تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بسته هاي فرهنگي با نام امام رضا(ع) به 14كشور ارسال شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بسته هاي فرهنگي با نام امام رضا(ع) به 14كشور ارسال شد
مشهد - معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: امسال بسته هاي فرهنگي با نام مبارك امام رضا (ع ) به 14 كشور جهان ارسال شد.


دكتر محمود واعظي روز دوشنبه در نشست اعضا هيات علمي ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع ) در مشهد افزود: مخاطبان غيرايراني تشنه بهره مندي از فرهنگ و سيره اهل بيت(ع) و به ويژه حضرت رضا(ع) هستند.
به گزارش روز دوشنبه ستاد ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع)، وي گفت: ظرفيتهاي لازم در كشورمان براي انجام اقدامات انتشاراتي و تبليغات فرهنگي در اقصي نقاط دنيا وجود دارد كه بايد از آنها در اين راستا بهره لازم را ببريم.
او افزود: بسياري از امور فرهنگي در كشورمان به صورت خودجوش و با مشاركت مردم انجام مي شود كه نهادهاي فرهنگي بايد در اين زمينه جهت دهيهاي لازم را انجام دهند.
عضو شوراي سياستگذاري جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) مخاطبان خارجي اين جشنواره را در سه بخش تقسيم كرد و اظهار داشت: بخش نخست را ايرانياني تشكيل مي دهند كه در خارج از مرزهاي ايران زندگي مي كنند.
وي افزود: بخش دوم نيز شامل مشتاق ترين مخاطبان فرهنگ و سيره اهل بيت(ع) و حضرت رضا(ع) يعني شيعيان و ارادتمندان غير ايراني و گروه سوم نيز ارادتمندان غيرمسلمان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.
معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: به جز مسلمانان شيعه و اهل سنت پيروان اديان ديگر نيز علاقه و ارادت خاصي به ائمه اطهار(ع) و حضرت رضا(ع) دارند كه مي بايست با انجام اقدامات فرهنگي پاسخگويي نياز اين ارادتمندان باشيم.
وي در ادامه بيان كرد: در نشر و تبليغ فرهنگ ديني و اهل بيت(ع) به زبانهاي غيرفارسي كم كاري شده و به رغم وجود انباشتي از مكتوبات در عرصه فرهنگ ديني هنوز اين معارف به زبانهاي مورد استفاده مخاطبان ترجمه نشده است.
او اهتمام به برگزاري جشنواره را در سطح بين الملل امري شايسته و عالي ارزيابي كرد و گفت: بسياري از علاقه مندان چه در مقام مخاطب و چه در مقام توليد كننده آثار بايد از اين جريان فرهنگي اهل بيت(ع) نهايت بهره را ببرند.
معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با تاكيد بر مشاركت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و آستان قدس رضوي در برگزاري و گسترش جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) افزود: براي انجام فعاليتهاي فرهنگي در سطح بين الملل داراي همه نوع امكانات هستيم .
وي با اشاره به اينكه علاوه بر هشت كشوري كه امسال جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) را برگزار مي كنند شش كشور ديگر نيز آمادگي خود را براي اجراي جشنواره اعلام كرده اند گفت: براي نخستين بار در 30 سال گذشته براي اين كشورها بسته هاي محصولات فرهنگي ارسال شده و با 70 كشور جهان نيز رايزني هاي لازم صورت گرفته است.
وي افزود: امسال نيز توانايي برگزاري جشنواره را در 30 كشور داشتيم اما به علت لحاظ نشدن در بودجه پيشنهادي به شوراي سياستگذاري، جشنواره را تنها درهشت كشور بطور رسمي برگزار مي كنيم.
او در خصوص فعاليت هيات علمي جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) به منظور پشتيباني از فعاليتهاي فرهنگي در عرصه بين الملل نيز گفت: معرفي اساتيد عالم به سيره اهل بيت(ع) و به ويژه حضرت رضا(ع)، تهيه مقالات مفيد در عرصه فرهنگ ديني و معارف رضوي و همچنين برنامه ريزي و تعريف يك طرح علمي و فرهنگي خاص بر مبناي عقل مداري كه بتواند پاسخگوي نياز مخاطبان خارجي باشد از جمله نكاتي است كه بايد از سوي اين هيات بطور جدي مورد توجه قرار گيرد.
وي همچنين اينترنت را بستري مناسب براي برگزاري جشنواره به صورت مجازي و نيز ارايه خدمات فرهنگي به مخاطبان در سطح بين الملل دانست و افزود: با بهره گيري از فضاي اينترنتي كه كم هزينه و در عين حال بسيار پرمخاطب است مي توانيم نيازهاي فرهنگي و معنوي مخاطبان بين المللي را مرتفع سازيم.
معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي فعال سازي بخش عربي و انگليسي سايت جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) را بسيار مهم خواند و گفت: با تقويت بخش علمي و محتوايي سايت زمينه نشر فرهنگ و حكمت رضوي و سيره اهل بيت(ع) فراهم مي شود.
وي افزود: 40 مجله علمي و فرهنگي در سطح بين الملل و 12 سايت و نيز 45 پورتال فعال آماده نشر و بكارگيري آثار جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) جهت ترويج و اشاعه فرهنگ و حكمت رضوي و سيره علمي و نظري امام رضا(ع) هستند.
او در خصوص ارسال هدايا و بسته هاي فرهنگي به خارج از كشور اظهار داشت: تهيه پيام هاي كوتاه از سيره و معارف رضوي، مقالات ،احاديث و روايات كوتاه از اهل بيت(ع) و حضرت رضا(ع) در قالب بسته هاي نرم افزاري مسلماً مورد استقبال ارادتمندان خارجي قرار خواهد گرفت.
وي همچنين از آمادگي معاونت فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي براي چاپ كتاب 40 حديث از حضرت رضا(ع) خبر داد و افزود: همچنين آمادگي تهيه نسخه دوبله و زيرنويس شده سريال ولايت عشق را براي پخش در شبكه هاي بين المللي داريم.ك /1
/660/7491/1654/589
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن