تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815431725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كل اكو:ايجاد شبكه يكپارچه خدمات گردشگري اعضاي اكو ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبير كل اكو:ايجاد شبكه يكپارچه خدمات گردشگري اعضاي اكو ضروري است
دبير كل سازمان همكاري اقتصادي اكو گفت: افزايش تسهيلات گردشگري و گسترش همكاري با سازمانهاي بين المللي مربوطه در جهت ايجاد يك شبكه يكپارچه خدمات گردشگري و سفر از جمله اهداف سازمان اكو در گسترش صنعت توريسم است.

به گزارش خبرنگار مهر، خورشيد انور در اجلاس وزراي گردشگري كشورهاي عضو سازمان همكاري اقتصادي اكو كه صبح امروز در هتل لاله برگزار شد، گفت: گردشگري صنعت ارزشمندي است كه باعث رشد اقتصادي و اجتماعي شده و نقش مهمي در كم كردن شكافهاي توسعه بين كشورهاي منطقه دارد.

وي ادامه داد: صنعت گردشگري در رواج و توسعه دوستي و افزايش قرابت بين كشورهاي عضو اكو بسيار موثر و تاثير گذار است .

دبير كل سازمان همكاري هاي اقتصادي با اشاره به اينكه گردشگري پلي مجازي براي اتصال مردم از نظر اجتماعي و فرهنگي است ، ادامه داد: صنعت گردشگري عاملي براي تعامل ميان اديان و فرهنگها نيز است.

وي افزود: از مهمترين نتايج معاهده ازمير توجه به افزايش همكاري در جهت توسعه گردشگري بوده است كه به همكاري دو جانبه و هماهنگي منطقه اي كشورهاي عضو اكو تاكيد بسياري كرده است.

خورشيد انور با اشاره به تاكيد بر ترويج صنعت گردشگري در آخرين جلسات در سال 2007 افزود: منطقه اكو به عنوان يكي از بهترين هاي جاذبه گردشگري از نظر غناي تاريخي كه داراي زيبايي نفس گير و بي همتا است داراي ارزشهاي بسيار است كه نبايد آنها را بي استفاده بگذاريم.

وي ادامه داد: در جهت اهميت و توجه به صنعت گردشگري بايد نقش و مسئوليت خودمان را كاملا ايفا كرده و به حوزه بازاريابي در صنعت گردشگري توجه كنيم.

دبير كل سازمان همكاريهاي اقتصادي افزود: در بين كشورهاي اكو تعدادي هنوز به پتانسيل هاي گردشگري خود دست نزدند كه البته اين شكاف نبايد از توانايي ما بكاهد.

خورشيد انور با اشاره به اينكه تجربه و پيشرفت بعضي از كشورهاي اكو را در اختيار دارند، گفت: بايد از اين تواناييها به عنوان يك منبع قابل توجه به نفع جمعي منطقه استفاده كنيم .

وي گفت: ايجاد محيطي سودمند براي گسترش سرمايه گذاري خارجي ، افزايش تسهيلات گردشگري ، تسهيل در صدور رواديد و گسترش همكاري با سازمانهاي بين المللي مربوطه در جهت ايجاد يك شبكه يكپارچه خدمات گردشگري و سفر از اهداف سازمان اكو در گسترش صنعت گردشگري است.

وي با اشاره به اينكه ايران 50 هزار دلار به صندوق گردشگري كمك كرده است، گفت: دو كشور تركيه و آذربايجان نيز در جلسه ديروز از اهداي كمكهاي خودشان به صندوق خبر داده اند كه باعث خوشحالي است.

دبيركل سازمان همكاريهاي اقتصادي اكو تصريح كرد: كتاب گردشگري در منطقه اكو توسط موسسه فرهنگي سازمان با صرف هزينه اي 50 هزار دلاري در مراحل نهايي براي چاپ است.

خورشيد انور با اشاره به اينكه از اهداف سازمان افزايش امكانات خدمات توريستي است، افزود: ما به دنبال افزايش و گسترش حمل و نقل و مخابرات و توجه به برنامه هايي مشترك براي ساخت هتلها و اقامتگاههاي تفريحي نيز هستيم .

وي گفت: در منطقه اكو پتانسيلهاي بسياري وجود دارد كه نيازمند تلاشهاي پيوسته و حمايت تمامي كشورهاي عضو براي رسيدن به نتايج مثبت در جهت گسترش صنعت گردشگري است.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن