تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816957125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آشنايي هنرمندان با معارف ديني ضرورت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آشنايي هنرمندان با معارف ديني ضرورت دارد
گروه خبرنگاران افتخاري / سيد جعفر فاطمي نوش آبادي: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين بر ضرورت مراجعه هنرمندان به منابع ديني و آشنايي با اين معارف تأكيد كرد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين، «محمدحسين شفيعي‌ها» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين در جلسه هماهنگي ستاد اجرايي جشنواره ادبيات نمايشي رضوي گفت: حوزه‌هاي علميه بايد بستر لازم جهت استفاده و بهره‌مندي هنرمندان از منابع ديني را فراهم سازند تا هنرمندان بيش از گذشته با معارف ديني آشنا شوند.

وي با اشاره به نقش هنرمندان آگاه و آشنا به معارف و منابع ديني در هدايت صحيح فرهنگ جامعه خاطرنشان كرد: امروز نيازمند آن هستيم كه با مطالعه در منابع فاخر ديني در خلق آثار پر محتواي هنري و فرهنگي بكوشند.

شفيعي‌ها با بيان اينكه پس از گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي در برگزاري و برپايي مراسم‌ شادي‌بخش و فرح‌انگيز دچار ضعف هستيم، گفت: برنامه‌ريزي هنرمند، ارائه طرح‌ها و برنامه‌هاي شادي‌بخش و سالم، برپايي مراسم‌ ولادت ائمه اطهار(ع) و مناسبت‌هاي ملي با حضور و مشاركت مردم و استفاده از زبان هنر در برگزاري اين مراسم‌ و كسب تجربه مي‌تواند در تقويت اين حوزه اثربخش باشد.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره ادبيات نمايشي رضوي و برپايي نمايشگاه فرهنگ رضوي در استان قزوين تصريح كرد: ايام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) فرصت مناسبي در جهت ايجاد روحيه نشاط بين مردم جامعه ايجاد كرده است كه بايد از اين بسته در راستاي تقويت مراسم‌هاي شادي‌بخش و فرح‌انگيز به نحوه مطلوبي استفاده كنيم.

دبير جشنواره ادبيات نمايشي رضوي افزود: دهه كرامت از يكم ذي‌القعده همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا يازدهم ذي‌القعده مقارن با ولادت امام رضا(ع) ادامه مي‌يابد.

وي بر نهادينه كردن ارائه نمايشنامه و فيلمنامه پرمحتوا و جذاب در ميان نويسندگان و هنرمندان تأكيد كرد و گفت: هنرمندان با مطالعه معارف و مأخذ ديني و انديشه در آن مي‌توانند بر اساس مباني اسلامي و ديني و منطبق با زندگي اجتماعي، سياسي و فرهنگي كشور آثار زيبايي در آن حوزه تدوين كنند.

شفيعي‌ها بيان كرد: هنرمندان مي‌توانند با مطالعه تفاسير قرآن كريم، نهج‌البلاغه، نهج‌الفصاحه و ديگر كتب ديني در جهت محتوا بخشي به آثار هنري خويش گام‌هاي مؤثري بردارند.

وي با اشاره به نحوه برگزاري جشنواره رضوي در سال‌هاي گذشته گفت: در دو سال اخير كوشيده‌ايم تا جشنواره رضوي را به ميان مردم برده و با مشاركت و حضور مردم برگزار كنيم و از قالب محدود در بين هنرمندان خارج سازيم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين برگزاري نمايشگاهي به عنوان فرهنگ رضوي را از مصاديق بارز سياست حضور مردم عنوان كرد و گفت: بايد بكوشيم در دهه كرامت با حضور و مشاركت مردم فضايي شاد و فرح‌بخش در استان ايجاد كنيم.

وي با تأكيد بر توسعه معارف اهل بيت(ع) در جامعه خاطر نشان كرد: بايد زمينه شناخت دهه كرامت و آثار و بركات اين ايام معنوي را براي جامعه ايجاد كنيم.

حجت‌الاسلام «مجتبي قائداميني» نيز گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب مي‌كوشند تا روحيه يأس و نااميدي را در جامعه تزريق كنند و براي رسيدن به اهداف شوم خويش به شيوه‌هاي فرهنگي متوسل شده‌اند.

وي با اشاره به سياست‌هاي دولت نهم در ايجاد نشاط ملي و اميد در جامعه خاطر نشان كرد: برگزاري با شكوه جشن‌ها و اعياد مذهبي، مراسم بزرگداشت ولادت ائمه اطهار(ع) با حضور و مشاركت مردم و به صورت هدايت شده يكي از راه‌هاي ايجاد روحيه نشاط و اميد در جامعه است.

حجت‌الاسلام اميني، برگزاري جشنواره ادبيات نمايش رضوي را حركتي مؤثر و ارزشمند در تقويت نشاط و اميد در جامعه عنوان كرد و گفت: گسترش و ترويج معارف اهل‌بيت(ع) بخصوص معارف رضوي در اين برهه از زمان كه شاهد هجوم افكار غير اسلامي در جامعه مي‌باشيم، لازم و ضروري است.

در ادامه اين نشست، «كاظم‌‌پور» معاون فرهنگي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با ارائه از روند فعاليت‌ها و اقدامات انجام شده در دبيرخانه ادبيات نمايشي رضوي پرداخت و گفت: 200 اثر در قالب نمايشنامه و فيلمنامه به دبيرخانه جشنواره ادبيات نمايشي رضوي در استان قزوين ارسال شده كه اين ميزان نسبت به سال گذشته 100 درصد افزايش يافته است.

كاظم‌‌پور از برپايي نخستين نمايشگاه فرهنگ رضوي در استان قزوين خبر داد و گفت: نمايشگاه فرهنگ رضوي به صورت منطقه‌اي و در ايام دهه كرامت و با حضور استان‌هاي قزوين، همدان و زنجان به ميزباني شهر قزوين برپا مي‌شود.

وي افزود: نمايشگاه فرهنگ رضوي در قالب 27 غرفه، آثار عكاسي شده از حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، هنرهاي تجسمي، تنديس‌ها و لوح يادمان‌هاي جشنواره رضوي سال‌هاي گذشته، مجمومه كتاب‌هاي رضوي در دهه كرامت پذيراي عموم مردم خواهد بود.

كاظم پور اضافه كرد: اجراي تئاتر خياباني، اكران فيلم‌هاي سينمايي مربوط با امام رضا(ع)، اجراي تئاتر صحنه‌اي و تعزيه امام رضا(ع) و بازديد هنرمندان ساير استان‌ها از نمايشگاه فرهنگ رضوي از ديگر برنامه‌هاي دهه كرامت است.

معاون فرهنگي و هنري اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين خاطر نشان كرد: نمايشگاه فرهنگ رضوي در امامزاده حسين(ع) و موزه چهل ستون شهر قزوين برگزار خواهد شد.

در ادامه اعضاي ستاد برگزاري جشنواره ادبيات نمايشي رضوي و نمايشگاه فرهنگ رضوي نظرات و پيشنهادهاي خويش پيرامون برگزاري هر چه باشكوه‌تر جشنواره ادبيات نمايشي رضوي و نمايشگاه فرهنگ رضوي و مراسم‌ ايام دهه كرامت را مطرح كردند.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن