تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810474320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غضنفري:برنامه غرب براي قفل شدن سيستم تجاري ايران شكست خورد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: غضنفري:برنامه غرب براي قفل شدن سيستم تجاري ايران شكست خورد
رئيس سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به برگزاري جشن 20 ميليارد دلاري صادراتي غير نفتي ايران، اعلام كرد برنامه برخي كشورهاي دنيا براي قفل شدن سيستم تجاري كشور و قطع ارتباط و انتقال پول و كالا از سوي كشورمان به خارج با شكست مواجه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي غضنفري امروز در مراسم روز ملي صادرات در سالن اجلاس سران در تهران گفت: علي رغم فشارهايي كه برخي كشورهاي دنيا قصد داشتند سيستم تجاري كشور را قفل كرده و ارتباط و انتقال پول و كالا از سوي ايران را به خارج از كشور مشكل كنند و به نام قطعنامه خللهايي را در تجارت خارجي ايران به وجود آورند اما خوشبختانه اين اهداف محقق نشد.

رئيس سازمان توسعه تجارت ايران افزود: برگزاري جشن صادرات غير نفتي 20 ميليارد دلاري ايران در چنين فضايي سيگنال خاصي را براي طراحان اين پديده دارد كه در توطئه هاي خود شكست خورده اند و از سوي ديگر فعالان اقتصادي مسير تجاري را باز نگه داشته و موفق شده اند اهداف از قبل تعيين شده را به نتيجه رسانند.

وي تصريح كرد: جشن اول صادرات كه با رسيدن به 20 ميليارد دلار صادرات غير نفتي و گذر از آن امروز برگزار مي شود، نشانگر تلاش همه دست اندركاران است ولي بايد قول داد كه جشن دوم صادرات روزي برگزار شود كه صادرات غير نفتي با واردات برابري مي كند.

غضنفري تصريح كرد: نقش مردم در اين ميان براي دستيابي به اين هدف و نيز برابري شيب منحني صادرات و واردات با يكديگر، درست مصرف كردن است ضمن اينكه توليد كنندگان نيز كالاهاي با كيفيت توليد كنند.

معاون وزير بازرگاني با اشاره به اظهارات رئيس كل بانك مركزي مبني بر كسر 54 ميليارد دلاري درآمد نفتي در صورت تداوم روند كاهشي قيمت نفت تا پايان سال جاري، خاطر نشان كرد: اگر درآمد مجموعه دولت كسر شود ولي قرار بر هزينه كرد مطابق سيستم سابق باشد به سختي مي توان برنامه ها را پيش برد.

وي سهم ايران از تجارت جهاني را 45 صدم درصد ذكر و تصريح كرد: اين سهم با احتساب نفت و ميعانات گازي محاسبه شده است؛ بنابراين سهم ايران از تجارت جهاني با توجه به صادرات غير نفتي بسيار اندك است و بايد تمامي تلاشها را براي ارتقا اين سهم به كار بست.

به گفته غضنفري در حوزه خدمات فني و مهندسي بيش از 2 ميليارد دلار صادرات صورت گرفته اما اين يك حوزه نوپا است و به مراقبتهاي ويژه نياز دارد تا سهم بالاتري از تجارت خارجي را داشته باشيم.

معاون وزير بازرگاني اظهار داشت: امارات، عراق و چين طي سالهاي گذشته به ترتيب سه شريك اول تجاري ايران بوده اند كه در سال گذشته عراق به رتبه سوم تنزل يافته كه اين امر به دليل برخي سياستهاي دولت اين كشور مرتبط با موضوعاتي نظير گمرك و بستن مرزها بوده اما ايران در تجارت خارجي خود با دنيا كشورهاي همسايه را در اولويت قرار داده است.

وي گفت: پيش بيني امسال ما اين است كه تا پايان سال بدون احتساب ميعانات گازي 18 تا 20 ميليارد دلار صادرات داشته باشيم و با احتساب آن به 26 ميليارد دلار دست يابيم.

غضنفري افزود: برخي عنوان مي كنند كه 90 درصد صادرات ايران خام فروشي است كه در پاسخ اين افراد بايد گفت كارشناسان سازمان توسعه تجارت روي اين مقوله كار كرده اند و بر اين اساس بدون ميعانات گازي 10 درصد از صادرات غير نفتي را مواد با ارزش افزوده پايين ، 63 درصد با ارزش افزوده متوسط و 27 درصد محصولات با ارزش افزوده بالا هستند.

معاون وزير بازرگاني در پايان صادرات غير نفتي 20 ميليارد دلاري سال جاري را حاصل تلاش همه دستگاههاي دولتي ، اتاق بازرگاني ، اتاق تعاون مركزي و تشكلهاي اقتصادي دانست.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن