تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805552288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به انگيزه‌ي پخش سينمايي «كنت مونت كريستو» داستاني واقعي از كتاب الكساندر دوما


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: به انگيزه‌ي پخش سينمايي «كنت مونت كريستو» داستاني واقعي از كتاب الكساندر دوما


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

سينمايي «كنت مونت كريستو» از آن دست فيلم‌هايي است كه بيننده پس از دوبار تماشاي فيلم، تازه از آن لذت مي‌برد و آن را تحسين مي‌كند. اين فيلم هم‌چنين بر روي پرده نقره‌اي و عريض سينما بسيار جذاب‌تر از تلويزيون است؛ چراكه صحنه‌هاي زيباي فيلم كه براي هر كدام از آن‌ها وسواس بسيار به خرج داده شده، مسلما در سينما جذاب‌تر است.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، «كنت مونت كريستو» محصول سال 2002 است كه با همكاري سه كشور انگليس، آمريكا و ايرلند در مدت زمان 131 دقيقه توسط كوين رينولدز كارگرداني شده است. اين فيلم هم‌چنين در مدت زماني بيشتر يعني 134 دقيقه در كشور اسپانيا به نمايش درآمده است.

سينمايي «كنت مونت كريستو» در حالي از برنامه «سينما اقتباس» شبكه چهار سيما پخش ‌شد كه پيش از اين سريالي به همين نام نيز از شبكه تهران سيما پخش شده بود.

** داستان فيلم

فيلمنامه‌ي «كنت مونت كريستو» را جي ولپرت بر اساس رماني از الكساندر دوما به نگارش درآورده است. فيلم درباره‌ي ملواني به نام «دانتس» است كه توسط بهترين دوستش به نام «فرناند» به خيانت متهم مي‌شود چراكه فرناند قصد ازدواج با نامزد دانتس را دارد؛ دانتس 13 سال را در زندان سپري مي‌كند و درنهايت به كمك زنداني ديگري مي‌گريزد تا از كساني انتقام بگيرد كه به او خيانت كرده‌اند.

** درباره نويسنده كتاب

«كنت مونت كريستو» را الكساندر دوما در سال 1844نوشت. اين كتاب بر اساس يك واقعيت جنايي - تاريخي در فرانسه است و تنها در برخي موارد اسم افراد يا مكان ها عوض شده است. الكساندر دوما با توجه به قدرت نويسندگي و سبك كاري خاص خود، شخصيت هاي واقعي را در قالب رماني جذاب براي خوانندگان در آورده است. اين رمان مهيج عشقي-جنايي در اواخر دوران سلطنت ناپلئون روي مي دهد و ماجراهاي شگفت آور آن خواننده را چنان جذب مي كند كه متوجه گذر زمان نمي شود.

كنت مونت كريستو كه مدت‌هاست به زبان فارسي برگردانده شده است، توسط ذبيح الله منصوري ترجمه شده است. اين كتاب بعدها توسط مترجمان ديگر نيز به فارسي برگردانده شد.

** روند ساخت فيلم

«كنت مونت كريستو» با بودجه‌اي معادل 35 ميليون دلار ساخته شد و در بيش از 30 كشور جهان به نمايش درآمد. يا اين حال ساخته كوين رينولدز كه كارگرداني چندان شناخته شده در عالم سينما محسوب نمي‌شود و تنها 10 فيلم ساخته است، در هيچ جشنواره جهاني جايي نداشت.

سينمايي «كنت مونت كريستو» ساخته‌اي پرلوكيشني است به نحوي كه در حدود 15 لوكيشين مختلف كه اكثر آنها هم در ايرلند قرار داشته‌اند، فيلمبرداري شده است.

** ناگفته‌ها و گاف‌هاي فيلم

صحنه‌اي كه در آن «ويله فورد» قصد خودكشي دارد و كنت مونت كريستو به او مي‌گويد كه مي‌خواهي كار را برايت راحت كنم؟ در دو نسخه متفاوت فيلمبرداري شده‌است. در اين صحنه كارگردان فكر مي‌كرد كه اسلحه بايد پر مي‌بود و در نتيجه اين نسخه را انتخاب كرد؛ اما پس از نمايش فيلم براي عده‌اي تماشاگر خاص، اغلب آنان بر اين عقيده بودند كه اسلحه نبايد پر مي‌بود و در نتيجه در نهايت نسخه دوم براي اين صحنه انتخاب شد.

در صحنه‌اي دگير از فيلم كه كاويزل و گاي پيرس مشغول شمشيربازي هستند، پيرس زخمي شد و كارش به بيمارستان كشيد. اين اتفاق باعث شد كه كاويزل بارها از او عذرخواهي كند.

سينمايي «كنت مونت كريستو» از آن دست فيلمهايي است كه با اشتباهات بسيار مواجه هستند؛ اين فيلم با حدود 20 مورد گاف در تدوين، بازي و غيرخ مواجه بوده‌است.

** دوبله فيلم

جلال مقامي كه مديريت دوبلاژ فيلم سينمايي «كنت مونت كريستو» را برعهده داشته گفته است كه به علت تغييراتي كه سازندگان فيلم در ساختار داستان داده بودند، كتاب ترجمه شده‌ي آن به كارش نيامده است.

او يادآور شده‌است كه «ابه فاريا» كه حسين عرفاني به‌جاي او صحبت كرده، بيش از ساير نقش‌ها از جهت تنظيم ديالوگ‌ها و انتقال حس كار برده است.

به گفته وي ساير نقش‌ها از جمله «كنت مونت كريستو» زياد پيچيده نبود و روال عادي براي تنظيم ديالوگ‌هاي آن طي شد. با اين حال به علت زياد بودن ديالوگ‌هاي اين فيلم، سينك‌ ديالوگ‌هاي آن سه روز به‌ طول انجاميد.

در اين فيلم كيكاووس ياكيده به جاي كنت مونت كريستو صحبت كرده و پرويز ربيعي، ناصر احمدي، افشين زينوري، نگين كيانفر، شراره حضرتي، محمدرضا مومني، حسن كاخي و عليرضا شايگان از ديگر گويندگان اين فيلم بوده‌اند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن