تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815544122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هويت ميبد را جهاني كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: هويت ميبد را جهاني كنيم
ميبد- خبرگزاري ايسكانيوز:همايش راهكارهاي جهاني شدن صنعت زيلو با حضور رئيس جامعه المصطفي العالميه ، فرماندار ، رئيس ميراث فرهنگي استان و معاون ايشان ، جمعي از زيلو بافان و صاحب نظران در فرمانداري ميبد برگزار شد.
به گزارش روزيكشنبه خبرنگارايسكانيوز،رئيس جامعه المصطفي العالميه در همايش راهكارهاي جهاني شدن صنعت زيلو كه روز گذشته در فرمانداري ميبد برگزار شد گفت : زيلو يكي از هويت هاي تاريخي استان و شهرستان است كه احيا آن موجب معرفي استان و شهرستان به دنيا است.
دكتر عليرضا اعرافي افزود : گره گشايي از اين صنعت و بازسازي و اقتصادي كردن آن از اولويتهاي كار مسئولين باشد .
وي ادامه داد: آموزش و پژوهش , تحقيقات و تبليغات سه اصلي است كه در صنعت زيلو نياز به توجه دارد تا اين صنعت بتواند به جايگاه اصلي خود دست يابد. حضور در نمايشگاههاي داخلي و بين المللي، ايجاد رشته تحصيلي زيلو ، چاپ بروشور و فرهنگ نامه زيلو ، نمادسازي ، تبليغات در نشريه هاي محلي و استاني و صدا و سيما و در نهايت برگزاري جشنواره زيلو و تلاش جهت ثبت در يونسكو از اهدافي كه رسيدن به آن , اين صنعت را شكوفا خواهد كرد .
رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي استان نيز در اين نشست اظهار داشت: زيلو معرف ميبد است و تلاش مي كنيم مهر اصالت اين صنعت را از يو نسكو دريافت كنيم. پايگاه پژوهشي ميبد نيز براي تهيه كتابي در خصوص زيلو اقدام خواهد كرد .
در ادامه معاون ميراث فرهنگي استان نيز گفت : فعاليتهاي بسياري جهت رونق صنعت زيلو صورت گرفته است از جمله مي توان از شركت در نمايشگاه فرش عمان ، رايزني با ايران خودرو براي استفاده از زيلو براي پوشش صندلي خودروهاي توليدي اين شركت ، نام برد.
وي افزود نام گذاري يكي از ميادين شهر با همكاري شوراي شهر با نام زيلو صورت خواهد گرفت.
در ادامه زيلو بافان و مسئولين شهرستان در خصوص مشكلات اين صنعت و راهكارهاي حل آن به بحث و تبادل نظر پرداختند./120
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن