تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816826071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تا پايان سال جاري محقق مي‌شود؛ اشتغالزايي براي 1428 نفر در بخش كشاورزي آذربايجان شرقي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تا پايان سال جاري محقق مي‌شود؛ اشتغالزايي براي 1428 نفر در بخش كشاورزي آذربايجان شرقي
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: با بهره‌برداري از چهار مجتمع گلخانه‌اي در استان براي يك هزار و 428 نفر ايجاد اشتغال مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، سلمان شفاعت ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر عمليات بسترسازي مجتمع‌هاي گلخانه‌اي جلفا، كليبر و تبريز در مساحتي به وسعت 220 هكتار با ظرفيت 237 واحد در حال اتمام بوده و تا آخر سال جاري با واگذاري واحدهاي مذكور براي هزار و 428 نفر اشتغال ايجاد خواهد شد.
وي همچنين اضافه كرد: عمليات اجرايي چهار واحد مجتمع گلخانه‌اي به مساحت 162 هكتار در شهرستان‌هاي اهر، مرند، ملكان و عجبشير در حال انجام بوده و مطالعه چهار واحد ديگر در شهرستان‌هاي ورزقان، هريس، بناب و ميانه شروع شده است.
شفاعت در ادامه اظهار داشت: متوسط بارندگي سالانه در استان 285 ميلي‌متر است كه آب ناشي از بارندگي در استان به 13 ميليارد مترمكعب بالغ مي‌گردد.
وي اضافه كرد: كل منابع آب‌هاي سطحي قابل استحصال در استان به 9/2 ميليارد متر مكعب بالغ مي‌شود در حالي كه متوسط سالانه آب‌هاي سطحي استحصال شده در استان به 14/1 ميليارد مترمكعب مي‌رسد و اين به معناي استحصال فقط 43 درصد از آب‌هاي سطحي است كه در استان استحصال مي‌شود.
شفاعت با اشاره به اين موضوع كه سالانه بيش از 4/1 ميليارد مترمكعب از آب‌هاي زيرزميني استان مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد و آب مورد مصرف در بخش كشاورزي استان به 54/2 ميليارد متر مكعب شامل مي‌شود، گفت: توسعه كشت گلخانه‌اي در استان يكي از بهترين و موثرترين راهكارهايي است كه براي تقليل مصرف منابع توليد، به خصوص آب در استان مورد توجه سازمان جهاد كشاورزي بوده و در راس برنامه‌هاي توسعه كشت در استان قرار دارد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي اظهار داشت: با توجه به كمبود زمين زراعي و كاهش آب‌هاي سطحي و زيرزميني و تغييرات اقليم و افزايش فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي كشاورزي چاره‌اي به جز احداث مجتمع‌هاي كشاورزي وجود ندارد.
وي گفت: توليد يك هكتار گلخانه معادل توليد 10 هكتار كشت در فضاي آزاد بوده و راندمان توليد به ازا هر مترمكعب آب مصرفي 10 برابر است و براي توليد يك كيلو گوجه فرنگي در گلخانه 32 ليتر و در فضاي آزاد 300 ليتر آب مصرف مي‌شود.
شفاعت با اشاره به توسعه كشت گلخانه‌اي در تمام مناطق استان استفاده از اين روش را بهترين راه حل براي مقابله با عارضه‌هايي مثل خشكسالي، سرماي شديد محيط و همچنين كاهش چشمگير استفاده از آب ذكر كرد و افزود: با توسعه اين روش مدرن استان آذربايجان شرقي قابليت تصاحب عنوان استان پرمحصول و موفق در زيربخش‌هاي مختلف كشاورزي و منطقه را خواهد داشت.
انتهاي پيام/ش
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن