تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816735828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار سينماگران با رئيس‌جمهوري بدون حضور مديران دولتي سينما


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ديدار سينماگران با رئيس‌جمهوري بدون حضور مديران دولتي سينما
سينماي‌ايران- گروه ادب و هنر:
جمعي از كارگردانان عصربيست‌ و‌هفتم مهر ماه، به ديدار رئيس‌جمهوري بروند.

عصربيست‌ و‌ هفتم مهر ماه، مجيد مجيدي، ابراهيم حاتمي‌كيا، مجتبي راعي، عليرضا رئيسيان، رخشان بني‌اعتماد، داريوش مهرجويي، شهريار بحراني، رسول صدرعاملي، مهدي فخيم‌زاده، تهمينه ميلاني، پوران درخشنده و احتمالا چند سينماگر ديگر به دعوت دفتر رياست‌جمهوري از پست بازرسي ميدان پاستور مي‌گذرند تا به ديدار محمود احمدي‌نژاد بروند.

اين ديدار در حالي صورت مي‌گيرد كه تا بعدازظهر امروز هيچ نماينده‌اي از معاونت سينمايي وزارت ارشاد براي اين نشست دعوت نشده بود و ظاهرا حتي وزير ارشاد نيز در اين جلسه حضور ندارد.

جواد شمقدري، مشاور هنري رئيس‌جمهوري كه به‌نظر مي‌رسد ابتكار عمل را اين بار به دست گرفته به فارس گفت: در ديدار كارگردانان سينما با رئيس‌جمهوري، من تنها از كارگردانان سينما دعوت كرده‌ام، دعوت از مديران دولتي سينما، برعهده تشريفات رياست‌جمهوري است.

شمقدري چندي پيش هم اعلام كرد كه در برخي محافل سينمايي چنين مطرح شده كه من در برگزاري اين ديدار نقش اصلي را دارم، در حالي كه اين جلسه به دعوت و اصرار شخص رئيس‌جمهوري برپا مي‌شود و نگاه و توقع ايشان از اين جلسه، فراتر از جلسات معمول و تشريفاتي است.

در همين حال مهر نيز نوشت: ديدار تخصصي از نگاه مشاور هنري رئيس‌جمهوري به معني دعوت از گروهي خاص از كارگردانان است و تفاوت ديدگاه شمقدري با معاون سينمايي هم از ديگر دلايل غيبت احتمالي محمدرضا جعفري جلوه در اين نشست به‌نظر مي‌رسد.

در مورد سينماگران نيز گويا قرار نبوده ديدار رئيس‌جمهوري با آنها جامعيت ديدار سينماگران با مقام معظم رهبري را داشته باشد و فقط گروهي خاص كه از نظر مشاوران احمدي‌نژاد حضورشان در جلسه ضروري به‌نظر مي‌رسد، دعوت شده‌اند. غير از رسانه هيأت اسلامي هنرمندان‌، تاكنون از ديگر رسانه‌ها براي پوشش اين نشست دعوت به عمل نيامده است.

با تمام اين احوال بنا به گفته شمقدري، ديدار كارگردانان سينما با رئيس‌جمهوري، با اين هدف برپا مي‌شود كه دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري در ديدار تاريخي كارگردانان سينما با ايشان دنبال شود. وي به فارس گفت: دغدغه دولت، تامين دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي است و در حقيقت رئيس‌جمهوري مي‌خواهد در ادامه آن ديدار، اهدافي را كه در آن ديدار بيان شده بود، دنبال نمايد و پيگيري كند و اميدواريم در اين مقطع بتوان قدمي در اين راستا برداشت.

رئيس كانون كارگردانان سينماي ايران نيز درباره ديدار امروز كارگردانان سينما افزود: از رئيس‌جمهور، مي‌خواهم با تشكيل كار گروهي، مشكلات سينما را كه در ديدار 2 سال قبل كارگردانان با مقام معظم‌رهبري مطرح شده بود، اولويت‌بندي و اجرا سازد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني هيأت اسلامي هنرمندان، عليرضا رئيسيان كه يكي از كارگردانان دعوت شده به جلسه امروز پاستور است، گفت: تمامي مشكلات سينما در ديدار 2 سال قبل كارگردانان با مقام معظم رهبري تشريح شد ولي در حال حاضر اين مشكلات همچنان ادامه دارد. به گفته وي، نظارت‌هاي سليقه‌اي، نظارت‌هاي موردي و مباحث پيرامون مديريت در بعد فرهنگ از جمله مشكلاتي بوده است كه در ديدار با مقام معظم رهبري مطرح شده است.

او اضافه كرد: ديدار كارگردانان سينما با رئيس‌جمهوري به لحاظ اينكه ايشان بالاترين مسئول اجرايي مملكت هستند، حائز اهميت است، اما به شرطي كه آقاي رئيس‌جمهوري، فقط به درد دل بچه‌هاي سينما بسنده نكند و كار گروهي از كارشناسان حوزه فرهنگ و سينما را براي رفع مشكلات سينما تشكيل دهد. به گفته عليرضا رئيسيان، اگر چه اين جلسه ديرهنگام است اما خالي از فايده نيست.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن