدير توسعه شبكه ايرانسل، جان آنترهاوس، MTN و ايرانسل علاقه زيادي به دريافت و ارائه خدمات وايمكس دارند و از ارائه وايمكس در سطح كشوري خوشحال خواهيم شد.
وي اظهار داشت: از جمله سرويس‌هايي كه ايرانسل از طريق وايمكس ارائه خواهد داد، سرويس باند پهن به همراه سرويس‌هاي ديتا و VOIP بر بستر اين فناوري خواهد بود.
فردي مولمن، معاون مالي ايرانسل هم در خصوص فروش سهام MTN آفريقاي جنوبي و تاثير آن روي ايرانسل گفت: در خصوص جابه‌جايي سهام MTN تاكنون اتفاقي نيفتاده و تصميم‌گيري در اين باره نشده است و در هيچ موردي روي سهام شركت ايرانسل برنامه خاصي وجود نداشته است.
راه‌اندازي سرويس MMS از هفته جاري
ايرانسل همچنين از ارائه سرويس MMS طي هفته جاري به مشتركان اين اپراتور خبر داد.
عليرضا قلمبر دزفولي در اين باره گفت: از هفته جاري با اخذ مجوز از سوي سازمان تنظيم مقررات، سرويس پيام چندرسانه‌اي (MMS) طبق ضوابط سازمان مقررات به مشتركان ارائه مي‌شود و مشتركان مي‌توانند با تكميل فرم فعالسازي اين سرويس از اين خدمات بهره‌مند شوند. ايرانسل در حالي اين
سرويس را به مشتركانش ارائه مي‌دهد كه همراه اول هنوز نتوانسته حتي GPRS را به مشتركانش ارائه دهد.
دزفولي با اشاره به اين نكته كه تمامي مشتركان ايرانسل براي استفاده از اين سرويس بايد ضوابط و قوانين مربوطه را قبول كنند، گفت: تمامي مشتركان كه متقاضي استفاده از اين سرويس هستند بايد بالاتر از 18 سال سن داشته باشند اما والدين افراد زير 18 سال مي‌توانند براي استفاده فرزندانشان از اين سرويس اقدام كنند.
دزفولي در رابطه با استفاده‌هاي تجاري از سرويس MMS نيز گفت: استفاده از اين سرويس براي ارسال انبوه MMS براي استفاده تجاري براي مشتركان ممنوع است و اين امر تنها توسط فراهم‌كنندگان محتوا مجاز است كه طرف قرارداد با اپراتور باشند.
علي‌اصغر عيني‌پور، معاون فني ايرانسل نيز در اين رابطه گفت: مطابق اين آيين‌نامه مشترك نبايد هرگونه پيام طبقه‌بندي شده را از طريق MMS ارسال كند و بايد از ارسال هرگونه پيامي كه موجب خدشه‌دار شدن امنيت ملي مي‌شود، جلوگيري ‌شود.
وي ادامه داد: ممنوعيت انتشار هرگونه ويروس، نرم‌افزارهاي مخرب و پرهيز از ارسال هرگونه پيام مستهجن و خلاف شئونات اسلامي و ايراني نيز از ديگر موارد تعيين شده در اين آيين‌نامه است.
به گفته عيني‌پور، مشركان بايد از ارسال هرگونه پيام تهديد‌آميز، تخريب، هتك حرمت افراد حقيقي و حقوقي يا خدشه‌دار شدن امنيت رواني، اقتصادي و اجتماعي براي افراد حقيقي و حقوقي خودداري كنند.
وي تاكيد كرد: به صورت پيش‌فرض دريافت MMS‌هاي تبليغاتي براي تمامي مشتركان فعال است مگر در مواردي كه مشترك عدم
تمايل خود را به دريافت اين پيام‌ها به ايرانسل اعلام كند.
مديرعامل شركت ايرانسل همچنين به تدوين آيين‌نامه مزاحمت‌هاي تلفني ايرانسل اشاره كرد و گفت: آيين‌نامه مزاحمت‌هاي اپراتور دوم تلفن‌همراه در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تصويب و در حال اجرا است.
وي افزود: ثبت نشدن تعدادي از مشتركان اين اپراتور تاثيري در اجراي رسيدگي به مزاحمت‌هاي تلفني ندارد.
درآمد دولت از ايرانسل
طبق اعلام مديرعامل شركت ايرانسل مجموع منافع مادي اين پروژه براي دولت از محل حق امتياز صدور پروانه، پرداخت 1/28 درصد از ميزان درآمد و فروش، فروش سيم‌كارت و ... بيش از 1800 ميليارد تومان است.
وي همچنين در مورد سرمايه‌گذاري خارجي در اين پروژه گفت: طبق مجوز صادر شده از سوي وزارت اقتصاد و دارايي ميزان سرمايه‌گذاري خارجي اين پروژه 5/1 ميليارد دلار بوده كه تاكنون با سرمايه‌گذاري بيش از 2/1 ميليارد دلار توسط MTN، از موفق‌ترين پروژه‌هاي كشور در بحث سرمايه‌گذاري خارجي محسوب مي‌شود.
مديرعامل ايرانسل، تعداد شركت‌هاي همكار با ايرانسل در حوزه‌هاي مختلف توليدي، صنعتي، خدماتي، سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات فني و مهندسي را بيش از 250 شركت ايراني عنوان كرد كه برخي از اين شركت‌ها موفق شده‌اند تا استانداردهاي خود را به استانداردهاي بين‌المللي ارتقا داده و در سطح بين‌المللي نيز رقابت كنند.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن