تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816588104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فايننشيال تايمز: آمريكا نگران توافقنامه‌ هسته‌يي كره شمالي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فايننشيال تايمز: آمريكا نگران توافقنامه‌ هسته‌يي كره شمالي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

فايننشيال تايمز گزارش داد كه آمريكا نگران اين است كه عدم حل مناقشه توكيو و پيونگ يانگ درباره ربوده شدگان ژاپني توسط كره شمالي به توافقنامه بين المللي در زمينه خلع سلاح اتمي اين كشور صدمه بزند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه فايننشيال تايمز نوشت: پس از آنكه پيونگ يانگ موافقت كرد به بازرسان بين المللي اجازه دسترسي به تاسيسات هسته‌يي‌اش را با هدف راستي آزمايي اظهاريه هسته‌يي‌اش بدهد واشنگتن نام پيونگ يانگ را از فهرست تروريستي آمريكا حذف كرد. ژاپن به اين اقدام آمريكا اعتراض كرد، چرا كه مي‌ترسيد اين حركت فشار به كره شمالي را براي پاسخگويي به سوالات درباره ژاپني‌هايي كه در دهه 70 و 80 ميلادي توسط عاملين پيونگ يانگ ربوده شدند،‌كاهش دهد.

اگرچه حذف نام پيونگ يانگ از فهرست گروههاي حامي تروريسم آمريكا روند شش جانبه را كه در آستانه فروپاشي قرار داشت و هدف آن تحقق خلع سلاح اتمي كره شمالي است مجددا احيا كرد واشنگتن نگران اين است هنگامي كه كشورهاي دخيل در مذاكرات شش جانبه (چين، ژاپن، روسيه،‌آمريكا،‌كره جنوبي و كره شمالي) براي تقويت پروتكل راستي آزمايي تشكيل جلسه مي‌دهند با اعتراض شديد ژاپن روبرو شوند.

يك مقام آمريكايي گفت: اين خطر براي كره شمالي وجود دارد كه ما براي تدوين راستي آزمايي دوجانبه تشكيل جلسه دهيم و ژاپن تهديد به خروج از اين روند كند.

اين مقام آمريكايي افزود كه پيونگ يانگ بايد پيش از آنكه كشورهاي دخيل در مذاكرات شش جانبه جلسه بعدي خود را تشكيل دهند با توكيو صحبت كند و "حسن نيت" خود را در زمينه مساله ژاپني‌هاي ربوده شده به اين كشور نشان دهد.

در حاليكه تنها سه ماه تا پايان كار دولت جورج بوش، ‌رييس جمهور آمريكا باقي مانده است واشنگتن خواستار اين است كه مذاكرات شش جانبه هر چه زودتر انجام گيرد.

پيونگ يانگ و توكيو در ماه اوت به توافقي رسيدند كه براساس آن به محض آنكه كره شمالي تحقيقات درباره ربوده شدگان را مجددا آغاز كند ژاپن اجازه خواهد داد پرواز بين دو كشور امكان پذير شود. اما كره شمالي تحقيقات را به تعويق انداخته و گفت كه خواستار اين است كه ببيند تارو آسو، ‌نخست وزير جديد ژاپن از اين توافق حمايت خواهد كرد يا خير.

يك مقام ژاپني در گفت‌وگو با روزنامه فايننشيال تايمز گفت كه پيونگ يانگ به توكيو نگفته است كه آيا تحقيقات را مجددا آغاز كرده است يا خير و افزود كه آمريكا بايد فشار بيشتري به كره شمالي اعمال كند.

اين مقام ژاپني گفت: ژاپن انتظار دارد دولت آمريكا از نفوذ بالاي خود به طور جدي‌تري استفاده كند و هم چين و هم كره شمالي را متقاعد كند به ژاپن در بهبود روباط با كره شمالي كمك كنند.

به گزارش ايسنا، يك مقام آمريكايي ديگر نگراني‌ها را كم اهميت جلوه داد و گفت كه كره شمالي " به ما اطمينان داد كه به توافق خود با ژاپن عمل خواهد كرد."

ژاپن براي پنهان كردن ناخرسندي خود از چگونگي توافق آمريكا و كره شمالي درباره حذف پيونگ يانگ از فهرست سياه واشنگتن تلاشي نكرد. ظاهرا خبر تصميم آمريكا در اين زمينه تنها نيم ساعت پس از اعلام اين خبر به گوش نخست وزير ژاپن رسيد و دانستن اينكه كره جنوبي 24 پيش از آن از اين موضوع اطلاع يافته بود موجب شد توكيو احساس كند به اين كشور توهين شده است.

توكيو بارها از واشنگتن خواسته است به دنبال پروتكل مستحكم‌تري براي راستي آزمايي اظهاريه هسته‌يي پيونگ يانگ باشد،‌ و در عين حال از كره شمالي نيز خواسته است مساله ژاپني‌هاي ربوده شده را هر چه زودتر حل كند.

ژاپن اخيرا اعلام كرد كه عدم حل اين مساله ممكن است موجب شود توكيو از ارايه كمك‌هاي وعده داده شده به پيونگ يانگ خودداري كند.

طبق توافقي كه كشورهاي دخيل در مذاكرات شش جانبه بدان رسيدند كره شمالي در ازاي خلع سلاح هسته‌يي خود كمك‌هاي اقتصادي، سياسي و كمك در زمينه انرژي دريافت خواهد كرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن