تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820866098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يزد، تجلي گاه ناب ترين بخش تمدن‌ ايراني- اسلامي است‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: يزد، تجلي گاه ناب ترين بخش تمدن‌ ايراني- اسلامي است‌


سرويس شهرستانها: رييس موسسه بين‌المللي گفت‌و‌گوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در همايش بين المللي "يزد،بسترتمدن باستاني و مظهر گفتگو" كه باحضورچندين شخصيت سياسي،فرهنگي بين المللي وچهره هاي فرهنگي وهنري داخلي درشهرتاريخي وپرقدمت يزد، برگزارشد، اين شهررا، تجلي گاه ناب ترين بخش تمدن ايرانياسلامي برشمرد و افزود: اگر كسي بخواهد ژرفا و پهناي تمدن فاخر ايراني را دريابد، بايد يزد را بشناسد.

همايش "يزد، بستر تمدن باستاني ومظهر گفت وگو" به همت كانون يزدي تباران (كه متشكل از يزدي هاي سراسر جهان است وقدمتي 10 ساله دارد) باحضور بسياري از شخصيت هاي سرشناس بين المللي ازجمله: "رومانو پرودي" نخست وزيرسابق ايتاليا، "بندويك" نخست وزير سابق نروژ، "مري رابينسون" نخست وزير اسبق ايرلند، "ليونل ژوسپين" نخست وزير اسبق فرانسه، " زلاتكوگومذريج" نخست وزير اسبق بوسني وهرزگوين، جمعي از چهره هاي شاخص سينما واقشار مختلف مردم يزد در تالارگردهمايي برق شهيد عباسپور اين شهر برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رييس جمهوري سابق وهمچنان محبوب ايران، بارديگر به زادگاه خود دراستان يزد گام نهاد تا درمراسمي كه ازسوي كانون يزدي تباران براي قدرداني از اين شخصيت جهاني وبا حضور شخصيت هاي بين المللي برگزارشده بود، حضور يابد.

دكترسيد محمد خاتمي سخنان خودرا دراين همايش چنين آغاز كرد:

سپاس خدايي كه انسان را آفريد و انسان را خردمند خلق كرد. و درود بر همه پيامبران بزرگ خدا، پيام آوران ايمان و عشق و عدالت. به ويژه درود بر پيامبر مكرم اسلام، منادي ايمان، اخلاق، عشق و بر خاندان پاك او. سلام به شما همشهريان عزيز دوستان مكرم. ميهمانان بزرگوار و عزيزاني كه از كشورهاي مختلف به نشست "دين در دنياي معاصر" تشريف آورده ايد. علما و بزرگاني كه از تهران آمده اند، همكاران سابق و امروز من. ورزشكاران و هنرمنداني كه لطف كرده اند و از همين جا اظهار ادب مي كنم نسبت به عزيزاني كه بيرون سالن مانده اند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي سپس به بيان موقعيت جغرافيايي استان يزد پرداخت و گفت:

كشور ما با دو رشته كوه البرز در شمال و زاگرس در غرب احاطه شده است و دامنه هاي اين دو سلسله جبال با طراوت سرشار از زندگي است.

در دامنه هاي شمالي البرز، شاهد هواي معتدل ودر دامنه هاي زاگرس به ويژه شمال غربي آن، شاهد هواي سرد و زمستان هاي پربرف هستيم و فلات مركزي ايران در ميان اين دو سلسله كوه ها قرار گرفته و بخش قابل توجهي از اين فلات را بيابان و كوير شامل مي شود كه يزد در اين منطقه واقع است.

منطقه اي كه به جاي باران زندگي بخش، آفتاب سخاوتمندانه سوزان ترين اشعه هاي خود را نثار زمين مي كند و زمين كريمانه تا عمق وجود خويش قطره، قطره اين گرما را مي مكد و درياي شن متحرك پذيراي اين هديه آسماني است.

رييس بنياد باران، درادامه اظهار داشت: يزد در اين منطقه است، اما يزدي معجزه كرده و هنرمندانه و موفق زندگي را از چنگ طبيعت خشك و بي رحم، ولي باشكوه ربوده است تا جشن اين پيروزي را با تمدني عظيم و فرهنگي سرشار و با عظمت برپا كند. تمدني كه شايد بتوان گفت ناب ترين بخش تمدن ايراني و بعد از اسلام، تمدن ايراني اسلامي است. معماري شگفت انگيزي كه در اين سرزمين بنا شده، نشانه عظمت روح يزدي است؛ به گونه اي كه امروز تمامي بافت قديم يزد به نظر سازمانهاي بين المللي جزو آثار ارزنده تاريخي بين المللي است.

خاتمي افزود: مي دانيم آب، مايه حيات است و در تجربه بشري معلوم است كه آب چه نقشي دارد، آنچه در اين سرزمين كمياب است، آب است و در جايي كه آب نباشد زندگي نيست.

اما يزدي با هوش با سختكوشي خويش تا اعماق زمين فرو مي رود و با ساخت راه در زير زمين، از فرسنگها وكيلومترها فاصله، آب را به سطح زمين مي‌آورد و زندگي را مي آفريند. اما كاريز يا قنات يزدي، فقط در زير زمين و افقي نيست؛ يزدي كاريزي هوايي به نام بادگير هم دارد، تا خنكهاي نسيم آسمان را بگيرد و بر گونه برافروخته از گرما و آتش خويش، بنوازد. برهنگي طبيعت در برابر اقتدار يزدي سر تعظيم فرو مي آورد.

وي ادامه داد: جغرافياي يزد، شگفت انگيز است، اما جغرافياي روح يزدي شگفت انگيزتر. ايمان، هوش، آفرينندگي و ابتكار، روح يزدي را تشكيل مي‌دهد. يزدي با دلي به صافي آسماني كه زير آن به سر مي‌برد، با خداي خود ديدار و توحيد و يگانه پرستي و تعظيم و كرنش در برابر خالق حكيم و مقتدر را تجربه مي كند.

وي ادامه داد: مگرنه اينكه، يزد "دارالعباده" است و دانشمندان، عارفان، هنرمندان و شخصيتهاي مختلف كه هر كدام در حوزه كار خود شگفتي آفريده و بر ابهت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي افزوده اند، ازآنند؟

خاتمي تاكيد كرد: گفت وگو مبتني برشناخت است وبراي اين كه بتوانيم با يك تمدن و فرهنگ و صاحبان آن گفت وگوكنيم، قبلا بايد آن را بشناسيم واگر كسي بخواهد ژرفا وپهناي تمدن فاخر ايران را بشناسد، بايد يزد را بشناسد.

سيد محمد خاتمي پس از خروج از همايش يزد"يزد،بسترتمدن باستاني و مظهر گفتگو" درجمع خبرنگاران گفت: همايش خوبي بود و از نظرات دوستان استفاده كردم.

وي افزود: به يزدي بودن خودم قبلا هم افتخار مي كردم و الان با برگزاري اين برنامه در يزد افتخار مضاعفي به يزدي بودنم پيدا كردم و به يزدي بودن خود مي بالم. وي گفت: يزد داراي سرمايه ها و پتانسيلهاي ناشناخته زيادي است كه لازم است از آنها هم در چنين برنامه هايي تجليل شود.

* سخنان دكتر محمد جوادظريف‌

دكتر محمد جواد ظريف، نماينده سابق ايران در سازمان ملل، با تاكيد بر اينكه حمايت و قدرداني از خاتمي، حمايت از شخص وي نيست، تصريح كرد:‌‌ حمايت از خاتمي، حمايت و قدرداني از يك ايده جهاني است، قدرداني از ايده‌‌اي كه جهان در روزگار بي‌‌عدالتي به آن نيازمند است.

"محمدجواد ظريف" در نشست "يزد بستر تمدن باستاني و مظهر گفت‌‌وگو" كه در شهر يزد برگزار شد، ضمن بيان سخنان بالا، ‌‌اظهار داشت:‌ يزد از يك طرف شهر ايمان و فقاهت است و بزرگاني چون آيت‌‌الله حائري يزدي را در خود پرورش داده و از سوي ديگر شهر تسامح و بردباري است. شهري كه اقليت‌‌هاي مذهبي، زرتشتي، مسيحي و مسلمان قرن‌‌هاست با صلح و دوستي در آن زندگي مي‌‌كنند.

وي ادامه داد: يزد، شهر گفت‌‌وگو است و عنوان اين سمينار، بسيار شايسته است كه "يزد بستر تمدن باستاني و مظهر گفت‌‌وگو" نام گرفته است.

وي با بيان اينكه خاتمي مظهر تمامي خوبي‌‌هاي مردم يزد است، اظهار داشت: ايشان شخصيتي روحاني از پدري روحاني مرحوم آيت‌‌الله روح‌‌الله خاتمي و از مادري بزرگ كه در اين مجلس با شكوه نيز حضور دارند و شخصيتي علمي، اهل فقه و منادي مدارا، بردباري و گفت‌‌وگو است.

ظريف با اشاره به حضور ميهمانان بزرگوار از شهرهاي مختلف جهان و شخصيت‌‌هاي مهم بين المللي، رييسان سابق جمهوري،‌‌ نخست‌‌وزيران و رهبران مذهبي در اين نشست كه ادامه دو روز جلسه كاري جدي در تهران است، گفت: اين مساله نشانه اهميت و احترام جهاني به موضوع گفت‌‌وگوي تمدن‌‌ها است. خاتمي نه‌‌تنها يك چهره محبوب و دوست‌‌داشتني ملي است، بلكه يك شخصيت برجسته جهاني است.

نماينده سابق ايران در سازمان ملل با بيان اينكه امروز گفت‌‌وگو به عنوان يك روش مطرح شده است، گفت: ديالوگ به معناي سهم مشترك و به اين معنا است كه ما نظام مبتني بر سلطه و خشونت، را كنار بگذاريم و نظام جديدي مبتني بر هم‌‌زيستي ايجاد كنيم و اين شايد به تعبير واقعي، انقلابي‌‌ترين روش براي اصلاح نظام جهاني باشد.

وي با بيان اينكه برنامه امروز قدرداني وتجليل از خاتمي، تقدير از آن چيزي است كه وي در صحنه داخلي و بين‌‌المللي براي آن ايستادگي كرده است، گفت: اين برنامه از طرف كانون همبستگي و اطلاع‌‌رساني يزدي تباران تشكيل شده است.

ظريف با اشاره به بزرگداشت سه مقام ملي، استاني و جهاني در آستانه سي‌‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت:‌ دكتر محبيان شخصيت برجسته استاني، آيت‌‌الله صدوقي شخصيت برجسته ملي و آقاي خاتمي شخصيت برجسته جهاني يزدي تباران هستند.

* سخنان دكتر محمد رضاعارف‌

دكتر محمدرضا عارف عضو هيات مديره بنياد باران، ديگرسخنران اين نشست بودكه درسخناني اظهارداشت: يزد، شهر باستاني با فرهنگ ما، با اوصاف و ويژگي هاي گوناگون در تاريخ تمدن ايران زمين ستوده شده است. بي ترديد باز شناسي و بازخواني خصوصيات و ظرفيت هاي آن مي‌تواند بخشي از سرمايه اجتماعي ما در سطح ملي، منطقه اي و بين‌المللي باشد. به عنوان يك محقق و معلم دانشگاهي، مي گويم كه يزد شناسي بخش مهم و موثري از ايران شناسي است.

دكتر محمدرضا عارف درادامه افزود: بايد به كشف استعدادها، ظرفيتها و قابليت هاي معنوي و فرهنگي يزد انديشيد . يزد فهرست و نمايه اي از ايران عزيز است.عالمان، انديشمندان، هنرمندان، معماران، تاجران و شهروندان يزدي كه در اين شهر و گوشه و كنار ايران بوده‌اند، نمونه‌هاي اين فرهنگ هستند. يزديها سازگار با ديگران، اهل دوستي، مدارا و دوستدار گفت و گو با خوبان بوده‌اند.

وي ادامه داد: در يزديها، از همزيستي و پايداري در برابر سختيها و دشواريها و همچنين دانشوري، روحيه فرهنگ جمعي و نيز تدين همراه تسامح و پرهيز از خشونت و تلاش براي سربلندي ايران و اسلام ديده‌ايم كه اگر به درستي تبيين شود، مي‌تواند از مولفه هاي توسعه ملي قرار گيرد و لذا اميدواريم اين حادثه تاريخي، دچار فراموشي عمدي نشده باشد.

* ايده گفت وگوي تمدن ها

دكترعارف با اشاره به ايده "گفت و گوي فرهنگ و تمدنها"ي حجت‌ الاسلام والمسلمين خاتمي تصريح كرد: اين ايده نو، علاوه بر دستاوردهايي كه در عالم انديشه در جهان كنوني داشت، براي ما ايرانيان نيز شرطي از امنيت، ‌اعتبار و ظرفيت در سياست، اقتصاد و فرهنگ كشور شد، تا توانستيم در فضايي از خوشنامي در مسير آينده بهتر قرار گيريم. خوشبختانه اين ايده ي راهگشا، ريشه در اين سرزمين دارد و تاريخ فرهنگ يزد در روز مطرح شدن اين پيشنهاد، جان تازه‌اي در بين جهانيان يافت.

وي افزود: 10 سال پيش، در پنجاه وسومين مجمع عمومي سازمان ملل متحد، به پيشنهاد يكي از فرزندان صالح و انديشمند اين سرزمين، سيدمحمد خاتمي، گفت وگوي فرهنگها و تمدنها به عنوان قطعنامه اي بين‌المللي به اتفاق آراء به تصويب رسيد كه اين قطعنامه همه دولتها و سازمانهاي تابعه و نهادهاي غير دولتي را موظف به انجام اقدامات گوناگون براي ارتقاء مفهوم گفت وگوي تمدنها كرد. از آن پس نام اسلام و انقلاب اسلامي بجاي ستيز با گفت وگو، با تمايل و تفاهم و تفاخر توام شد.

عارف ادامه داد: كوفي عنان دبير كل وقت سازمان ملل متحد در سخنراني معروف خود در سال 1999 در دانشگاه آكسفورد در مورد اين رخداد مهم چنين گفت: سيدمحمد خاتمي از يك كشور اسلامي پاسدار گفتگوي ميان تمدنها و فرهنگهاست، نه برخورد بين آنها.

او تصريح كرد:‌ بر اساس پيشنهاد دكتر خاتمي، سازمان ملل متحد تصميم گرفت سال 2001 را سال گفت وگوي تمدنها نامگذاري كند.

وي بيان كرد: اين ايده همچنين دو سال بعد توسط دبير كل يونسكو در 5 فوريه 2001 در دانشگاه آكسفورد، ايده‌اي ابتكار آميز و جسورانه از سوي يك عضو خانواده ملل مسلمان خوانده شد و به گفته او، اين ايده صرفا يك شعار سياسي پيش پا افتاده نيست، بلكه فراخواني است كه از نظر ذهني بايد مرزهاي كهن را درنورديم و معيارهاي سنجش درست و نادرست و نيز جهان بيني‌هاي ديگر را بهتر درك كنيم. وي تصريح كرد: ايده گفت وگوي فرهنگ و تمدنها، علاقه گسترده‌اي در نهادهاي دانشگاهي و همچنين سازمانهاي غير دولتي را برانگيخت.

عارف اظهار كرد: ايده گفت وگوي تمدنها سرمايه ملت ايران و نيز افتخاري براي ملت يزد و اين سخن خاتمي، نتيجه زندگي صادقانه، سالم و سرشار از مدارا و خاندان بزرگ ايشان است. پدر ايشان مرحوم حاج سيدروح الله خاتمي، در انديشه ،گفتار و رفتار مجتهدي بزرگوار بود.

وي تاكيد كرد: همه افتخارات اين سرزمين ،از دوردستها تاكنون از دوره اصلاحات تا زمينه هاي علمي و دفاع مقدس را پاس مي داريم.

وي در پايان گفت: اميدواريم سه نماد منطقه‌اي، ملي و بين‌المللي خدمتگزار مردم سختكوش يزد: دكتر مجيبيان،‌ آيت الله صدوقي و سيدمحمد خاتمي را در انديشه و افكار، سرمشق قرار دهيم.

* سخنان نخست وزير سابق ايتاليا

رومانو پرودي، نخست وزير پيشين ايتاليا با تقدير از مردم يزد و سيدمحمد خاتمي، گفت: ايران جزو تمدنهاي قديمي است و يزد نمايانگر اين تمدن به شمارمي رود.

پرودي كه در همايش بين المللي "يزد،بسترتمدن باستاني و مظهر گفتگو"، سخن مي گفت، با تشكروقدرداني از ميزباني ولطف ومحبت مردم يزد، درادامه سخنانش، اظهار داشت: رهبران سياسي و مذهبي دنيا لازم است دغدغه‌ها و مشكلات و معضلات ملتها را درك كنند و زمان آن فرا رسيده است، تا با اجراي عاقلانه در سطح محلي، ملي و بين‌المللي كمك كنيم.

وي افزود: در اين دوران بسيار دشواري كه پشت سرمي گذاريم، نيازمند صلح و درك مشترك و دوستي هستيم. بسيار خردسندم كه پايان نشست ما در يزد اتفاق افتاد، چرا كه يزد، نه تنها گواره تمدن است، بلكه به تلاشهاي خود در اين زمينه نيز ادامه مي‌دهد. شهر يزد با ارائه آنچه كه از تاريخ كهن خود دارد، باعث شده است كه خود را بازشناسد و از نظر دستاوردهاي تاريخي كه در طول حياتش داشته، پنجره‌اي به روي گردشگري است واين امر فرصتي را براي درك ميان ملتها، فراهم آورده است.

پرودي ادامه داد: اين تلاش ما، استفاده از راهكاري به نام گردشگري را فراهم كرده است تاقدمت واهميت يزد را گرامي بداريم و ارزشهاي گذشته را باز بشناسيم. دريافته ايم كه يزد از ديرباز مركزي بوده براي تلاشهاي نه صرفا اقتصادي، بلكه فرهنگي و هنري كه اين تلاشها به پيشرفت يزد كمك كرده است.

وي ادامه داد: مطمئنا در آينده نه چندان دور ايران به جايگاهي در جوامع بين المللي كه شايسته آن دست خواهد يافت و يزد نقش محوري خود را در اين راستا ايفا خواهد كرد.

نخست وزير پيشين ايتاليا، افزود: در سميناري كه ما داشته‌ايم، نتايج متعددي در پي داشت كه يكي از آنها تلاش براي برقراري و كمك به روند صلح و آشتي بوده است. همه ما اغلب ناخرسنديم از آنچه كه در جهان مي گذرد، اما در آينده اي نه چندان دور، ما با دنيايي متفاوت روبرو خواهيم بود.

دنيايي كه در آن كشورهايي مانند چين و هند پايه‌هاي جديدي ارائه مي‌دهند و همچنين قاره‌هاي جديد و از سوي ديگر، رهبران جديدي نيز ايفاي نقش خواهند كرد.

وي ادامه داد: من فكر مي‌كنم يزد نيز به عنوان يكي از شهرهاي مهم و تاريخي كشور، نقش خود را به خوبي ايفا مي كند و بايد تاكيد كرد كه تمامي انرژي خود را گرد هم آوريم و در تمامي عرصه‌ها، نه تنها در عرصه سياست، بلكه در تمامي زمينه‌ها تلاش كنيم تا آينده را رقم بزنيم. نخست وزير پيشين ايتاليا با اشاره به تلاش يزديها در حفر قنات و دستيابي به آب گفت: اين مهم، نشان دهنده آن است كه مردم يزد از ديرباز به آينده بهتر فكر مي‌كرده اند.

وي تصريح كرد: از ديگر ويژگي هاي يزد اين است كه مسلمانان با اقليت هاي مذهبي به خوبي و مسالمت آميز، در كنار يكديگر زندگي مي‌كنند. يزد نه تنها مركزيت و محوريت جغرافيايي ايران را دارد بلكه از نظر فرهنگي نيز نقش محوري را ايفا مي‌كند.

* اهدا لوح افتخار

در پايان اين آيين لوح افتخار يزدي تباران وترمه اي كه نشان سنت يزد است، به دكتر خاتمي اهدا شد.

شايان ذكراست: حضور بيت آيت ا... روح ا.. خاتمي وآيت ا.. موسوي بجنوردي وچهره هاي سياسي، دانشگاهي ووزراي دولت اصلاحات دراين مراسم چشمگير بود.

همچنين، ابراهيم حاتمي كيا، كمال تبريزي، منيژه حكمت، محمد علي نجفي، احمد نجفي، رخشان بني اعتماد، فاطمه معتمدآريا، بهاره رهنماو حميد فرخ نژاد، ازجمله هنرمنداني بودند كه دراين همايش شركت كردند.

شايان ذكر است: براساس اطلاعيه كانون يزدي تباران اگرچه نام اين همايش درابتدا" تجليل از محمد خاتمي وايده گفت وگوي تمدنها"، بود، ولي به روايت مهندس سفيد، استاندار اسبق يزد و عضو هيات مديره كانون يزدي تباران ازجلسه اين كانون با خاتمي، : "وقتي به خاتمي گفتيم كه چنين مراسمي قراراست برگزارشود، به شدت مخالفت كردو بااصرار هيات مديره تصميم گرفتيم، عنوان مراسم را به:"يزد، بستر تمدن باستاني ومظهر گفت وگو" تغيير دهيم.

* عيادت خاتمي از استاد مشكيان، فرهنگي پيشكسوت يزد

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رييس جمهور سابق كشورمان پيش از حضور در اين همايش، از استاد "محمد رضا مشكيان" فرهنگي پيشكسوت يزد كه در بيمارستان دكتر مرتاض بستري است، عيادت كرد.

سيد محمد خاتمي را در اين ديدار، دكتر محمد رضا خاتمي،نايب رييس مجلس ششم، مهندس علي خاتمي و جمعي از شخصيت هاي برجسته فرهنگي و اجتماعي استان يزد از جمله حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد دعايي وانتظاري مدير كتابخانه عظيم وزيري همراهي كردند.

حجت الاسلام والمسلمين خاتمي در اين ديدار با اشاره به شناخت ديرين خود از استاد مشكيان و فعاليت هاي فرهنگي و عام المنفعه وي، براي اين عضو برجسته كانون يزدي تباران آرزوي سلامتي و طول عمر كرد.

دكتر مرتاض از پزشكان خوشنام و با سابقه استان يزد و مدير اين بيمارستان نيز، حضور سيد محمد خاتمي را به بيمارستان مرتاض خير مقدم گفت و ضمن ارائه توضيحات لازم از وضع بيماري و روند بهبودي اين فرهنگي پيشكسوت يزد، به خاتمي تا پايان ديدار ،وي را همراهي كرد.

در اين بازديد پزشكان مجرب يزدي ازجمله آقايان: محمد وحسينعلي ناظميان، حلواني (پزشك معالج استاد مشكيان) و صنعتي نيز حضور داشتند. خاتمي نيزبا وجودنگراني مشهودش از به هم خوردن وضع عادي بيمارستان، ابراز احساسات پرسنل و بيماران را پاسخ داد و با اصرار مكرر بيماران، پرستاران و پرسنل بيمارستان با آنها عكس يادگاري گرفت.

استاد محمد رضا مشكيان كه متولد 1301 است، يكي از افراد تاثير گذار در بخش فرهنگ و ادب استان به شمار مي آيد واز جمله فعاليت هاي وي مي توان به تاسيس و اداره دبيرستان آينده در سالهاي دور اشاره كرد.

استاد مشكيان در طول ساليان دراز خدمت فرهنگي خودتوانست در امور مختلف تاثير گذار باشد و توانائي هاي خود را در اختيار جامعه فرهنگي استان قرار دهد.

از مهمترين فعاليت هاي استاد مشكيان مي توان به معاونت اداره آموزش و پرورش يزد،مديريت بنياد خيريه يزد،موسس و مدير بنياد يزدشناسي،عضو انجمن مفاخر استان يزد،رئيس انجمن ادبي كتابخانه مرحوم وزيري يزد ومديريت كانون بازنشستگان كشوري تا سال گذشته اشاره كرد.

گفتني است: حضور سرزده خاتمي حتي مورد استقبال بيماران اين بيمارستان واقع شد وهمگي با صلوات و شادماني مقدمش را گرامي داشتند به طوري كه يكي از بيماران بخش هاي مجاور، دوان دوان درحاليكه، سرم خويش را در دست داشت خود را به خاتمي رساند و با اصرار وي را بخش محل بستري خود براي ديدن بيماراني كه توان حركت نداشتند، اما ازحضور خاتمي مطلع شده بودند برد.او گفت بيماران بخش، من را به عنوان سالمترين بيمار مجاورخويش به نمايندگي به پيشواز شما فرستادند.




 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن