تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815329138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي ‪ ۹۶‬دانش آموز يك مربي پرورشي اختصاص مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: براي ‪ ۹۶‬دانش آموز يك مربي پرورشي اختصاص مي‌يابد
اجتماعي. پرورشي . مربي
معاون پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: به ازاي هر ‪۹۶‬ دانش آموز در مدارس كشور، يك مربي پرورشي فعاليت خواهد كرد.

مهدي اميني روز سه شنبه در نشست خبري با خبرنگاران، اعلام كرد: وظيفه اصلي مربي امور تربيتي، مشاوره در امور تربيتي و تحصيلي در مدرسه خواهد بود و حول ظرفيت ديني، اخلاقي، فرهنگي، هنري، اجتماعي، سياسي، اقتصادي، شغلي - حرفه اي، حقوقي، تربيت بدني و خانوادگي فعاليت خواهد كرد.

وي بااشاره به اينكه هر مدرسه داراي يك معاون پرورشي است، گفت: هر مربي، ‪ ۹۶‬شناسنامه تربيتي براي ‪۹۶‬دانش آموز تشكيل خواهد داد كه مشاوره تربيتي و تحصيلي بر مبناي شرايط سني و جنيستي دانش آموزان ارايه خواهد شد.

اميني بابيان اينكه قبل از احياي معاونت پرورشي، وظيفه مربي تربيتي اندك و ظاهري بوده افزود: كاركرد مربي تربيتي بايد با نگاه ديني مورد توجه قرارگيرد و در حال حاضر وظايف مربي تربيتي در مدارس ارتقا يافته كه مشاوره در امور ديني و تحصيلي از مهمترين اين وظايف است.

وي درباره كمبود مربيان پرورشي در مدارس، گفت: هم اكنون تمام كارهاي مربوط به جذب، استخدام و گزينش ‪۱۰‬هزار نيروي جديد كه پنج هزار آن‌ها مربي پرورشي و پنج هزار ديگر، ساير كاركنان حق التدريسي است، به پايان رسيده است.

اميني بااشاره به اينكه بسياري از اين افراد هم اكنون به صورت حق التدريسي در آموزش و پرورش فعاليت مي‌كنند، افزود: استخدام اين نيروها در اولويت است و پس از رفع مشكل اعتبار جذب خواهند شد و با مساعدت رياست جمهوري لايحه آن نيز تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.

معاون وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشي درمورد اينكه چنانچه اين افراد استخدام شوند، مشكل كمبود نيروهاي پرورشي در آموزش و پرورش حل خواهد شد يا خير؟ پاسخي نداد.

وي بااشاره به اينكه معاونت پرورشي و تربيت بدني داراي سه وظيفه، تربيتي، سلامت و تربيت بدني است ، افزود: معاونت پرورشي و تربيت بدني در پنج دفتر مشاوره امور تربيتي و تحصيلي،
دفتر گسترش فرهنگ و نماز و فعاليت‌هاي قرآن و عترت، توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري و فوق برنامه، دفتر سلامت و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و كاهش بلاياي طبيعيو اداره كل تربيت بدني فعاليت خواهد كرد.

معاون پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه يازدهمين دوره انتخابات شوراهاي دانش آموزي فردا(چهارشنبه) اول آبان ماه جاري در مدارس كشور برگزار مي‌شود، افزود: دانش آموزان ظرفيت و پتانسيل زيادي براي مشاركت در امور اجرايي مدارس دارند و مي‌توانند بهترين ياري‌دهنده به دست اندركاران مدرسه از جمله مدير و معلم باشند.

اميني گفت: انتخابات سراسري شوراي‌هاي دانش آموزي در همه مدارس ابتدايي، راهنمايي، متوسطه و پيش دانشگاهي برگزار خواهد شد.

وي در ادامه گفت: امسال ‪۹۷‬هزار دانش آموز و ‪۱۴‬هزار معلم در قالب طرح هجرت به رفع مشكلات و بازسازي حدود ‪ ۱۰‬هزار مدرسه سراسر كشور پرداختند.

اميني افزود: امسال يك ميليون و ‪ ۸۱۰‬هزار و ‪ ۵۹۲‬دانش آموز در برنامه‌هاي تربيتي، ورزشي، علمي و فرهنگي ‪۱۹‬هزار و ‪ ۴۹۵‬پايگاه تابستاني شركت كردند.

وي برگزاري بيست و ششمين دوره مسابقات ورزشي با شركت ‪۱۱‬هزار و ‪ ۷۲۶‬دانش آموز پسر و برگزاري بيستمين دوره مسابقات ورزشي با شركت چهار هزار و ‪۶۱۱‬ دانش آموز دختر را از جمله فعاليت‌هاي اين معاونت در سال جاري ذكر كرد و گفت: اجراي طرح شناسايي ناهنجاري‌هاي جسماني دانش آموزان از اقدامات ديگر اين معاونت بوده كه در جريان آن يك ميليون دانش آموزان در اين طرح شركت كرده اند.

وي، تكميل يك ميليون و ‪۱۰۰‬هزار شناسنامه سلامت براي دانش آموزان بدو ورود به دبستان و همكاري با وزارت بهداشت در خصوص ارسال وسايل بهداشت دهان و دندان براي پنج ميليون دانش آموز را از جمله فعاليت‌هاي ديگر اين معاونت ذكر كرد.

وي افزود: براساس توافق نامه با وزارت بهداشت، ‪۱۰۰‬درصد دانش آموزان دختر دبيرستاني و ‪۱۰‬درصد دانش آموزان دختر دوره راهنمايي به صورت رايگان تحت آموزش تغذيه و آهن ياري قرار گرفته اند.

اميني همچنين از تحت پوشش قرار گرفتن بيش از دوهزار و ‪ ۵۰۰‬مدرسه در طرح مروج سلامت و فرهنگ‌سازي و آموزش دانش آموزان در برابر سوء‌مصرف مواد مخدر خبرداد و گفت: همچنين در برنامه‌اي ‪ ۶۵‬هزار معلم از ‪ ۹‬استان كشور تحت آموزش پيشگيري از ايدز و بيماري‌هاي پرخطر قرار گرفته اند.

وي اعزام ‪ ۱۱‬هزار دانش آموز به عمره مفرده در تابستان امسال و برگزاري اردوهاي دانش آموزي پيشتازان و فرزانگان براي چهار هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر ‪ ۳۱‬استان كشور را از جمله فعاليت‌هاي اين معاونت در سال جاري ذكر كرد.

اميني همچنين از تشكيل ‪ ۶۲‬پايگاه تابستاني در مراكز استان‌ها و دو پايگاه تابستاني در هر منطقه آموزش و پرورش خبرداد و گفت: ‪۳۰۰‬هزار دانش آموز امسال در برنامه‌هاي اين پايگاه‌ها شركت كرده اند.
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن