تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820913841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار/ گزارش روز پاياني بيستمين گردهمايي سراسري ائمه‌ جمعه‌ كشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/ گزارش روز پاياني بيستمين گردهمايي سراسري ائمه‌ جمعه‌ كشور
خبرگزاري فارس: بيستمين گردهمايي سراسري ائمه‌ جمعه‌ كشور كه سه روز به طول انجاميد با صدور بيانيه‌اي در روز چهارشنبه به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در روز پاياني بيستمين گردهمايي سراسري ائمه‌ جمعه‌ كشور در سال نوآوري و شكوفايي با موضوع « فرهنگ عمومي، اهداف و راهكارها»، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي، علي كردان وزير كشور و سيدرضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور و برخي از ائمه جمعه سخنراني كردند.

جليلي: در مقابل 80 صفحه مطالعات ادعايي 117 صفحه جوابيه داديم

سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كه در آخرين روز بيستمين گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور در مصلي امام خميني(ره) تهران سخن مي‌گفت، اظهار داشت: نماز جمعه يك فرصت و رسانه‌اي است كه مخاطبان آن را هسته‌هاي اصلي طرفداران انقلاب و نمازگزاران تشكيل مي‌دهند كه مي‌تواند نقش اساسي در شكل‌گيري فضاي جامعه و مقابله با تهديدات داشته باشد.
وي افزود: امروز در بحث تهديدات امنيتي به خوبي واقفيم كه يك شكل آن به لحاظ سنتي از قبل وجود دارد كه آن حفظ مرزهاست و بايد مورد توجه قرار گيرد، اما بدون شك تهديدها به اين شكل منحصر نمي‌شود و از زواياي گوناگون مي‌توانيم مورد تهديد باشيم.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت:‌ تهديدات در جهان امروز در اشكال مختلف فرهنگي و اقتصادي و از همه مهم‌تر رسانه‌اي بروز و ظهور مي‌يابد و دشمنان ما حتما از اين ظرفيت‌ها استفاده مي‌كنند و بايد براي تقابل با اين رويكرد سازوكار منسجمي داشته باشيم.
جليلي افزود: براي مقابله با تهديدات امنتيي و عمومي دشمنان بر فضاسازي‌هاي رسانه‌اي آنها كه با افكار عمومي ارتباط مي‌يابد، نيازمند آگاهي‌بخشي هستيم كه بدون شك ائمه جمعه از ظرفيت‌هايي نظام در اين عرصه هستند.
وي اضافه كرد: آنچه در طول 30 سال گذشته و امروز با آن مواجه بوده و هستيم، از سوي كساني است كه نه تنها با ما دوست نيستند، بلكه قصد رقابت نيز ندارند و اعلام كردند قصد تقابل با ما را دارند و براي رسيدن به اين هدف از همه ظرفيت‌هاي خود به بهترين شكل استفاده مي‌كنند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: بررسي روند 30 سال گذشته نشان مي‌دهد دشمنان در هر زمان يك موضوع را براي فضاسازي عليه دولت و ملت ايران مطرح كرده و مستمسك قرار داده وموضوع امروز كه در دستور كار آنها قرار گرفته فعاليت هسته‌اي جمهوري اسلامي است.
جليلي افزود: آنها امروز در حالي بحث غني‌سازي هسته‌اي را مطرح مي‌كنند كه چند سال پيشتر همين بحث را در خصوص احداث نيروگاه بوشهر كه صرفا براي توليد انرژي است، مطرح مي‌كردند.
وي با تاكيد بر اينكه دشمنان يك موضوع جدي را به عنوان دغدغه خود نسبت به ايران مد نظر قرار نمي‌دهند، افزود: آنها همواره نسبت به ايران بهانه‌جويي مي‌كند و هر لحظه يك مساله را مستمسك قرار مي‌دهند و موضوع امروز آنها موضوعي است كه خود با استفاده از آن فضاي جهان را ناامني كرده‌اند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: ابرقدرت‌ها در موضوع هسته‌اي سه بخش را پيگيري كردند كه يكي از آنها وضعيت گذشته، حال و آينده ما در زمينه هسته‌اي است، ولي در سايه همكاري‌ها و ديپلماسي منطقي ايران اسلامي به اين نتيجه رسيده‌اند كه فعاليت هسته‌اي جمهوري اسلامي صلح‌اميز است و حتي آمريكا موضوع را رسما اعلام كرده‌اند.
جليلي افزود: بحث ديگر ما اين بود كه قصد ايران از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صلح‌اميز است اما مدعي بودند كه ما در گذشته قصد داشته‌ايم از انرژي هسته‌اي سوء استفاده كنيم. اما جمهوري اسلامي به صراحت اعلام كرد ما به رفتار خود اطمينان دارد و آماده‌ايم شبهات نسبت به گذشته را برطرف كنيم.
وي ادامه داد: ايران و آسيب‌شناسي روند گذشته وارد مذاكره با آنها شد اما از آنها خواستيم همه شبهات وخواسته‌هاي خود را يك باره مطرح كنند تا پاسخ خود را ارايه دهيم و با اين چارچوب كاري كه به توافق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز رسيد همه موارد آنها به 6 مورد خلاصه شد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي گفت: ايران آمادگي خود را براي حل 6 مورد باقيمانده پرونده هسته‌اي نيز اعلام كرد و به آنها پاسخ داد كه نهايتا ظرف 6 ماه اين كار صورت گرفت و مشكلات حل شد و آژانس نيز براي هر يك از آنها رسما و كتبا نامه داد كه مشكلات حل شده تلقي مي‌شود.
جليلي افزود: اين اقدام گام موثري در خلع سلاح دشمنان بود، اما آنها در پايان بحث‌ها وگفتگوها از ما براي آينده تضمين خواستند و به صراحت بيان كردند منظورشان از تضمين عيني اين است كه شرايطي فراهم كنيم كه حتي اگر بخواهيم نتوانيم موقعيت به خطرآفرين دست يابيم كه در واقع منظور آنها اين بود كه نبايد از دانش هسته‌اي برخوردار باشيم.
وي اضافه كرد: روند طي شده به لحاظ حقوقي طرف‌هاي ايران هيچ مبنايي براي ادعاهاي خود ندارند و خود نيز به خوبي از اين مساله آگاهند اما همين افراد جسور معتقد بودند ايران نه تنها فعاليت هسته‌اي خود را تعليق كند بلكه بايد آن را تعطيل كند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: امروز با طي شدن روند فني كار، ايران به مرحله‌ خوبي رسيده و در سايه هوشمندي دولت و ملت در تحولات محيطي در عرصه داخلي و منطقه‌اي و بين‌المللي موقعيت و شرايط ويژه‌اي داريم كه ظرفيت غيرقابل انكاري براي ما ايجاد كرده است.
جليلي افزود: امروز جمهوري اسلامي در عرصه هسته‌اي ضمن پاسخگويي به سئوالات، در عرصه سياسي نيز به تثبيت سياسي در عين تكثر، نشاط و رقابت پوياي سياسي دست يافته است و از نظر منطقه‌اي نيز كساني كه ميلياردها دلار با مقاصد خاص هزينه كرده‌اند به اين نتيجه رسيده‌اند كه ما در روند سياسي منطقه اثر گذاريم.
وي ادامه داد: امروز شما شاهد آن هستيد كه در افغانستان و لبنان و فلسطين سياست‌هاي آمريكا شكست‌ خورده است و تحولات سياسي لبنان و عراق توسط دوستان ما رقم مي‌خورد كه اين يك ظرفيت براي جمهوري اسلامي است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اضافه كرد: به لحاظ تحولات بين‌المللي نيز نظريه‌پردازان آمريكا به صراحت در مقالات خود در مجلات معتبر آن كشور اعلام مي‌كند كه دوران تك ابرقدرت آمريكايي‌ها به پايان رسيده است و ايران در همه تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي اثرگذار است.
جليلي گفت: دشمنان كه از تثبيت و به رسميت شناخته شدن ايران اسلامي راضي نبوده و نيستند همه تلاش خود را به كار گرفته‌اند تا جلوي ظهور و بروز ما را در تحولات منطقه‌اي و جهاني بگيرند. اما به لطف الهي و مقاومت و هوشمندي ملت و دولت به نتيجه نرسيده‌اند.
وي با تاكيد بر اينكه امروز ايران از مرحله تثبيت نظام وارد مرحله جديد تثبيت جمهوري اسلامي در متن و فضاي بين‌المللي است شده، اظهار داشت: دشمنان كه از اين وضعيت راضي نيستند، قصد دارند مانع‌تراشي كنند اما ديگر تقابل نظامي كارساز نيست و بهترين راهكار را تمسك به موضوعات ديگر مي‌دانند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: دشمنان اميد را در كشور ما هدف قرار دادند و سعي دارند موفقيت‌هاي نظام و ملت را عدم توفيق جلوه دهند و ما در شرايطي قرار داريم كه بايد موقعيت خود را به خوبي بشناسيم و آن را تثبيت كنيم كه در اين مسير ائمه جمعه نقش محوري دارند.
جليلي افزود: پس از گزارش اسفند ماه سال گذشته آژانس اعلام كرديم آمادگي آن را داريم كه از ظرفيت‌هاي خود براي همكاري مشترك در جهت ايجاد صلح جهاني استفاده كنيم، اما اين مساله در جاده دو طرفه تحقق مي‌يابد و ديگران نيز بايد با صادقانه با ما همكاري كنند.
وي تصريح كرد: امروز بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله بايد 20 هزار مگاوات برق هسته‌اي داشته باشيم كه براي اين كار بايد 20 نيروگاه اتمي همچون نيروگاه بوشهر ايجاد شود و در جهت رفع نيازهاي اقتصادي و توسعه صنعتي كشور نيز هزينه چندين ميلياردي لازم است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اينكه دشمنان هرگز صادقانه عمل نمي‌كنند، گفت: آنها مي‌گويند اگر ايران غني‌سازي را تعطيل كند سوخت هسته‌اي مورد نياز ما را تامين مي‌كنند، اما رفتارهاي گذشته آنها نشان مي‌دهد كه هرگز در اين مسير صداقت ندارند.
جليلي افزود: در گذشته‌ها ايران با آمريكا و انگليس و فرانسه قرارداد هسته‌اي داشت اما همه آنها يك سويه قرارداد خود را لغو كردند و تضميني وجود ندارد كه در آينده نيز به ما سوخت هسته‌اي بدهند.
وي خاطرنشان كرد: ايران بايد از ظرفيت‌هاي لازم استفاده كند و براي مصارف نيروگاهي خود از توان غني‌سازي اورانيوم برخوردار باشد و اين كار را با جديت پيگيري خواهيم كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: در بسته پيشنهادي ايران حتي موضوع هسته‌اي به عنوان يك موضوع قابل همكاري مطرح شد و ما به عنوان عضو آژانس معتقديم هيچ كشوري به اندازه ما به تكاليف پادماني خود عمل نكرده و بايد به همين نسبت از حقوق خويش نيز برخوردار باشيم.
جليلي در پايان سخنان خود تاكيد كرد: امروز با همه تلاش‌هايي كه تحت رهبري نظام و با همت و مجاهدت آحاد ملت صورت گرفته و به موقعيت‌هاي خوبي دست يافته‌ايم بايد به بهترين شكل از دستآوردهاي خود پاسداري كنيم و به مسير رو به جلوي خود براي تحقق پيشرفت و توسعه ادامه دهيم.
به گزارش خبرنگار فارس پس از سخنان دبير شوراي عالي امنيت ملي چند تن از ائمه جمعه سئوالات خود را از سعيد جليلي مطرح كرده‌اند كه وي در پاسخ به يكي از اين سئوالات اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو متعهد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به همه تكاليف خود عمل كرده اما نبايد كشورما را يك استثنا تلقي كنند و ترتيبات خاصي براي فعاليت هسته‌اي ما در نظر گيرند.
وي افزود: اگر برخي معتقدند بحث نظارت آژانس و فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورها ضعيف است، آماده ورود به اين بحث هستيم و مخالفتي با تقويت نظارت آژانس نداريم اما نظارت بايد نسبت به همه اعضا اعمال شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين در خصوص علت دو پهلو بودن گزارشات محمد البرادعي مدير كل آژانس بين‌الملي انرژي اتمي اظهار داشت: پس از آنكه آژانس اعلام كرد 6 مساله در پرونده هسته‌اي ايران مانده، جمهوري اسلامي به سئوالات اين نهاد فني و حقوقي پاسخ داد اما پس از مدتي موضوع اتهامات و مطالعات ادعايي پيش آمد.
جليلي افزود: ايران از كشورهاي طرف مذاكره خواست يك بار براي هميشه سئوالات خود را ارايه كنند تا به آنها پاسخ داده شود و به همه سئوالات نيز پاسخ داده شد، اما آژانس گفت كه در اين زمينه سئوالي ندارد و صرفا خواهان دريافت ارزيابي كلي ايران در خصوص مسايلي است كه از سوي آمريكا و انگليس به فرانسه مطرح شده بود.
وي در پايان اظهار داشت: آمريكايي‌ها مدعي بودند هزاران صفحه مطالعات ادعايي دارند اما هيچ گاه اسناد آن را ارايه نكردند تا معلوم شود واقعي يا جعلي هستند و گفتند كه فقط سي دي اين مطالعات را بدون ذكر منابع نشان خواهند داد كه البته همان هزار صفحه نيز به 80 صفحه منتهي شد و جمهوري اسلامي در مقابل آن 117 صفحه جوابيه ارايه كرد و نتيجه اين روشنگري‌ها حمايت كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از فعاليت‌هاي هسته‌اي ما بود.

كردان: فعاليت چهار ماهه‌ سفير انگليس در تهران به اطلاع مردم خواهد رسيد

علي كردان در بيستمين گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور در مصلاي تهران اظهار كرد: شايد جنس اوليه‌ بعضي از چالش‌ها امنيتي نباشد و موضوعي اجتماعي، سياسي يا اقتصادي باشد، ولي استمرار آن به چالش امنيتي براي ايران تبديل مي‌شود.
وي با بيان اين‌كه چالش قومي مي‌تواند يك چالش امنيتي باشد، خاطرنشان كرد: با يك اقدام بسيار وسيع و گسترده ايران، با وجود طراحي مالك ريگي براي اقدام دوباره در مرزهاي شرقي كشور، موفق شديم چهار تن از اشرار بزرگي كه يكي از آن‌ها همان رباينده امام جمعه فهرج بود را در يك عمليات از بين ببريم و تقريبا كليه بازوان مالك ريگي را ساقط كنيم.
وي افزود: جنبش دوم، جنبش مذهبي است كه بحث وهابيت و فرقه بهاييت را مي‌توان در اين بخش تحليل و ارزيابي كرد.
وزير كشور جنبش ناسيوناليسم قومي، فرقه‌گرايي، دموكراسي‌خواهي در مقابل مردم‌سالاري ديني، سكولاريست، جنبش مجازي و اينترنتي، جنبش روشنفكري بيمار، خرافه‌گرايي، محيط زيست، مساله‌ فمنيست و مدرنيسم در مقابل سنت را از ديگر جنبش‌هاي قابل توجه برشمرد.
وي ادامه داد: جنبش حقوق بشر نيز مطرح است؛ دو سال پيش از ليست ناقضين حقوق بشر خارج شديم اما به لحاظ پرونده آن خانم و اقداماتي كه دولت كانادا انجام داد، در زير فصل حقوق بشر قرار گرفتيم كه با اقدامات بسيار به ‌جا و سازماني گام‌هاي خوبي برداشته شد.
وي گفت: جنبش ديگر، توليد سنديكاها در مقابل امكانات و سنت‌هاي مذهبي ما نظير هيات‌هاي مذهبي و تكايا و مساجد است و جريان دانشجويي نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.
كردان خاطرنشان كرد: مشكلات آمايش سرزمين و تراكم و تمركز جمعيت در نقاط خاصي از كشور و ظهور كلانشهرها و مادرشهرها بدون داشتن برنامه نيز بسيار حساس است. در ضمن برخي نارضايتي‌هاي سياسي و اجتماعي نيز بايد مورد توجه قرار گيرد كه نمونه‌ بارز آن بازار است. حداقل در 50 سال اخير بازار مدافع انقلاب اسلامي و اسلام بوده است. مثلا ماجراي ماليات بر ارزش افزوده فقط 10 هزار نفر از بازاريان ايران را در بر مي‌گيرد و در قانون قبلي هفت درصد موديان مالياتي مشمول، ماليات پرداخت مي‌كردند و در اين‌جا فقط سه درصد پرداخت مي‌كنند.
وي توضيح داد: يعني درآمد براي دولت در خزانه چهار درصد كاهش پيدا مي‌كند و پرداخت كننده‌ها چهار درصد سود مي‌برند. مشمولين كه كسبه و بازار را تشكيل مي‌دهند، 10 هزار نفر هستند اما در قبال آن شفافيت در كشور رخ مي‌دهد.
كردان تصريح كرد: اين نشان مي‌دهد حتي از بزرگ‌ترين ابزارهاي انقلاب، قدرت سوءاستفاده وجود دارد و براي انقلاب اسلامي مساله‌ بازار مساله بزرگ و مهمي است. البته از نظر ما مساله، سياسي و امنيتي نيست بلكه صنفي و اقتصادي است.
وي گفت: در مورد اين موضوع در شوراي امنيت بحث و دستورالعمل آن را به استانداران سراسر كشور ابلاغ كرديم. خواهش ما از شما عزيزان ائمه جمعه اين است كه در اين موضوع نبايد به سراغ مقصر رفت. بايد تلاش شود اين موضوع گسترش پيدا نكند و بازار پاك، سالم و مدافع اسلام و روحانيت در طول 50 سال اخير را از جنبش ناراضي‌خواهي كشور ـ كه امروز در حال ورود به عرصه‌ بازار است و مي‌خواهد بين انقلاب و پاره‌تنش فاصله ايجاد كند ـ تجزيه كنيم.
وزير كشور با بيان اين‌كه " در بخش چالش‌هاي امنيتي اساسا وارد خط‌كشي‌هاي درون كشور نشدم" اظهار كرد: اين چالش‌ها مورد اتفاق همه‌ كساني است كه چهار اصل اسلام، انقلاب، امام و رهبري را قبول دارند و وارد حوزه دروني جريانات فكري سياسي داخل كشور نشدم.
وي با اشاره به اين‌كه " جمهوري اسلامي ايران با عمليات رواني سنگيني مواجه است" تاكيد كرد: در درون اين عمليات رواني، در چارچوب قاعده‌ جنگ نرمي كه غربي‌ها براي ما طراحي كردند و به دليلي كه امكان تهاجم برعليه جمهوري اسلامي وجود ندارد، تغيير سياست‌هايي انجام شد. تغيير سياست هشت ماهه‌ آمريكا مبني بر عدم تهاجم به داخل، استفاده از عمليات نرم را آن هم با ورود در درون مجموعه نظام جمهوري اسلامي ـ براندازاني كه شناسنامه ايراني دارند را نمي‌گويم ـ جنگ رواني را از طريق عمليات رواني در ايران آغاز كردند و در درون اركان نظام وارد شدند و موضوع را از درون اركان نظام پي‌گيري مي‌كنند.
وي يادآور شد: حدود 9 ماه پيش چنان هجمه‌اي به قوه‌ قضاييه وارد كردند كه آن را از حيز انتفاع خارج كنند و در اذهان عمومي اين‌گونه تلقي شود كه به قاضي و قضا هيچ اعتمادي نيست. از آن‌جا به سراغ اين قوه رفتند كه شان نزول اين قوه، شان نزول اجتهادي و روحانيتي بود و آن‌ها نيز به دنبال ريشه بودند. پس از آن همه شاهد بوديد كه در همين سه چهار ماه اخير با يك هجمه‌ وسيع، شرايطي را فراهم كردند كه نسبت به مراجع بزرگوار و علماي ارزشمند كشور ـ كساني كه امانتداري مردم ايران و محل حفظ دين‌داري مردم ايران هستند، با طراحي يك توطئه و با انجام يك عمليات رواني شبهه عظيمي در افكار عمومي مومنين ايجاد كنند.
وي ادامه داد: مراجع، روحانيت و علماي بزرگ، مورد هجمه واقع مي‌شوند، دولت و قوه‌ قضاييه و مجلس نيز اين‌گونه مورد هجمه قرار مي‌گيرند. اين نشان مي‌دهد كه عمليات رواني سنگين براي عدم مشروعيت جمهوري اسلامي در اين مقطع طراحي شده است و متاسفانه گاهي ابزار آن عمليات رواني خودمان مي‌شويم. خوب است مراقبت كنيم كه خودمان ابزاري براي عمليات رواني طراحي شده نباشيم.
وي گفت: حتما در يك مقطع مناسب فعاليت چهار ماهه‌ سفير انگليس در تهران، با بررسي همه‌ جوانب امنيتي و اطلاعاتي به اطلاع همه مردم ايران خواهد رسيد كه در طول اين چهار ماه در تهران چه كرده است؟
وزير كشور افزود: ما مجموعا به عنوان مدافعين انقلاب اسلامي بايد اين تلاش را خنثي كنيم و زمينه را براي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات آتي رياست جمهوري با نشان دادن كارآمدي، نشاط اجتماعي، قانون‌گرايي و قوت و قدرت اسلامي فراهم كنيم تا اين توطئه كه براي جمهوري اسلامي فراهم شده است را از بين ببريم.

تقوي: نبايد مقام معظم رهبري را در حمايت از دولت تنها بگذاريم

سيدرضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در روز پاياني بيستمين گردهمايي ائمه جمعه در مصلاي تهران، اظهار داشت: برخي خيال مي‌كنند كه مي‌توانند از زبان ائمه‌ جمعه مطالبي را بگيرند و به آنتن‌ها بفرستند اما اين افراد بايد بدانند كه ما سياست‌هاي خود را از مقام معظم رهبري مي‌گيريم. ايشان هيچ‌گاه نگفتند كه ما با كسي دعوا كنيم، ما بايد خودمان را مطابق با سياست‌هاي نهادي كه در آن حضور داريم، تنظيم كنيم.
وي به ديدار ائمه جمعه‌ سراسر كشور با مقام معظم رهبري اشاره كرد و گسترش اخلاق اسلامي در جامعه، مسووليت‌پذيري، تقويت وجدان كاري، تقويت تعامل و همكاري در جامعه، روحيه قانون‌پذيري، تبيين الگوي خانواده اسلامي براي مردم و همچنين ترويج محافل ديني در خانواده را از جمله نكات بسيار ارزشمند مطرح شده در اين ديدار عنوان كرد.
وي با اشاره به روز 14 آبان كه به نام روز فرهنگ عمومي نامگذاري شده است، خطاب به ائمه جمعه‌ سراسر كشور گفت: شما بايد در شهرستان‌هاي خود اين فرهنگ عمومي را بيشتر تبليغ و آن را زنده كنيد.
رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه‌ جمعه خاطرنشان كرد: براي اين گردهمايي 28 مقاله ارسال شد كه از اين تعداد هفت مقاله به عنوان مقاله‌ برتر شناخته شده است.

بيانيه پاياني؛ زمينه‌هاي نوآوري و شكوفايي نوانديشان و نخبگان علمي فراهم شود

در بيانيه‌ پاياني بيستمين گردهمايي سراسري ائمه‌ جمعه‌ كشور در سال نوآوري و شكوفايي با موضوع « فرهنگ عمومي، اهداف و راهكارها» چنين آمده ‌است: ضمن تشكر و سپاس از رهنمودهاي روشنگر، راهگشا و الهام‌بخش مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در جمع امامان جمعه كشور در زمينه‌ ضرورت تبيين مباني معرفتي و گسترش اخلاق اسلامي به عنوان به زيرساخت فرهنگ عمومي و تعيين سرفصل‌هايي مانند فرهنگ صرفه‌جويي و قناعت، فرهنگ مسئوليت‌پذيري و وجدان كاري، روحيه‌ ايثار و سخت‌كوشي، احترام به قانون و انضباط اجتماعي، گسترش فرهنگ تعاون و ترويج سنت ازدواج بهنگام و ساده و آسان، ترويج محافل ديني در خانواده‌ها و تربيت ديني فرزندان و تقويت اميد به آينده در جوانان، بدين وسيله بيعت خود را با پيشواي امين امت تجديد كرده و بر اين بيعت پايداري و پايبندي خود را اعلام داشته و به همه بيعت‌شكنان ولايت‌گريز هشدار مي‌دهيم كه ما سربازان ولايت در سنگر امام جمعه در مسير تحقق آرمان‌هاي امام و رهبري با تمام توان ايستادگي خواهيم كرد.
بيانيه پاياني گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور اضافه كرده ‌است: از حضور رياست محترم جمهوري اسلامي ايران همراه با هيات محترم دولت در همايش سراسري امامان جمعه كشور و مصوبات اين گردهمايي در راستاي تقويت نهاد امامت جمعه كمال تقدير و تشكر را داشته و از دولت نهم مي‌خواهيم در زمينه‌ ساختار تحول اقتصادي با عنايت به اصل 44 قانون اساسي و با كارشناسي همه‌سويه و پرهيز از هرگونه شتاب‌زدگي، رهنموهاي مقام معظم رهبري را مانند هميشه دليل راه و مشعل هدايت‌گر خود دانسته و گام‌هاي موثري در زمينه‌هاي تسهيل معيشت مردم، مهار تورم، رفع نگراني از نخبگان و دلسوزان و برقراري آسايش و آرامش عمومي برداشته و با روحيه‌ جهادي خود فضاي نشاط‌آور و اميدآفرين را در كشور شهيدان و دليرمردان گسترش دهند.
اين بياينه مي‌افزايد: ما امامان جمعه از ابتكار مقام ولايت در نامگذاري سال 1387 به نام سال نوآوري و شكوفايي خشنوديم و بر اين باوريم كه نوآوري ويژه امسال نيست بلكه همواره بايد در پي گشودن افق‌هاي نو در جهت شكوفايي استعدادها و ظرفيت‌هاي خدادادي باشيم تا در سايه‌ اين انديشه بتوانيم هدايت را گسترش داده، از ابزار نو و امكانات نوين در جهت ايجاد «حيات طيبه» ديني و بارور در ساختن «شجره طيبه» توحيدي، بهره‌مند شويم.
اين بيانيه در ادامه ضمن حمايت از مراجع عظام تقليد و ارج نهادن به حريم روحانيت، اين سنگربانان و مرزبان حدود شريعت، هرگونه اهانت به ساحت مقدس علما و تفكر جدايي دين از سياست و رواج انديشه‌ تحجر و واپس‌گرايي و خرافه‌پرستي را محكوم و اضافه كرده ‌است: از عالمان عرصه‌ دين و فقاهت و حوزه‌هاي علميه‌ شيعه و سني مي‌خواهيم از هر گونه سخن و موضع‌گيري تفرقه‌انگيز پرهيز كرده و وحدت را به عنوان ركن ركين عزت جهان اسلام به نمايش بگذارند.
در بخش ديگري از بيانيه پاياني گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور اضافه شده‌است: از سران قواي سه‌گانه و تمام مديران و مسوولان مي‌خواهيم سند چشم‌انداز بيست ساله‌ نظام اسلامي را كه از سوي ولي امر مسلمين به عنوان سند عزتمندي و قدرتمندي ايران اسلامي در افق 1404 تنظيم و ابلاغ شده، دستورالعمل سياست‌گذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي خود قرار داده و در ساماندهي امور و سالم‌سازي فضاي فرهنگي و رشد آگاهي و فضايل اخلاقي و اهتمام به امر به معروف و نهي از منكر و مقابله با تهاجم و ناتوي فرهنگي و مهندسي كشور امكانات و ظرفيت‌ها را بسيج كنند و از مردم فهيم و ديندار و خانواده‌هاي متعهد و ارجمند و نيز رسانه‌ ملي و دست‌اندركاران فرهنگ و تبليغ و ارشاد مي‌خواهيم از گرفتارشدن جوانان، اين سرمايه‌هاي ملي در دام عرفان‌هاي دروغين و گرايش‌هاي به اصطلاح معنوي انحرافي به شدت مراقبت كرده و فرهنگ مهدويت و انتظار را بدون افراط و تفريط به عنوان راه نجات از گمراهي‌ها و ساختن آينده‌ جهان و جهان آينده بر مبناي فطرت انساني و ارزش‌هاي اسلامي مطرح كنند.
در ادامه اين بيانيه با اشاره به تعبير رهبر فرزانه‌ انقلاب اسلامي مبني بر اينكه «قطار پرقدرت انقلاب در حال حركت است. بايد مواظب باشيم كه اين قطار از خط خارج نشده و يا به عقب برنگردد»، آمده ‌است: تنها راه پيمودن اين راه طولاني آن است كه همراه با توليد علم و انديشه توسعه‌ مادي و معنوي، كشور را بر اساس خداباوري و خودباوري به پيش ببريم و از نوانديشان و توليدگران عرصه‌ علم و دانش و صنعت و فناوري حمايت كنيم و نخبگان علمي را ارج نهاده و زمينه‌هاي نوآوري و شكوفايي بيشتر آنان را فراهم سازيم.
بيانيه مذكور تاكيد كرده ‌است: ما بر اين باوريم كه ملت مسلمان و بي‌دفاع فلسطين در اوج غربت و مظلوميت با مقاومت و استقامت، آرزوي از نيل تا فرات اشغالگران قدس را امري ناشدني و ناممكن ساخته و هيمنه سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي و حاميان او را در هم شكسته و ساختار عنكبوتي آن را به جهان اعلام كردند و آزادگان جهان به زودي شاهد فروپاشي بنيان اين رژيم پوشالي و مردم‌ستيز خواهند بود و مردم مظلوم فلسطين وارث سرزمين خويش خواهند شد.
در بخش ديگري ار بيانيه پاياني گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور آمده‌است: ايمان مستحكم و عزم راسخ مردم ايران و دولتمردان آن در موضوع انرژي هسته‌اي بر جهانيان ثابت شده است، ما امامان جمعه از مسوولان امر به شدت مي‌خواهيم كه راست‌قامت و استوار بر موضع انقلابي و فعال خود پاي بفشرند و از هر گونه حركت انفعالي در برابر باج‌خواهان بين‌المللي و افزون‌طلبان جبهه‌ استكبار جهاني پرهيز كنند و ضمن حمايت از موضع‌گيري حكميانه مرجعيت ديني در عراق از دولتمردان و مردم مسلمان آن ديار مي‌خواهيم، هوشياري لازم و بصيرت و آينده‌نگري را در اين مقطع حساس از تاريخ كشور خود داشته باشند و هرگز قرارداد ذلت‌بار و اسارت‌بخش آمريكا را امضاء نكرده و به فرمايش مقام مرجعيت در عراق، لكه ننگ ابدي را از خود دور سازند.
انتهاي پيام/
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن