تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814292678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور وزير: مهمترين دغدغه نظام ديني، تلاش و تدبير جهت تعالي جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشاور وزير: مهمترين دغدغه نظام ديني، تلاش و تدبير جهت تعالي جامعه است
داخلي. فرهنگي. تعالي. نسل.

مشاور وزير آموزش و پرورش گفت: مهمترين دغدغه يك نظام ديني تلاش و تدبير درخصوص تعالي جامعه و دستيابي به اهداف تربيتي است.

حجت‌الاسلام "علي ذوعلم" روز دوشنبه در نخستين گردهمايي كميته‌ي همكاري‌هاي آموزش وپرورش و حوزه‌هاي علميه افزود: هدف و آرمان اصلي حوزه‌هاي علميه اين است كه با تحقيق در منابع ديني و همچنين "تعليم، تدريس و تبليغ"، بتوانند زمينه را براي تربيت انسان‌هاي طراز اسلام فراهم كنند.

وي، بابيان اينكه دستگاه عظيم آموزش وپرورش نيز اين هدف را دنبال مي‌كند اظهارداشت: در يك جامعه ديني، ساير نظام‌ها ازجمله اقتصادي، سياسي، تلاش‌هاي حقوقي و قضايي، براي اين است كه زمينه‌هاي تربيتي را فراهم كند.

حجت‌الاسلام ذوعلم، افزود: براي تحقق اين هدف بايد بستر لازم را با استفاده از ظرفيت و امكانات موجود فراهم كرد و سرمايه، توانمندي و برنامه‌ها را در اين جهت قرارداد.

مديركل دفتر تاليف كتب درسي وزارت آموزش و پرورش، گفت: وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه مناسب‌ترين و آماده‌ترين ظرفيت‌هايي هستند كه‌مي‌توانند با همكاري و همفكري، درمسير مقوله مهم تربيت ديني گام بردارند.

حجت‌الاسلام ذوعلم ، پيوند مستحكم آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه را ضروري دانست و گفت: بايد در اوايل پيروزي انقلاب، درخصوص اين مقوله ، بسترسازي و ساختارسازي مي‌شد كه متاسفانه به‌خاطر برخي دغدغه‌ها ، مسايل و مشكلات موجود، از اينكار غفلت شده است.

وي، بابيان اينكه بايد در جامعه، كار فرهنگي مناسب و مطلوبي صورت گيرد، افزود: تربيت انسان ، در جوهره و ذات هر دو مجموعه آموزش و پرورش و حوزه علميه نهفته است و اهداف آنها مستقل و يا متمايز ازهم نيست.

دبير ستاد همكاري‌هاي آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه اظهارداشت: حوزه‌هاي علميه در اجراي رسالت و مسووليت خطير خود از بستر آموزش و پرورش، استفاده خواهند كرد.

حجت‌الاسلام ذوعلم افزود: آموزش و پرورش نيز بايد با حوزه‌هاي علميه و تفكر ناب اسلامي حوزه‌ها، ارتباط بيشتري برقرار كند تا به‌هدف مشترك كه‌همان تربيت انسان متعالي است، برسد.

وي تصريح كرد: اگر پيوند عاطفي، علمي و تربيتي، بين حوزه علميه و آموزش و پرورش تقويت شود، قطعا وضعيت تربيتي نسل آينده، متفاوت‌تر خواهد شد.

وي تاكيدكرد: در برنامه‌ريزي خرد و كلان، بايد جايگاه تربيت ديني و اهداف تربيت اسلامي را مورد توجه مضاعف قرارداد تا تحول بنيادين وعميق محقق شود.

به‌گفته‌ي مشاور وزير آموزش وپرورش، اگر دو مجموعه حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش، در كنارهم قرار نگيرند هيچكدام به‌تنهايي نمي‌توانند تحول بنيادين موردنظر را در جامعه محقق سازند.

حجت‌الاسلام ذوعلم خاطرنشان كرد: اگر آموزش و پرورش در امر تعليم و تربيت به‌سراغ منابع ديني نرود و از منابع و توليدات حوزه‌ي علميه برخوردار نباشد چگونه مي‌تواند نگرش ديني را در نسل آينده محقق كند؟. ك/‪۲‬
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن