تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817091131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوچرخه‌سوار مروج فرهنگ قرآني به تبريز رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دوچرخه‌سوار مروج فرهنگ قرآني به تبريز رسيد
خبرگزاري فارس: دوچرخه‌سوار تهراني كه با هدف ترويج فرهنگ قرآني دور ايران را ركاب مي‌زند؛ به تبريز رسيد.


امير خدافرد دوچرخه‌سوار تهراني امروز در حاشيه حضور خود در محل دفتر منطقه هفت كميسيون حقوق بشر اسلامي در گفتگو با خبرنگار فارس در تبريز گفت: عمل به قرآن تحقق حقوق بشر واقعي است.
وي تصريح كرد: كودكان آيندگان هر سرزميني هستند و براي سرزميني به دور از ناملايمات بايد كودكان را دريابيم.
خدافرد اظهار داشت: حفظ حقوق كودكان پايه اصلي حفظ حقوق بشر در تمام كشورهاست و در دنيا مهم‌ترين بخش هر اجتماع بايد به وضع كودكان آن اختصاص داده شود.
وي گفت: اگر كودكان ما از پايه دوران كودكي با روش‌هاي صحيح آموزش داده شوند كه به اين امر در جز به جز آيات قرآني و معارف ديني‌مان بدان پرداخته شده است در بزرگسالي به انحرافات مختلف كشيده نشده و زندگي توام با شادابي و نشاط قرينشان خواهد بود كه پرداختن به اين كار عين رعايت حقوق بشر در جوامع انساني است.
خدافرد ادامه داد: كودكان سرمايه‌هاي هر ملتي هستند كه شكل‌پذيري بهتر با هزينه كمتر در دوران كودكي امكانپذير است.
وي كه سفري طولاني را در پيش گرفته است، مسيري به مسافت 14 هزار كيلومتر، روزي 80 تا 90 كيلومتر را ركاب مي‌زند، گردنه‌ها و جاده‌هاي سخت‌گذر را در گرماي طاقت‌فرساي تابستان و در برف و سرماي زمستان مي‌پيمايد تا هدف خود را در خدمت به ترويج فرهنگ قرآني عملي كند.
امير خدافرد اظهار داشت: با وجود علاقه و عشقي كه به قرآن مجيد دارم با تاسف توفيقي در زمينه حفظ و يا مطرح شدن به عنوان يك قاري اين كتاب آسماني برايم حاصل نشده است، اما با روخواني و تفكر در معاني و مفاهيم آن به عنوان كتابي روشنگر و هدايتگر سعي در بهره‌گيري از آن درامور گوناگون زندگي خويش دارم.
تابلوي كوچكي جلوي دوچرخه او نصب شده كه در آن متني به اين شرح مشاهده مي شود، من به قصد تقرب امت اسلامي به فرهنگ نماز و قرآن در كشور با توكل به خدا سفرم را با دوچرخه به تمام استان‌هاي ايران براي پخش 124 هزار برگ مزين به آيات قرآني و احاديث ائمه اطهار (ع) به نشانه 124 هزار پيامبر از اول رجب مصادف با چهاردهم تيرماه امسال از تهران آغاز كرده‌ام.
وي افزود: هر چند كه به بركت پيروزي انقلاب اسلامي فرهنگ قرآني در جامعه و در بين اغلب خانواده‌هاي مسلمان ايراني جاي ويژه‌اي باز كرده، اما ترويج بيش از پيش اين فرهنگ، يادآوري آن و بهره‌گيري از آموزه‌هاي اين كتاب آسماني در امور روزمره زندگي باز هم در جامعه احساس مي‌شود.
اين جوان 30 ساله انگيزه خود از شروع اين حركت فرهنگي و ورزشي را جلب بيش از پيش توجه مردم به قرآن، گسترش فرهنگ قرآني و نيز بهره‌گيري هرچه بيشتر از مطالب و آموزه‌هاي مفيد اين كتاب آسماني در زندگاني ذكر كرد.
خدافرد كه با اين انگيزه از چهاردهم تيرماه امسال سفر خويش را با دوچرخه از تهران شروع كرده تاكنون يك هزار و 800 كيلومتر راه را در مسير استان‌هاي تهران، قم، قزوين، گيلان، زنجان، اردبيل و آذربايجان شرقي ركاب زده و از طريق شهر بستان‌آباد وارد تبريز شده است.
وي گفت: در ادامه اين سفر عازم استان‌هاي آذربايجان غربي و كردستان خواهم شد و از آنجا سفر خود را با رفتن به شهرهاي اروميه، سنندج، همدان، كرمانشاه، ايلام، خرم‌آباد، اراك، اصفهان، شهركرد، اهواز، ياسوج، شيراز، بوشهر، بندر عباس، يزد، كرمان، زاهدان و ... در مدت دو سال ادامه خواهم داد.
دوچرخه‌سوار تهراني مدت زمان در نظر گرفته شده براي اين سفر را دو سال اعلام كرد و گفت: بعد از اتمام سفر دور ايران، در صورت تامين هزينه‌ها با همين هدف سفر دور دنيا را آغاز خواهم كرد.
وي افزود: رشته‌هاي اصلي ورزشي من اسكيت‌سواري، كوهنوردي و اسكي است اما براي اين سفر پر فرود و فراز وسيله نقليه دوچرخه را برگزيده‌ام.
خدافرد مي‌گويد: اين سفر جنبه مذهبي، فرهنگي و ورزشي دارد، اما علاوه بر آن آشنايي با شهرها و تعدادي از روستاهاي واقع در مسير و نيز ديدن شگفتي‌هاي طبيعت از قبيل كوه، جنگل، رودخانه و ديگر چشم‌اندازهاي طبيعي نيز بخشي از توفيق اين سفر است كه به عنوان يكي از سفارشات مهم آيات قرآني مبني بر گشت و گذار در طبيعت و تفكر در عظمت آفرينش خداوند قادر نصيبم مي‌شود.
وي اضافه كرد: پس از ورود به شهرها يك عدد از اين برگه‌ها را به افرادي كه در طول مسير مي‌بينم هديه مي‌كنم و در صورت فراهم شدن شرايط با نمايندگان ولي‌فقيه و امامان جمعه شهرها، شهرداران و نيز تعدادي از مسئولان فرهنگي و ورزشي ديدار مي‌كنم.
خدافرد افزود: در اغلب شهرهايي كه رفته‌ام تاكنون مسئولان مساعدت‌هايي را در زمينه فراهم كردن محل اسكان انجام داده‌اند اما در پاره‌اي از موارد نيز به علت تامين نشدن محل اسكان در چادري كه با خود حمل مي‌كنم شب را به صبح رسانده‌ام.
وي مي‌گويد: ضمن تقدير از مسئولاني كه تاكنون در زمينه تامين محل اسكان، خورد و خوراك و نظاير آن به من كمك كرده‌اند انتظارم از ديگر مسئولان ذي‌ربط شهرها از جمله تربيت بدني، شهرداران و تعدادي از ارگان‌هاي فرهنگي همكاري و مساعدت بيشتر است.
خدافرد گفت: تصميم دارم معاني تعدادي از آيات قرآن را كه حاوي آموزه‌هاي خوب است به شكل شعارهاي كوتاه روي لوح‌هايي تهيه و پس از ورود به شهرها آنها را در بعضي از مكان‌هايي كه قابل مشاهده براي عموم مردم باشند نصب كنم.
انتهاي پيام/ش
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن