تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815200537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيطره بر امريكا


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سيطره بر امريكا
نويسنده : مارك وبر1
دهه هاست كه رژيم صهيونيستي اصول اصلي قانون بين الملل را زير پا گذاشته و چندين حكم و تصميم بين المللي را مورد هجوم و ابطال قرار داده است . حتي حكم هاي بين المللي درباره سرزمين هاي تحت اشغال اسرائيل كه آمريكا ولو به شكل صوري تاييد و مورد حمايت خود قرار داده را با رفتارهاي متفاوت از قتل و كشتار در برابر دستگاه هاي قضايي و تعدي و دست درازي نظامي به مناطق شهري به آساني نقض كرده است .
بيشتر كشورهاي جهان سياست هاي رژيم صهيونيستي و به خصوص حالت محاصره اي را كه بر فلسطينيان تحميل كرده را سياست هايي جنايتكارانه و ستيزجويانه مي دانند به عنوان مثال اين اجماع جهاني در حكم هاي سازمان ملل كه اسرائيل را محكوم نموده و بيشتركشورها آنرا امضا كرده اند قابل مشاهده است . اخيرا دبيركل سازمان ملل نيز كه مواضعي همراه با آمريكا از خود نشان داده گفت : " تمام جهان از اسرائيل مي خواهند كه از سرزمينهاي اشغالي فلسطين عقب نشيني كند و گمان نمي كنم كه تمام جهان در اشتباه باشند »
اين در حاليست كه آمريكا تنها دولتي است كه سران سياسي و اصحاب رسانه آن سياست هاي اسرائيل را شديدا مورد حمايت قرار داده اند و مدتهاست كه شاهديم حمايت نظامي و مالي اين كشور از اسراييل سالانه به طور رسمي بالغ بر 3 ميليارد دلار و بطور غير رسمي و فوق العاده بيش از هر حدس و گماني است و درباره حمايت ديپلماتيك نيز هيچ حرفي نمي توان زد چرا كه تاكنون هيچ تصميم ضد اسرائيلي در شوراي امنيت و سازمان ملل گرفته نشده مگر اين كه آمريكا آنرا وتو كرده باشد. اما چرا آمريكا همچنان دژ مستحكمي براي اسرائيل و منبع قدرت آن است
« ديزموند توتو » اسقف اهل افريقاي جنوبي كه جايزه نوبل صلح را در سال 1363 از آن خود كرده بود جزئيات علل اين امر را بيان كرد و در گوشه اي از سخنانش گفت : حكومت اسرائيل از اساسي ترين مفاهيم در آمريكاست و انتقاد از آن به اين معني است كه شما يك سامي ستيز و دشمن يهوديان جهان شناخته خواهيد شد.ساكنان يهودي آن سرزمين مقدس هستند و اگر بگويند فلان مساله اشتباه است لاجرم آن مساله اشتباه است چرا كه لابي يهودي صهيونيستي در آمريكا بي نهايت قدرتمند است حقيقت همين است كه اسقف توتو مي گويد .چون به رغم آنكه يهوديان تنها سه درصد از جمعيت آمريكا را تشكيل مي دهند اما از بيشترين سطح نفوذ و قدرت به شكل وسيع و فراتر از هر مجموعه نژادي يا ديني ديگر برخوردارند.
پروفسور « بنيامين گينزبرگ » مولف يهودي و پژوهشگر علوم سياسي مي گويد : به نظر مي رسد كه يهوديان از دهه 60 (دهه چهل شمسي ) تاثير بسيار شگرفي بر زندگي اقتصادي و فرهنگي و فكري سياسي آمريكا داشته اند يهوديان در دهه 80 (دهه 60 شمسي ) سهم بسزايي در سرمايه گذاري هاي آمريكا داشته اند و از برخوردارترين قشرها از تركيب و تلفيق سازمانها و باز تشكيل موسساتي در اين دهه بوده اند.
با آنكه يهوديان تنها سه درصد جمعيت آمريكا را تشكيل داده اند اما نصف ميلياردرهاي آمريكا يهودي هستند و مديران اجرايي سه تلويزيون بزرگ و سه استوديوي فيلمسازي آمريكا يهودي هستند و مالكان بزرگترين زنجيره مطبوعات كاغذي و اينترنتي و به خصوص موثرترين آنها يعني نيويورك تايمز هستند و بايد گفت كه نقش و تاثير آنها بر سياست آمريكا بسيار بارز است .
آنها به رغم جمعيت كم در آمريكا 11 % از نخبگان ملي آمريكا را شكل مي دهند و 25 % از برجسته ترين روزنامه نگاران و ناشران يهودي مي باشند و سران بيش از 17 % از موسسه هاي خيريه و مردمي محور و 15 % از كارمندان شهري داراي درآمدهاي عالي از يهوديان مي باشند . بنابراين با وجود تعداد كم در حقيقت تصميم سازان آمريكا محسوب مي شوند.
« استيفن استينلايت » مدير سابق كميته امور عمومي يهودي آمريكايي (ايپاك ) به « توان نا متجانس » و نامتوازن يهوديان كه « بزرگترين جماعت نژادي فرهنگي » در آمريكا هستند اشاره مي كند و مي گويد كه توان اقتصادي آنها به شكلي ناموزون در هاليوود و در تلويزيون و صنعت خبرسازي متمركز شده است و در واقع بنگاه هاي هدايت افكار را به دست گرفته اند.
دو تن از نويسندگان مشهور يهودي « سيمور ليبسيت » و « ايرل راب » در كتاب خود در سال 1322 به نام « يهوديان و چهره جديد آمريكا » توضيح مي دهند كه طي سه دهه اخير در آمريكا نيمي از 200 انديشمند برتر از يهوديان بوده و 20 % از بزرگترين مدرسان در بهترين دانشگاه ها يهودي بوده اند و 40 % از شركا در بزرگترين شركتهاي واشنگتن و نيويورك و همچنين 59 % از كارگردانان و نويسندگان و توليد كنندگان در سينما و تلويزيون از سال 1344 تا 1361 يهودي هستند و 58 % از كارگردانان و نويسندگان و توليدكنندگان دو يا تعداد بيشتري از بهترين سريالهاي تلويزيوني از يهوديان بوده اند .
تاثير يهوديان آمريكا در واشنگتن به حد زيادي با حجم جامعه و سران يهودي و مسئولان آمريكايي نامتجانس و ناهماهنگ است ولي مشاركت آنها دقيقا همسنگ و موازي با ميزان اموالي است كه در دوره هاي انتخاباتي هزينه مي كنند يكي از اعضاي شوراي روساي سازمانهاي يهودي پيشرو اظهار داشت كه يهوديان به تنهايي 50 %از سرمايه گذاريهاي لازم براي انتخابات دوباره كلينتون در سال 1375 را فراهم كردند .
« ميشل مدويد » يكي از نويسندگان مشهور يهودي و منتقد سينماگويد : اينكه بخواهيم حقيقت توان و هيمنه يهوديان بر فرهنگ عمومي را انكار كنيم امري غيرواقعي و نادرست خواهد بود زيرا كه تمام ليستهاي منتشره از كاركنان برجسته در سينما در تمام استوديوهاي بزرگ شامل نام اكثريتي يهوديان است .
« جاناتان گولدبرگ » كه اكنون سردبير هفته نامه برجسته « يهودي » است از جمله كساني است كه اين موضوع را مورد تحقيق قرار داده و در كتاب خود « توان يهوديت » مي نويسد : يهوديان در بخشهاي اصلي انگشت شمار سينما از ميان بخشهاي اجرايي استوديوهاي هاليوود تاحد بسياري سيطره دارند و بر زبان آوردن كلمه اعمال تحت سيطره يهوديان در هاليوود در واقع چيزي بيش از مجرد يك اعلام آماري است و ميزان نفوذ آنها بسيار بيش از اينها است . همچنان هاليوود در آغاز هزاره سوم رنگ نژادي يهود را بر خود دارد و مديران برجسته و تصميم گيرندگان آن از يهوديان هستند.
همچنين تعداد زيادي از نويسندگان و توليد كنندگان و كارگردانان يهودي هستند و در يك تحقيق مشخص شده كه 59 % از فيلمهاي يهودي از جمله بزرگترين و پر فروش ترين فيلمها هستند.
اين ثقل مشترك و عمومي يهوديان در يكي از قدرتمندترين و موثرترين صنايع در آمريكا به يهوديان هاليوودي توان سياسي بسياري بخشيده است چرا كه آنها يكي از اصلي ترين تامين كنندگان مالي دائمي نامزدهاي انتخابات بوده و از اين رو بعد از پيروزي نامزدها با فشار و تلاش آنها امتيازات بسياري را از آن خود مي كنند.
آنها با متمركز كردن نقش خود در رسانه هاي آمريكا يهوديان را از بزرگترين انديشمندان و افراد ديگر دوست و قابل اعتماد و از جمله افرادي كه مي توان با آنها مهرباني پيشه كرد و شايسته حمايت و جانبداري هستند جلوه داده اند در حاليكه ميليونها تن از آمريكايي عملا اين تصوير تكراري را پذيرفته اند ولي همگان نيز در سايه تاثير از آن قرار ندارند . به عنوان مثال « مارلون براندو » بازيگر برجسته سينما در مصاحبه اي در سال 1375 گفت كه من از برخي يهوديان بسيار منزجرم و از آنها به تنگ آمده ام آنان با دقت تمام مسووليت هايي كه برعهده دارند را انجام مي دهند و هاليوود را به دقت تحت اداره و مديريت خود گرفته اند .يهوديان اكنون مالك اين صنعت هستند و درباره اسرائيلي ها كه آنها را افرادي در رنج مي نامند تلاش زيادي مي كنند.
« چارلز ليندبرگ » درباره خطر توان يهودي در زمينه رسانه و حكومت در سال 1320 سخن گفت و توضيح داد كه سه گروه اصلي باعث شدند كه آمريكا به جنگ وارد شود. اين سه گروه عبارت بودند از انجمن هاي بريتانيايي يهودي و دولت روزولت وي افزود كه بيشترين خطر يهوديان در آمريكا اين بود كه آنها سينما و روزنامه ها و راديو و حكومتها كه متعلق به ما هستند را در چنبره خود گرفته اند. انها بنا بر دلايل منطقي از نظر خودشان و نيز در جهت محقق شدن برخي موارد خارج از آمريكا علاقمند وارد شدن اين كشور به جنگ هستند.
نمي توان آنها را به دليل جستجوي آنچه كه آنرا از منافع عالي خود مي دانند سرزنش كرد ولي ما آمريكايي ها نيز بايد منافع خاص خود را بجوييم و نمي توانيم اجازه دهيم كه عواطف طبيعي اشخاص ديگر و گرايشهاي آنان كشور را به سمت ويراني پيش برد.
« آلفرد ام ليلينثال » پژوهشگريهودي در سال 1357 در تحقيقي مفصل بنام « ارتباط يهودي » مي نويسد : چگونه مي توان يهوديت را بر ملت آمريكا تحميل كرد پاسخ ارتباط يهودي و وحدت قبيله اي ميان آنها و دور نمودن حقيقي غيريهوديان است كه توانسته است اين توان خارق العاده را فراهم آورد ... اما در مناطق اصلي بزرگ « ارتباط بين يهودي » در اداره هاي مالي و تجاري و اجتماعي و تفريحي و هنري پراكنده شده است .
« اري شافيت » روزنامه نگار يهودي مي نويسد كه يهوديان ساكن اسرائيل احساس مي كنند كه در بكارگرفتن رفتارهاي وحشيانه بر ضد عربها آزادند زيرا عميقا باور دارند كه تحت حمايت كاخ سفيد و كنگره آمريكا و بسياري رسانه هاي آمريكايي كه تحت سيطره يهود قرار دارند زندگي ديگران به اندازه زندگي آنها اهميت ندارد.
ژنرال « توماس مورار » رئيس سابق فرماندهان متحدين آمريكايي با خشم تمام از سيطره يهوديان اسرائيلي بر آمريكا جمله اي به زبان آورد كه واقعا مايه شگفتي است : هرگز در زندگي خودم هيچ رئيس آمريكايي را ـ كاري نداريم كه چه كسي باشد ـ نديده ام كه براي آن « اسرائيلي ها » احترام قائل باشد آنها هميشه به خواسته هايشان دست مي يابند و اسرائيلي ها هميشه مي دانند كه چه اموري در جريان است و اين امر به حدي رسيده است كه نمي توان جمله ديگري افزود و اگر آمريكايي ها بدانند كه اين افراد تا چه حد بر حكومت ما حاكم شده اند به جنگ برخواهند خواست ! و مطمئنا شهروندان آمريكايي چيزي از جريان امور نمي دانند.
امروزه خطر از آنچه كه بود بسيار بيشتر شده است به نحوي كه سازمانهاي اسرائيلي و يهودي با همكاري طرفهاي مويد صهيونيسم در آمريكا دولت اين كشور را كه قويترين نظام اقتصادي و نظامي جهان است را به عرصه جنگ بر ضد دشمنان اسرائيل مي كشاند بنا به اعتراف اخير سفير فرانسه در لندن اسرائيل كه نام دولت كوچك بر آن نهاده شده است تهديدي براي صلح جهاني است و مي افزايد كه « چرا جهان بايد زندگي خود را با ترس از كشانده شدن به جنگ جهاني سوم بر اثر اعمال اين افراد ادامه دهد »
در نتيجه گيري از آنچه گذشت بايد گفت كه يهوديان توان و تاثير فراواني در آمريكا دارند و لابي اسرائيلي ابزاري مهم در حمايت آمريكا از اسرائيل است ولي منافع اسرائيل با منافع آمريكا سنخيتي ندارد و منافع اين رژيم همان منافع آمريكا نيست و اين چيزي است كه فقط آنها تبليغش را كرده اند و در واقع غالبا اين دو مورد با هم در تعارضند ولي در اثر سيطره يهوديان بر آمريكا امور به نفع آنها رقم مي خورد و منافع ملت آمريكا قرباني مي شود.
لابي بي نهايت صهيونيستي مدت بسياري را استوار ايستاده است زيرا اين دستكاري و تخريبگري هدفمند اوضاع كنوني و تاريخ از سوي آنان هيمنه صهيونيستي بر نظام سياسي آمريكا ستمگري يهوديان بر ضد فلسطينيان درگيري خونين جاري در خاورميانه بر ضد مسلمانان تهديد صلح از سوي اسرائيل همچنان ادامه دارد و جهان در مدار اين صهيونيسم كه دولت ايالات متحده را با زير پا گذاشتن تمام حقوق ملت آمريكا وقف منافع خود كرده است درگردش است .
منبع : خبرگزاري قدس
The IHR " s Journal of historical Review 1 . استاد دانشگاه در آمريكا و مدير مركز بازنگري تاريخ و سردبير سايت
با آنكه يهوديان تنها سه درصد جمعيت آمريكا را تشكيل داده اند اما نصف ميلياردرهاي آمريكا يهودي هستند و مديران اجرايي سه تلويزيون بزرگ و سه استوديوي فيلمسازي آمريكا يهودي هستند و مالكان بزرگترين زنجيره مطبوعات كاغذي و اينترنتي و به خصوص موثرترين آنها يعني نيويورك تايمز هستند و بايد گفت كه نقش و تاثير آنها بر سياست آمريكا بسيار بارز است
« استيفن استينلايت » مدير سابق كميته امور عمومي يهودي آمريكايي (ايپاك ) به « توان نا متجانس » و نامتوازن يهوديان كه « بزرگترين جماعت نژادي فرهنگي » در آمريكا هستند اشاره مي كند و مي گويد كه توان اقتصادي آنها به شكلي ناموزون در هاليوود و در تلويزيون و صنعت خبرسازي متمركز شده است و در واقع بنگاه هاي هدايت افكار را به دست گرفته اند
بيشترين خطر يهوديان در آمريكا اين بود كه آنها سينما و روزنامه ها و راديو و حكومتها كه متعلق به ما هستند را در چنبره خود گرفته اند. انها بنا بر دلايل منطقي از نظر خودشان و نيز در جهت محقق شدن برخي موارد خارج از آمريكا علاقمند وارد شدن اين كشور به جنگ هستند
امروزه خطر از آنچه كه بود بسيار بيشتر شده است به نحوي كه سازمانهاي اسرائيلي و يهودي با همكاري طرفهاي مويد صهيونيسم در آمريكا دولت اين كشور را كه قويترين نظام اقتصادي و نظامي جهان است را به عرصه جنگ بر ضد دشمنان اسرائيل مي كشاند
يهوديان توان و تاثير فراواني در آمريكا دارند و لابي اسرائيلي ابزاري مهم در حمايت آمريكا از اسرائيل است ولي منافع اسرائيل با منافع آمريكا سنخيتي ندارد و منافع اين رژيم همان منافع آمريكا نيست
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن