تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817259663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وقتي پولادمردان زير فشار وزنه زندگي كمر خم ميكنند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بسياري از مليپوشان وزنهبرداري در عرصه ميادين ورزشي به راحتي بر فولادهاي سخت غلبه ميكنند؛ اما زير بار فشار زندگي تسليم ميشوند.







به گزارش باشگاه خبري فارس "توانا "، مردان آهنين وزنهبرداري كه پرچم ايران اسلامي را بر بلنداي افتخارات جهان به اهتزاز در ميآورند زير " وزنه زندگي " كمر خم كردهاند.
خيليها نميدانند كه برخلاف بازيكنان فوتبال در مستطيل سبز كه به طور معمول جيب پر پولي دارند، اين وزنهبرداران حرفهاي پس از پوشيدن لباس تيم ملي حتي از بيمه بازنشستگي و درماني محروم هستند. وزنهبرداران نگران روزهاي پيري و آينده نامعلوم خود هستند و اين دلشوره دست از سرشان بر نميدارد كه با وزنه زندگي چه بايد كنند؟

* مشكلي بنام نداشتن بيمه خدمات درماني براي مليپوشان
افرادي كه در تيم ملي وزنهبرداري فعاليت ميكنند و بعد از مدتي به دليل مصدوميت يا مشكلات متعدد از اين رشته ورزشي كنار گذاشته ميشوند، نگران بيمه خدمات درماني و تامين مسايل مالي خود هستند.
حسين توكلي، يكي از اعضاي كادر فني وزنهبرداري تيمهاي پايه در اين مورد مي گويد: تيم ملي از لحاظ امكانات و بودجه در سطح پاييني قرار دارد و وقتي وزنهبرداري در مسابقات جهاني و آسيايي مدالهاي رنگارنگ كسب ميكنند كمتر به آن توجه ميشود و اين موضوع دور از انصاف است.
توكلي حل اين مشكل را خارج از توان مسئولان فدراسيون ميداند و براي حل مشكلات مالي وزنهبرداران، مسئولان سازمان تربيت بدني را به حمايت ميطلبد و در اين باره تاكيد ميكند: از فدراسيون توقعي ندارم چون مطمئنم هر امكاناتي كه دارد در اختيار تيم ملي قرار ميدهد، اما اميدوارم مسئولان رده بالاتر بيشتر به اين ورزش توجه داشته باشند.
وي ميگويد: زماني كه وزنهبردار موقعيتش را در تيم ملي مناسب نبيند مطمئنا از اردو كنار ميرود و انگيزهاش را براي ادامه فعاليت در اين رشته از دست ميدهد. اكثر وزنهبرداران از قشر كم درآمد جامعه به حساب ميآيند و فردي كه در رفاه و آسايش زندگي ميكند به اين رشته ورزشي روي نميآورد.

* مشكلات ادامهدار وزنهبرداران در اردوها
حقوق وزنهبرداران مليپوش بزرگسال در اردوي تيم ملي بين 300 تا 500 هزار تومان در ماه است كه اين مبلغ در شأن يك ورزشكار مدال آور ملي نيست.
وزنهبرداراني كه تمام وقت در اختيار تيم ملي قرار دارند هزينه كمي در قبال زحماتشان دريافت ميكنند و در صورت يك روز حضور نيافتن در اردو از حقوق آنها كاسته ميشود.
اصغر ابراهيمي، ملي پوش دسته 94 كيلوگرم ايران در اين باره ميگويد: مشكلات مالي هميشه در وزنهبرداري وجود داشته و اين موضوع كوچكي نيست چون بخش عمدهاي از فكر ورزشكاران را درگير خود ميكند.
وي ادامه ميدهد: ما اگر در اردوي تيم ملي به صورت تمام وقت حضور داشته باشيم حقوق ماهيانه ميگيريم، در غير اينصورت به ازاي هر روز حضور، مانند يك كارگر روز مزد مبلغي را دريافت ميكنيم.
ابراهيمي درباره بيمه وزنهبرداران تيم ملي نيز چنين مي گويد: هيچ يك از وزنهبرداران تيم ملي بيمه نيستند و از نظر حقوقي چيزي در اختيار ندارند.

* پشتوانهاي پوچ براي وزنهبرداري ملي پوش
وزنهبرداراني كه به تيم ملي دعوت ميشوند بايد تا چند ماه مانده به اعزام مسابقات، در اردو به صورت تمام وقت حضور داشته باشند، اين موضوع موجب ميشود از خانواده، تحصيلات و كارهاي روزمره خود كناره بگيرند.
بعد از پايان رقابتها، وزنهبرداران به فراموشي سپرده خواهند شد.
رسول تقيان، ملي پوش دسته 77 كيلوگرم درآمد ماهيانه وزنهبرداران را نامناسب با نحوه فعاليت آنها ميداند و معتقد است مبلغي كه به عنوان حقوق دريافت مي كنند واقعاً در شان آنها نيست: وزنهبرداران پشتوانهاي بعداز تيم ملي ندارند چون وقتي دوره قهرمانيمان به اتمام ميرسد، با وجود اينكه عمرمان را در راه اين رشته ورزشي گذاشتهايم و كار و تحصيلات درستي نداريم، بايد مانند مردم عادي زندگي ميكنيم. به ما حقوق اندكي در اردوهاي تيم ملي داده ميشود و به نظرم دريافت حقوق 400 هزار توماني نمي تواند در شان يك ورزشكار ملي باشد.

* پائين بودن بودجه فدراسيون و تاثيرات آن روي مليپوشان
فدراسيون وزنهبرداري بودجه كافي ندارد تا آن را در اختيار تيمهاي ملي قرار دهد، اما براي رفع مشكلات مالي مليپوشان و امكانات تمريني آنها نيز بايد چارهاي اساسي بيانديشد. اگر بودجه فدراسيون افزايش يابد مطمئنأ مليپوشان از اين موضوع بهره خواهند برد و تلاش خود را مضاعف ميكنند تا به رتبههاي بالاتري دست پيدا كنند.
حسين رضازاده، مدير تيمهاي ملي در زمينه مشكلات مالي وزنهبرداران بزرگسال مليپوش ميگويد: اكثر ورزشكاران رشتههاي مختلف ورزشي مشكلات مالي دارند؛ اما كم بودن حقوق وزنهبرداران تيم ملي 2 دليل دارد يك، كم بودن بودجه فدراسيون و ديگري نداشتن مدال آسيايي و جهاني مليپوشان.
وي ادامه ميدهد: وزنهبرداران هميشه در اردوي تيم ملي حضور ندارند بلكه فعاليت آنها در اردوها كوتاه مدت است و فقط در مسابقات جهاني و آسيايي در برنامههاي اردويي قرار ميگيرند و اگر ركوردهايشان خوب باشد ادامه تمرينات را پيگيري ميكنند و در غير اينصورت از ليست تيم ملي خط ميخورند.
رضازاده ميگويد: اگر وزنهبرداري در رقابتهاي آسيايي و جهاني مدال كسب كند فدراسيون، كميته ملي المپيك و صندوق حمايت از ورزشكاران از آن مليپوش تقدير و تشكر خواهد كرد.
مدير تيمهاي ملي حقوق ماهيانه ملي پوشان را ملاك ارزيابي مالي آنها نمي داند و در اين باره ميافزايد: حقوق اردويي براي مليپوش ملاك نيست بلكه كسب مدال در مسابقات باعث ميشود تا از سوي مسئولان مربوطه جوايزي به وي اهداء شود. اردوي تيم ملي را ما راهاندازي كرديم و هزينهاي نيز براي وزنهبرداران تدارك ديدم.
قهرمان سابق وزنهبرداري جهان كه علاوه بر مدالهاي رنگارنگ، چندين كار تبليغاتي براي شركتهاي مختلف را نيز در كارنامه خود دارد، معتقد است ملي پوشان نبايد به پول فكر كنند: هر ورزشكاري كه مليپوش ميشود و پيراهن تيم ملي را بر تن ميكند بايد افتخار كند نه اين كه در مورد كم بودن حقوق خود ناراضي باشد بلكه بايد پولي هم پرداخت كند. هيچ فدراسيوني در اردو به ورزشكاران هزينه پرداخت نميكند، اما فدراسيون وزنهبرداري اين كار را انجام ميدهد و حقوق مليپوشان را سر موقع ميپردازد.
رضازاده در پاسخ به اين سوال كه آيا برخي وزنهبرداران دعوت شده به دليل كم بودن هزينههاي مالي به تيم ملي نميآيند، اين چنين ميگويد: اين افراد را به تيم ملي دعوت نكردهايم بلكه التماس ميكنند تا مليپوش شوند. با وجود همه مسايل من سعي ميكنم تا حقوق ورزشكاران مليپوش را افزايش دهم، اما اين موضوع بستگي به بودجه فدراسيون دارد.

* اما و اگرهاي سنگين وزنه زندگي
مسئولان براي حل مشكل تامين زندگي اعضاي تيم ملي همواره اما و اگرهايي را براي بهتر شدن اوضاع مطرح ميكنند. وزنههاي زندگي روز به روز سنگينتر ميشود.
مشخص نيست مسئولان تا چه زماني ميتوانند اين ورزشكاران را بدون بودجه كافي راهي ميادين بين المللي ورزشي كنند و آنها را با ذهني آشفته در چرخه زندگي تنها بگذارند تا با حقوق روز مزد فعلي به مصاف وزنه زندگي بروند و البته كمر خم كنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن