تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817317390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش هيأت‌اسلامي هنرمندان از ديدار سينماگران با رئيس جمهور؛ ترسيم جامعه آرماني؛ خواسته رئيس جمهور از فيلمسازان ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش هيأت‌اسلامي هنرمندان از ديدار سينماگران با رئيس جمهور؛ ترسيم جامعه آرماني؛ خواسته رئيس جمهور از فيلمسازان ايران
خبرگزاري فارس: رئيس جمهور در ديدار ديشب با كارگردانان سينماي ايران بيش از چهار ساعت به شنيدن ديدگاههاي صريح، انتقادات و پيشنهادات فيلمسازان كشور درباره معضلات فرهنگي و مشكلات و كمبودهاي سينماي ايران پرداخت.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني هيأت اسلامي هنرمندان، در اين ديدار 4 ساعته كه فضايي صميمي نيز بر آن حاكم بود، با حضور بيش از نيمي از دعوت شدگان به نحوي كه از هر يك از طيف ها، ژانرها و سليقه هاي سينمايي نمايندگاني حضور داشته باشند و شرايط آرام و به دور از تشريفات حاكم بر جلسه باعث شد كارگردانان سينما با طرح درد دل ها، دغدغه ها و تجربيات شخصي بحث هاي كاري و كارشناسي خود را درباره مشكلات سنيماي كشور به نقد وضعيت گذشته و حال سينما بپردازند.
در اين ديدار، 23 تن از كارگردانان سينما، كه هر يك از آنها يك طيف و سليقه از جامعه متنوع سينماي كشور را نمايندگي با گلايه از برگزاري دير هنگام اين جلسه به طرح نقطه نظرات و ديدگاههاي خود درباره موضوعات مختلف از قبيل اهميت صنعت و هنر سينما در جهان و نفوذ اين رسانه تأثيرگذار در ميان مردم، ضعف مديريت هاي گذشته و حال سينمايي، عدم توجه كافي دولت ها به سينما و سينماگران، سوء استفاده قدرتها و سياستمداران از سينماگران در گذشته و نگاه ابزاري به سينما، تبعيض و بي عدالتي در اعطاي امكانات ملي و دولتي به سينماگران، اعمال سانسور و مميزي فيلم ها به شكل افراطي در گذشته و حال، بحران مخاطب و فاصله گرفتن مضامين فيلم ها از مسايل اصلي مردم، عدم توجه كافي دولت نهم به مقوله فرهنگ و بويژه سينما، جشنواره گرايي افراطي و... پرداختند.
رئيس جمهور كه در طول صحبت هاي صريح و انتقادي كارگردانان سينما بدقت به آنان گوش مي كرد و به يادداشت برداري از محورهاي مهم سخنان مي پرداخت در پايان جلسه با اشاره به برخي سخنان فيلمسازان و اظهار خرسندي از حضور در جمع آنان و شنيدن سخنان آنها بويژه گلايه ها و انتقادهايشان دو خواسته اصلي خود از فيلمسازان كشور را مطرح كرد.
رئيس جمهور با مقايسه سينماي ايران با سينماي هاليوود گفت: آن چيزي كه به انديشه انسان و عمل انسان جهت مي دهد هدف است و آمريكايي ها به اين فرمول ساده عمل كردند كه البته اجرايش سخت است. آنها آمدند جامعه آرماني خود را ترسيم كردند و حالا هر كس هر كاري مي كند بايد تلاش در جهت رسيدن به آن جامعه آرماني باشد.
دكتر احمدي نژاد در ادامه افزود: مشكل ما در مديريت سينما و مديريت فرهنگي اين است كه ما الان آن تصوير و هدف را هنوز ترسيم نكرده ايم. بياييد اول در ترسيم آن جامعه آرماني مشاركت بكنيم.
وي افزود: وظيفه مديريت فرهنگي اين است كه از همه عزيزان دعوت كند بنشينيم در ترسيم آن جامعه آرماني تفاهم كنيم.
رئيس جمهور با بيان اينكه خواسته اي كه مطرح مي كند خواسته اي بزرگ ولي درتوان جامعه سينمايي كشور است گفت: ليبرال دموكراسي به پايان كار رسيده است و به نظر من گل كار هنرمندان ما تازه شروع مي شود.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه تنها انديشه اي كه مي تواند به همه نيازهاي بشر پاسخ دهد انديشه اي است كه ما منتظرش هستيم از هنرمندان و فيلمسازان كشور خواست به تبيين آن بپردازند و گفت: كار شما (هنرمندان) پيچيده ترين كار است چون موضوع كار شما انسان است و همه كساني كه براي كرامت انسان تلاش كرده اند از درياي سختي ها عبور كرده اند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه تنها پيامبران نبودند كه سختي تحمل كردند، گفت: هر هنرمندي كه انگيزه اصلاحي دارد يك مصلح است و هر اصلاح گري بايد خودش را براي سختي ها آماده كند.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه اگر هنري پيشتاز باشد هيچ دستي نمي تواند او را سانسور كند گفت: انديشه ما و فرهنگ ما آنقدر غني و قوي است كه مي تواند بر همه انديشه هاي دنيا غلبه كند.
رئيس جمهور با بيان اينكه فيلم ديني فيلمي نيست كه فقط به نمايش نماز و قرآن بپردازد بلكه هر جا خوبي هايي كه واقعاًً خوب است را معرفي كند و بدي هايي كه واقعاً بد است را پس بزند مي شود سينماي ديني.
وي تأكيد كرد: از نظر من بالاترين ارزش كرامت انسان است و ظلم، بي عدالتي و فحشا بد است چون كرامت انسان را زير سئوال مي برد.
رئيس جمهور در بيان خواسته دوم خود از فيلمسازان خواست با همفكري و همدلي مجموعه اهالي خانواده سينماي ايران در كار گروه ها و جلسات صنفي و تخصصي خود، يا حتي تكرار همين جلسه و در صورت نياز با حضور خود وي، با توافق جمعي مشخص نمايند چه كار ويژه اي مي توان براي سينما انجام داد.
رئيس جمهور در پايان با اشاره به اينكه براي اجراي يك تصميم خوب هيچ وقت دير نيست تأكيد كرد: اگر به يك تصميم خوب برسد آن تصميم را در هر زماني از دوره رياست جمهوري اش باشد اجرا خواهد كرد.
خاطر نشان مي شود در اين جلسه كه توسط جواد شمقدري مشاور هنري رئيس جمهور اداره مي شد آقايان اكبر حر، سعيد اسدي، احمدرضا معتمدي، عليرضا داود نژاد، محمد مهدي عسگرپور (مدير عامل خانه سينما)، مسعود ده نمكي، احمدرضا گرشاسبي، حسينعلي ليالستاني، عبدالله باكيده، حجت سيفي، شاهد احمدلو، امير قويدل، بهزاد بهزادپور، سيروس حسن پور، حميد بهمني، ابوالحسن داودي، حبيب كاوش، ضياءالدين درّي، محمدرضا شرف الدين (مدير عامل انجمن سينماي دفاع مقدس)، اصغر فرهادي، محمد نوريزاد و خانم انسيه شاه حسيني به طرح ديدگاه‌هاي خود در حضور رئيس جمهور پرداختند.
انتهاي پيام/ا
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن