تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816823769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف:اميدواريم تهران را به شهري با هويت ايراني اسلامي تبديل كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قاليباف:اميدواريم تهران را به شهري با هويت ايراني اسلامي تبديل كنيم
شهردار تهران در جمع روساي سازمانها و نهادهاي ايراني فعال در ژاپن به تشريح سياست ها ، برنامه ها و طرح هاي شهرداري تهران براي تبديل پايتخت به يك شهر شايسته براي زندگي شهروندان پرداخت.

به گزارش خبرگزاري مهر از توكيو ، دكتر محمدباقر قاليباف بعدازظهر روز گذشته در جريان اين ديدار برخي مشكلات شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و با تاكيد بر اين كه برخي از اين موضوعات ريشه در رفتار خود ما دارد و برخي ديگر حاصل مشكلات ساختاري شهر است ، تصريح كرد : به عنوان نمونه مسئله زباله را مورد اشاره قرار مي دهم . موضوعي كه دقيقا با مقايسه تهران با شهري مانند توكيو ، به معضل بودن آن در شهر تهران پي مي بريم .

وي ادامه داد : اولين مسئله اين است كه توليد زباله ما بسيار زياد است و از آن بدتر اينكه همين ميزان زباله هاي توليد شده را هم بدون توجه به ضرورت مراقبت و نگهداري از شهر در خيابان ها رها مي كنيم .

شهردار تهران با اشاره به اينكه براي حل اين مشكل در تهران بايد دو مسئله را مورد توجه قرار مي داديم ، تصريح كرد : تغيير عادات رفتاري شهروندان و همچنين رفع مشكلات ساختاري در شهرداري تهران براي حل معضل زباله مورد توجه قرار گرفت.

به گفته قاليباف اولين اقدام مديريت شهري فرهنگ سازي براي اصلاح شرايط فعلي با محوريت نهاد خانواده و همچنين شبكه آموزشي شهر تهران بود.

وي افزود : اقدام بعدي نيز فعال كردن روش مكانيزه جمع آوري زباله مبتني بر مشاركت خود شهروندان بود . هم اكنون اگر در تهران حضور پيدا كنيد جلوي هر كوي و گذري سطل هاي ويژه جمع آوري مكانيزه زباله را مشاهده خواهيد كرد. تعداد اين سطل هاي خاص در بعضي كوچه ها و خيابان ها حتي بيشتر از حد طبيعي است. به هر حال اين مسيري بود كه بايد طي مي شد تا تهران خود را آماده برخوردي از نوع ديگر با مشكلي به نام زباله كند.

شهردار تهران خاطرنشان كرد : حتي جالب است به اين نكته اشاره كنم كه در بسياري از شهرهاي كوچك و شهرهاي محروم كشور پاك سازي معابر به شكل متفاوت توسط مردم صورت مي گيرد . يعني آن ها خود ، شهرشان را صيانت مي كنند و اين فرهنگ شايسته اي است كه بالاخره بايد در تهران هم بصورت كامل شكل بگيرد.

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود در جمع ايرانيان مقيم ژاپن يكي ديگر از مشكلات كشور را شكاف ميان تغيير و تدبير در امور دانست و در تشريح اين نظر گفت : بايد توجه داشته باشيم كه حالا در دوره اي قرار داريم كه تغييرات بسيار سريع صورت مي گيرد ولي متناسب با آن تدبير نمي شود.

قاليباف مواردي همچون رفتارهاي ترافيكي شهروندان ، نماي بيروني ساختمان ها و همچنين مسايل مربوط به زيباسازي و پاكسازي شهر را نمونه هايي از شكاف بين تغيير و تدبير دانست و تاكيد كرد كه تدبير براي اين موارد جزء حقوق قطعي شهروندان محسوب مي شود.

وي با بيان اين مطلب كه در طول 3 سال گذشته بيشترين انرژي ما صرف ساماندهي امور و همچنين به پايان رساندن كارهاي ناتمام شده ، خاطر نشان كرد: من فكر مي كنم ما در حوزه مديريت شهري بايد ساختارها را بصورت كامل اصلاح كنيم چرا كه مشكل ما نداشتن دانش كافي براي رفع مشكلات نيست بلكه نيازمند ساختارهايي هستيم كه اين طرح ها و روش هاي علمي را تبديل به هنجارهاي اجتماعي كرده و آن ها را ماندگار سازد .

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره برخي از سياست ها، اقدامات و برنامه هاي شهرداري تهران تصريح كرد: به هر حال امروز برخي امكانات و خدمات حق مردم است كه ما بايد در فكر ارائه آن ها باشيم . يكي از اين موارد امكاني بنام مترو است . وسيله اي مدرن و كارآمد در عرصه حمل و نقل عمومي كه پيش از اين رشد و توسعه لازم را پيدا نكرده بود.

وي تاكيد كرد : حالا ما با توجه به نيازسنجي هاي دقيقي كه صورت داده ايم به اين جمع بندي نهايي رسيده ايم كه حداقل بايد سالانه 15 كيلومتر بر طول شبكه قطارهاي زير زميني شهر تهران افزوده شود . مرز عبور از بحران ترافيك پايتخت احداث حداقل 150 كيلومتر مترو براي تهران است.

به اعتقاد قاليباف تنها در اين صورت است كه وقتي ما شبكه حمل و نقل عمومي شهر را با كمك مترو ، سامانه اتوبوس هاي تندرو و تاكسي كامل كرديم ، مي توانيم از مردم انتظار داشته باشيم كه به جاي بيرون آوردن وسايل نقليه شخصي خود از شبكه حمل و نقل عمومي استفاده كنند و به اين وسيله به توسعه شهر، مقابله با ترافيك و پاك شدن هوا كمك كنند.

قاليباف زيبا سازي را يكي ديگر از اولويت هاي مديريت شهر تهران و جزو حقوق اجتماعي شهروندان دانست و گفت : اگر سري به تهران بزنيد متوجه مي شويد كه در بسياري از پروژه هاي پراهميت شهر اين نگاه زيبا شناختي بوجود آمده و ما اميدواريم كه شهر تهران را به شهري با هويت ايراني و اسلامي تبديل كنيم.

شهردار تهران در ادامه به تشريح مشخصات پروژه هاي پر اهميت شهر تهران و بيان برخي مشكلات پيش روي آن ها پرداخت .

پروژه هايي همچون احداث پل هاي غير همسطح ، احداث تونل توحيد ، احداث تونل نيايش صدر، به پايان رساندن پروژه هاي برج ميلاد و تونل رسالت ، جمع آوري آبهاي سطحي ، تكميل و اصلاح شبكه فاضلاب شهري ، پياده رو و پياده راه سازي در خيابان هاي اصلي و پر تردد شهر، توسعه فضاي سبز عمومي و مجموعه اي از فعاليتهاي حمل و نقل ترافيكي ، از جمله پروژه هاي مطرح شده توسط شهردار تهران در اين جلسه بود.

لازم به ذكر است كه در ابتداي اين نشست دكتر عراقچي، سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن طي سخناني توسعه ارتباط و بهره برداري از از ظرفيت هاي ايرانيان مقيم خارج از كشور را مورد تاكيد قرار داد و گفت : ژاپن از جمله كشوهايي است كه هم ظرفيت هاي فراواني دارد و هم زمينه هاي فعاليت و بهره برداري در آن زياد است.

وي با بيان اينكه به واسطه روحيات مردم ژاپن، كار كردن در بازارهاي كار اين كشور چندان سهل و آسان نيست خاطر نشان كرد: دانشجويي كه در ژاپن مي درخشد يا نيرويي كاري كه مورد توجه قرار مي گيرد قطعا شايستگي بسيار بالايي از خود نشان داده است.

همچنين در اين نشست تعدادي از هموطنان ايراني مقيم ژاپن به تشريح نظرات خود در خصوص راه هاي توسعه شهر تهران پرداختند.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن