تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805470748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل سفر رئيس‌‏جمهور به استان گيلان؛200 مصوبه حاصل سفر 48 ساعته رئيس‌‏جمهور به استان گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: گزارش كامل سفر رئيس‌‏جمهور به استان گيلان؛200 مصوبه حاصل سفر 48 ساعته رئيس‌‏جمهور به استان گيلان


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس‌‏جمهور در سيزدهمين سفر از دور دوم سفرهاي استاني خود به همراه 24 عضو كابينه در روز چهارشنبه 24 مهرماه به استان گيلان سفر كرد و شب گذشته به تهران بازگشت.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"،محمود احمدي‌‏نژاد در بدو ورود به فرودگاه رشت گفت: استان گيلان براي ايران، بسيارعزيز است. اين استان مانند شجره طيبه‌‏اي است كه در ريشه در خاك دارد و شاخ و برگ آن در آسمان‌‏ها قرار دارد.
وي با بيان اينكه اين استان محل پرورش عارفان، سرداران و خادمان ملت است، نقش استان گيلان در فرهنگ ،‌‏اقتصاد و سياست كشور را كم‌‏نظير خواند.
رئيس‌‏جمهور با ابراز خشنودي از دومين سفر خود به استان گيلان گفت: در اين سفر چندين برنامه در دستور كار دولت قرار دارد كه عرض ارادت به مردم و ملاقات با آنها در ابتداي اين برنامه است.
وي افزود: وزرا و معاونين به شهرهاي گوناگون سفر خواهند كرد و در جمع مردم و در جلسات شوراهاي اداري شركت مي‌‏كنند تا براي برگزاي جلسه هيات دولت آماده شوند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: ديدار با مردم، ايثارگران، خانواده شهدا و همچنين تشكيل كارگروه‌‏هاي تخصصي از ديگر برنامه‌‏هاي اين سفر است و در اين سفر، روند پيشرفت مصوبات سفر قبلي بررسي و سعي خواهد شد تا مشكلات بر سر راه اين پيشرفت‌‏ها، شناسايي و رفع شود.
رئيس‌‏جمهور در پايان تصريح كرد: كارها و برنامه‌‏هاي آينده استان در اين سفر مورد بررسي قرار مي‏گيرد تا در جلسه هيات دولت كه فردا برگزار مي‌‏شود، مصوبات جديدي براي اين استان اتخاذ شود.
احمدي‌‏نژاد در جمع مردم:گيلان سرزمين حماسه و غرور است
رئيس‌‏جمهور بلافاصله به جمع مردم گيلان رفت و در آنجا گفت:دولت شما دو سال و نيم است كه با مطالعه و بررسي مشكلات و استفاده از نظرات همه كارشناسان ريشه تورم و مشكلات كشور نظير بيكاري و گراني را شناسايي كرده و يك برنامه را در هر بخش ارايه داده است.
محمود احمدي‌‏نژاد، مردم گيلان را انديشمند و اهل فرهنگ خواند و گفت: گيلان سرزمين حماسه و غرور است. اهالي گيلان در دوران تجاوز دشمنان در جنگ‌‏هاي اول و دوم حماسه‌‏ها آفريدند. مردم گيلان هم‌‏زمان پرچمدار مبارزه با استبداد و بيگانگان بودند.
وي ادامه داد: مردم اين سرزمين در دوران انقلاب و دفاع مقدس پيشگام ملت ايران و سلسله جنبان عرصه شهادت بودند.
وي با اشاره به اينكه مي‌‏خواهم ويژگي‌‏هاي اين سرزمين را براي اين‌‏كه جهانيان بشنوند و هم در تاريخ گيلان ثبت شود، گفت: گيلان سرزمين علم و فرهنگ و تمدن است. گيلان سرزمين عرفان، شجاعت، حماسه و شهادت است. گيلان سرزمين دل‌‏هاي پاك و مالامال از محبت است. سرزمين گيلان سرزمين پربركت قدم‌‏هاي استوار انديشه‌‏هاي بلند و ايمان است.
احمدي نژاد كه چهار ساعت در ميان جمعيت در مسير فرودگاه در ورزشگاه را پيموده بود و با تاخير به ورزشگاه شهيد عضدي رسيده بود از مردم پرسيد شما از چه ساعتي به اين‌‏جا آمديد؟ به نظر مي‌‏آيد از ساعت شش اينجا رسيده‌‏ايد. آيا خسته شده‌‏ايد؟
سپس احمدي نژاد پرسيد كه كي خسته است؟ كه حاضران گفتند دشمن.
رئيس‌‏جمهور كلامم را در سه مطلب تحت عنوان درسي از مكتب پيامبر، مهمترين برنامه‌‏هاي دولت و كارهايي كه براي گيلان بايد انجام شود.
وي درس اول را چنين آغاز كرد: پيامبر اكرم زيباترين و بهترين الگو براي مردم است.سنت الهي در شكست ظالمان و خودخواهان و پيروزي مومنان و صالحان استوار است.
وي ادامه داد: خداوند ما را به مطالعه احوال همه گذشتگان تشويق كردند. اگر به زندگي حضرت نوح ، حضرت ابراهيم ، حضرت موسي بنگريم، مي‌‏بينيم كه هر سه در دوران‌‏هاي خود با ستمگران و خودخواهان مقابله كردند و در مقابل تبعيض ايستادند.
وي افزود: هنگامي كه ستمگران در زمان حضرت نوح بر فساد و ظلم پافشاري كردند، بلاي الهي نازل شد و ظالمان محو و نابود شدند. در زمان حضرت ابراهيم هم ايشان در مقابل نمرود ايستاد و او را به عدالت، پاكي و پرستش دعوت كرد اما نمرود مقاومت كرد. وقتي اصرار آنها بر كج روي ادامه پيدا كرد، بلاي آسماني نازل گشت؟‌‏
احمدي نژاد به زندگي حضرت موسي اشاره كرد و گفت: حضرت موسي فرعون را به رعايت عدالت و پرستش خداي يگانه دعوت كرد، فرعون در برابر اين پيام دعوت ايستاد وكشتار و ظلم و ستم را ادامه داد. وقتي معلوم شد فرعونيان اصرار بر ستمگري دارند بلاي آسماني نازل شد و آنها محو شدند.
رئيس‌‏جمهور در ادامه تاكيد كرد: امروز هم ستمگران عالم از فرعونيان و نمروديان مستثني نيستند. آنها هم بنا را بر غارت ثروت ملت‌‏ها و ظلم و ستم گذاشته‌‏اند.امروز مطالعه كنيد و ببنيد مشكل اقتصادي آنها از كجا نشات گرفته است.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: اين مشكلات امروز دنياي غرب از دو محل است. محل اول ظلم به ملت‌‏ها با تجاوز و غارت ثروت آنها ، با جنگ و اشغالگري، با استثمار ثروت ملت‌‏ها شكل گرفته است. آنها ملت‌‏ها را در جهان در تبعيض نگه مي‌‏دارند.
وي افزود: ارزشمندترين معادن آفريقا امروز به دست كمپاني‌‏هاي آمريكا و اروپاست. آنها امروز آمده‌‏اند بر سرنوشت عراق و منطقه حاكم شوند. چند روز پيش اعلام شد از روز اشغال عراق 100 ميليون بشكه نفت از حساب‌‏ها پاك شده و معلوم نيست كه چه كسي برداشت كرده و به چه كسي فروخته‌‏اند.
محمود احمدي نژاد تصريح كرد: آنها با تجاوز بنا را بر چپاول ثروت‌‏ها قرار دادند.استعمار 100 سال سابقه دارد و در 100 سال اخير با سرعت بالا و با بيان جديد و پوشش بسيار زيبا ثروت ملت‌‏ها را غارت كرده است.
رئيس‌‏جمهور با اشاره به علت دوم بحران اقتصادي غرب گفت: آنها احكام الهي، عدالت ،‌‏پاكي و حلال و حرام را از عرصه اقتصاد برداشته‌‏اند. همه دزدي‌‏ها ، رشوه‌‏ها و ‌‏زيرميزي‌‏ها را با فرمول‌‏ها و تئوري‌‏ها به نام علم و برنامه بر ملت‌‏ها و ملت خودشان حاكم كرده‌‏اند.
آن ظلم و اين حلال و حرام كردن و در نورديدن مرزهاي الهي آنها را به اين روز انداخته است. آنها هر هفته 100ميليارد دلار به جيب سرمايه‌‏داران تزريق مي‌‏كنند تا شرايط‌‏شان بهبود يابد اما بايد بدانند اين سرنوشت همه كساني است كه در مقابل دعوت الهي ايستادگي مي‌‏كنند.
رئيس‌‏جمهور هم‌‏چنين با اشاره به ظلم غرب عليه ايران گفت: آنها به جرم عدالت‌‏خواهي، يكتاپرستي، پاكي و برادري ما را تحت سنگين‌‏ترين فشارهاي اقتصادي و سياسي و به قول خود تحريم قرار داده‌‏اند.
احمدي‌‏نژاد با اشاره به موضوع هسته‌‏اي كشور گفت: در نهايت ظلم و خودخواهي غرب و در حالي كه خودشان انبارهايشان را از بمب اتم پركرده‌‏اند، سعي مي‌‏كنند ملت ايران را از حق مسلم خود محروم سازند اما به فضل الهي و به لطف ايمان شما و هوشمندي رهبر عزيز و فرزانه انقلاب امروز پرچم ملت ايران در دنيا در اهتزاز است و دشمنان ايران شرمنده هستند. آنها در برابر ملت ما و همه ملت‌‏هاي عالم شرمنده و شكست خورده هستند.
رئيس‌‏جهمور در ادامه خاطرنشان كرد: مي‌‏خواهم به آنها بگويم جنايت‌‏ها بس است و وقت آن رسيده به راه خدا براي عدالت و پاكي برگرديم. اين به نفع شماست چرا كه نجات شما در خدا پرستي و پاكي است.
وي همچنين گفت: ملت ايران دست در دست هم و يكدل است. البته صلح‌‏طلب و اهل منطق و گفت وگو است اما اگر دستي به سمت منافع ملت ايران دراز شود آن دست را از بازو قطع خواهند كرد.
وي خاطرنشان كرد: سنت خدا بر محو ظلم و ستم و حاكميت صالحان است. اين قانون الهي است و اين قانون تخلف ناپذير است.
احمدي نژاد گفت: امروز ملت ايران پرچمدار دعوت به عدالت و صلح طلبي و پرچمدار دعوت بشريت به سوي موعد منتظر،‌‏فرزند پيامبر حضرت مهدي (عج) است.
محمود احمدي نژاد گفت: موضوع مهم كشور امروز بحث تحولات اقتصادي است. در طول اين 30 سال اقدامات زيادي انجام شده و چهره كشور عوض شده است اما درست است كه همه با مشكلات و موانع مواجه‌‏اند.
وي ادامه داد: سرمايه‌‏گذاري و تلاش زياد است اما سرعت پيشرفت به همان اندازه نيست. هنوز بخش عمده‌‏اي از جوان‌‏ها با مشكل بيكاري مواجهند. هنوز در بسياري از بخش‌‏ها تبعيض فراوان است و اين نتيجه بازدهي فعاليت اقتصادي است.
وي افزود: رشد با شايستگي ملت ايران نامتناسب است. در اقتصاد شاهد دوباره كاري و چندباره كاري هستيم.دولت شما 5/2 سال است كه با مطالعه و بررسي مشكلات و استفاده از نظرات همه كارشناسان ريشه تورم و مشكلات كشور نظير بيكاري و گراني را شناسايي كرده و يك برنامه را در هر بخش ارايه داده است.
احمدي نژاد به موضوع اتلاف انرژي اشاره كرد وگفت: امروز با وجود 70 ميليون جمعيت و 8/1 ميليون بشكه نفت، معادل 4/2 ميليون بشكه نفت و گاز طبيعي در كشور مصرف مي‌‏شود يعني روزانه بيشتر از توليد نفت خام كه 4/2 ميليون بشكه نفت است، مصرف انرژي داريم.اين انرژي معادل مصرف انرژي كشوري است كه نزديك به سه برابر ما وسعت و هشت برابر ما جمعيت دارد.
وي ادامه داد: اين ميزان انرژي بر اثر نبودن برنامه سالم سوخت است. با قيمت‌‏هاي امروز روزانه 80 ميليارد تومان را مي‌‏سوزانيم در حالي كه اگر با برنامه و استاندارد مصرف كنيم بايد حدود يك سوم مصرف مي‌‏كرديم. روزانه حدود 50 هزار ميليارد تومان مصرف و ائتلاف انرژي داريم اگر همين يك مساله را باهم مديريت كنيم در يك سال به اندازه چند سال پيشرفت خواهيم كرد. اين ميزان ائتلاف انرژي درحالي است كه بودجه يك سال عمليات عمراني در كشور وجود 17 هزار ميليارد تومان است.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بسياري از مردم ما زندگي لب مرزي دارند. يعني حقوق آنها فقط كفايت زندگي روزمره را مي‌‏كند. اگر يك نوساني به هر دليلي در قيمت‌‏ها رخ دهد زندگي شان دچار اختلال مي‌‏شود و درواقع به قول خودمان هميشه هشتشان گروه نهشان است.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: در طول 50 سال كه دركشور ما يارانه توضيح مي‌‏شود حدود 70 درصد يارانه‌‏ها به 30 درصد افراد جامعه رسيده است و اين افراد از دهك‌‏هاي بالاي جامعه‌‏اند كه از يارانه بيشتر برخوردار شده‌‏اند در حالي كه يارانه بايد به بدنه مردم يعني كارگران، كشاورزان و معلمان و غيره توزيع شود.
رئيس‌‏جمهور ادامه داد: براي اين كار در برنامه تلويزيوني رقم يارانه‌‏اي كه بايد به مردم و بدنه جامعه داده شود را اعلام كردم. خيلي‌‏ها گفتند كه چرا اين كار را كرديد بايد پس از مشورت با ما اين كار را مي‌‏كرديد اما گفتم من نوكر و خادم اين مردم هستم و هر اتفاقي بيفتد به آنها مي‌‏گويم. خوشبختانه امروز مجلس هم طرفدار طرح دولت است.
احمدي نژاد با اشاره به پرداخت قطعي يارانه‌‏ها گفت: 50 سال عده‌‏اي اين يارانه را بردند، حالا بگذاريد 10 ، 20 سال هم همه مردم ببرند.
حضور رئيس‌‏جمهور در شهرستان تنيان
رئيس جمهور سپس در جمع مردم شهرستان تنيان كه حدود 25 كيلومتر با شهر رشت فاصله دارد، رفت ودرپاسخ به خواسته‌‏هاي آنها در خصوص گاز رساني به اين منطقه وعده داد كه در جلسه فردا شب، دولت اين موضوع را مطرح و از آن دفاع مي‌‏كند تا مشكل گازساني منطقه حل شود.
احمدي‌‏ نژاد در ادامه به موضوع ورزش اهالي روستا اشاره كرد و گفت: در آينده يك سالن كوچك براي خانم‌‏ها و يك زمين ورزشي براي آقايان اختصاص داده خواهد شد.
احمدي نژاد با اشاره به موضوع اشتغال گفت:‌‏ در دولت طرحي را به عنوان بنگاه هاي زودبازده داريم كه اين طرح براي مدتي به خاطر برخي موانعي كه ايجاد كردند، متوقف شده بود اما اين موانع برطرف شده است و جوان‌‏هاي اين روستا مي‌‏توانند چند نفري براي تشكيل يك دامداري كوچك و يا واحدهايي كه در روستا امكان فعاليت آنها است، اقدام كند و براي اين كار از دولت وام بگيرد. سعي مي‌‏كنم در جلسه فرداي هيات دولت بودجه خوبي را به اين امر اختصاص دهيم.
وي به اهالي منطقه روستاي تنيان قول داد، مشكل سند زمين‌‏هاي اين منطقه را حل كند.
گفتني است روستاي تنيان با 800 خانوار و پنج هزار نفر جمعيت در نزديكي زادگاه ميرزاكوچك خان جنگلي قرار دارد.
احمدي‌‏نژاد در جمع خانواده شهدا: خانواده شهدا هر قدرتي را سر جايش مي‌‏نشاند
رئيس جمهور همانند ساير سفرهاي استاني، در جمع خانواده‌‏هاي معظم شهدا و ايثارگران حاضر شد و تصريح كرد: دنيا بداند خانواده شهيدان، ايثارگران وملت ايران ،پرشورتر ، مومن‌‏تر و مصمم‌‏تر از 25 سال قبل در مقابل قدرت‌‏هاي زورگو ايستاده است و هر قدرتي را سرجايش خواهد نشاند.
محمود احمدي‌‏نژاد گفت: به فضل الهي و با مجاهدت مظلومانه شهدا، ايثارگران وخانواده‌‏هاي آنها امروز فرياد خداخواهي، پاكي طلبي و عدالت‌‏طلبي در همه جاي دنيا به ثمر نشسته و ستون‌‏هاي نظام سلطه به لرزه درآمده است.
رئيس‌‏جمهور با تاكيد براينكه نظام سلطه به پايان راه خود رسيده است ،تصريح كرد: نظام سلطه جمع شدند و مي‌‏خواستند ملت ما را خاموش كند ،اما امروز آنها براي بقاء و نجات خود نيازمند ايران هستند و با هر زبان و به صراحت اين را فرياد مي‌‏زنند و اين همه حاصل مجاهدت شهدا ،ايثارگران وخانواده‌‏هاي معظم آنهاست.
وي افزود: به زودي و به فضل الهي جهان از ستم و سلطه استكبـار پـاك خواهد شد.
احمدي‌‏نژاد يادآور شد: آشكارا مي‌‏بينيم كه از يك طرف نور مي‌‏آيد و ازطرف ديگر تاريكي و ظلمت فرار مي‌‏كند و به زودي محبوب دل همه صالحان و خداپرستان حضرت مهدي (عج) خواهد آمد.
رئيس‌‏جمهوراضافه كرد: شهداي ما بودند كه پرده از چهره كريه مستكبران كنار زدند و حقيقت چهره آنـان را مقابل جـامعه بشري قـرار دادند و اينك آنها را به جايي رسانده‌‏اند كه قادر نيستند به جايي حمله كنند و يا جايي را به تصرف درآورند.
رئيس قوه مجريه با اشاره به اينكه مسير حركت ملت ايران را روشن است، تصريح كرد: راه ما راه الهي در جهت ارزش‌‏ها ، ايستادگي بر اصول و آرمان‌‏ها و صبر و مقاومت است و اين راه است كه ما را به كمال خواهد رساند.
احمدي نژاد نصيحت ملت ايران به قدرت‌‏هاي به اصطلاح بزرگ و زورگو را مورد اشاره قرار داد و گفت: ملت ايران دلشان به حال شما مي‌‏سوزد كه در حـال سقوط به دره عميق هستيد. بيـاييد مـانند انسان زندگي كنيد و خود را بازسازي نمائيد.
وي با تاكيد بر اينكه ديگر قدرت‌‏ها جرات سئوال از ملت ايران را ندارند،افزود: حالا مي‌‏خواهيم از شما بپرسيم كه 70 سال جنايت كرده‌‏ايد و يقه شما را مي‌‏گيريم ، هم بايد پاسخگوي 70 سال جنايات خود باشيد و هم جرات چنين اقداماتي را نداريد.
رئيس‌‏جمهور در بخش ديگري از سخنانش با قدرداني ازخانواده‌‏هاي معظم شهدا به ويژه پدران ومادران معزز شهدا ،حركت آنها را درمسير صلاح و تربيت انسان‌‏هاي صالح برشمرد و افزود: كاري كه پدران و مادران شهدا انجام دادند از جنس كار انبياست و اينكه پدر و مادري بتواند دراين دوره كوتاه انساني را به چنين شايستگي تربيت كنند كه ره صدساله را يك شبه بپيمايـد به واقع كار پيامبر را انجام داده است.
احمدي‌‏نژاد رتبه پدران و مادران شهيدان را بـالاترين درجه دانست و افزود: كارآنها با هيچ چيز قابل مقايسه نيست ؛چراكه آنها قهرماناني تربيت كرده‌‏اند برمدار ارزش وترويج كننده اصيل‌‏ترين اصول انساني.
تشكيل كارگروه تخصصي مسكن، آب و كشاورزي استان گيلان
جلسه كارگروه‌‏هاي تخصصي مسكن، آب و كشاورزي استان گيلان، چهارشنبه‌شب به رياست محمود احمدي‌نژاد به منظور پي‌‏گيري روند پيشرفت استان و بررسي راهكارهاي جديد توسعه و رفع موانع احتمالي برگزار شد.
به گزارش "ايلنا" در اين جلسه كه تعدادي از وزرا، معاونين رئيس‌جمهور و مديران عامل بانك‌‏ها، نمايندگان استان گيلان در مجلس شوراي اسلامي و مسوولان ارشد استان حضور داشتند، ابتدا گزارشي از وضعيت استان در حوزه‌‏هاي مربوطه ارايه گرديد و پيشنهادات و راهكارهاي جديد براي پيشرفت هرچه بيشتر استان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
هم‌‏چنين حمايت از توليد و عرضه‌مسكن و ضرورت تامين اراضي مورد نياز مسكن مهر، اعطاي تسهيلات بانكي، بسترسازي جهت احداث واحدهاي مسكوني روستايي براي آسيب‌ديدگان حوادث غيرمترقبه و اسكان ساكنين روستاهاي در معرض رانش زمين، اختصاص مبالغي جهت اجراي طرح‌‏هاي هادي در 364 روستا، احياي بافت‌‏هاي فرسوده‌شهرهاي استان از جمله پيشنهاداتي بود كه با ارايه‌مستندات و دلايل توجيهي در كارگروه مسكن از سوي اعضا مورد بررسي قرار گرفت و تعدادي از آن‌‏ها براي تصميم‌گيري نهايي به جلسه‌امشب هيات دولت در استان گيلان موكول شد.
در اين جلسه هم‌چنين مقرر شد برخي از پيشنهادات به منظور رفع نواقص در نشست مشترك وزرا و مسوولان استان مورد كنكاش و بررسي مجدد قرار گيرد.
ضمنا در كارگروه كشاورزي و منابع طبيعي نيز مشكلات و گرفتاري‌‏هاي استان در اين زمينه مطرح گرديد و سپس ابعاد و جوانب موضوعات از جمله مطالعه و احداث زهكش‌‏هاي جامع در سطح شاليزارها، پروژه‌بومي نمودن فن‌آوري برنج به منظور افزايش توليد اين محصول، تجهيز بخش‌‏هاي تحقيقات كشاورزي، جذب و استخدام نيروهاي فني و تخصصي در اداره كل دامپزشكي، تامين اعتبار براي جبران خسارت سرمازدگي و خشكسالي با مستندات و دلايل توجيهي براي توسعه‌فعاليت‌‏هاي كشاورزان استان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تعدادي از آن‌ها پس از توافق طرفين براي اتخاذ تصميم نهايي به جلسه استاني دولت ارائه شد.
در ادامه‌اين نشست در كارگروه تخصصي آب، مشكلات و موانع موجود استان گيلان درخصوص عمران و بهره‌برداري از آب در ابعاد كشاورزي، شرب، صنعت و حفظ محيط زيست مطرح گرديد. استقرار مديريت يكپارچه‌منابع آب، ساماندهي اصولي و تصفيه فاضلاب در روستاهاي بالاي 100 خانوار، تسريع در اتمام مطالعات پروژه‌‏هاي تامين آب، تكميل پروژه‌‏هاي نيمه‌تمام مربوط به رفع بحران خشكسالي و حفر و تجهيز چاه مسكني و انتقال آب از جمله پيشنهاداتي بود كه در بين اعضاي اين كارگروه در مورد آن‌‏ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
رئيس‌‏جمهور در جمع علما: نقش روحانيون در حاكميت ديني حاشيه‌اي نيست
احمدي‌‏نژاد پنجشنبه در جمع علما و روحانيون استان گيلان حضور يافت و اظهار داشت: نقش علما و روحانيون در حاكميت ديني حاشيه‌اي و فرعي نيست و هر چه جلوتر مي‌رويم مسؤوليت‌ها سنگين‌تر و اثرگذاري‌ها بيشتر مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه جايگاه مسجد، حوزه‌هاي علميه و عالمان ديني در هدايت و صيانت از كيان جامعه و حركت دادن بشريت به سمت قله‌هاي كمال، ممتاز و بي‌بديل است، اظهار داشت: حاكميت ديني با ساير حكومت‌ها تفاوت مبنايي دارد؛ چرا كه در حكومت‌ديني فرد فرد انسان‌ها از درون مسؤول هستند و بايد در جهت صيانت از احكام الهي مجاهدت كنند.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه حكومت ديني از ايمان‌و قلوب انسان‌ها جدا نيست، تصريح كرد: وقتي چنين نگاهي وجود دارد سازماندهي ارتباطات و هدايت اجتماعي لحظه‌اي و مستمر مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه بشريت در آستانه ورود به دوران جديدي است،خاطر نشان كرد: در اين دوران مسؤوليت و مأموريت ما مضاعف و سنگين‌تر است .در گذشته بشريت دو دوره را تجربه كرد؛ دوره اول زماني بود كه خودخواهي‌ها و سيتره‌طلبي‌ها به نام احكام الهي به بشريت تحميل مي‌شد و فضايي ايجاد كرده ‌بودند كه در آن دوره به نام دين همه احكام الهي زير پا گذاشته مي‌شد. آن دوره به پايان خود رسيد و در دورة بعد از آن نيز هرموضوعي راكه رنگ آسماني و الهي داشت ، مورد هجوم قرار دادند و اصل دين و دينداري و پايبندي به ارزش‌‏ها منفي تلقي مي‌شد.
احمدي‌نژاد اضافه كرد: در اين دوره همه پديده‌ها ابزار ثروت‌اندوزي و توسعه سلطه تلقي مي‌شد و جان و عزت و حريم و عفاف انسان‌ها و نيز حوزه تفكر بشريت ذليل و خوار شمرده شد؛ به نحوي كه در يك قرن بيش از صد ميليون انسان با شعار آزادي و دمكراسي كشته شدند.
رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه دوران جديدي كه در پيش است، دوران نوراني گرايش ملت‌ها به ارزش‌هاي الهي مي‌باشد، تصريح كرد: تحقق اين دوران وعده الهي است و وعده الهي خدشه‌ناپذير است.
وي افزود: تمام انبياء الهي بشريت را براي آماده شدن به تجربه حيات موعود دعوت كرده‌اند و اگر چنين روزي اتفاق نيفتاد، در حقيقت اصل خلقت و رسالت پيامبران زير سوال مي‌رود.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز بهترين فرصت براي طرح انديشه اسلام ناب محمدي(ص) است، اظهار داشت: بشريت از شرايط كنوني خسته است و هيچ‌كدام از عَلَم‌ها و پرچم‌هاي مادي براي آنها رنگ و بويي ندارد و در مقابل، گفتماني كه از سوي ملت ايران مطرح مي‌‌شود،در معادلات جهاني اثرگذار است.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه انسان‌سازي و حركت‌دادن انسان‌ها به سمت كمال جز در ارتباط با امام محال است، تصريح كرد: ريشه مسائل بشريت غفلت از وجود امام است و در طول تاريخ مأموريت اصلي شياطين، قطع ارتباط انسان‌ها با امام بوده است و از اين‌‏رو بايد با فرياد بلند بشريت را به امام حق دعوت كنيم.
احمدي‌نژاد با اشاره به موضوع هسته‌اي كشورمان تصريح كرد: قدرت‌هاي زورگو باور داشتند كه اگر تهديدات خود را به صورت جدي مطرح كنند ملت ايران عقب‌نشيني خواهد كرد ،اما به فضل الهي و با ايستادگي مردم بساط آنها بهم ريخت و ديگر نمي‌توانند براي اقدام ديگري تصميم‌گيري كنند و امروز منفعل شده و ديگر در موضع تهاجم نيستند و صرفاً تلاش مي‌كنند از موجوديت خود در برابر ملت ايران دفاع كنند.
رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود طرح تحول بزرگ اقتصادي را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت مشكلات اساسي اقتصاد كشور را ريشه‌يابي و در قالب طرح تحول اقتصادي تدوين كرده و مصمم است با اجرايي كردن آن وضعيت اقتصادي كشور را اصلاح كند.
احمدي‌نژاد افزود: طرح تحول اقتصادي از جمله طرح‌هايي است كه بايد همگي دست به دست هم دهيم و آن را اجرايي كنيم و چنانچه انسجام شكل بگيرد، قطعاً تبعات منفي نخواهد داشت.
پايان سفر با تصويب 200 مصوبه
عصر روز گذشته هيات دولت در دومين سفر خود به استان گيلان تشكيل جلسه داد و 200 مصوبه را از سر گذراند.
به گزارش خبرنگار"ايلنا" ، رئيس‌‏جمهور شب گذشته در كنفرانس خبري پايان سفر، با اعلام اينكه جلسه شش ساعته هيات دولت در استان گيلان طولاني‌‏ترين جلسه در ميان استان‌‏هاي كشور بوده است، گفت: جلسات ما در دور دوم سفرهاي استاني در استان‌‏هاي مختلف معمولا سه ساعت طول مي‌‏كشد اما گستردگي كارهايي كه براي اين استان بايد انجام شود، موجب شد جلسه طولاني و البته پر ثمري براي استان گيلان باشد.
محمود احمدي‌‏نژاد با اشاره به تصوب 200 بند براي آباداني استان گيلان، در هيات وزيران، ادامه داد: در دور دوم سفرهاي استاني با نگاه دقيق‌‏تر به مسائل و مشكلات استان، تصميمات جامعي اتخاذ شد.
وي به مهمترين مصوبات دولت در استان گيلان اشاره كرد و گفت: تصميمات بزرگي براي توسعه سرمايه‌‏گذاري دربخش‌‏هاي صنعتي، كشاورزي و گردشگري اين استان اتخاذ شد. براي توسعه اشتغال در اين استان هم مقرر شد به 62 طرح، حدود 600 ميليارد تومان تسهيلات اعطا شود. همچنين مصوب شد تا مطالعه براي ايجاد 5 شهرك صنعتي در استان آغاز شود.
احمدي‌‏نژاد با تاكيد بر لزوم توسعه راه در استان گيلان گفت: دراين سفر بر ايجاد راه‌‏آهن ميان شهرهاي ساحلي تاكيد شد به طوري كه شهرهاي رشت تا گرگان تحت پوشش راه آهن قرار خواهند گرفت.
رئيس‌‏جمهور همچنين به مصوباتي براي بخش مسكن، كشاورزي، نيرو و برق رساني، فرهنگي و رفاهي، بهداشتي و درماني، ورزشي و گردشگري اشاره كرد و اجراي اين مصوبات را مهمترين وضيفه استانداري خواند.
احمدي‌‏نژاد تاكيد كرد: اين سفر و تلاش هيات وزيران و حضور آنها در شهرستان‌‏هاي مختلف كه در نهايت اين مصوبات را در پي داشت، فقط 5 رصد راه است در واقع 95 درصد آن اجراي اين مصوبات است كه بايد توسط استانداري پيگيري شود.
وي در پايان كنفرانس خبري خود از مردم گيلان و استقبال آنها تشكر كرد و گفت: امروز تاثير اين حضور مردم در دنيا بسيار زياد است. چشم دنيا به اين حضور مردم است. اگر دولت‌‏ها در ذهنشان خيز به مردم ايران را بپرورانند با ديدن اين حضور مردم فشل مي‌‏شوند.
وي ادامه داد: در حال حاضر تاثير سفرهاي استاني و استقبال مردم در دنيا بسيار زياد است به گونه‌‏اي كه اين حركت به الگويي براي دنيا بدل شده است. الان در دنيا خيلي‌‏ها بااين الگو به سفر استاني مي‌‏روند.
به گزارش "ايلنا"، رئيس‌‏جمهور ساعت 23 ديشب به سفر دو روزه خود در استان گيلان پايان داد و پس از بدرقه مسوولان استان گيلان اين شهر را به مقصد تهران ترك كرد.
پايان پيام

كد خبر: 452210
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن