تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817390384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رابطه متقابل احترام و اعتماد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نگاه اجمالی

میزان احترام و اتکا به نفس که یک انسان از خود آشکار میسازد بر تمام آن چه بیان میدارد و انجام میدهد تاثیر مینهد. در واقع آدمی میتواند خیلی به سرعت شخصی را که احترام و اتکا به نفس بالایی نسبت به خود دارد شناسایی کند زیرا چنین شخصی از زندگی کمال استفاده و لذت را میبرد و دقیقا آن چه را که دوست دارد باشد به جامعه ارائه میکند و آنچه که دوست دارد انجام میدهد. به همان اندازه او میتواند بدون آنکه دیگران را سرزنش کند یا عذر و بهانهای بیابد مسئولیت زندگی خودش را شخصا تقبل کند.
تاثیر احترام و اتکا به نفس

شخصی که از احترام و اتکا به نفس برخوردار باشد و از ارزش خود به خوبی واقف باشد به راستی که با خود و دنیای اطرافش در هماهنگی کامل به سر میبرد. او قادر است از یک زندگی کامل و پربار بهرهمند گردد. میزان بیاندازه بالا و یا برعکس میزان پایین از احترام و اتکا به نفس جنبههای بسیار مهمی از زندگی بشر را تشکیل میدهد به گونهای که به جرات میتوان اعلام کرد.

بدون در نظر گرفتن شرایط بیولوژیکی و فیزیولوژیکی تمام مشکلات دیگر زندگی دقیقا به میزان بالا و با کمی از احترام و اتکا به نفس بستگی دارد. احترام و اتکا به نفس از مشکلات زندگی نمیکاهد، مانع مرگ و عزاداری و سوگ و اندوه نمیشود، مانع شکستهای مالی و یا انواع فجایع کاری و حرفهای نمیگردد، مانع بروز پشیمانیها و تاسفها نمیشود اما به انسان میآموزد که چگونه برخوردی دیگر و مناسبتر با این اوضاع به هم ریخته داشته باشد.
سرچشمههای اساسی احترام و اتکا به نفس

اریک بدن از روان شناسان معاصر سه نوع عطش یا نیاز اساسی و حیاتی را که کودک در وجود خود احساس میکند و لازم است والدین کودک آن را سیراب کنند تشخیص داده است. کودک مانند فرد بالغ و نوجوان به انواع تحریکات و شناسایی و نیز ساختار نیاز دارد. کودک به این نیاز دارد که مورد لمس قرار گیرد نیاز دارد که به او توجه کنیم و به مراقبت و پرستاری از او همت گماریم. چنانچه از این مراقبتها محروم بماند به هیچ وجه رشد نمیکند.

در واقع توجهی که به او ابراز میشود به نیازی که او در شناسایی خود دارد پاسخگو میشود و نیاز او را برای لمس شدن و در آغوش گرفته شدن و سرانجام به نیاز وی برای تجربه کردن انواع تحریکات پاسخ میدهد.


همانطور که میدانیم جنین قادر است صدای پدر و مادر خودش را بشناسد و این که بسیار حائز اهمیت است که با جنین خود صحبت کنید. از تولد تا 6 ماهگی کودک باید بیاموزد که چگونه به مادرش اعتماد کند. پس از این مرحله او تصمیم میگیرد که زندگی کند و مورد مراقبتهای پیوستهای از سوی والدینش قرار بگیرد. از شش ماهگی تا هجده ماهگی برای رشد و پرورش قابلیت او برای اعتماد کردن به دیگران و نیز به حواسش بسیار حائز اهمیت است. او باید یاد بگیرد که چگونه خلاق ، جسور ، کاشف و فعال باشد و در تمام این کارها مورد حمایت والدینش قرار گیرد. کودک هجده ماهه تا سه سالگی نیاز دارد تا محدودیتهای خود را آزمایش کند و با دیگران رویارو شود و از دستوراتی ساده اطاعت کند. او همچنین نیاز دارد تا خشم خود را بیان کند و به این واقعیت دست پیدا کند که مرکز عالم هستی بشمار نمیرود. والدین باید از موقعیتها و اوضاعی که در آن برد و یا باختی وجود دارد پرهیز کنند. از کم ارزش کردن کودک و یا تحقیر او یا حتی خجل ساختن او خودداری ورزند. کودک سه تا شش ساله یاد میگیرد که چگونه هویت خود را مشخص سازد و این را درک میکند که چگونه میتواند در روابطی که با دیگران برقرار میسازد تاثیرگذار باشد. او میآموزد که هر رفتاری دارای نتایجی است و اینکه امتیازهای زیادی در داشتن رفتار اجتماعی و خوشایند وجود دارد. چنانچه والدین یا اطرافیان این کودک از احترام و اتکا به نفس شایستهای نسبت به خود برخوردار باشند او نیز میآموزد که چگونه احترام و اتکا به نفس خود را پرورش دهد. در شش تا دوازده سالگی ساختار روانی کودک در حال شکل گیری است . در این دوره میتوان خیلی کارها برای پرورش احترام و اتکا به نفس انجام داد در این مرحله او از قواعد و قوانین به خوبی مطلع میشود و به اهمیت آنها واقف میشود او میتواند در حین پرورش دادن ساختار باطنی وجودش قابلیتها و تواناییهای زیادی را شکوفا سازد. از دوازده تا نوزده سالگی نوجوان باید به تدریج به عنوان شخصی جدا از هسته اصلی خانوادگی بیرون بیاید و به عنوان انسانی مستقل و متکی در جامعه اظهار وجود کند او باید دارای اعتقادات و ارزشهای مخصوص به خود باشد و به عنوان موجودی قابل و ماهر و با کفایت که نسبت به تمام نیازها و احساسات و رفتار و کردارش احساس مسئولیت میکند وارد عمل شود.

والدین با ادامه دادن به رفتار محبت آمیز خود و با ارائه حمایت و امنیت لازم میتونند رشد و پرورش فرزندشان را تسهیل نمایند. آنها باید با رفتارهای غیرقابل قبول برخورد کنند. و فرزندشان را برای داشتن استقلال تشویق کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن