تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متولد امروزمريل، رييس بزرگترين شركت كارگزاري در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: متولد امروزمريل، رييس بزرگترين شركت كارگزاري در جهان
چارلز ادوارد مريل (Charles Edward Merrill) (تولد: 19 اكتبر 1855- وفات: 6 اكتبر 1956) انساني بشر دوست و كارگزار بورس و يكي از موسسان مريل لاينچ‌اند كمپاني (كه سابقا چارلز‌اي مريل اند كو ناميده مي‌شد) بود.


چارلز‌اي مريل پسر فيزيكدان چارلز مريل و آوكتاويا (ويلسون) مريل در گرين كاو اسپرينگز فلوريدا جايي كه سال‌هاي اوليه كودكي‌اش را گذراند، متولد شد. در سال 1898 خانواده به ناكسويلِ تِنِسي نقل مكان كردند اما پس از يك سال دوباره به فلوريدا بازگشتند و در جكسونويل ساكن شدند. پس از اينكه مدرسه‌اش در آتش سوزي بزرگ سال 1901 خسارت ديد، والدينش تصميم گرفتند او را به آكادمي آمادگي براي كالج كه توسط دانشگاه جان بي اِستِتسون اداره مي‌شد بفرستند. مريل از سال 1901 تا 1903 در آنجا تحصيل كرد و در سال 1903 كه سال آخر دبيرستانش بود به آكادمي وُرسِستِر منتقل شد. او پس از اينكه دو سال در كالج آمهِرست بود از سال 1906 تا 1907 را در دانشكده حقوق دانشگاه ميشيگان تحصيل كرد. وي در سال‌هاي 1907 تا 1909 در پَچوگ پلايمَوث ميلز و در سال‌هاي 1909 تا 1913 در جورج اچ بِر اند كو در شهر نيويورك كار كرد و سپس در سال 1914 چارلز‌اي مريل اند كو را تاسيس كرد و سپس نام آن را به مريل لاينچ اند كمپاني تغيير داد.
مريل و دوستش ادموند سي لاينچ كمپاني مريل لاينچ را در سال 1915 ايجاد كردند. مريل از راه سرمايه‌گذاري پول در مي‌آورد. او ادغام سال 1926 را كه سبب ايجاد فروشگاه زنجيره‌اي مواد غذايي سيف وي شد سازماندهي كرد و مريل لاينچ خدمات سرمايه‌گذاري بانكي را براي سيف وي فراهم كرد تا سرمايه مالي براي تاسيس ديگر شعبه‌ها فراهم شود. در سال 1931 سيف وي به بيش از 3500 فروشگاه در سرتاسر ايالات متحده افزايش يافت. در سال 1929 مريل انتظار سقوط بازار سهام را داشت بنابراين پيش از وقوع ركود بزرگ مقدار زيادي از سهام خود را فروخت. وي دست به دامان رييس جمهور كالوين كوليج (كه مانند مريل دانش آموخته آمهِرست بود) شد تا ضد سرمايه‌گذاري‌هاي مخاطره‌آميز و احتكار سخن بگويد، اما كوليج توجهي به او نكرد.
به علاوه مريل، كارمزد خريد سهام خود را با‌اي اِي پيِرس‌اند كو ادغام كرد و از طريق آن مريل لاينچ اند كو را دوباره سازماندهي كرد تا روي سرمايه‌گذاري‌هاي بانكي تمركز كند. در پي اين سازماندهي دوباره مريل قادر بود وقت بيشتري براي تمركز روي رشد مجدد سيف وي جايي كه وي بزرگترين سهامدار آن باقي ماند بگذارد. آن زمان داماد و نوه اش شركت را اداره مي‌كردند. مريل همچنين در موسسه اِس اِس كِرِج، پيشگام موسسه كِمارت، سرمايه‌گذار اصلي بود.
در سال 1936 درست پيش از شروع جنگ جهاني دوم، ‌اي اِي پيِرس اند كو به سراغ مريل آمد و از وي خواست تا در آنجا سرمايه‌گذاري كند و كنترل كارمزد خريد سهام را در اختيار گيرد. مريل موافقت كرد اما شرط كرد كه نام كمپاني را به مريل لاينچ‌اي اِي پيِرس اند كو تغيير دهند. مريل متقاعد شد كه ميانگين آمريكايي‌هايي كه مي‌خواستند سرمايه‌گذاري كنند بايد قادر باشند سهمي از بازار سهام را بخرند كه سابقا تفريحگاه توانگران بوده. وي به كارمندانش دستور داد سمينار‌هايي برگزار كنند كه در آنها زن‌ها و شوهرها بتوانند بچه‌هايشان را در اختيار مراكز نگهداري كودكان بگذارند در حالي كه مي‌آموزند چگونه آنها هم مي‌توانند سرمايه‌گذاري كنند. سياست بازاريابي مريل فوق العاده موفق بود. همه سرمايه‌گذاران كوچك به كمپاني وفادار ماندند. اگر چه نوآوري‌هاي شركت از وال استريت سرمشق گرفته است اما جايگاه آن را به عنوان بزرگترين شركت كارگزاري در جهان مستحكم كرده است. هنگام مرگ مريل در سال 1956، شركت 115 دفتر در ايالات متحده، بيشتر از 100 شريك و 570 كارمند داشت و هر روز بيش از ده درصد معاملات بورس (بازار) سهام را انجام مي‌داد.
هر سه فرزند مريل از سپرده‌هايي كه پدرشان از كودكي به آنها اختصاص داده بود غني بودند و هر گاه پدرشان از آنها درخواست مي‌كرد، آنها با كمال ميل از دريافت هرگونه ميراث اضافي (در ازاي صد دلار) چشم پوشي مي‌كردند. بنابراين دارايي مريل ابزار بشر دوستي شد. وي هزينه مركز علمي مريل در كالج آمهرست و دانشكده مريل در دانشگاه كاليفرنيا در سانتا كروز را كه در سال 1968 ساخته شد، پرداخت كرد.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن