تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804824155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

232 ميليارد تومان به بخش راه خراسان رضوي اختصاص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 232 ميليارد تومان به بخش راه خراسان رضوي اختصاص يافت
مشهد - خبرگزاري مهر: معاون عمراني استاندار خراسان رضوي گفت: اعتبار استان در سال جاري در بخش راه 232 ميليارد تومان براي حدود 400 پروژه، اعم از راه هاي بين شهري و روستايي است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، سعيد حسين پور معاون عمراني استاندار خراسان رضوي شامگاه ديشب در نشست خبري مانور روز بدون حادثه در جمع مديران دستگاههاي مختلف گفت: استان خراسان رضوي مي تواند با اختصاص بودجه مناسب و سعي و تلاش پرسنل ارگان هاي ذيربط و افزايش فرهنگ رانندگي آمار تصادفات را در كشور داشته باشد.

وي با اشاره به اهميت اين مانور گفت: شوراي هماهنگي ترافيك استان تلاش فراوان كرده است تا برنامه مدون و مناسبي با توجه به نخستين بار انجام شدن چنين مانوري در استان در نظر بگيرد.

وي افزود: استان خراسان رضوي به لحاظ شرايط خاص ناشي از وجود پر بركت مرقد امام رضا(ع) و سفرهاي وسيع و هميشگي زوار حضرت و همچنين از نظر اقتصادي، ترانزيتي و وجود مرزهاي طولاني در طول سال داراي حجم بالاي ترافيكي مي باشد.

حسين پور با اشاره به اين مطلب كه براي افزايش ايمني راه ها بايد هزينه هاي بيشتري انجام شود، گفت: با همكاري هاي انجام شده اعتبار استان در سال جاري در بخش راه 232 ميليارد تومان براي حدود 400 پروژه، اعم از راه هاي بين شهري، روستايي مي باشد.

وي از برنامه ريزي براي كاهش 256نقطه پر حادثه در راههاي استان خبر داد و افزود: در سال گذشته 56 نقطه پرحادثه امن شده و در سال جاري 31 نقطه ديگر ايمن سازي خواهد شد كه در جهت آن اعتباري بالغ بر 15 ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده است.

معاون عمراني استاندار با ناكافي دانستن اعتبارات بخش ايمني جاده ها گفت: هر چند كه هزينه هاي ريالي و انسان فراواني جهت افزايش ايمني جاده ها تاكنون انجام شده است ولي از جهت هاي مختلف از جمله مشخصات فني اجرايي، ميزان طول بزرگراه ها، ابزار آلات راهدار و راهسازي، ايستگاهها و تجهيزات پليس راه و امداد و نجات هنوز مشكلات فراواني داريم و در بعضي موارد از متوسط كشور پايين تر هستيم.

وي 85 درصد از تصادفات جاده اي را ناشي از اشتباهات رانتدگي دانست و گفت: در خصوص فرهنگ رانندگي مشكلات اساسي و عمده اي وجود دارد و بايد روي آن چه از نظر علمي و چه از نظر فرهنگي هزينه هاي زيادي انجام شود.

معاون عمراني استانداري خراسان رضوي اذعان داشت: در 6 ماهه اول سال جاري شاهد حضور 15 ميليون مسافردر شهر مشهد بوديم كه 6 ميليون و 500 هزار نفر آن در 20 روز تعطيلات با وسايل نقليه عمومي و شخصي وارد راه هاي استان شده اند كه از اين لحاظ با تلاش فراوان همكاران از جمله راه و ترابري، پليس راه، حمل و نقل، اورژانس 115 و هلال احمر، عليرغم رشد 30 درصدي مسافر نسبت به سال گذشته شاهد كاهش 57 درصدي تصادفات بوديم.

مديركل راه و ترابري استان خراسان رضوي نيز در اين جلسه گفت: كميته هاي ياري دهنده جهت انجام اين مانور شامل كميته هاي تبليغات، پشتيباني، اجرايي، ارزيابي و مستند سازي است.

مهندس سيد آيت الله هاشمي نسب بيان كرد: در ايام نوروز شاهد 53 درصد كاهش تصادفات و در طول 6 ماه اول امسال شاهد 7/17 درصد كاهش مرگ و مير در جاده ها بوديم كه اين نشانه اهميت و تلاش كار كليه سازمان ها و تعامل بالاي آنها مي باشد.

فرمانده پليس راه استان خراسان رضوي گفت: در مانور روز بدون حادثه 160 تيم از نيروي پليس راه به 150 نقطه استان از جمله نقاط پرحادثه راهها اعزام شده اند كه اين آمار تقريبا 2 برابر آمار اعزامي نيرو در روزهاي عادي است.

سرهنگ پورعلي با بيان اين مطلب كه فقط با برخورد نمي شود ترافيك را كنترل كرد، اظهار داشت: در سال 85 استان خراسان رضوي جزو استان هاي بحراني از لحاظ تصادفات بود ولي در سال 86 رتبه 4 را در كشور به لحاظ كاهش تصادفات دريافت كرديم كه اين قابل توجه و تمجيد مي باشد.

وي افزود: با تعامل هاي انجام شده بين اورژانس، حمل و نقل، هلال احمر، پليس راه، راه و ترابري، صدا و سيما و رسانه ها چه از نظر ابزاري و چه از نظر فرهنگي توانستيم از وقت طلايي استفاده كرده و آمار تصادفات را كاهش دهيم.

وي در پايان گفت: با تجهيز پليس راه چه از نظر وسايل نقليه و چه از نظر ابزارآلات تخصصي مانند دوربين هاي مدار بسته و دوربين هاي موبايل مي توانيم باعث كاهش سرعت و سبقت غيرمجاز و در نتيجه تصادفات شويم.

رئيس سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان نيز گفت: محورهاي استان به دليل شرايط خاص استان هميشه و در كل سال داراي ترافيك بالاست كه اميدواريم با توجه مسئولان با افزايش ميزان راه ها تا دو سال آينده حجم ترافيك مشكل زا در جاده ها كاهش يابد.

مهندس حسيني يكي از موفقيت هاي سازمان حمل و نقل را نصب دوربين هاي كنترل جاده در ارتفاع 20 متري با كابل نوري دانست و گفت: با كمك هاي فراوان شركت مخابرات براي اولين بار توانستيم با نصب دوربين هاي مدار بسته كنترل و بررسي راه هاي جاده اي و انتقال اطلاعات به سازمان ها از جمله حمل و نقل، پليس راه، راه و ترابري گامي بزرگ در اين عرصه برداريم.

وي اضافه كرد: در گام اول توانستيم با هشت دوربين اين كار را آغاز كنيم كه اگر بودجه لازم تا قبل از فصل سرما اختصاص يابد چند دوربين ديگر در گردنه هاي خطرناك استان نصب مي شود تا با گرفتن اطلاعات مناسب از نظر جوي، ترافيكي، تصادفات، علل ترافيك و كنترل نيروها، تلاش بيشتري در جهت كاهش تصادفات و عادي سازي ترافيك داشته باشيم.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن