تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816687040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم روز ملي صادرات احمدي نژاد: در انتظار جشن برابري صادرات و واردات هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: در مراسم روز ملي صادرات احمدي نژاد: در انتظار جشن برابري صادرات و واردات هستيم
ررئيس جمهور از ارائه لايحه فوريتي تعويق يكساله اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده به مجلس و به روز شدن پرداخت جوايز صادراتي از اول آبان ماه سال جاري خبر داد.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در مراسم روز ملي صادرات در سالن اجلاس سران در تهران گفت: دولت تصميم گرفته است لايحه فوريتي تعويق يكساله اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده را به مجلس شوراي اسلامي تقديم كند.
پيش از اين رئيس جمهور در نامه اي به وزير امور اقتصادي و دارايي دستور تعويق اجراي 2ماهه اجراي ماليات بر ارزش افزوده را صادر كرده بود.
رئيس جمهوري همچنين از به روز شدن پرداخت جوايز صادراتي از اول آبان ماه سال جاري خبر داد و اعلام كرد: از اين تاريخ به بعد هر صادركننده اي كه اسناد صادراتي را از گمرك دريافت كند، مي تواند جايزه صادراتي خود را به روز دريافت كند.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به موفقيت صادركنندگان در گذشتن از مرز بيش از 20ميليارد دلار صادرات غيرنفتي تاكيد كرد: بايد با همكاري و همياري در چند سال آتي جشن برابري صادرات و واردات در كشور برگزار شود.
وي اظهار داشت: بايد به نقطه اي برسيم كه دولت به طور كامل خود را از تصدي گري منفك كند و امور به مردم سپرده شود تا مسير پيشرفت كشور شتاب بيشتري بگيرد.
وي با تاكيد بر اينكه دولت تمام همت خود را براي رفع موانع صادرات انجام مي دهد، بيان داشت: امروز با افتخار بيان مي كنيم كه با همراهي مردم و بخش خصوصي از مرز 20ميليارد دلار صادرات عبور كرده ايم.
رئيس جمهور با بيان اينكه با همراهي و عزم راسخ همه بخش ها مي توانيم هدف برابري صادرات و واردات كشور را به زودي محقق كنيم، تصريح كرد: ظرفيت بسيار بالايي در اقتصاد كشور وجود دارد و مي توانيم ظرف چند سال آينده به مرز 50ميليارد دلار صادرات برسيم.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز تاسف از اينكه هنوز نتوانسته ايم در صادرات از ظرفيت هاي بخش كشاورزي به خوبي استفاده كنيم، تاكيد كرد: بايد براي صادرات كشاورزي كشور و رونق اين امر يك بسيج عمومي اعلام كنيم تا حضور قوي تري در مجامع بين المللي داشته باشيم.
وي با بيان اينكه صادرات غذا و محصولات كشاورزي هميشه جزو مهمترين بخش هاي صادراتي بوده است، اظهار داشت: كشاورزان و گندمكاران كشور بايد به سرعت خلأ گندم سال گذشته را كه از خشكسالي به وجود آمده بود را جبران كنند.
رئيس جمهور همچنين خواستار توجه بيشتر به صادرات ميوه در كشور شد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: دولت به سرعت در حال جمع كردن خود در عرصه عمليات اقتصادي است و قانون اصل 44 را در حال شتاب بخشيدن است.
وي با بيان اينكه دولت آمادگي دارد تا همه امور را به مردم واگذار كند و خود تنها يك پشتيبان و نظارت كننده باشد، تاكيد كرد: قصد داريم در بودجه سال آينده مبلغ يك و نيم ميليارد دلار كمك به بانك توسعه صادرات را به 5ميليارد دلار براي حمايت از صادركنندگان افزايش دهيم.
رئيس جمهور، نظام اقتصادي سرمايه داري را رو به افول و پايان خواند و افزود: ملت ايران به عنوان يك ملت بافرهنگ و آرماني بايد از اين حادثه درس آموزي داشته باشد و با شناخت موقعيت ماموريت خود را انجام دهد.
احمدي نژاد با اشاره به مشكلات و بحران مالي به وجود آمده در غرب تصريح كرد: حتي بودجه كلاني كه آنها براي حل اين بحران تنظيم كردند نمي تواند معضلات آنها را حل كند چرا كه آنها تبديل به بشكه پوسيده اي شده اند و اميدي به حل مشكلاتشان نيست.
گزارش خبرنگار ما حاكي است: در ابتداي اين مراسم رئيس جمهور با اهداي لوح تقدير به 3 نفر از صادركنندگان نمونه از آنان تشكر كرد و 47صادركننده نمونه ديگر لوح خود را از وزير بازرگاني دريافت كردند.
جشن دوم صادرات
دكتر مهدي غضنفري معاون وزير بازرگاني و رئيس سازمان توسعه تجارت ايران در مراسم روز ملي صادرات گفت: عليرغم فشارهاي خارجي بر سيستم بانكي و مسير تجارت خارجي، ما امروز براي صادرات 20ميليارد دلاري جشن مي گيريم و جشن دوم صادرات را زماني مي گيريم كه صادرات غيرنفتي با واردات برابر شده و تراز تجاري صفر شود.
وي افزود: حتي با حضور نفت ما نتوانسته ايم يك درصد حجم تجارت خارجي را برآورده كنيم اما در 6 ماه سال گذشته در تمام گروه هاي كالايي به طور ميانگين 34درصد رشد داشته ايم.
غضنفري گفت: در 6 ماهه گذشته شركاي اصلي تجاري ما امارات، چين و عراق بودند و از آنجا كه حدود 10درصد از صادرات ما به عراق است نشان دهنده آن است كه توجه همه ما به همسايه ها در اولويت قرار دارد.
كسب رتبه اول منطقه
مسعود ميركاظمي وزير بازرگاني نيز در اين مراسم گفت: براي رسيدن به اهداف 1404نيازمند جهش هاي بزرگ در صادرات هستيم.
وي افزود: علي رغم تمام مشكلات جهاني، تورم، افزايش قيمت جهاني، خشكسالي و سرمازدگي محصولات كه منجر به كاهش توليد شد اما از آنجا كه ما درهم آميختگي كمتري با تجارت جهان داريم خوشبختانه در صادرات غيرنفتي با رشد قابل توجه روبه رو شده ايم و در 6 ماهه اول سال جاري 9.7ميليارد دلار صادرات داشته ايم.وي گفت: معمولا دو راهبرد در جهان دنبال مي شود يكي توسعه با رويكرد صادرات و ديگري خودكفايي و واردات، كه بايد با ويژگي هايي كه كشور ما دارد براي رسيدن به توسعه صادرات را به عنوان محور اساسي خود قرار دهيم.
6 دوره صادركننده نمونه
يكي از توليدكنندگان محصولات شكلات و شيريني در كشور كه 6 سال متوالي است به عنوان صادركننده نمونه انتخاب مي شود در گفت وگو با خبرنگار ما در پاسخ به اين سؤال كه چگونه توانسته ايد اين رتبه را كسب كنيد گفت: توليدكننده اي كه بتواند با افزايش بهره وري قيمت تمام شده كالا را كاهش دهد و محصول با كيفيت توليد كند هم در داخل مي تواند خوب كار كند و در بازارهاي خارجي نيز ماندگار بماند. «يونس ژائله» با اشاره به اينكه 6 هزار كارگر در مجموعه كارخانجات اين واحد توليدي مشغول به كار هستند گفت: متاسفانه موضوعي كه در اقتصاد ايران فراموش شده است مديريت زمان است كه با رعايت اين موضوع مي توان به موفقيت رسيد. وي تاكيد كرد: در كشور ما دولت ها زحمات زيادي كشيده اند تا فرهنگ صادرات توسعه يابد و در اين راه شركتهاي توليدي بزرگي بوجود آمده اند كه توليدات آنها با نشان تجاري ايراني در دنيا شناخته شده است. مديرعامل كارخانه شيرين عسل با تاكيد بر ارزش افزوده صنايع غذايي گفت: در اين صنعت با ايجاد يك شغل مستقيم 30شغل غيرمستقيم ايجاد مي شود، از سوي ديگر رقابت شديدي در اين بازار وجود دارد كه رقابت خشني است و مسئولين بايد براي حمايت از اين صنعت تلاش خود را مضاعف كنند.
وي در ادامه درباره صادرات اين شركت گفت: از سال 79 با 100هزار دلار صادرات شروع كرديم كه اين ميزان در سال گذشته به 67ميليون دلار رسيد و پيش بيني مي كنيم امسال به 100ميليون دلار برسد.
ژائله صادرات اين شركت را به كشورهاي آلمان- آفريقاي جنوبي- بحرين- يمن- امارات- اتيوپي- عراق- كويت- افغانستان- پاكستان- الجزاير-مراكش- سودان- نيوزيلند و كشورهاي حوزه بالكان ذكر كرد.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن