تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821075192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظر آيت الله مكارم به اظهارات گنجي و نشر آن بوسيله برخي خبرگزاريها


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نظر آيت الله مكارم به اظهارات گنجي و نشر آن بوسيله برخي خبرگزاريها
ما جواب شبهاتي مانند شبهه فرد مزبور درباره امام زمان(ع) را در كتاب حكومت جهاني مهدي(ع) داده ايم ولي بدانيد اين افراد از طرز سخنانشان پيداست كه مغرض هستند و پاسخ به درد آنها نمي خورد.
آيت الله مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد در پاسخ به استفتايي ضمن رد انتشار سخنان اكبر گنجي توسط برخي خبرگزاري نسبت به اظهارات تو واكنش نشان داد.

به گزارش عصرايران به نقل از شيعه نيوز ، در اين استفتاء چنين امده است :

خدمت آيت الله ناصر مكارم دامت بركاته با سلام و احترام

همان طور كه اطلاع داريد آقاي گنجي روزنامه نگار ايراني مقيم امريكا اظهاراتي درضمينه انساني بودن قرآن مجيد كرده بود و در روزهاي اخير مطالب جديدي را در سايت فارسي زبان هلندي در رد حيات و وجود حضرت مهدي قائم آل محمد (عج ) عنوان كرده است .سايت زمانه كه با بودجه اهدائي هلند اداره مي شود تعداد معدودي مخاطب درخارج از كشور دارد. بيشتركساني كه به اين سايت مراجعه مي كنند افرادي هستند كه عموما كاري به مسائل مذهبي ندارند. با مراجعه به سايت آلكسا كه آمار بازديدكنندگان سايت ها را ارائه مي كند بخوبي ديده مي شود كه اين سايت روزانه تعداد باز ديدكننده خارج نشين و يا ندرتان داخلي را توانسته جذب خود كنند و اغلب مراجعه كنندگان هم بدنبال موزيك و يا كارهاي به اصطلاح هنري هستند .

با توجه به اين امر آقايان گنجي و مهاجراني در پي جلب توجه افكار عمومي بخود در روزهاي اخير در يك جنگ زرگري دست به اصلاح مباحثه زده اند.اين مناظره كه تعداد اندكي را بخود كرده بود بناگاه مورد توجه در رسانه هاي داخلي و خارجي فارسي زبان شدند.

با كمال تعجب دو روز بعد از درج اين مطلب در سايت زمانه ، برخي خبرگزاريهاي دولتي با درج مطالب موهن و بي اساس اين روزنامه نگار كه بشيوه سلمان رشدي براي مطرح كردن خود راه توهين به مقدسات و اعتقادات ميليونها انسان شريف را در پيش گرفته منتشر ميشود. تا زماني كه برخي خبرگزاريهاي دولتي توهين هاي گنجي به يازدهمين امام شيعيان و به سخره گرفتن اعتقاد مسلمانان به وجود امام زنده را درج نكرده بود حتي سايت هاي لائيك فارسي داخلي و خارجي از درج سخنان گنجي خود داري مي كردند شايد هم بخاطر احترام به معتقدات مسلمانان از درج آن خود داري كردند .

ولي بمحض درج اين خبر در برخي خبرگزاريهاي دولتي و به نقل از اين منبع اكثر رسانه ها توهين هاي اين فرد را در معرض ديد عموم گذاشتند .

برغم تماس با اين خبرگزاريها نسبت به خود داري از اشاعه توهين ها اين خبرگزاريها مصرانه در نگاه داشتن آن در صفحه اصلي و با بزرگنمائي پا فشاري داشت .

پيش از اين يك خبرگزاري دولتي در دو نوبت در نشر نظرات يك هموسكسول فاحشه گمنام ايراني كه به فاحشه بودن خود افتخار مي كرد در صفحه اصلي خود گذاشت و اين اقدام باعث شد كه اين زن بد نام مشهور شده و نظرات وي در سايت هاي فمينسي داخلي حتي بعضا مذهبي بخوبي مشاهده شود.و دراقدام مشابه خبرنگار اين خبرگزاري در مصاحبه اي كه در پاريس با شيرين عبادي انجام داد مسئله اجراي حدود اسلامي را ناكارآمد و بيهود قلمداد كرده و اين نظرات وي را بدون پاسخ از طرف انديشمندان مسلمان در معرض ديد عام گذاشت.

همه اينها دراين خبرگزاري در حالي صورت مي گيرد كه هيچكدام از واكنش ها نسبت به اين شبه ها و توهين ها در سايت اين خبرگزاري ديده نمي شود.

با توجه به موارد بالا چند سوال از محضر مبارك جنابعالي داشتم:
1- فقهها مسلماني را كه يكي از اصول مورد قبول مسلمانان را انكار كند كافر دانسته و حتي امام خميني چنين افرادي در تحريرالوسيله جزئ نجاسات مي دانند .

با توجه به اظهارات آقاي گنجي مبني بر زميني بودن قرآن مجيد كه از آن بجاي وحي آلهي با عنوان قرآن محمدي يعني اينكه كتاب خدا حاصل افكار رسول خدا بوده و وحي در كار نبوده ، وجود حضرت مهدي(ع) را رد كرده و بوجود آمدن چنين اعتقادي بين شيعيان را حاصل دعواهاي ارثي بعد از يازدهمين امام، بخاطر نبود فرزند ذكور اين حضرت پنداشته و زنده بودن يك فرد بعد از 1400 سال را غير معقول اعلام كرده وبصراحت به به يازدهمين امام شيعيان اهانت كرده و نسبت قاتل به ايشان داده است .

با توجه به اين ادعاها وتوهين به ائمه (ع) و نشر آن در سطح وسيع جامعه اسلامي آيا مي توان آقاي گنجي را مسلمان دانست و اينكه وي در زمره كفار و مرتدين مي باشد؟ و اگر چنين مسئله باشد آيا بنا به نظر فقها و نظرمبارك جنابعالي چنين شخصي نجس هم مي باشد؟

2-با توجه به اينكه بودجه اين خبرگزاريها از بيت المال مسلمين تامين مي شود شما نسبت به نشر شبه هاي اعتقادي و توهين به ائمه (ع)بوسيله اين خبرگزاريها و عدم جواب نسبت به شبه ها را چگونه ارزبابي مي فرمائيد .

در خاتمه از محضر مبارك فقيه عاليقدر كه در جواني نوشته هاي وي توشيه عقيدتي ما بود و همين توشه ها با گذر زمان توانست انقلابي بر پا كند كه در عرض 30 سال چهره جهان را عوض كرده است انتظار دارم اگر وقت مبارك اجازه مي دهد در مورد جواب شبه هاي نشر يافته بويزه در مورد وجود مبارك حضرت مهدي و پدر بزگوارشان توضيحاتي مرقوم فرمائيد

با آرزوي طول عمر پربركت براي جنابعالي در دفاع از ساحت مبارك اهل بيت عصمت و طهارت(ع) اراتمند شما

بسم الله الرحمن الرحيم

:: با اهداء سلام و تحيت؛

جواب : 1ـ هرگاه ثابت شود كسي اين گونه سخنان را گفته است به يقين مرتد است و از نظر علماي اسلام پاك نمي باشد.

2ـ البته نبايد اين گونه سخنان كفر آميز زا نشر داد و نشر آن مسئوليت آفرين است مگر اين كه قبلا به وسيله خود آن گويندگان منتشر شده باشد و خبرگزاري بخواهد توجه به تهيه جواب آن بدهد.

3ـ ما جواب شبهاتي مانند شبهه فرد مزبور درباره امام زمان(ع) را در كتاب حكومت جهاني مهدي(ع) داده ايم ولي بدانيد اين افراد از طرز سخنانشان پيداست كه مغرض هستند و پاسخ به درد آنها نمي خورد.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

دفتر آيت الله العظمي مكارم شيرازي; / بخش استفتاءات
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن