تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819662664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسجد شهر پنزبرگ در آلمان بهترين بناي معماري شناخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مسجد شهر پنزبرگ در آلمان بهترين بناي معماري شناخته شد
گروهي از معماران باسابقه و برحسته آلمان پس از بررسي چندين ساختمان مشهور در شهر پنزبرگ آلمان به اين نتيجه رسيدند كه ساختمان مسجد و انجمن اسلامي شهر پنزبرگ داراي بهترين بناي معماري بوده كه طي پنج سال گذشته در بايرن آلمان ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اسلام‌آنلاين، الن ياسرويك از مسلمانان بوسنيايي تبار آلمان و معمار مهندس ساخت اين مسجد گفت: اين امر نه تنها از نظر معماري بلكه به علت اسلامي بودن بنا براي ما اهميت دارد. ما ثابت كرديم كه مي‌توانيم سهمي در جامعه داشته باشيم، از اين رو به مسجد خود به خاطر معماري و ساختمان مورد توجه هزاران نفر از مردم افتخار مي‌كنيم.

اين مسجد و مركز اسلامي در سال 2005 به عنوان طراحي جالب‌توجهي ساخته شد كه با معماري ساختمانهاي اطراف نيز منطبق بود.

ياسرويك طراحي سالن اقامه نماز، اتاق گردهمايي‌ها و آپارتماني را ارائه كرده است كه روز زميني به شكل "L" قرار گرفته‌اند.

ساختمان شني‌رنگ كه با نمايش شيشه آبي تزئين شده داراي مناره‌اي است كه با حروف عربي و فراخوان مؤمنان به نماز تزئين شده است.

ورودي اين مسجد دربرگيرنده دو لوح بتوني است كه شبيه دروازه‌هاي گشوده ساخته شده است و بازديدكنندگان را به زبان عربي و آلماني به مسجد دعوت مي‌كند. اين ساختمان همچنين داراي نورپردازي زيبايي است و داراي سالن اقامه نماز ويژه، يك كتابخانه بزرگ، دو سالن و كلاسهايي براي دانش‌آموزان است.

ورودي مسجد پلكاني است كه به سبك كلاسيك ساخته و با نور روشن شده است و سمت راست آن سالن اقامه نماز قرار مي‌گيرد. روي سقف نيز ستاره‌هايي از 99 نام از نامهاي خداوند با خطاطي درخشان شده‌اند. در مركز سالن ، پلكاني به طبقه دوم و بخش زنان وجود دارد تا بخش زنان از مردان ازيكديگر جدا شود.

هانس مورمرت شهردار پنزبرگ در مراسم اهداي جايزه به اين مسجد ، جايزه را افتخاري براي شهر دانست.

بنجامين ادريس، رئيس انجمن اسلامي پنزبرگ اين جايزه را بي‌سابقه توصيف كرد و گفت: اين نخستين بار در تاريخ آلمان است كه مسجدي مورد تجليل قرار مي‌گيرد.

اين مسجد علاوه بر معماري از نظر فعاليتهاي آموزشي، فرهنگي و اجتماعي مورد تجليل قرار گرفت. مسجد شهر پنزبرگ همچنين تورهايي را براي پيروان ساير اديان به داخل مسجد ترتيب داده تا آنها با اسلام و مسلمانان آشنا شوند.

از سال 2005 ، زمان افتتاح اين مسجد بيش از 15 هزار نفر از آن بازديد كرده‌اند.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن