تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819913375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين جلسه رسيدگي به اتهامات مديرعامل سابق خبرگزاري فارس برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دومين جلسه رسيدگي به اتهامات مديرعامل سابق خبرگزاري فارس برگزار شد
تهران- خبرگزاري كار ايران
دومين جلسه رسيدگي به اتهامات مديرعامل سابق خبرگزاري فارس صبح امروز در شعبه 1083 به رياست قاضي حسينيان با حضور وكيل متهم و وكلاي شكات برگزار شد.
ّبه گزارش خبرنگار "ايلنا"، دومين جلسه رسيدگي به اتهامات فضائلي صبح امروز با حضورنماينده مدعي العلوم، وكلاي سيدحسين موسويان و نماينده حقوقي دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد.
وكيل مدير عامل خبرگزاري فارس به رياست قاضي حسينيان در ابتداي جلسه با بيان اينكه قرارگاه عملياتي رسول اكرم و وزارت اقتصاد و امور دارايي رضايت خود را از خبرگزاري فارس اعلام كرده‌‏اند ،‌‏افزود: تعاوني مسكن، سازمان نظام پزشكي،‌‏ دانشگاه آزاد اسلامي و موسويان عضو ارشد تيم مذاكره كننده سابق هسته‌‏اي هنوز بر شكايت خود باقي هستند.
وي همچنين ادامه داد: در خصوص شكايت مدعي العموم از خبرگزاري فارس در رابطه با مبحثي تحت عنوان "استعفاي سردار نقدي از رياست ستاد قاچاق كالا و ارز به علت برخورد ضعيف دستگاه قضايي در پرونده هاي قاچاق" و پرونده بزرگترين بدهكار سيستم بانكي كشور، حميد درمني ‌‏دادستان عمومي و انقلاب تهران در حاشيه تقاضاي مديرعامل فعلي خبرگزاري فارس،‌‏به دادگاه اعلام نموده است كه طي بررسي‌‏هاي به عمل آمده براي اين‌‏جانب احزار گرديد كه متهم سوء نيت نداشته است.
قاضي حسينيان ادامه داد: مهدي فضائلي متهم پرونده در تهران حضور نداشته اما محمدرضا دوانلو؛ وكيل متهم حضور دارد. متهم ديگر پرونده علي خضريان؛ عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌‏هاي دانشجويان مستقل و وكيل وي، با وصف ابلاغ، حضور ندارند و لايحه‌‏اي ارسال نكرده‌‏اند.
رئيس شعبه 1083 خطاب به وكيل متهم گفت:‌ با توجه به اينكه برخي از شكات اعلام رضايت نكرده‌‏اند،‌‏ لذا نتيجه مذاكرات با شكات باقي مانده را اعلام كنيد كه دانلو در پاسخ اظهار داشت‌: مذاكراتي انجام شده و وعده‌‏هايي هم به ما داده‌‏اند. اگر فرصت داده شود، مي‌‏توانيم رضايت ديگر شكات را جلب كنيم وگرنه دفاع مي‌‏كنيم.
قاضي حسينيان خطاب به نماينده دانشگاه آزاد گفت: در صورتي كه امكان اعلام رضايت وجود دارد، مراتب را اعلام نمائيد كه مهران نژاد نماينده حقوقي دانشگاه آزاد تصريح كرد: در نامه مديرعامل خبرگزاري فارس تنها ذكر شده كه اين خبرگزاري به وظيفه قانوني خود عمل كرده و سوء نيتي نداشته است.
مهران نژاد در ادامه با طرح اين پرسش كه آيا وظيفه قانوني خبرگزاري تهمت، افترا و يك‌‏سري ادعاي واهي است، گفت:‌ با توجه به اينكه در نامه ارسالي مديرعامل خبرگزاري فارس هيچ نشانه‌‏اي از پشيماني و عذرخواهي ديده نمي شود، بنابراين دانشگاه همچنان بر شكايت خود باقي است.
به گزارش "ايلنا"، در ادامه جلسه رسيدگي به اتهامات فضائلي، هوشنگ پور بابايي در خصوص امكان اعلام رضايت از خبرگزاري فارس گفت: اعلام رضايت بر عهده موكل است. شكايت ما از خبرگزاري فارس بوده و فضائل در آن زمان مديرعامل خبرگزاري فارس بوده است و ممكن است ايشان تا ديروزدر چنين جايگاهي بوده اما امروز نباشد.
پوربابايي افزود:‌ موسويان در تاريخ 10/2/86 بازداشت شد اما خبر اولين بازداشت وي درتاريخ 12/2/86 از سوي خبرگزاري فارس منتشر شد كه طي خبر مذكور موسويان به نقل از يك منبع ناشناخته متهم به جاسوسي بود. فارس منبع و منشاء جاسوسي به موسويان بود كه اين اتهام به سرعت در سطح رسانه‌‏هاي داخلي و خارجي منتشر شد. دوستان ما در خبرگزاري فارس بايد بپذيرد كه اتهام جاسوسي در سطح بين المللي را به يك مسلمان زده‌‏اند.
وكيل موسويان ادامه داد: نه تنها چنين اتهامي در مقطع انتشار در پرونده وجود خارجي نداشت بلكه هيچ مقامي در آن مقطع زماني، هيچ ادعايي را مطرح نكرده بود. فارس همچنين در تاريخ 12/2/86 طي يك خبر كذب ديگري اعلام كرد اتهام موسويان علاوه بر جاسوسي، اتهام اقتصادي نيز است كه اين اتهام،‌‏اتهام كذبي بود.
پوربابايي افزود: در تاريخ 13/4/86 فارس مجدداً مدعي شد كه موسويان اجازه كار در مركز تحقيقات استراتژيك را ندارد و از همكاري با اين مركز منع شده است. اين خبر نيز منبع يك خبر كذب ديگري بود كه موجب هتك حيثيت موكلم گرديد.
وي با بيان اينكه فضائلي در دفاعيات خود در جلسه اول اعلام كرده كه اتهام جاسوس هسته‌‏اي را به نقل از رئيس‌‏جمهور، وزير اطلاعات و وزير دادگستري بيان كرده، افزود:‌ وزير اطلاعات هيچ گاه اتهام جاسوسي را مطرح نكرده است. لذا طرح اين ادعا و انتشار خبر اتهام جاسوسي به نقل از وي كذب محض است.
وكيل موسويان با اشاره به اين‌‏كه تحقيقات پرونده امنيتي موكلش توسط وزارت اطلاعات انجام مي‌‏شد، اظهار داشت: اين وزارتخانه در شهريور 86 در گزارش‌‏كار نهايي كه به دادستان تسليم نمود اتهامي تحت عنوان جاسوسي را در پرونده نداشت و چنين اتهامي را متوجه موسويان نمي‌‏دانست. همچنين معاون امنيت دادستان تهران و قاضي رسيدگي كننده به پرونده كه خود قرار بازداشت را صادر نموده بود پس از هفت ماه رسيدگي به اين پرونده قرار خود را در تاريخ 4/9/86 صادر كه طي آن موسويان را از هر سه اتهام در گزارش كار يعني ارائه اطلاعات به بيگانه، نگهداري اسناد محرمانه و افشاي اسناد محرمانه بي‌‏گناه دانسته وقرار منع تعقيب صادر كرد كه سخنگوي قوه قضائيه نيز در تاريخ 6/9/86 رسماً آن را اعلام كرد.
پوربابايي در مورد دفاعيات خود اظهار داشت: محرز و مسلم است كه نه تنها ادعاي جاسوسي مورد ادعاي وزارت اطلاعات نبوده و وزير اطلاعات نيز چنين مطلبي را عنوان نكرده بلكه تا مقطع صدور قرار در آذر 86 دادستاني نيز در تحقيقات خود چنين شبهه‌‏اي نداشته و چنين اتهامي را متوجه موسويان نمي‌‏دانسته است.
وكيل عضو ارشد تيم مذاكره كننده سابق هسته‌‏اي گفت: هرخبرگزاري يا رسانه‌‏اي كه اتهامي را به فردي انتساب مي‌‏دهد اصل بر سوء نيت است كه بايد تلاش كند تا حسن نيت خود را نشان دهد. متاسفانه فارس در مقاطع مختلف بيان كرده كه اين خبر اتهام جاسوسي را با دقت و سرعت منتشر كرده است.
وكيل مدافع فضائلي در دفاع از موكل خود گفت:‌‏ كار خبرگزاري نقل خبر است و ما آن خبرها را از مقامات نقل كرديم.
وكيل فضائي در ادامه گفت: ما بايد در روز تعداد زيادي خبر را منتشر كنيم كه در پاسخ به اين اظهارات وكيل مدافع مديرعامل فارس، نماينده دادستان بيان داشت كه اگر از صحت خبري مطمئن نيستيد آن را منتشر نكنيد.
در پايان جلسه قاضي حسينيان با دو هفته مهلت وكيل مدافع فضائلي براي جلب رضايت از شكات موافقت و سومين جلسه رسيدگي را 21/8/87 اعلام كرد.
پايان پيام

كد خبر: 453011
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن