تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816937102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجمن اوليا و مربيان و نقش آن در توسعه آموزش وپرورش


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: انجمن اوليا و مربيان و نقش آن در توسعه آموزش وپرورش
سمنان ـ مدرسه مهمترين نهاد اجتماعي، تربيتي، آموزشي و در كنار خانواده اصلي ترين ركن تعليم و تربيت است، ارتباط مدرسه و خانواده باعث شده تعامل، هماهنگي و همسويي تربيتي و آموزشي اين دو نهاد امروزه بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.


بسياري از كارشناسان معتقدند تشكيل و فعاليت انجمن هاي اوليا و مربيان در مشاوره، برنامه ريزي و تحقق اهداف آموزشي و علمي مدارس موثر است.
در اين حال برخي از مسوولان و والدين تاكيد دارند نبايد رسالت اصلي انجمن اوليا و مربيان در امور مادي متمركز شود بلكه بايد هدف، ارتقاي فعاليت هاي آموزشي و تربيتي باشد تا تصور نادرست برخي از افراد نسبت به كاركرد مهم انجمن ها تصحيح شود.
استاندار سمنان با تاكيد بر نقش ارتباط خانه و مدرسه در مورد آثار فعاليت انجمن هاي اوليا و مربيان گفت: بر اثر فعاليت موثر اين انجمن ها در مدارس ، دانش آموزان علاوه بر پيشرفت تحصيلي با يادگيري شئون جامعه، شيوه هاي ارتباط اجتماعي را نيز فرا مي گيرند.
"علي عبدالهي" با بيان اينكه دنياي امروز جهان آموزش است گفت: دانش- آموزان در مدارسي كه انجمن قوي و فعالي دارند از نشاط و خلاقيت بيشتري برخوردارند.
رييس سازمان آموزش و پرورش استان سمنان نيز برنامه ريزي براي توسعه آموزشي در مدارس را يكي از وظايف انجمن هاي اوليا و مربيان دانست و بر لزوم صوري نشدن نقش انجمن ها در مدارس تاكيد كرد.
"ابوالقاسم قزوهي" گفت: انجمن هاي اوليا و مربيان بايد بر برنامه هاي آموزشي مدارس نظارت داشته باشند و تنها در اين صورت است كه تعليم و تربيت مورد نظر انجام مي شود.
"عصمت شاكري"مادر دانش آموز دوره راهنمايي و عضو انجمن اوليا و مربيان يكي از مدارس سمنان نيز مي گويد: متاسفانه تصور عموم از انجمن اوليا و مربيان جايي براي دريافت پول از والدين است در حاليكه اين انجمن ها محلي براي تبادل نظر مسوولان مدرسه و والدين براي رفع مشكلات آموزشي و گاهي وقت ها عمراني مدرسه است.
"حسن ستاري" پدر يك دانش آموز ابتدايي و عضو انجمن اوليا و مربيان هم معتقد است: مدير مدرسه بايد مشاركت جو و آگاه باشد و از آنجا كه كليد اصلي رفع مشكلات مدرسه در دست مدير است، تعامل سازنده وي با والدين، به برنامه- ريزي هاي مدرسه در پيشبرد اهداف كمك خواهد كرد.
"سعيده مولايي"هم يكي از مربيان عضو انجمن اوليا و مربيان است كه مي گويد: انجمن عامل شناخت متقابل شرايط خانه و مدرسه است و كمك مي كند هر دو نهاد بتوانند رسالت آموزشي و تربيتي خود را به نحو احسن انجام دهند.
در مقابل افرادي كه برفعاليت انجمن هاي اوليا ومربيان مهر تاييد مي زنند والديني هم هستند كه فعاليت اين انجمن ها را مترادف پول مي دانند.
مادر يك دانش آموز كه خواست نامي از وي در اين گزارش ذكر نشود گفت:اعضاي انجمن فكر مي كنند ما فقط همين يك فرزند را داريم و همه منابع مالي خانواده را بايد به او اختصاص دهيم درحاليكه برآورده كردن بعضي توقعات مالي انجمن خارج از توان بسياري از خانواده ها است.
"مسعود ح" پدر يك دانش آموز دبيرستاني نيز مي گويد: انجمن اوليا و مربيان مدرسه پسرم از روز اول مهر تا پايان سال تحصيلي مرتب از كمبود وسايل آزمايشگاهي و كمك آموزشي، چكه كردن كولر، خرابي بخاري ها و از بين رفتن آسفالت حياط مدرسه گله مي كند، ترجيح مي دهم در چنين انجمني كه فقط به فيزيك مدرسه توجه دارد عضو نشوم.
اين اظهار نظرها در حاليست كه عضويت در انجمن هاي اوليا و مربيان علاوه بر كاركردهاي آموزشي و تربيتي در افزايش اعتماد به نفس دانش آموزان موثر است.
در مصاحبه با تعدادي دانش آموز دختر و پسر مقاطع تحصيلي مختلف متوجه شدم اكثر اين دانش آموزان از اينكه پدر يا مادر آنها در انجمن هاي اوليا و مربيان مدرسه عضو هستند احساس افتخار، غرور و بزرگي مي كنند.
يكي از دانش آموزان دختر گفت: اينكه هر از چندگاهي مدير مقابل چشم همكلاسي هايم نامه اي را به من مي دهد و از مادرم براي شركت در جلسه انجمن دعوت مي كند برايم بسيار خوشايند است و آن ساعت با روحيه بهتري به درس توجه مي كنم.
يك پسر دانش آموز كه در مقطع متوسطه تحصيل مي كند هم معتقد بود با توجه به اينكه معمولا والديني كه داراي تحصيلات بالاي دانشگاهي هستند و يا در عرصه اجتماع و اقتصاد كاري از دستشان بر مي آيد عضو انجمن مي شوند، عضويت پدرش در انجمن مدرسه باعث شده همكلاسي هايش به او به عنوان يك دانش آموز تاثيرگذار نگاه كنند و مشكلاتي كه در زمينه درسي و آموزشي برايشان پيش مي آيد از طريق پدرش در جلسه انجمن مطرح شود.
در استان سمنان 800 مدرسه انجمن اوليا و مربيان دارند و شش هزار نفر از اوليا و مربيان عضو اين انجمن ها هستند.
بيست و چهارم تا سي ام مهرماه به عنوان هفته پيوند اوليا و مربيان تعيين شده است.
ك/4 7340/599/608/508 شماره 251 ساعت 11:52 تمام
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن