تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805119311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شاه فضل خبر داد ؛ارسال دو ميليون جلد كتاب به ارزش 6 ميليارد تومان به مساجد كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شاه فضل خبر داد ؛ارسال دو ميليون جلد كتاب به ارزش 6 ميليارد تومان به مساجد كشور
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي مساجد كشور گفت: 2 ميليون جلد كتاب به ارزش تقريبي 60 ميليارد ريال و 450 ميليارد و 500 ميليون ريال لوازم كتابخانه اي نيز تا پايان سال جاري به كتابخانه هاي مساجد ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي مساجد كشور در جمع خبرنگاران گفت: تحقيق و پژوهش، برنامه ريزي هاي فرهنگي كشور را هدفمند مي سازد.

حجت الاسلام عليرضا شاه فضل با انتقاد از تاثيرپذيري فعاليت هاي فرهنگي از سليقه ها و ذهنيت هاي افراد، گفت: برنامه ريزي هاي فرهنگي كشور در سايه تحقيقات و پژوهش هاي علمي ، نظام مند و هدفمند خواهد شد. فقدان كارهاي تحقيقي، عدم برنامه ريزي صحيح و هدفمند و هجمه تهاجمات فرهنگي دشمن، صدمه هاي فرهنگي بسياري به جامعه وارد ساخته است.

وي اجراي برنامه فرهنگي در سطح كشور براساس نيازسنجي از مباني مبارزه با تهاجم فرهنگي عنوان كرد و گفت: برنامه محوري، ارائه آموزش ها و برنامه هاي هدفمند و كارشناسي شده، بهره گيري از پژوهش و تحقيق در تدوين برنامه ها و توجه به محتوا و كيفيت برنامه ها را از عوامل تاثيرگذار در پايداري كانون هاي مساجد است.

شاه فضل مقابله با تهاجم فرهنگي را فلسفه راه اندازي كانون هاي فرهنگي و هنري عنوان كرد و افزود: خوشبختانه دولت نهم با شعار مسجد محوري، طي سه سال اخير اقدامات خوبي در راستاي گسترش فرهنگ مسجد محوري انجام داده است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي كانون هاي مساجد، حمايت و پشتيباني مادي و معنوي از كانون هاي مساجد را از سياست هاي ستاد عالي عنوان كرد و گفت: برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي ائمه جماعات، مديران مسوول كانون‌ها، كتابداران مساجد و اعضاي فعال كانون‌ها و برگزاري جشنواره هاي فرهنگي و هنري از مهم ترين فعاليت‌هاي كانون هاي مساجد مي باشد. در آخرين برنامه آموزشي كانون‌هاي مساجد، 12 هزار نفر از اعضاي فعال كانون‌ها و 4 هزار و 200 نفر از زوج‌هاي جوان در قالب همايش انديشه هاي آسماني در مشهد مقدس آموزش ديدند.

حجت الاسلام شاه ‌فضل، شناسايي هنرمندان مسجدي و تقويت و آموزش آنها يكي از اقدامات ابتكاري كانون‌هاي مساجد عنوان كرد و افزود: در اين راستا هفت جشنواره فرهنگي و هنري طرح شده كه سه جشنواره در شهرهاي گيلان، اصفهان و قم برگزار شده است.

وي از فعال‌سازي كانون هاي تخصصي در مساجد كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: تا پايان سال جاري كانون هاي تخصصي فرهنگي و هنري مساجد كشور در رشته هاي آموزش و پژوهش، تبليغات، انتشارات، ورزش، فيلم و نمايشنامه نويسي، عكاسي، مهدويت، قرآن، هنرهاي تجسمي و IT فعال خواهند شد و به ارائه خدمات فرهنگي و هنري مي پردازند.

معاون آموزش و پژوهش ستادعالي درخصوص برنامه‌هاي اوقات فراغت كانون‌هاي مساجد گفت: بيش از2 ميليون نفراز اعضاي كانون هاي مساجد در 4 هزار پايگاه اوقات فراغت و در قالب طرح آسماني ها از برنامه هاي فرهنگي و هنري اوقات فراغت كانون هاي مساجد استفاده كردند.

وي با اشاره به اجراي طرح آسماني ها در مناطق روستايي يادآور شد: فعاليت هاي اوقات فراغت كانون‌هاي مساجد با عنوان آسماني‌ها در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 50 درصد افزايش داشته است.

شاه فضل همچنين راه اندازي خانه هاي نور را يكي از فعاليت هاي قرآني كانون هاي مساجد اعلام كرد و بيان داشت: اجراي طرح تلاوت نور در 25 هزار مسجد، راه‌اندازي 300 خانه‌ نور در كنار مساجد كشور، توزيع 15 هزار جلد از تفسير همراه بين ائمه جماعات از مهمترين فعاليت هاي قرآني كانون هاي مساجد در 6 ماهه اول سال جاري است.

وي توزيع 3 ميليارد و 100 ميليون ريال بن بين اعضاي كانون‌هاي مساجد را از ديگر اقدامات ستاد عالي كانون‌هاي مساجد اعلام كرد و گفت: تهيه و ارسال 2 ميليون جلد كتاب كمك درسي و كتاب هاي عمومي به ارزش 60 ميليارد ريال به كتابخانه هاي مساجد، تجهيز كتابخانه هاي مساجد به وسايل كتابخانه اي و نرم افزار از فعاليت هاي ستاد عالي در امور كتابخانه هاي مساجد بوده است.

حجت الاسلام شاه فضل از فعاليت يك ‌هزار و 800 كتابخانه در كنار كانون‌هاي مساجد در سطح كشور خبر داد و افزود: 2 ميليون جلد كتاب به ارزش تقريبي 60 ميليارد ريال و 450 ميليارد و 500 ميليون ريال لوازم كتابخانه اي نيز تا پايان سال جاري به كتابخانه هاي مساجد ارسال خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي مساجد كشور گفت: بزرگداشت سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي، برگزاري جشنواره كرامت و ولايت، فعال سازي 150 كانون تخصصي، راه اندازي 2 هزار كتابخانه در صحن مساجد، برگزاري جشنواره كتاب سال مسجد، نماز و انتشار 15 عنوان كتاب با موضوعات مرتبط با مسجد و نماز از مهمترين برنامه هاي ستاد عالي كانون هاي مساجد در سال جاري است.

كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 71 با هدف مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن، آغاز به كار كرد ودر استان قزوين 60 كانون فرهنگي در كنار مساجد مشغول فعاليت مي باشند.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن