تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816447353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشت ماه تا انتخابات رياست جمهوري دهم باقيمانده است/ احزاب سياسي از لاك خود خارج مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هشت ماه تا انتخابات رياست جمهوري دهم باقيمانده است/ احزاب سياسي از لاك خود خارج مي شوند
گروه تحليل و تفسير اخبار - درحاليكه قريب به هشت ماه به برگزاري انتخابات دهم رياست جمهوري باقيمانده، احزاب ، گروه ها و جريانهاي سياسي آهسته از لاك خود خارج شده و به عرصه رقابت هاي انتخاباتي وارد مي شوند.


اين شرايط درحالي است كه تلاش ها و فعاليت ها در اردوگاه اصلاح طلبان كه چهارسالي از قدرت خارج شده اند شدت بيشتري دارد و در اردوگاه اصولگرايان ، بزرگان اين جريان سياسي درحال رايزني پيرامون چگونگي وارد شدن به اين عرصه حول نامزد مشترك هستند.
در اردوگاه اصلاح طلبان كه هم اكنون به دو جريان بارز تقسيم شده است،"مهدي كروبي" و "سيد محمد خاتمي" در راس آنها قرار گرفته اند، هرچند كه نام افراد ديگري هم به عنوان نامزدهاي جديد مطرح مي شود ولي احزاب و جريانهاي سياسي وابسته به اين طيف سياسي، درحال سبك و سنگين كردن شرايط و آينده حيات سياسي خود درپس يكي از اين دو هستند.
مهدي كروبي كه در جريان حاكم بودن دولت اصلاحات به شيخ اصلاحات معروف شد، پس از اينكه در انتخابات رياست جمهوري نهم از رسيدن به كاخ رياست جمهوري در خيابان "پاستور" بازماند، تلاش كرد به هواداران خود سروساماني دهد تا بتواند در انتخابات آتي با قدرت بيشتري حاضر شود.
از اينرو وي در ديماه سال 1384 با تشكيل حزب "اعتماد ملي"، عزم خود را به همگان ثابت كرد.
به اعتقاد تحليلگران سياسي، بزرگترين دغدغه كروبي در آن زمان، وجود هرج و مرج هاي بسيار در ميان طيف اصلاح طلبان بود كه هريك براي گرفتن سهمي از قدرت، براي خود حزب، انجمن و تشكل سياسي برپا كرده بودند به گونه اي كه در انتخابات مجلس هشتم از سوي هماهنگ كنندگان اين جريان سياسي، گفته شد كه بيش از 25 تشكل سياسي در طيف اصلاح طلبان وجود دارد.
شيخ اصلاحات همواره در دوران رياست بر مجلس ششم از اقدامات خودسرانه برخي اصلاح طلبان در مجلس و دولت انتقاد كرد و شدت عصبانيت او را مي توان در اظهاراتي كه در زمان تحصن برخي از نمايندگان در مجلس ششم بوقوع پيوست، ديد.
اما در سوي ديگر جريان اصلاحات ، هواداران سيد محمد خاتمي قراردارند كه در دوره انتخابات هفتم و هشتم رياست جمهوري توانست با كسب آراي پرشمار تا آن زمان، بركسي رياست جمهوري بنشيند ولي اينك طرفداران او همگي در انتظار اظهار نظر صريح وي براي آمدن يا نيامدن در عرصه انتخابات رياست جمهوري آتي هستند.
آنگونه كه اطرافيان خاتمي در مصاحبه با رسانه هاي مختلف بيان مي كنند، گويي همه چشم انتظار ورود وي به عرصه انتخابات بوده و نفس هايشان در سينه هايشان حبس شده است.
جريان رسانه اي كه اكنون حول آمدن يا نيامدن او در كشور ايجاد شده اين زمينه سازي را كرده كه با اعلام مثبت خاتمي براي ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري دهم، از ابتدا براي خود يك "پيروزي بزرگ" در بدو رقابت هاي انتخاباتي مطرح كند تا بتواند نظر "اكثريت خاموش" راي دهندگان را به خود جلب نمايد و حساسيت ويژه اي در كشور ايجاد كند.
تحليل اساتيد حرفه اي جنگ رواني از اوضاع فعلي كشور حاكي است، در دوره زماني تبليغاتي تعريف شده تا انتخابات آتي رياست جمهوري، اصلاح طلبان نبايد نامزد اصلي خود را كه به احتمال قوي سيد محمد خاتمي مي باشد، معرفي كنند بلكه بايد فضاي كشور را آهسته به فضاي داغ انتخاباتي تبديل كرده و آنگاه با مطرح كردن او، جشن ملي برپا و كانون افكار عمومي را به سوي اين جريان هدايت كنند.
اين اساتيد همچنين اعتقاد دارند كه كارشناسان اصلاح طلب منتظر هستند تا نحوه انجام طرح تحول اقتصادي دولت نهم كه نويد عملياتي شدن آن براي ماه هاي آتي داده شده را بنگرند و آنگاه رضايت و يا نارضايتي احتمالي مردم را نسبت به آن سنجيده و سپس برنامه هاي خود را براي اداره چهارسال بعد كشور تدوين و اعلام كنند.
در همين شرايط ، احزاب ، تشكل ها و جريانهاي سياسي اصولگرا هم دست به كار شده و جلسات هماهنگي خود را آغاز كرده اند.
در اين سوي ميدان رقابت هاي انتخاباتي وضع به گونه ديگري است ، زيرا دكتر "محمود احمدي نژاد" كه نامزد بارز جريان اصولگراست، هنوز در دور اول رياست جمهوري خود قرار دارد و اين شرايط درحالي است كه روساي جمهور سابق و اسبق كشور هركدام توانسته بودند آراي مردم را براي دو دوره رياست جمهوري كسب كنند.
در همين زمينه يك كارشناس علوم سياسي معتقد است، علت اصلي تدوين كنندگان قانون اساسي در اوايل انقلاب و قيد اينكه يك فرد مي تواند براي دو دور رييس جمهور شود اين بود كه در دور اول رياست جمهوري معمولا برنامه ها و سياست هاي اداره كشور تدوين مي شود و اوج اجراي برنامه ها و بهره برداري از پروژه هاي در دست اقدام در دور دوم رياست جمهوري انجام مي شود و از اينرو اگر يك فرد براي يك دوره چهارساله در كشور رييس جمهور شود و نتواند براي بار دوم به اين منصب راه يابد، ممكن است برنامه ها و سياست هاي تدوين شده و دركل سرمايه كشور به هدر برود و تاكنون نيز به غير از رياست جمهوري بني صدر كه از كشور فرار كرد و شهيد رجايي، اينگونه عمل شده و روساي جمهور ايران براي دو دور در اين منصب انتخاب شده اند.
با اين وجود، اصولگرايان در اين دوره از انتخابات درحال رايزني براي هماهنگي بيشتر حول يك نامزد هستند و آنگونه كه از پشت درهاي جلسات اين جريان سياسي شنيده مي شود، به احتمال قوي نامزد نهايي آنان فردي به غير از رييس جمهوري فعلي نخواهد بود.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن