تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820207522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر كوتاه از پاكستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چند خبر كوتاه از پاكستان
كليات. پاكستان . تحولات سياسي . اخبار كوتاه
اسلام آباد - چند خبر كوتاه از پاكستان كه روز سه شنبه در رسانه‌هاي اين كشور منعكس شده است :
- سامانه خبري نيوز: براي نخستين بار طي ‪ ۶۰‬سال گذشته و با هماهنگي مقام‌هاي دهلي نو و اسلام آباد مسير تجاري بين دو طرف منطقه كشمير گشايش يافت .

دولت پاكستان روز سه شنبه اعلام كرد كه قرار است با گشايش اين مسير كاميونهاي حامل ميوه ، عسل ، ادويه جات با گذر از دره كشمير وارد منطقه كشمير تحت كنترل پاكستان و از سوي ديگر نيز كاميونهاي حامل سنگ نمك ، كشمش و ساير اقلام خوراكي از پاكستان وارد كشمير تحت كنترل هند شود.

گشودن اين مسير تجاري بين دو كشور به منزله تحكيم توافقنامه صلح سال دو هزار و چهار ميلادي بين دو كشور هند و پاكستان است كه طي ماههاي اخير در پي حوادث مرزي و اتهامات هند بر پاكستان مبني بر دست داشتن اسلام اباد در حملات هند ، متشنج و شكننده شد.

- سامانه خبري دان : محمود قريشي وزيرخارجه پاكستان احترام به حاكميت كشورش را از سوي آمريكا خواستار شد.

وي در گفت و گو با راديو آمريكا اعلام كرد اگر انجام عمليات نظامي در خاك پاكستان ضرورتي داشته باشد؟ اين امر بر عهده نيروهاي پاكستاني است.

قريشي تصريح كرد كه پاكستان حمله نيروهاي آمريكايي به خاكش را نمي پذيرد و با توجه به مخالفت مردم پاكستان با اين عمليات ، آمريكا ملزم است به خواست مردم اين كشور احترام بگذارد.

- سامانه خبري آج : فرانكو فراتيني، وزير امور خارجه ايتاليا بعد از ديدار با همتاي پاكستاني خود در اسلام آباد ضمن تقدير از نقش پاكستان در جنگ عليه تروريسم، از جامعه جهاني خواست از اين كشور در اين مبارزه حمايت كنند.

فراتيني گفت: ايتاليا براي برگزاري كنفرانسي با حضور كشورهاي منطقه درباره تعيين يك راهبرد مشترك در اين مبارزه است.

وي به پاكستان ابراز اطمينان داد ايتاليا به اين كشور در دستيابي به بازارهاي اتحاديه اروپا كمك مي‌كند.

- سامانه خبري ان . ان . آي : دادگاه ايالت سرحد پاكستان مدت بازداشت يك تبعه آمريكايي كه به تلاش براي ورود به مقر شبه نظاميان متهم است ؟ تمديد كرد.

اين دادكاه تاكيد كرده كه جودي كنان تبعه آمريكا و اهل كاروليناي شمالي در شهر چارسده ايالت سرحد به دليل همراه نداشتن مدارك هويتي بازداشت شده است .
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن